Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων πραγματοποιήσαμε 2 δράσεις, με αντικείμενο τη Διατροφή και το Φαγητό.
- Οι μαθητές/τριες της Ε’ ταξης στη δράση «Πρωινό στο σχολείο», με μεγάλη χαρά, έφεραν το δικό του/της γεύμα, και αυτο αποδείχθηκε μια σημαντική πρωτοβουλία με πολλαπλά οφέλη. Εκτός από τη διατροφική της αξία, ενίσχυσε τη συνεργασία, την αλληλεγγύη και την υγιεινή συνείδηση των μαθητών.
Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, καθώς προσφέρει ενέργεια και βοηθά στη συγκέντρωση και την απόδοση στο μάθημα. Μέσα από αυτή τη δράση, οι μαθητές έμαθαν τη σημασία μιας ισορροπημένης διατροφής και την αξία της προετοιμασίας του γεύματός τους. Παράλληλα, η κοινή εμπειρία του πρωινού ενίσχυσε τους δεσμούς μεταξύ των μαθητών, δημιουργώντας ένα φιλικό και ζεστό κλίμα στην τάξη. Επιπλέον, η δράση προώθησε τη συνείδηση της υπευθυνότητας, καθώς κάθε μαθητής και μαθήτρια ανέλαβε να φέρει το δικό του/της γεύμα, ενισχύοντας έτσι την αυτονομία του/της. Η ανταλλαγή ιδεών και γεύσεων δημιούργησε έναν χώρο επικοινωνίας και πολιτισμικής ανταλλαγής, καθώς οι μαθητές μοιράστηκαν τις διατροφικές τους συνήθειες.
Τέτοιες πρωτοβουλίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τη σχολική κοινότητα, καθώς καλλιεργούν υγιείς συνήθειες, ενισχύουν την κοινωνικότητα και προάγουν την έννοια της συλλογικότητας. Είναι μια υπενθύμιση ότι το σχολείο δεν είναι μόνο χώρος μάθησης, αλλά και τόπος ανάπτυξης αξιών και θετικών εμπειριών.
- Η εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών/τριων της Γ’ τάξης μας στην Κεντρική Λαχαναγορά αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τη διαδρομή των προϊόντων από τον παραγωγό έως τον καταναλωτή. Μέσα από αυτή την εμπειρία, οι μαθητές και οι μαθήτριες μας αντιλήφθηκαν τη σημασία της αγροτικής παραγωγής, της εφοδιαστικής αλυσίδας και της αξίας των τοπικών προϊόντων.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη διαδικασία διακίνησης των προϊόντων, να συζητήσουν με παραγωγούς και εμπόρους και να κατανοήσουν τον ρόλο της λαχαναγοράς στη διανομή φρέσκων τροφίμων. Είδαν από κοντά την προσεκτική επιλογή των προϊόντων, την τήρηση των κανόνων υγιεινής και τη σημασία της σωστής αποθήκευσης και μεταφοράς.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αξία των τοπικών προϊόντων, τα οποία όχι μόνο συμβάλλουν στην οικονομία της χώρας, αλλά είναι επίσης πιο φρέσκα, πιο θρεπτικά και φιλικότερα προς το περιβάλλον, καθώς μειώνεται η ανάγκη για μακρινές μεταφορές. Οι μαθητές κατανόησαν ότι επιλέγοντας τοπικά προϊόντα, στηρίζουμε τους Έλληνες παραγωγούς, διατηρούμε την παράδοση και ενισχύουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Μέσα από αυτή την εμπειρία, οι μαθητές απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις για τη διατροφική αλυσίδα, την υπεύθυνη κατανάλωση και τη σημασία της υποστήριξης της τοπικής παραγωγής. Η εκπαίδευση έξω από την τάξη προσφέρει ουσιαστική γνώση και διαμορφώνει πιο συνειδητοποιημένους πολίτες, που σέβονται το περιβάλλον, την εργασία των παραγωγών και την ποιότητα της διατροφής τους.















