Το χαμόγελο του παιδιού
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς που βοήθησαν ώστε να προσφέρουμε χαμόγελα στις οικογένειες που το έχουν ανάγκη.
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς που βοήθησαν ώστε να προσφέρουμε χαμόγελα στις οικογένειες που το έχουν ανάγκη.
Η ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό είναι ένα σημαντικό βήμα για κάθε παιδί – και φροντίσαμε να το κάνουμε όσο πιο όμορφο και ευχάριστο γίνεται!
Πριν την επίσκεψή μας, κάθε παιδί ζωγράφισε πώς φαντάζεται το δημοτικό σχολείο και συγκεντρώσαμε όλες τις απορίες και ερωτήσεις που ήθελαν να κάνουν. Με ανυπομονησία ξεκινήσαμε για το μεγάλο σχολείο!
Όταν φτάσαμε, μας υποδέχτηκαν με χαμόγελα και πολλή αγάπη. Οι δάσκαλοι και οι μαθητές μας ξενάγησαν σε όλους τους χώρους: τις τάξεις, τη βιβλιοθήκη, την αίθουσα υπολογιστών, την αίθουσα εκδηλώσεων και φυσικά την αυλή!
Εκεί, βρήκαμε την ευκαιρία να κάνουμε τις ερωτήσεις μας και όλες οι απορίες μας λύθηκαν με απλό και κατανοητό τρόπο. Μοιραστήκαμε τις ζωγραφιές μας και, ως ανταπόδοση, μας χάρισαν από ένα όμορφο μπαλονάκι – έκπληξη!
Με την καρδιά γεμάτη εικόνες και εμπειρίες, επιστρέψαμε στο νηπιαγωγείο και ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε περισσότερη εντύπωση. Ήταν μια ξεχωριστή μέρα που θα θυμόμαστε πάντα!
Σήμερα, είχαμε τη χαρά να πραγματοποιήσουμε μια ημέρα υπαίθριας εκπαίδευσης, όπου τα παιδιά συμμετείχαν σε δραστηριότητες στη φύση με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα. Μέσα από το παιχνίδι και την εξερεύνηση στην υπέροχη αυλή του σχολείου μας, καλλιέργησαν δεξιότητες συνεργασίας, παρατήρησης και αυτονομίας, ενώ παράλληλα ενισχύθηκε η σωματική τους δραστηριότητα και η σύνδεσή τους με το φυσικό περιβάλλον. Η υπαίθρια εκπαίδευση είναι βιωματική, ενισχύει την αυτοπεποίθηση των παιδιών και συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξή τους, καθώς συνδυάζει τη μάθηση με την κίνηση, το παιχνίδι και την ελευθερία της εξερεύνησης. Επιπλέον, καλλιεργεί την υπευθυνότητα και τον σεβασμό προς το περιβάλλον, ενώ προσφέρει ερεθίσματα που δεν μπορούν να αναπαραχθούν εύκολα μέσα στην τάξη. Ήταν μια πολύτιμη εμπειρία που σίγουρα θα θυμούνται με χαρά!
Συγκεκριμένα, τα παιδιά συμμετείχαν σε ψυχοκινητικές δραστηριότητες με στεφάνια, κώνους και τουβλάκια με τη μορφή οργανωμένου και ελεύθερου δημιουργικού παιχνιδιού, σε σκυταλοδρομία μεταφοράς – εξοικονόμησης νερού, σε αναζήτηση και εξερεύνηση δειγμάτων έμβιας ζωής (πατημασιές ζώων, φωλιές εντόμων, έντομα, φύλλα-φυτά κ.λ.π.), σε ζωγραφική με νερό και χρωματιστά χαρτιά, πότισμα λουλουδιών, κατασκευή θερμοκηπίου και τέλος, σε δραστηριότητες για τη Γιορτή της Μητέρας, όπως: ζωγραφική με νερομπογιές, αφήγηση ιστορίας “Πως γράφεται η λέξη ΜΗΤΕΡΑ” και κατασκευή κάρτας.
Η ανακύκλωση είναι μια διαδικασία που τηρείται καθημερινά στο σχολείο μας, και μέσα από δράσεις και εργαστήρια προσπαθούμε να περάσουμε στα παιδιά τη νοοτροπία τόσο της ανακύκλωσης όσο και της επαναχρησιμοποίησης αλλά κυρίως και της μείωσης των απορριμμάτων, ώστε να βοηθήσουμε τον πλανήτη μας (3R – Reduce-Reuse-Recycle).
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης” επισκεφθήκαμε την Τετάρτη 7/5/2025 το Πάρκο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης.
Εκεί μας υποδέχτηκαν με χαρά, μας παρουσίασαν κάποια βιντεάκια σχετικά με την ανακύκλωση και μας μίλησαν για το πόσο σημαντικό είναι να ανακυκλώνουμε, έπειτα κάθε παιδί έβαλε στο μηχάνημα της ανταποδοτικής ανακύκλωσης τα μπουκάλια του. Στο τέλος, πήραμε και τα voucher, καθώς η ανακύκλωση εκεί είναι ανταποδοτική.
Είχαμε την τύχη να είναι μια ηλιόλουστη μέρα και περιπλανηθήκαμε στον προαύλιο χώρο τους, όπου μυρίσαμε τις τριανταφυλλιές, τη ρίγανη, το δενδρολίβανο, είδαμε τον λαχανόκηπο και διάφορα δεντράκια.
Τέλος, ξεναγηθήκαμε στους χώρους όπου εκθέτουν κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά. Ήταν μια εμπειρία σημαντική για τα παιδιά, καθώς έκαναν ένα αρκετά μεγάλο ταξίδι για την ηλικία τους με λεωφορείο και έμαθαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα με βιωματικό τρόπο.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Σύνδεση με τους 17 Στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης:
1.Καθαρό Νερό και Αποχέτευση
Διασφαλίζουμε τη διαθεσιμότητα και τη βιώσιμη διαχείριση του νερού και των εγκαταστάσεων υγιεινής για όλους.
2.Ζωή στο Νερό
Προστατεύου με και χρησιμοποιούμε με βιώσιμο τρόπο τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους θαλάσσιους πόρους για βιώσιμη ανάπτυξη.
Οι Νερο … εξερευνητές!
Είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το νερό.
Τα παιδιά γνωρίζουν τις σπουδαίες ιδιότητες του νερού, ανακαλύπτουν τον κύκλο του, πειραματίζονται και βρίσκουν τρόπους για την εξοικονόμησή του, μέσα από δραστηριότητες κινητικές, ομαδοσυνεργατικές και θεατρικό παιχνίδι.
Δραστηριότητα 1η: Εισαγωγή στο θέμα – δέσιμο ομάδας
Καθόμαστε σε κύκλο και με τη βοήθεια μιας μπάλας που απεικονίζει τη γη,καταγράφουμε τις γνώσεις των παιδιών για το νερό,τη χρησιμότητα,τις μορφές του στη φύση,τους κινδύνους που προκαλεί με τις φυσικές καταστροφές αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα στον πλανήτη μας.
Δημιουργούμε έναν πίνακα με όσα θέλουν να ερευνήσουν και χωριζόμαστε σε ομάδες νερο….εξερευνητών.
1. ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
2.ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΝΕΡΟΥ
3.ΣΠΑΤΑΛΗ ΝΕΡΟΥ
4.ΜΟΛΥΝΣΗ ΝΕΡΟΥ
Δραστηριότητα 2η: Αναφορά στο θέμα με κουκλοθέατρο.
Ο Σταγονούλης παρουσιάζει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει στην γη και ζητά τη βοήθεια των παιδιών.
Οι νεροεξερευνητές αναζητούν και καταγράφουν τη χρησιμότητα του νερού στη ζωή του πλανήτη:
Δραστηριότητα 3η : Ο Κύκλος του Νερού
Μέσα από την ανάγνωση βιβλίων ,δημιουργία σχεδιαγράμματος και πειράματα γνωρίζουμε τον κύκλο του νερού
Δραστηριότητα 4η : Γινόμαστε σταγόνες
Στόχος: να αντιληφθούν τον κύκλο του νερού μέσα από το θεατρικό παιχνίδι και διασκεδαστικό παιχνίδι
Δραστηριότητα 5η : Ψαρεύουμε; (Οι ιδιότητες του νερού)
Στόχος: να γνωρίσουν τις ιδιότητες του νερού που το κάνουν τόσο πολύτιμο.
Δραστηριότητα 6η : Ρύπανση νερού-Πείραμα
Στόχος: να αντιληφθούν ότι το πρόβλημα της ρύπανσης του νερού δεν είναι τοπικό και επηρεάζει άμεσα σημαντικές ποσότητες νερού και ζωντανών οργανισμών.
Προέκταση δράσεων με πειράματα με το νερό.Δοκιμάζουν υλικά σε λεκάνες με νερό για να διαπιστώσουν αν διαλύονται ή όχι στο νερό.Στο τέλος καταγράφουν τα αποτελέσματα σε πίνακα διπλής εισόδου.
Μια ομάδα νεροεξερευνητών ,με τη βοήθεια των γονιών τους καταγράφουν και παρουσιάζουν στην τάξη,αιτίες μόλυνσης του νερού στη Γη:
Μέσα από την αφήγηση και δραματοποίηση του παραμυθιού ” Ο ΔΡΑΚΟΠΟΤΑΜΟΣ”
τα παιδιά κατανούν αιτίες μόλυνσης του νερού ,βρίσκουν λύσεις και τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος.
Αποτυπώνουν εικαστικά εικόνες του παραμυθιού δημιουργώντας το δικό τους τέλος της ιστορίας του “ΔΡΑΚΟΠΟΤΑΜΟΥ”
Δραστηριότητα 7η : Εξοικονόμηση νερού
Στόχος: να γνωρίσουν τρόπους εξοικονόμησης του νερού, να αντιληφθούν τη σημασία της εξοικονόμησης.
Οι νεροεξερευνητές με τη βοήθεια των γονιών καταγράφουν και παρουσιάζουν πληροφορίες στην τάξη, για τη σπατάλη και τρόπους εξοικονόμησης του νερού.
Δραστηριότητα 8η : Εσύ εξοικονομείς;
Στόχος: να γνωρίσουν τρόπους εξοικονόμησης του νερού.
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και τους δίνονται 9 κύβοι, με εικόνες σε κάθε πλευρά των κύβων. Μοιράζεται σε κάθε ομάδα από μια εικόνα και καλείται με τους κύβους της να φτιάξει τη συγκεκριμένη εικόνα. Μόλις τελειώσει με αυτή, δίνουμε άλλους κύβους. Οι νικητές είναι αυτοί που θα φτιάξουν πρώτοι όλες τις εικόνες.
Δραστηριότητα 9η : Ώρα για εξοικονόμηση!
Μέσα από το παιχνίδι να μάθουν να μη σπαταλούν το νερό.Σκυταλοδρομίες με ΝΕΡΟ
Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες και κάθονται σε δύο σειρές. Κάθε ομάδα με λεκάνες γεμάτες με νερό και ένα πλαστικό μπουκάλι .Οι παίκτες γεμίζουν το ποτήρι τους, περπατούν πάνω στα «βραχάκια» περνάνε πάνω από τα υφάσματα (σαν ποτάμια) και γεμίζουν τα μπουκάλια με νερό.Σκυταλοδρομίες μεταφοράς και εξοικονόμησης νερού στην αυλή .Νικήτρια ομάδα είναι αυτή που θα γεμίσει πιο πολύ νερό στο μπουκάλι και δε θα έχει «σπαταλήσει» νερό ρίχνοντάς το στη λεκάνη της ή έξω.
Δραστηριότητα 10η: Χειροτεχνία
Τα παιδια δημιουργούν σε ομάδες αφίσες με ζωγραφική και κολλάζ , μηνύματα για το νερό,
το πολύτιμο αγαθό.
Στον Η/Υ μεσω της εφαρμογης word art δημιουργήσαμε συννεφόλεξα με λέξεις που σχετίζονται και ερευνήσαμε για το νερό
ως ΝΕΡΟΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ:
Ολοκληρώσαμε δημιουργώντας το λογοτυπό της δράσης μας:
Πρωτομαγιά – Γιορτή της Άνοιξης και της Χαράς!
Ο Απρίλης μας αποχαιρέτησε στέλνωντάς μας να αποκωδικοποιήσουμε δύο μηνύματα με λουλούδια της Άνοιξης.Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες, μέσα από το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού ,ανακάλυψαν τα λουλούδια και αντιστοίχισαν τα γράμματα που έκρυβαν τα λουλούδια στα δύο μηνύματα του Απρίλη.
Η Πρωτομαγιά είναι μια ξεχωριστή μέρα που γεμίζει τον κόσμο με λουλούδια, χρώματα και χαμόγελα! Είναι η γιορτή της άνοιξης, της φύσης και της ανανέωσης. Τα παιδιά φτιάχνουν πολύχρωμα στεφάνια, τραγουδούν,χορεύουν και χαίρονται με τις μυρωδιές και τα χρώματα των λουλουδιών,μαθαίνοντας τα μικρά τους μυστικά.
Στο νηπιαγωγείο μας μέσα από το παιχνίδι, καλλιεργούμε την αγάπη για τη φύση και τις παραδόσεις του τόπου μας.
Καλή Πρωτομαγιά σε όλους με υγεία, αγάπη και… λουλούδια παντού!
Φέτος για πρώτη φορά συμμετείχαν στο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, που διοργανώνεται κάθε χρόνο από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, νηπιαγωγεία παρουσιάζοντας καλές πρακτικές που υλοποιηθήκαν από τις νηπιαγωγούς. Είχαμε την τιμή να παρουσιάσουμε κι εμείς τις δραστηριότητες που κάναμε προσεγγίζοντας τον μαγνητισμό μέσω STEAM.
Στο ακόλουθο βίντεο μπορείτε να δείτε όλες τις παρουσιάσεις. Το σχολείο μας ξεκινάει στο 26:30.
Η διαθεματική προσέγγιση του Πάσχα στο νηπιαγωγείο είναι ένας υπέροχος τρόπος να συνδέσεις τη γιορτή με όλα τα γνωστικά αντικείμενα και να προσφέρεις στα παιδιά μια πλούσια, βιωματική εμπειρία.
Στο νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για τη σημασία της Ανάστασης, διαβάσαμε όμορφες ιστορίες, φτιάξαμε πασχαλινές κατασκευές ,καλαθάκια, κάρτες, κοτούλες με μοτίβα και πασχαλινά στεφάνια. Τα παιδιά έμαθαν για τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας,γνώρισαν την ιστορία του Πάσχα μέσα απο υπέροχα διηγήματα και διαδραστικά παιχνίδια, έβαψαν αυγουλάκια με διαφορετικές τεχνικές, έπλασαν λαζαράκια και κουλουράκια,έγραψαν και αντάλλαξαν ευχές και αναβίωσαν το Ελληνικό έθιμο:“Τα κάλαντα του Λαζάρου”
Μέσα από παιχνίδι, δημιουργία και κουβέντα, τα παιδιά ένιωσαν το νόημα της γιορτής: την αγάπη, τη συγχώρεση και την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.
Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα σε όλους!
Την Τετάρτη 9/4/2025 πραγματοποιήθηκε η τρίτη προγραμματισμένη συνάντηση-ομιλία με γονείς στο πλαίσιο της συνεργασίας σχολείου οικογένειας και της δημιουργίας ομάδας γονέων.
Στη συνάντηση αυτή καλεσμένες ομιλήτριες ήταν οι κ. Παπαλιούρα Φωτεινή και η κ. Καραγιαννίδου Όλγα Συντονίστριες Εκπαίδευσης Προσφύγων Αστικού Ιστού Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής.
Η ομιλία είχε θέμα: “Συμβίωση και αποδοχή της διαφορετικότητας για ένα υγιές ενδοσχολικό και εξωσχολικό περιβάλλον”.
Τις ευχαριστούμε θερμά!!!
Χάρη στην πολύτιμη προσφορά των γονέων και του προσωπικού του σχολείου μας καταφέραμε να συγκεντρώσουμε αρκετά είδη ανάγκης που παραδόθηκαν στο Χαμόγελο του Παιδιού για να διατεθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Μία μικρή πράξη αγάπης πριν το Πάσχα αλλά και μία πάγια πρακτική όλων μας για αλληλεγγύη και βοήθεια.