Δράσεις για την παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία
Με αφορμή την παγκόσμια μέρα ατόμων με αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου, όλα τα τμήματα πραγματοποίησαν δραστηριότητες δίνοντας μηνύματα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού. Τα παιδιά καθοδηγούσαν στον χώρο συμμαθητές τους με κλειστά μάτια, ζωγράφισαν χωρίς να βλέπουν και κατανόησαν τις δυσκολίες που προκύπτουν σε συνανθρώπους μας. Δημιούργησαν αφίσα με καπάκια με το μήνυμα “Όλοι μαζί δίνουμε κίνηση στη ζωή” και ξεκίνησε η συλλογή από καπάκια στο σχολείο μας με στόχο την αγορά αναπηρικού αμαξιδίου με μεγάλη ανταπόκριση από μαθητές και γονείς. Το Νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκε και ο παραολυμπιονίκης κος Σίμος Παλτσανιτίδης, ο οποίος μίλησε στα παιδιά για τη δύναμη της θέλησης και της πίστης, παρουσίασε στιγμές από αγώνες που έχει λάβει μέρος και τούς έδωσε να παρατηρήσουν και να φορέσουν τα μετάλλια του.
Παράσταση στο Νηπιαγωγείο
Είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε στο σχολείο μας την παράσταση ” Kόντρα στον Άνεμο: η ιπτάμενη περιπέτεια της Τίρα” από τη θεατρική ομάδα HIPPO. Κατά τη διάρκεια της παράστασης δόθηκε έμφαση σε αξίες όπως η οικολογική συνείδηση, ο αυτοσεβασμός, ο σεβασμός και η αγάπη για την φύση και τα ζώα. Μέσω της κίνησης και του ζωντανού τραγουδιού, οι μικροί μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν σε κομμάτια της γενικότερης οικολογικής κρίσης του πλανήτη που επηρεάζουν και τη ζωή των αποδημητικών πουλιών.
STEAM in a Box!!! – Ενότητα 1η – Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας
Πατώντας τον ακόλουθο σύνδεσμο θα δείτε με τι ασχοληθήκαμε στην πρώτη ενότητα του etwinning project “STEAM in a Box”.
Εθνική και Ευρωπαϊκή Ετικέτα ποιότητας για το etwinning έργο μας “STEAM Mystery”
Είμαστε πολύ χαρούμενοι!!!
Το etwinning έργο “STEAM Mystery” που υλοποιήθηκε πέρυσι στο νηπιαγωγείο μας έλαβε και την Εθνική και την Ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν!!!
Το πιο γλυκό ψωμί: Ένα παραμύθι, ένα ψωμί, μια εμπειρία
1.Δραστηριότητες ψυχολογικής και γνωστικής προετοιμασίας: αποτίμηση υπάρχουσας γνώσης και ανίχνευση αναπαραστάσεων και γνωστικών δυσκολιών.
Αρχικά παρακολουθήσαμε στην πλατφόρμα του youtube το λαϊκό παραμύθι «Το πιο γλυκό ψωμί», με τη χρήση του προτζέκτορα. Μετά την αφήγηση του παραμυθιού, μέσω ενός βασιλιά άβαταρ με τη χρήση του ψηφιακού εργαλείου Voki, προχωρήσαμε στη διερεύνηση των εναλλακτικών αντιλήψεων των παιδιών σχετικά με την παραγωγή του ψωμιού. Ο βασιλιάς μέσω του άβαταρ έθεσε κάποιες ερωτήσεις στα παιδιά: “Έχετε φάει ψωμί;”, “Πού το βρίσκουμε το ψωμί;”, “Ποιος το φτιάχνει;”, “Έχετε πάει ποτέ σε φούρνο;”, “Από τι νομίζετε ότι φτιάχνεται το ψωμί;”. Συζητήσαμε πάνω σε αυτό που είδαμε και στις ερωτήσεις του βασιλιά. Ξαναείδαμε το άβαταρ για να ακούσουμε καλύτερα τις ερωτήσεις του βασιλιά.
Με αυτόν τον τρόπο δημιουργήσαμε τον εννοιολογικό χάρτη με θέμα την παραγωγή του ψωμιού, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή coggle.it και τον προβάλαμε στον προτζέκτορα. Η νηπιαγωγός θύμιζε ξανά τις ερωτήσεις στα παιδιά και τα ενθάρρυνε να απαντήσουν, ενώ ταυτόχρονα κατέγραφε τις απαντήσεις τους.
- Δραστηριότητες διδασκαλίας του γνωστικού αντικειμένου
1η Δραστηριότητα:
Αρχικά συγκεντρωθήκαμε στη γωνιά της συζήτησης και η νηπιαγωγός είπε στα παιδιά πως ήθελε να στείλει να email. Όμως ανοίγοντας το email της είδε πως είχε ένα email από τον βασιλιά. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και είχαν απορία για το τι μπορεί να ήθελε ο βασιλιάς. Το ανοίξαμε και είδαμε πως περιείχε κείμενο κι έναν σύνδεσμο. Η νηπιαγωγός διάβασε το email στα παιδιά: “Έχω τη συνταγή για το πιο γλυκό ψωμί! Ανοίξτε τον σύνδεσμο για να τη φτιάξετε κι εσείς στιγμή!”. Πατήσαμε τον σύνδεσμο για να διαβάσουμε τη συνταγή αλλά αντί για αυτό εμφανίστηκε το avatar του βασιλιά, ο οποίος ακουγόταν ταραγμένος και ζητούσε τη βοήθειά μας λέγοντας: “Βοήθεια! Βοήθεια! Ζητάει ο βασιλιάς!!! Τη συνταγή την μπέρδεψε ο μυλωνάς! Θα με βοηθήσετε παιδάκια μου τη συνταγή να ξεμπερδέψω; Σας στέλνω ένα email αυτό για να μπορέσω. Το πιο γλυκό ψωμί να ξαναφτιάξω, που πολύ το λαχταρώ; Βοηθήστε με γιατί θα τρελαθώ!”. Τον ακούσαμε δύο φορές και συζητήσαμε για αυτό του συνέβη και είπαμε πως θέλουμε να τον βοηθήσουμε. Η νηπιαγωγός ξαναέλεγξε τα email της και είδε πως είχε έρθει και δεύτερο email από τον βασιλιά και μέσα είχε τη συνταγή μπερδεμένη και μας ζητούσε να επιλέξουμε τα υλικά που χρειάζονται για να φτιάξουμε το πιο γλυκό ψωμί. Συζητήσαμε για το πως θα μπορούσαμε να τον βοηθήσουμε και αποφασίσαμε να χωριστούμε σε 4 ομάδες (1 στο laptop, 1 στο tablet, 1 κολάζ και 1 ζωγραφική). Κάθε ομάδα παιδιών ανέλαβε να συζητήσει μεταξύ της και να καταλήξει στα υλικά που χρειάζονται για τη συνταγή. Έπειτα, κάθε ομάδα κατέγραψε με τον αντίστοιχο τρόπο τα υλικά.
2η Δραστηριότητα:
Έχοντας ολοκληρώσει όλες οι ομάδες το “ξεμπέρδεμα” της συνταγής συγκεντρωθήκαμε στη γωνιά της συζήτησης και παρουσιάσαμε στην ολομέλεια τα αποτελέσματα των ομαδικών μας εργασιών. Παρατηρήσαμε πως δεν έχουν επιλέξει όλες οι ομάδες τα ίδια υλικά. Για να δούμε, λοιπόν, ποια είναι όντως τα σωστά υλικά παίξαμε ένα παιχνίδι τύπου Bingo με χρήση flashcards. Στις flashcards εμφανίστηκαν ένα ένα τα 8 υλικά που είχαν μπερδευτεί και πατώντας πάνω έλεγε αν όντως χρειάζονται γ συνταγή μας ή όχι. Σε έναν ασπροπίνακα σημειώναμε τα αποτελέσματα. Για κάθε υλικό το οποίο είναι απαραίτητο για τη συνταγή και η ομάδα το είχε συμπεριλάβει κέρδιζε έναν πόντο. Στο τέλος μετρήσαμε τους πόντους στον πίνακα και είδαμε ποια ομάδα είχε επιλέξει τα πιο πολλά σωστά υλικά και επαναλάβαμε όλα τα υλικά που χρειαζόμαστε για τη συνταγή μας.
3η Δραστηριότητα:
Έχοντας ξεμπερδέψει πλέον τη συνταγή κι έχοντας μάθει ποια είναι τα σωστά υλικά ήρθε η ώρα να απαντήσουμε στον βασιλιά. Αποφασίσαμε λοιπόν να του απαντήσουμε και εμείς μέσω email, όπως μας είχε στείλει και αυτός. Για να είναι ωραία η συνταγή μας και να περιλαμβάνει και την δική μας πινελιά τα παιδιά αποφάσισαν να ζωγραφίσουν τα 4 υλικά στις 4 ομάδες που ήταν χωρισμένα. Έτσι κάθε ομάδα ζωγράφισε ένα από τα 4 υλικά νερό, αλάτι, αλεύρι, μαγιά). Με τη βοήθεια της νηπιαγωγού τα παιδιά φωτογράφισαν τις ζωγραφιές τους και χρησιμοποίησαν το εργαλείο canva για να δημιουργήσουν ένα infographic με τη συνταγή. Αφού ανέβασαν τις φωτογραφίες με τις ζωγραφιές έγινε συζήτηση για τη διαδικασία εκτέλεσης της συνταγής, η οποία και καταγράφηκε. Η συνταγή μας έφυγε με email για τον βασιλιά.
- Δραστηριότητα/ες εμπέδωσης του γνωστικού αντικειμένου
1η Δραστηριότητα
Καθώς ήμασταν συγκεντρωμένοι στη γωνιά της συζήτησης και κάναμε τις ρουτίνες μας ξαφνικά χτύπησε η πόρτα και μπήκε μέσα μία συνάδελφος που κρατούσε ένα δέμα για εμάς. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και ήθελαν να δουν από ποιον είναι και τι έχει μέσα. Περιεργαστήκαμε λίγο το δέμα. Είδαμε που μπαίνει το γραμματόσημο, είδαμε τον παραλήπτη και τον αποστολέα, ο οποίος ήταν ο γνωστός μας βασιλιάς. Τα παιδιά αναρωτήθηκαν τι να μας έστειλε. Ανοίξαμε το δέμα και μέσα βρήκαμε ένα ευχαριστήριο γράμμα και τα υλικά που χρειαζόμαστε για να φτιάξουμε το πιο γλυκό ψωμί. Η νηπιαγωγός διάβασε το γράμμα στα παιδιά, στο οποίο αναφερόταν πως για να μας ευχαριστήσει που τον βοηθήσαμε να ξεμπερδέψει τη συνταγή μας έστειλε ως δώρο τα υλικά για να φτιάξουμε κι εμείς το πιο γλυκό ψωμί και να το φάμε με τα υπόλοιπα παιδιά στο σχολείο μας. Τι ευγενική ιδέα! Αποφασίσαμε, λοιπόν να φτιάξουμε το ψωμί με τα υλικά που μας έστειλε. Όμως, για να μπορούν όλα τα παιδιά του κόσμου να φάνε το πιο γλυκό ψωμί καταλήξαμε στο ότι θα μπορούσαμε να φτιάξουμε ένα βιβλίο με τη διαδικασία της εκτέλεσης της συνταγής και να το ανεβάσουμε στο blog μας, για να μπορούν να το δουν όλοι. Οπότε ξεκινώντας τη διαδικασία εκτέλεσης της συνταγής βγάζαμε και φωτογραφίες σε όλα τα στάδια, τις οποίες θα χρησιμοποιούσαμε στην επόμενη δραστηριότητα. Τα παιδιά χωρίστηκαν στις 4 ομάδες που είχαμε από την προηγούμενη δραστηριότητα και ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε το ψωμί μας. Κάθε μία από τις ομάδες προσέθετε και ένα από τα 4 υλικά. Μόλις προστέθηκαν όλα τα υλικά ζυμώσαμε και κάθε παιδί έπλασε κι από ένα ψωμάκι. Στο τέλος τα τοποθετήσαμε στο ταψί και τα ψήσαμε.
2η Δραστηριότητα
Την επόμενη μέρα η νηπιαγωγός έφερε στη γωνιά της συζήτησης εκτυπωμένες τις φωτογραφίες που βγάλαμε από την προηγούμενη δραστηριότητα και τις έδειξε στα παιδιά ώστε να τις χρησιμοποιήσουν για να δημιουργήσουν το βιβλίο της συνταγής. Όμως, οι φωτογραφίες ήταν ανακατεμένες, οπότε πριν ξεκινήσουμε να φτιάχνουμε το βιβλίο μας έπρεπε να τις βάλουμε στη σωστή σειρά. Χωρίστηκαν τα παιδιά στις 4 ομάδες για να το κάνουμε αυτό. Η μία ομάδα είχε τις φωτογραφίες εκτυπωμένες και έπρεπε να τις βάλει στη σωστή σειρά, η δεύτερη ομάδα είχε ένα φύλλο εργασίας σε μέγεθος Α4 με τις εικόνες, που έπρεπε να τις κόβει και να τις κολλάει πάνω στο φύλλο με σωστή σειρά, στην τρίτη ομάδα κάθε παιδί είχε κολλημένη πάνω του μία εικόνα και έπρεπε να μπουν στη σωστή σειρά τα παιδιά (στην ομάδα αυτή υπήρξε και ένας καθοδηγητής) και η τέταρτη ομάδα το έκανε στο laptop στην εφαρμογή image sequencing της e-me content. Οι ομάδες δούλευαν παράλληλα. Όταν ολοκλήρωσαν όλες παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα στην ολομέλεια.
3η Δραστηριότητα
Την επόμενη ώρα και αφού πλέον είχαν εξοικειωθεί τα παιδιά με τη σωστή σειρά των φωτογραφιών συγκεντρωθήκαμε στη γωνιά του υπολογιστή και ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε το βιβλίο μας στην εφαρμογή storyjumper. Κάθε παιδί βοήθησε στη δημιουργία του βιβλίου είτε προσθέτοντας τις φωτογραφίες, είτε ηχογραφώντας. Μόλις το ολοκληρώσαμε το αναρτήσαμε στην ιστοσελίδα του σχολείου ώστε να είναι προσβάσιμο σε όλους.
- Δραστηριότητα αξιολόγησης του γνωστικού αντικειμένου
Αφού ο βασιλιάς παρέλαβε τη συνταγή μας και μας έστειλε πίσω εκείνο το ευχαριστήριο γράμμα και το μαγικό του δέμα με τα υλικά, με τα οποία φτιάξαμε το δικό μας ψωμί, θέλησε να βεβαιωθεί πως όσα μάθαμε δεν θα τα ξεχάσουμε ποτέ. Για τον λόγο αυτό χωριστήκαμε σε ομάδες των 5 ατόμων και κάθε ομάδα πήρε ένα tablet ή laptop. Η νηπιαγωγός εξήγησε ότι θα συμπληρώσουμε ένα σύντομο ψηφιακό ερωτηματολόγιο (Google Forms), στο οποίο θα απαντήσουμε ομαδικά σχετικά με τα υλικά, τα στάδια της συνταγής και όλη τη διαδικασία. Τα παιδιά συζήτησαν μεταξύ τους, επέλεξαν τις απαντήσεις και προχώρησαν βήμα–βήμα στη συμπλήρωση της φόρμας, με την υποστήριξη της νηπιαγωγού όπου χρειάστηκε. Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε όταν όλες οι ομάδες είχαν υποβάλει τη φόρμα.
- Μεταγνωστική/ες δραστηριότητα/ες
Συγκεντρωθήκαμε στη γωνιά του υπολογιστή και παρακολουθήσαμε τα συνολικά αποτελέσματα των Google Forms που είχαν συμπληρώσει οι ομάδες. Ξεκίνησε μια συζήτηση-αναστοχασμός: «Τελικά τα καταφέραμε; Φτιάξαμε το πιο γλυκό ψωμί; Τι το έκανε γλυκό; Είχε ζάχαρη ή μήπως κάτι άλλο το έκανε ξεχωριστό;». Τα παιδιά συνέδεσαν τη δική τους προσπάθεια με την ιστορία του βασιλιά και ανακάλυψαν ότι ο κόπος και η συνεργασία ήταν αυτά που έδωσαν την πραγματική αξία στη διαδικασία. Η νηπιαγωγός κατέγραψε τις φράσεις και τα σχόλια των παιδιών. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης (ChatGPT), οι φράσεις των παιδιών μετατράπηκαν σε στιχάκια και με το SUNO.AI μελοποιήθηκαν, δημιουργώντας το τραγούδι της τάξης για «το πιο γλυκό ψωμί». Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με την ακρόαση του τραγουδιού, ως συλλογική επιβράβευση και κλείσιμο της μαθησιακής εμπειρίας.
Στο κλείσιμο της υλοποίησης του σεναρίου μας για το πιο γλυκό ψωμί υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας τη θεατρική παράσταση “Το πιο γλυκό ψωμί” από τη θεατρική ομάδα La Strada.
Εδώ Πολυτεχνείο!!!
17η Νοεμβρίου
Ημέρα μνήμης, Ημέρα σεβασμού, Ημέρα αναστοχασμού
Για όλους όσοι αγαπούν τα ευγενή ιδεώδη της Ελευθερίας, της Ειρήνης, της Δημοκρατίας
Γιατί…. Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή…
Και για να μην ξεχάσουμε ποτέ,τα παιδιά μας δείχνουν τον δρόμο….
Ήταν μια λέξη μοναχά ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ…..
Κ ύστερα είπαν, πως την έγραψαν Παιδιά…….
Τα δικά μας παιδιά και τα παιδιά όλου του κόσμου, απαιτούν να ζούνε σ έναν κόσμο ελεύθερο, ειρηνικό με σεβασμό στην ελεύθερη σκέψη και γνώμη
Ας τους τον δώσουμε λοιπόν……
Εμείς με τις ιστορίες μας, τις κατασκευές μας και το κουκλοθέατρο, μάθαμε στα παιδιά, γιατί δεν πρέπει ποτέ να ξεχάσουν και να στερηθούν την ελευθερία τους.
Επίσκεψη της πυροσβεστικής υπηρεσίας στο σχολείο μας
Την Παρασκεύη 7/11/2025 είχαμε τη χαρά και την τιμή να υποδεχθούμε στο σχολείο μας εκπροσώπους της πυροσβεστικής υπηρεσίας, και μάλιστα 2 φορές. Το πρωί ήρθαν δύο εκπρόσωποι της πυροσβεστικής υπηρεσίας και ενημέρωσαν τους μικρούς μας μαθητές για το επάγγελμά τους και για το τι πρέπει να γνωρίζουν ώστε να προφυλάσσονται σε περιπτώσεις πυρκαγιάς. Το απόγευμα υλοποιήθηκε πιο εμπεριστατωμένη παρουσίαση από εκπρόσωπο της πυροσβεστικής υπηρεσίας προς το προσωπικό του σχολείου μας. Τους ευχαριστούμε θερμά!
- Επιμόρφωση του προσωπικού
- Ενημέρωση στα παιδιά
Ημέρα Υπαίθριας Διδασκαλίας
Καλημέρα και σήμερα 6 Νοεμβρίου!
Μια χαρούμενη κι ελεύθερη ημέρα θα λέγαμε, αφού είναι μια παγκόσμια ημέρα υπαίθριας διδασκαλίας. Out door class λοιπόν και εφόσον μας βοήθησε και η ηλιοφάνεια της ημέρας, αδράξαμε την ευκαιρία και βγήκαμε στην αυλή από νωρίς το πρωί για να κάνουμε πικ νικ, σερβίροντας στα παιδιά ένα ελληνικό παραδοσιακό πρόγευμα…..ελιόψωμο και φέτες ψωμιού με λαδορίγανη κι ελιές. Το απόλαυσαν ιδιαίτερα τα παιδιά, όχι μόνο επειδή ήταν πρωτόγνωρο γι αυτούς, αλλά και επειδή είχαμε ασχοληθεί και είχαν γνωρίσει τα οφέλη και τα παράγωγα αυτού του ευλογημένου δέντρου. Στην συνέχεια αφού έπαιξαν αρκετή ώρα ελεύθερα, είπαμε να τιμήσουμε τον μόχθο των αγροτών και ταυτιστήκαμε μαζί τους, κάνοντας ελαιομάζωμα από την ελιά της αυλής μας. Η παραγωγή μικρή, αλλά οι ελαιοπαραγωγοί μας χαρούμενοι με την προσπάθειά τους.
Ευχαριστούμε θερμά τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας για την προσφορά των προϊόντων για το πρόγευμα των μαθητών.
Στο τέλος παρατηρήσαμε την φθινοπωρινή φύση και επιδοθήκαμε σε κυνήγι θησαυρού, συλλέξαμε αρκετά φύλλα, φθινοπωρινών χρωμάτων και τα παιδιά δημιούργησαν υπέροχες ομαδικές κατασκευές, αφού πρώτα τα ταξινόμησαν, τα ομαδοποιήσαν και τα χώρισαν σε ομάδες διαφόρων μεγεθών, για να μην ξεχνάμε και τα μαθηματικά φυσικά, ακόμα και σε μια τόσο ιδιαίτερη μορφή διδασκαλίας.



































