Το Νηπιαγωγείο μας στην Πυροσβεστική!!!

Την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2025 και στα πλαίσια της δράσης ενεργού πολίτη ” Εργαλειοθήκη (toolkit) για περίπτωση ανάγκης” το Νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκε την 6η ΕΜΑΚ Πατρών.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα μεγάλα πυροσβεστικά οχήματα, να γνωρίσουν τα εργαλεία και τον εξοπλισμό που χρησιμοποιούν οι ειδικά εκπαιδευμένοι πυροσβέστες διάσωσης, να παρατηρήσουν τις ειδικές στολές και μπότες που φορούν κατά τη διάρκεια διαφόρων επιχειρήσεων, να γνωρίσουν τον ειδικά εκπαιδευμένο σκύλο της υπηρεσίας που βοηθάει στις αποστολές διάσωσης, αλλά και να κρατήσουν τη μάνικα εκτοξεύοντας νερό που σβήνει τις φωτιές!

Ήταν μια εμπειρία πολύτιμη, προσφέροντας στα παιδιά γνώσεις, πληροφορίες και τρόπους προστασίας απέναντι σε φυσικές καταστροφές και καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Ευχαριστούμε θερμά την Πυροσβεστική Υπηρεσία για την υποδοχή, τη φιλοξενία και την πολύτιμη ενημέρωση!

1760892899483

1760891705178

1760892077420

1760891871171

1760892147905

1760893398350

1760891992259

1760893124056

Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής- 16 Οκτωβρίου

Την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025, τιμήσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής, μια ημέρα αφιερωμένη στην υγιεινή διατροφή και την ενημέρωση για τη σημασία της σωστής διατροφής στη ζωή μας.

Τα παιδιά συμμετείχαν σε δραστηριότητες που περιλάμβαναν συζητήσεις για τις βασικές ομάδες τροφίμων, τις βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα μας για να είναι υγιές και δυνατό. Μέσα από παραμύθια, παιχνίδια και δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά έμαθαν για τη σημασία του νερού, των φρούτων, των λαχανικών και των δημητριακών στην καθημερινή τους διατροφή.

Στόχος μας ήταν να ενισχύσουμε την κατανόηση των παιδιών για τη σημασία της υγιεινής διατροφής και να τα ενθαρρύνουμε να κάνουν έξυπνες διατροφικές επιλογές που θα τα βοηθήσουν να μεγαλώσουν υγιή και γεμάτα ενέργεια.

1762174068509

1762174068256

1762174068265

1762174068240

1762174068425

1762174068307

1762174068519

Εκπαιδευόμαστε για τον σεισμό!!!

Την Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήσαμε την πρώτη μας άσκηση σεισμικής ετοιμότητας.

Ο αγαπημένος μας ήρωας του κουκλοθεάτρου “Πιπίνος” μιλώντας μας για τον σεισμό, μας έμαθε πώς να κρατάμε την ψυχραιμία μας  και να προστατεύουμε τους εαυτούς μας, χωρίς να τρέχουμε πανικόβλητοι στους χώρους μας, αποφεύγοντας καταστάσεις που μπορεί να μας θέσουν σε κίνδυνο και να προκαλέσουν διάφορα ατυχήματα.

Στη συνέχεια και ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες του πραγματοποιήσαμε την πρώτη μας άσκηση, βγαίνοντας με ασφάλεια στο προκαθορισμένο σημείο του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου μας, όπου μπορούμε να είμαστε ασφαλείς και προστατευμένοι.

Επιστρέφοντας στην αίθουσα τα παιδιά κατασκεύασαν το δικό τους τηλέφωνο, καλώντας  αριθμούς πρώτης ανάγκης και ζωγράφισαν τον “Εγκέλαδο” αποτυπώνοντάς τον με δημιουργικότητα και φαντασία!

1760909997394

1760909948682

1760909840032

1760910885696

1760910986004

1760910341393

1760910518306

New Phototastic Collage 3

New Phototastic Collage 2

New Phototastic C ollage

 

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025-10 Οκτωβρίου

Ο ΛΥΚΟΣ Ο ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Στο νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας μέσα από όμορφες δράσεις που στόχο είχαν να ενισχύσουν τη συναισθηματική ανάπτυξη και την ψυχική ανθεκτικότητα των παιδιών μας.

Μιλήσαμε για τα συναισθήματα, μάθαμε να τα αναγνωρίζουμε και να τα εκφράζουμε με υγιή τρόπο. Μέσα από αφηγήσεις ιστοριών, συζητήσεις, ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε τον εαυτό μας και να στηρίζουμε τους γύρω μας.

Αξιοποιήθηκε διδακτικά το παραμύθι με τίτλο “Ο Λύκος Ζαχαρίας μαθαίνει για τα συναισθήματα” ως ένα εξαιρετικό εργαλείο για την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών. Μέσα από την ιστορία, τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με υγιή τρόπο.

Ο ΛΥΚΟΣ Ο ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες όπως:

  1. Συζήτηση για τα συναισθήματα: Αναγνωρίσαμε και συζητήσαμε τα συναισθήματα του Ζαχαρία και των άλλων χαρακτήρων.

  2. Δραματοποίηση: Τα παιδιά αναπαράστησαν σκηνές της ιστορίας, εκφράζοντας τα συναισθήματα του κάθε χαρακτήρα.

  3. Ζωγραφική: Τα παιδιά ζωγραφήσαν επιλέγουν πώς νιώθουν και φτιάχνουν το “χαλί” των συναισθημάτων” με διάφορα πρόσωπα του Ζαχαρία.IMG 5698 EDITIMG 5717

Ένα ακόμη παραμύθι που αξιοποιήθηκε μέσω διαδικτύου είναι “Ο κύριος Ουφ” (Mr Huff) της Anna Walker  https://www.youtube.com/watch?v=lGs4xsuuoqw

Το παραμύθι «Ο κύριος Ουφ» βοηθά τα παιδιά να αναγνωρίσουν και να διαχειριστούν δύσκολα συναισθήματα, όπως η λύπη, ο θυμός ή η απογοήτευση. Μέσα από την ιστορία του μικρού Bill και του «σύννεφου» που τον ακολουθεί, τα παιδιά κατανοούν ότι όλοι μπορούμε να έχουμε «κακές μέρες», αλλά υπάρχουν τρόποι να τις ξεπερνάμε.

Πιο συγκεκριμένα

  1. Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια με αφορμή το παραμύθι https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2025/10/o.htmlIMG 5750

  2. Δημιουργήσαμε το Εξώφυλλο του βιβλίου
  3. .IMG 5785 EDITIMG 5754IMG 5759IMG 5788
  4. Μάθαμε να γράφουμε  και να λέμε το “ΟΥΦ” στο τέλος μιας δύσκολης μέρας.

Η ψυχική ευεξία ξεκινά από τα πρώτα χρόνια της ζωής, και στο νηπιαγωγείο μας προσπαθούμε κάθε μέρα να καλλιεργούμε ένα περιβάλλον αγάπης, αποδοχής και χαράς!

Ενημερωτική συνάντηση γονέων

  • Την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση γονέων για το Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου καθώς και για διάφορα άλλα θέματα λειτουργίας του.

Ευχαριστούμε θερμά όλους για τη συμμετοχή και την αγαστή συνεργασία.

1760907839358

Γνωριμία με το Σαλιγκάρι – Ένα ήσυχο μικρό θαύμα της φύσης

Μετά τη βροχή, βγήκαμε για μια σύντομη βόλτα στην αυλή του νηπιαγωγείου μας. Ο αέρας μύριζε χώμα και φύση… και τότε το εντοπίσαμε: ένα μικρό σαλιγκάρι που είχε ξεκινήσει τη δική του περιπέτεια πάνω στο βρεγμένο έδαφος κάτω από φύλλα και ξερά κλαδιά!

Τα παιδιά το παρατήρησαν με περιέργεια και ενθουσιασμό. Συζητήσαμε για το καβούκι του, την αργή του κίνηση και πού μπορεί να πηγαίνει. Ήταν μια υπέροχη ευκαιρία για να γνωρίσουμε από κοντά ένα ήσυχο, φθινοπωρινό πλάσμα της φύσης.

Μέσα από αυτή τη μικρή ανακάλυψη, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη φύση, παρατήρησαν, συνεργάστηκαν, φαντάστηκαν και δημιούργησαν.

Ενδεικτικά

  • Παρατήρησαν το σαλιγκάρι στην αυλή με μεγεθυντικό φακό

  • Συζήτησαν: Τι τρώει, πού ζει, πώς κινείται;

  • Κατέγραψαν τα χαρακτηριστικά του (καβούκι, κεραίες, γλοιώδες σώμα)

  • Εμπλούτισαν το λεξιλόγιο τους σχετικά με το σαλιγκάρι και τη βροχή (π.χ. σαλιγκάρι, καβούκι, υγρασία, φύλλα)

  • Κατασκεύασαν σαλιγκάρια με  πλαστελίνη

  • Ζωγράφισαν με καμπύλες γραμμές και έκαναν επίπεδο κολάζ στο καβούκι ως σπείρα με κάνσον

  • Μέτρησαν σαλιγκάρια (ζωντανά) – ποιο είναι πιο μεγάλο/μικρό;

  • Πραγματοποίησαν ταξινομήσεις: με/χωρίς καβούκι, μεγάλο/μικρό, βαρύ/ελαφρύ

  • Κινήθηκαν όπως τα σαλιγκάρια: παιχνίδι ρόλων (σιωπηλό περπάτημα, αργή κίνηση)

  • Ακολούθησαν διαδρομές στο πάτωμα με σχοινιά ή ταινίες (καμπύλες πορείες)

Τέλος παρακολουθήσαμε ένα διδακτικό παραμύθι για παιδιά: “To ταξιδιάρικο σαλιγκάρι”|Οι Ταχυδρόμοι του Ουρανού

https://www.youtube.com/watch?v=S5HxlzXp__A&t=219s

Μερικές φορές, μια σταγόνα βροχής και ένα σαλιγκάρι είναι αρκετά για να μας μάθουν να κοιτάμε τον κόσμο… λίγο πιο προσεκτικά.

Μια Ζωηρή Τελεία… και το Ταξίδι των Γραμμών

Αυτή την εβδομάδα ταξιδέψαμε στον κόσμο των γραμμών και της φαντασίας μέσα από το υπέροχο παραμύθι “Μια ζωηρή τελεία” της Γεωργίας Βουδούρη, με εικονογράφηση της Κωνσταντίνας-Ραφαηλίας Βογιατζή.b Voudouri cover1

Τι μπορεί να κάνει μια τόσο δα μικρή τελεία; Να κινηθεί, να χορέψει, να μεταμορφωθεί… και να μας δείξει πως οι γραμμές είναι παντού γύρω μας!

Το βιβλίο έγινε αφορμή για πλούσιες δραστηριότητες που ενίσχυσαν:

τη λεπτή κινητικότητα, τη χωρική αντίληψη, τη δημιουργική σκέψη, τη γλωσσική έκφραση.

1760963721512

Τραγουδήσαμε από τα Ζουζούνια -Σημείο Γραμμή

https://www.youtube.com/watch?v=rEjYGIQom2k

και κατασκευάσαμε μία ομαδική εργασία που αποφασίσαμε να την τοποθετήσουμε στο κέντρο μάθησης των μαθηματικών.

1760963484605

1760963484613

1760963484598

 

Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων (4 Οκτωβρίου)

Mε αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων (4 Οκτωβρίου), αφιερώσαμε τη μέρα μας στην αγάπη, τη φροντίδα και τον σεβασμό προς τα ζώα – τους μικρούς μας φίλους που έχουν κι αυτοί δικαιώματα, ανάγκες και συναισθήματα.

Στην παρεούλα μας, συζητήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων, τη σωστή διαβίωσή τους και τη σημασία της προστασίας τους από κακομεταχείριση ή εγκατάλειψη. Τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με ενθουσιασμό και μεγάλο ενδιαφέρον.

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο- ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ που μιλούσαν για τα αδέσποτα ζώα, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και το πώς μπορούμε να τα βοηθήσουμε, ακόμα και ως μικροί πολίτες. Η δράση αυτή ευαισθητοποίησε βαθιά τα παιδιά, προκαλώντας συγκίνηση αλλά και ενσυναίσθηση.

https://www.youtube.com/watch?v=GCGff81ywNw

  • Λάικα, ένα υπέροχο σκυλάκι -με ερωτήσεις

https://www.youtube.com/watch?v=geGNYDbqp3E

Στη συνέχεια, το κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του σκυλάκι με υλικά που είχαμε στην τάξη (χαρτόνια, πιατάκια, χρώματα κ.λπ.) και του  έδωσε  ένα όνομα που το διάλεξε με αγάπη, όπως θα έκανε για ένα αληθινό κατοικίδιο. Μέσα από αυτή τη δημιουργική δραστηριότητα, τα παιδιά εκφράστηκαν καλλιτεχνικά αλλά και συναισθηματικά.

Η ημέρα αυτή ήταν γεμάτη μάθηση, φροντίδα και δημιουργία – αξίες που ελπίζουμε να συνοδεύουν τα παιδιά μας σε όλη τους τη ζωή, ώστε να μεγαλώσουν με σεβασμό προς όλα τα έμβια όντα.

17611338220451761133822067

1761133822032

Ο κότσυφας που ξεγέλασε τη βροχή – Μια βροχερή ιστορία με χιούμορρ και φαντασία!

 😳 Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας, η βροχή δεν ήταν απλώς ένα καιρικό φαινόμενο… ήταν η αφορμή για μια υπέροχη ιστορία!

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο κότσυφας που ξεγέλασε τη βροχή”, μια ευφάνταστη και τρυφερή ιστορία γραμμένη από την Αγγελική Πασσιά και τον Φίλιππο Μανδηλαρά, με εικονογράφηση του Νίκου Πάνου και αφήγηση από την Αντωνία Μπατσαλή.

Το παραμύθι μας ταξίδεψε στον κόσμο του μικρού κότσυφα που αποφάσισε να… ξεγελάσει τη βροχή για να βγει να παίξει! Με απλό λόγο, χιούμορ και πλούσια εικονογράφηση, το παραμύθι βοήθησε τα παιδιά να ταυτιστούν με τον ήρωα και να αναγνωρίσουν τα δικά τους συναισθήματα για τον καιρό.

Τα παιδιά ζωγράφισαν τη δική τους εκδοχή του κότσυφα και της βροχής – άλλοι έφτιαξαν χρωματιστές βροχές, άλλοι “κρυψώνες” για πουλιά, και άλλοι τα δικά τους σύννεφα.

IMG 5066IMG 5070IMG 5065

Το φθινοπωρινό ταξίδι του σκαντζόχοιρου!

Μια μέρα του Οκτώβρη, ένα μικρό σκαντζοχοιράκι αποφάσισε να ξεκινήσει ένα ταξίδι μέσα στο φθινοπωρινό δάσος. Ήθελε να γνωρίσει τους φίλους του πριν πέσουν τα πρώτα χιόνια και κρυφτεί για τον χειμώνα. Στον δρόμο του συνάντησε φίλους με φύλλα στα μαλλιά, καρπούς στις πατούσες και χρώματα φθινοπωρινά παντού!

Με αφορμή αυτή την όμορφη φανταστική ιστορία, ξεκινήσαμε κι εμείς στο νηπιαγωγείο το δικό μας ταξίδι στον κόσμο του φθινοπώρου και του μικρού σκαντζόχοιρου:

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι με τίτλο “ΕΙΝΑΙ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ, ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΕ” της ΤΖΟΥΝΤΙΤΑ ΚΑΜΠΕΛΟ

🔸 Μιλήσαμε για το φθινόπωρο, τα ζώα του δάσους και τις αλλαγές στη φύση
🔸 Δραματοποιήσαμε την ιστορία: κάθε παιδί έγινε ένα ζώο του δάσους ή ένα στοιχείο της φύσης
🔸 Φτιάξαμε σκαντζοχοιράκια με φυσικά υλικά φύλλα
🔸 Ζωγραφίσαμε σκηνές του παραμυθιού και δημιουργήσαμε έναν πίνακα με το δάσος του σκαντζόχοιρου
🔸 Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια, φτιάχνοντας λέξεις με “σ”, “χ”, “ο” από το όνομα του σκαντζόχοιρου

Ενδεικτικά οι δημιουργίες μας

IMG 4912 IMG 4915IMG 4914 225x300 1