Το χαμόγελο του παιδιού

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς που βοήθησαν ώστε να προσφέρουμε χαμόγελα στις οικογένειες που το έχουν ανάγκη.

Έπαινος 77ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

77ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

Ομαλή μετάβαση στο δημοτικό σχολείο

Η ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό είναι ένα σημαντικό βήμα για κάθε παιδί – και φροντίσαμε να το κάνουμε όσο πιο όμορφο και ευχάριστο γίνεται!

Πριν την επίσκεψή μας, κάθε παιδί ζωγράφισε πώς φαντάζεται το δημοτικό σχολείο και συγκεντρώσαμε όλες τις απορίες και ερωτήσεις που ήθελαν να κάνουν. Με ανυπομονησία ξεκινήσαμε για το μεγάλο σχολείο!

Όταν φτάσαμε, μας υποδέχτηκαν με χαμόγελα και πολλή αγάπη. Οι δάσκαλοι και οι μαθητές μας ξενάγησαν σε όλους τους χώρους: τις τάξεις, τη βιβλιοθήκη, την αίθουσα υπολογιστών, την αίθουσα εκδηλώσεων και φυσικά την αυλή!

Εκεί, βρήκαμε την ευκαιρία να κάνουμε τις ερωτήσεις μας και όλες οι απορίες μας λύθηκαν με απλό και κατανοητό τρόπο. Μοιραστήκαμε τις ζωγραφιές μας και, ως ανταπόδοση, μας χάρισαν από ένα όμορφο μπαλονάκι – έκπληξη!

Με την καρδιά γεμάτη εικόνες και εμπειρίες, επιστρέψαμε στο νηπιαγωγείο και ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε περισσότερη εντύπωση. Ήταν μια ξεχωριστή μέρα που θα θυμόμαστε πάντα!

ΗΜΕΡΑ ΥΠΑΙΘΡΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ 77ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Σήμερα, είχαμε τη χαρά να πραγματοποιήσουμε μια ημέρα υπαίθριας εκπαίδευσης, όπου τα παιδιά συμμετείχαν σε δραστηριότητες στη φύση με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα. Μέσα από το παιχνίδι και την εξερεύνηση στην υπέροχη αυλή του σχολείου μας, καλλιέργησαν δεξιότητες συνεργασίας, παρατήρησης και αυτονομίας, ενώ παράλληλα ενισχύθηκε η σωματική τους δραστηριότητα και η σύνδεσή τους με το φυσικό περιβάλλον. Η υπαίθρια εκπαίδευση είναι βιωματική, ενισχύει την αυτοπεποίθηση των παιδιών και συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξή τους, καθώς συνδυάζει τη μάθηση με την κίνηση, το παιχνίδι και την ελευθερία της εξερεύνησης. Επιπλέον, καλλιεργεί την υπευθυνότητα και τον σεβασμό προς το περιβάλλον, ενώ προσφέρει ερεθίσματα που δεν μπορούν να αναπαραχθούν εύκολα μέσα στην τάξη. Ήταν μια πολύτιμη εμπειρία που σίγουρα θα θυμούνται με χαρά!

Συγκεκριμένα, τα παιδιά συμμετείχαν σε ψυχοκινητικές δραστηριότητες με στεφάνια, κώνους και τουβλάκια με τη μορφή οργανωμένου και ελεύθερου δημιουργικού παιχνιδιού, σε σκυταλοδρομία μεταφοράς – εξοικονόμησης νερού, σε αναζήτηση και εξερεύνηση δειγμάτων έμβιας ζωής (πατημασιές ζώων, φωλιές εντόμων, έντομα, φύλλα-φυτά κ.λ.π.), σε ζωγραφική με νερό και χρωματιστά χαρτιά, πότισμα λουλουδιών, κατασκευή θερμοκηπίου και τέλος, σε δραστηριότητες για τη Γιορτή της Μητέρας, όπως: ζωγραφική με νερομπογιές, αφήγηση ιστορίας “Πως γράφεται η λέξη ΜΗΤΕΡΑ” και κατασκευή κάρτας.

IMG 1dfd3afa2915d134d90f042b7c9c32c8 V IMG 6fd8e3ac07cf5fa5997fe17e0d6a4b54 V IMG 2163fae2339049ac9386c4c2c3824ed9 VIMG 59e788c0a1840ef5d3a9089dd0de0306 V

IMG 3cda4b3a8ba2bcd68d50af63fc363b2d V IMG 54acc5daf89ad2df20e1eace1b62e844 V IMG 140d48b5914970d5577b702ba27dee79 V IMG dab41903cb3380a458f0add89daa2dfa VIMG 0e7947361db12376ab4c9ba15f147b26 V IMG 5be24b084f3205e9fce61d0611c26195 V IMG e401d9260577e7f9284f4f36364da80a V20250508 165507 20250508 165645 IMG e071f7625df48d635ed910d79b16a8cf V

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης

Η ανακύκλωση είναι μια διαδικασία που τηρείται καθημερινά στο σχολείο μας, και μέσα από δράσεις και εργαστήρια προσπαθούμε να περάσουμε στα παιδιά τη νοοτροπία τόσο της ανακύκλωσης όσο και της επαναχρησιμοποίησης αλλά κυρίως και της μείωσης των απορριμμάτων, ώστε να βοηθήσουμε τον πλανήτη μας (3R – Reduce-Reuse-Recycle).

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης”  επισκεφθήκαμε την Τετάρτη 7/5/2025  το Πάρκο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης.

Εκεί μας υποδέχτηκαν με χαρά, μας παρουσίασαν κάποια βιντεάκια σχετικά με την ανακύκλωση και μας μίλησαν για το πόσο σημαντικό είναι να ανακυκλώνουμε, έπειτα κάθε παιδί έβαλε στο μηχάνημα της ανταποδοτικής ανακύκλωσης τα μπουκάλια του. Στο τέλος, πήραμε και τα voucher, καθώς η ανακύκλωση εκεί είναι ανταποδοτική.

Είχαμε την τύχη να είναι μια ηλιόλουστη μέρα και περιπλανηθήκαμε στον προαύλιο χώρο τους, όπου μυρίσαμε τις τριανταφυλλιές, τη ρίγανη, το δενδρολίβανο, είδαμε τον λαχανόκηπο και διάφορα δεντράκια.

Τέλος, ξεναγηθήκαμε στους χώρους όπου εκθέτουν κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά. Ήταν μια εμπειρία σημαντική για τα παιδιά, καθώς έκαναν ένα αρκετά μεγάλο ταξίδι για την ηλικία τους με λεωφορείο και έμαθαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα με βιωματικό τρόπο.

 

Οι Νερο … εξερευνητές!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Σύνδεση με τους 17 Στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης:

1.Καθαρό Νερό και Αποχέτευση
Διασφαλίζουμε τη διαθεσιμότητα και τη βιώσιμη διαχείριση του νερού και των εγκαταστάσεων υγιεινής για όλους.

2.Ζωή στο Νερό

Προστατεύου με και χρησιμοποιούμε με βιώσιμο τρόπο τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους θαλάσσιους πόρους για βιώσιμη ανάπτυξη.

Οι Νερο … εξερευνητές!
Είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το νερό.
Τα παιδιά γνωρίζουν τις σπουδαίες ιδιότητες του νερού, ανακαλύπτουν τον κύκλο του, πειραματίζονται και βρίσκουν τρόπους για την εξοικονόμησή του, μέσα από δραστηριότητες κινητικές, ομαδοσυνεργατικές και θεατρικό παιχνίδι.

Δραστηριότητα 1η: Εισαγωγή στο θέμα – δέσιμο ομάδας

Καθόμαστε σε κύκλο και με τη βοήθεια μιας μπάλας που απεικονίζει τη γη,καταγράφουμε τις γνώσεις των παιδιών για το νερό,τη χρησιμότητα,τις μορφές του στη φύση,τους κινδύνους που προκαλεί με τις φυσικές καταστροφές αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα στον πλανήτη μας.

1743779902621

Δημιουργούμε έναν πίνακα με όσα θέλουν να ερευνήσουν και χωριζόμαστε σε ομάδες νερο….εξερευνητών.

1. ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

2.ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΝΕΡΟΥ

3.ΣΠΑΤΑΛΗ ΝΕΡΟΥ

4.ΜΟΛΥΝΣΗ ΝΕΡΟΥ

Δραστηριότητα 2η: Αναφορά στο θέμα με κουκλοθέατρο.

Ο Σταγονούλης παρουσιάζει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει στην γη και ζητά τη βοήθεια των παιδιών.

Οι νεροεξερευνητές αναζητούν και καταγράφουν τη χρησιμότητα του νερού στη ζωή του πλανήτη:

1743537165895

Δραστηριότητα 3η : Ο Κύκλος του Νερού

Μέσα από την  ανάγνωση βιβλίων ,δημιουργία σχεδιαγράμματος και πειράματα γνωρίζουμε τον κύκλο του νερού

1743539497071

1742220098441

1742220098434 1742220098416

 

1743537058059

  • IMG b352d443ca71e036b99c98d6b8da8190 V IMG 93fe8856135deb0b048c4374d015538b V

Δραστηριότητα 4η : Γινόμαστε σταγόνες
Στόχος: να αντιληφθούν τον κύκλο του νερού μέσα από το θεατρικό παιχνίδι και διασκεδαστικό παιχνίδι

1743539752480174353975246117435397524741743539752467

IMG 70cec965437676eab465932bc04e90f3 V

Δραστηριότητα 5η : Ψαρεύουμε; (Οι ιδιότητες του νερού)
Στόχος: να γνωρίσουν τις ιδιότητες του νερού που το κάνουν τόσο πολύτιμο.

Δραστηριότητα 6η : Ρύπανση νερού-Πείραμα
Στόχος: να αντιληφθούν ότι το πρόβλημα της ρύπανσης του νερού δεν είναι τοπικό και επηρεάζει άμεσα σημαντικές ποσότητες νερού και ζωντανών οργανισμών.

1743779828574IMG ce541d7036460f9d677e10bf08fbaade V

Προέκταση δράσεων με πειράματα με το νερό.Δοκιμάζουν υλικά σε λεκάνες με νερό για να διαπιστώσουν αν διαλύονται ή όχι στο νερό.Στο τέλος καταγράφουν τα αποτελέσματα σε πίνακα διπλής εισόδου.

1743537058052

Μια ομάδα νεροεξερευνητών ,με τη βοήθεια των γονιών τους καταγράφουν και παρουσιάζουν στην τάξη,αιτίες μόλυνσης του νερού στη Γη:

1743779828589

Μέσα από την αφήγηση και δραματοποίηση του παραμυθιού ” Ο ΔΡΑΚΟΠΟΤΑΜΟΣ”

1743779902608

τα παιδιά κατανούν αιτίες μόλυνσης του νερού ,βρίσκουν λύσεις και τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος.

1743541512490174354103419317435415125071743541512502

Αποτυπώνουν εικαστικά εικόνες του παραμυθιού δημιουργώντας το δικό τους τέλος της ιστορίας του “ΔΡΑΚΟΠΟΤΑΜΟΥ”

174354078512617435407851131743540785120

1743540785101

 

Δραστηριότητα 7η : Εξοικονόμηση νερού
Στόχος: να γνωρίσουν τρόπους εξοικονόμησης του νερού, να αντιληφθούν τη σημασία της εξοικονόμησης.

Οι νεροεξερευνητές με τη βοήθεια των γονιών καταγράφουν και παρουσιάζουν πληροφορίες στην τάξη, για τη σπατάλη και τρόπους εξοικονόμησης του νερού.

17437799026141743537193488

 

Δραστηριότητα 8η : Εσύ εξοικονομείς;
Στόχος: να γνωρίσουν τρόπους εξοικονόμησης του νερού.

1743779828582

eikona Viber 2025 05 06 20 17 01 483

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και τους δίνονται 9 κύβοι, με εικόνες σε κάθε πλευρά των κύβων. Μοιράζεται σε κάθε ομάδα από μια εικόνα και καλείται με τους κύβους της να φτιάξει τη συγκεκριμένη εικόνα. Μόλις τελειώσει με αυτή, δίνουμε άλλους κύβους. Οι νικητές είναι αυτοί που θα φτιάξουν πρώτοι όλες τις εικόνες.

Δραστηριότητα 9η : Ώρα για εξοικονόμηση!

Μέσα από το παιχνίδι να μάθουν να μη σπαταλούν το νερό.Σκυταλοδρομίες με ΝΕΡΟ

1

Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες και κάθονται σε δύο σειρές. Κάθε ομάδα με λεκάνες γεμάτες με νερό και ένα πλαστικό μπουκάλι .Οι παίκτες γεμίζουν το ποτήρι τους, περπατούν πάνω στα «βραχάκια» περνάνε πάνω από τα υφάσματα (σαν ποτάμια) και γεμίζουν τα μπουκάλια με νερό.Σκυταλοδρομίες μεταφοράς και εξοικονόμησης νερού στην αυλή .Νικήτρια ομάδα είναι αυτή που θα γεμίσει πιο πολύ νερό στο μπουκάλι και δε θα έχει «σπαταλήσει» νερό ρίχνοντάς το στη λεκάνη της ή έξω.

GridArt 20250508 154426853

Δραστηριότητα 10η: Χειροτεχνία
Τα παιδια  δημιουργούν  σε ομάδες αφίσες με ζωγραφική και κολλάζ , μηνύματα για το νερό,

το πολύτιμο αγαθό.

4 5

IMG a872b2b4696a80a5b78815007ed69b66 V

Στον Η/Υ μεσω  της εφαρμογης word art δημιουργήσαμε συννεφόλεξα με λέξεις που σχετίζονται και ερευνήσαμε για το νερό

ως ΝΕΡΟΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ:

Untitled 1

Ολοκληρώσαμε δημιουργώντας το λογοτυπό της δράσης μας:

Untitled 2

 

Καλή Πρωτομαγιά!

Πρωτομαγιά – Γιορτή της Άνοιξης και της Χαράς!

IMG 20250512 151755

Ο Απρίλης μας αποχαιρέτησε στέλνωντάς μας να αποκωδικοποιήσουμε δύο μηνύματα με λουλούδια της Άνοιξης.Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες, μέσα από το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού ,ανακάλυψαν τα λουλούδια και αντιστοίχισαν τα γράμματα που έκρυβαν τα λουλούδια στα  δύο μηνύματα του Απρίλη.

1746033549748
ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΟ ΣΤΕΦΑΝΙ
GridArt 20250430 183218290
ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Η Πρωτομαγιά είναι μια ξεχωριστή μέρα που γεμίζει τον κόσμο με λουλούδια, χρώματα και χαμόγελα! Είναι η γιορτή της άνοιξης, της φύσης και της ανανέωσης. Τα παιδιά φτιάχνουν πολύχρωμα στεφάνια, τραγουδούν,χορεύουν και χαίρονται με τις μυρωδιές και τα χρώματα των λουλουδιών,μαθαίνοντας τα μικρά τους μυστικά.

1746027236967 174603836713417460383671411746038367147

Στο νηπιαγωγείο μας μέσα από το παιχνίδι, καλλιεργούμε την αγάπη για τη φύση και τις παραδόσεις του τόπου μας.

Καλή Πρωτομαγιά σε όλους με υγεία, αγάπη και… λουλούδια παντού! 

GridArt 20250430 160230072IMG 20250502 134944

17ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Φέτος για πρώτη φορά συμμετείχαν στο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, που διοργανώνεται κάθε χρόνο από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, νηπιαγωγεία παρουσιάζοντας καλές πρακτικές που υλοποιηθήκαν από τις νηπιαγωγούς. Είχαμε την τιμή να παρουσιάσουμε κι εμείς τις δραστηριότητες που κάναμε προσεγγίζοντας τον μαγνητισμό μέσω STEAM.

Στο ακόλουθο βίντεο μπορείτε να δείτε όλες τις παρουσιάσεις. Το σχολείο μας ξεκινάει στο 26:30.

Το Άγιο Πάσχα στο Νηπιαγωγείο μας.

Η διαθεματική προσέγγιση του Πάσχα στο νηπιαγωγείο είναι ένας υπέροχος τρόπος να συνδέσεις τη γιορτή με όλα τα γνωστικά αντικείμενα και να προσφέρεις στα παιδιά μια πλούσια, βιωματική εμπειρία.

Στο νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για τη σημασία της Ανάστασης, διαβάσαμε όμορφες ιστορίες, φτιάξαμε πασχαλινές κατασκευές ,καλαθάκια, κάρτες, κοτούλες με μοτίβα και πασχαλινά  στεφάνια. Τα παιδιά έμαθαν για τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας,γνώρισαν την ιστορία του Πάσχα μέσα απο υπέροχα διηγήματα και διαδραστικά παιχνίδια, έβαψαν αυγουλάκια με διαφορετικές τεχνικές, έπλασαν  λαζαράκια και κουλουράκια,έγραψαν και αντάλλαξαν ευχές και αναβίωσαν το Ελληνικό έθιμο:Τα κάλαντα του Λαζάρου”

Μέσα από παιχνίδι, δημιουργία και κουβέντα, τα παιδιά ένιωσαν το νόημα της γιορτής: την αγάπη, τη συγχώρεση και την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.

Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα σε όλους! 

GridArt 20250404 1804021611746027705196

koyloyrakia17460277051781746027421246

17460277051901746027421232

GridArt 20250411 184848309lazar

3η Συνάντηση-Ομιλία με γονείς

Την Τετάρτη 9/4/2025 πραγματοποιήθηκε η τρίτη προγραμματισμένη συνάντηση-ομιλία με γονείς στο πλαίσιο της συνεργασίας σχολείου οικογένειας και της δημιουργίας ομάδας γονέων.

Στη συνάντηση αυτή καλεσμένες ομιλήτριες ήταν οι κ. Παπαλιούρα Φωτεινή και η κ. Καραγιαννίδου Όλγα Συντονίστριες Εκπαίδευσης Προσφύγων Αστικού Ιστού Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής.

Η ομιλία είχε θέμα: “Συμβίωση και αποδοχή της διαφορετικότητας για ένα υγιές ενδοσχολικό και εξωσχολικό περιβάλλον”.

Τις ευχαριστούμε θερμά!!!

eikona Viber 2025 04 10 13 35 30 200 eikona Viber 2025 04 10 13 35 30 576 eikona Viber 2025 04 10 13 35 30 387 eikona Viber 2025 04 10 13 35 30 454

Παράδοση των ειδών πρώτης ανάγκης στο Χαμόγελο του παιδιού

Χάρη στην πολύτιμη προσφορά των γονέων και του προσωπικού του σχολείου μας καταφέραμε να συγκεντρώσουμε αρκετά είδη ανάγκης που παραδόθηκαν στο Χαμόγελο του Παιδιού για να διατεθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Μία μικρή πράξη αγάπης πριν το Πάσχα αλλά και μία πάγια πρακτική όλων μας για αλληλεγγύη και βοήθεια.

488526104 682215727716262 389076044792299313 n