ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΕΙΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ

Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου μας έλαβαν Πιστοποιητικά Αριστείας για τις δράσεις ρομποτικής που υλοποιήσαν στο νηπιαγωγείο κατά την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (Code Week).

Οι δραστηριότητες κωδικοποίησης είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τους μαθητές του νηπιαγωγείου. Πρόκειται  για απλές δραστηριότητες μέσα από τις οποίες μαθαίνουν τα μικρά παιδιά βασικές έννοιες κωδικοποίησης, προγραμματισμού και ανάπτυξης της υπολογιστικής σκέψης χωρίς τη χρήση διαδικτύου και ψηφιακών συσκευών.

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ugieini diatrofi

Σήμερα επισκέφθηκαν το νηπιαγωγείο μας μέλη του Κέντρου Υγείας Καστοριάς και μίλησαν στους μαθητές/τριες  και των δύο τμημάτων για την υγιεινή διατροφή.

Μίλησαν για τις ομάδες τροφίμων και γιατί χρειαζόμαστε την κάθε μία, πρότειναν ιδέες για γευστικά και υγιεινά πρωινά και σνακ και τόνισαν την αναγκαιότητα των γαλακτοκομικών, των φρούτων και των λαχανικών στη διατροφή μας ώστε να έχουμε ένα γερό και δυνατό σώμα.

Επίσης μίλησαν για τη στοματική υγιεινή και τη σπουδαιότητα του πλυσίματος των δοντιών αλλά και ποιες  τροφές κάνουν κακό σε αυτά.

20250310 113824

 

Τέλος όλοι μαζί χορέψαμε το τραγούδι της “Υγιεινής Διατροφής”.

εικόνα Viber 2025 03 10 18 48 10 925

 

6 ΜΑΡΤΙΟΥ- ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Η 6η Μαρτίου καθιερώθηκε πανελληνίως από το Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδος ως Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού.

Στο νηπιαγωγείο μας όλα τα τμήματα υλοποιήσαμε διάφορες δράσεις για την ημέρα.

Τμήμα 1ο

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο δράκος Ναπολέων”, στο οποίο ένας μικρό δράκος αντιμετωπίζει στο σχολείο του  γεγονότα βίας και εκφοβισμού από κάποιον συμμαθητή του. Βρίσκει όμως τη δύναμη να μιλήσει για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα του και να σταματήσει η άσχημη συμπεριφορά προς αυτόν.

Οι μαθητές/τριες ρωτήθηκαν τι είναι αυτό το οποίο θα τους φόβιζε τους ίδιους στο σχολείο ή ποια συμπεριφορά συμμαθητή τους θα τους στεναχωρούσε.

Οι απαντήσεις τους ήταν οι εξής:

  • Αν κάποιος με χτυπήσει
  • Αν κάποιος μου βάλει τρικλοποδιά
  • Όταν κάποιος μου κλείνει τον δρόμο και δεν με αφήνει να περάσω
  • Όταν μου αρπάζουν το παιχνίδι από τα χέρια
  • Όταν μου μιλάει κάποιος άσχημα
  • Όταν με μουντζώνουν
  • Όταν κάποιος μου πετάξει κάτι στο κεφάλι
  • Όταν γελάει κάποιος μαζί μου και με κοροϊδεύει
  • Όταν μου τραβάνε τα μαλλιά
  • Όταν κάποιος μου λέει άσχημα λόγια
  • Αν κάποιος μου πει ότι δεν με έχει φίλο
  • Αν κάποιος δεν μου μιλάει
  • Όταν μου μουντζουρώσει κάποιος τη ζωγραφιά
  • Αν κάποιος μου σχίσει τη ζωγραφιά
  • Αν κάποιος μου δώσει σφαλιάρα
  • Αν με κλωτσήσει κάποιος

Στη συνέχεια έπρεπε να ξεκαθαρίσουμε ποιες συμπεριφορές είναι εκφοβισμός και ποιες μια απλή ενόχληση.

Την ιδέα την πήραμε από το blog του Πυθαγόρειου  Νηπιαγωγείου.

20250306 103105

Έτσι διαχωρίσαμε  τα προβλήματα ανάλογα με το μέγεθος  τους και συζητήσαμε πως πρέπει να  αντιδρούμε σε κάθε περίπτωση και τι πρέπει να κάνουμε.

Παρακολουθήσαμε το video “For the birds” και συζητήσαμε τι είναι αυτό το οποίο μας στεναχώρησε και μας προβλημάτισε περισσότερο, αλλά και ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες κάποιων άσχημων πράξεων μας.

Ξεχωρίσαμε μέσα από εικόνες ποιες συμπεριφορές είναι καλές και αποδεκτές και ποιες συμπεριφορές στεναχωρούν τους άλλους.

Έπειτα από συζήτηση στην ολομέλεια καταγράψαμε ποιες είναι οι λέξεις που μας προκαλούν φόβο στο άκουσμα τους, τις γράψαμε και τις τοποθετήσαμε σε ένα μαύρο πανί. Η επιλογή του χρώματος ήταν των μαθητών/τριων.

20250224 104819

Αποφασίσαμε ότι δεν πρέπει να δεχόμαστε άσχημες συμπεριφορές και ότι θα πρέπει να μιλάμε σε μεγαλύτερους αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, στους δασκάλους μας, στους γονείς ή όποιος ενήλικας μπορεί να μας βοηθήσει. Δημιουργήσαμε μία αφίσα με το σύνθημα “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”.

ΑΦΙΣΑ

Συμμετείχαμε στη σχολική δράση του “Χαμόγελου του παιδιού” με τίτλο “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ” με ένα βίντεο που περιλάμβανε κάποιες από τις δραστηριότητές μας.

Τμήμα 2ο

Διαβάσαμε το βιβλίο: «Κόκκινο ή γιατί ο εκφοβισμός δεν είναι αστείο», συζητήσαμε το θέμα, αν νιώσαμε ποτέ όπως οι ήρωες και οι ηρωίδες της ιστορίας  και μπήκαμε στη θέση τους «παίζοντας» την ιστορία.

Δημιουργήσαμε το μήνυμα «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» με μπαλόνια

Συμμετείχαμε στην 12η Πανελλαδική εκστρατεία κατά του Bullying “Μίλα Τώρα”, με το ακόλουθο βίντεο

Παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια επιλέγοντας την καλύτερη συμπεριφορά

Είδαμε το παραμύθι: «Η εχθρόπιτα» και ζωγραφίσαμε εχθρόπιτες και φιλόπιτες αφού σκεφτήκαμε καλά τι υλικά θα χρησιμοποιήσουμε

Φτιάξαμε όλοι μαζί την «Πίτα της φιλίας»

Φορέσαμε τα γυαλιά της αγάπης για να δούμε μέσα απ’ αυτά τους φίλους μας

Και καταλήξαμε στα ακόλουθα υλικά για την καλύτερη  «Συνταγή φιλίας»

  • Αγάπη
  • Παιχνίδι μαζί
  • Πολλά χρόνια φιλίας
  • Φαγητό παρέα
  • Ομορφιά
  • Πολύ γέλιο
  • Ωραίο χαμόγελο
  • Αγκαλιές, χάδια και φιλιά
  • Ωραίες λέξεις
  • Ευγένεια
  • Ηρεμία
  • Ζωγραφική παρέα
  • Να μας αρέσουν τα ίδια πράγματα
  • Χαμηλή φωνή
  • Και φυσικά καθόλου βία!

Ολοήμερο Τμήμα

Με αφορμή την ακρόαση του τραγουδιού από τις εκδόσεις POLARIS ενάντια στη βία και την απόρριψη του άλλου (Μήλα γύρω-γύρω, στη μέση πορτοκάλι)

οι μαθητές/τριες εξέφρασαν τις απόψεις για τα συναισθήματα και την συμπεριφορά που προκαλεί η βία.

εικόνα 1

Έπειτα, κλήθηκαν να ταξινομήσουν εικόνες φιλίας και εικόνες βίας.

εικόνα 2

Οι μαθητές δημιούργησαν αφίσα με σύνθημα «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» αλλά και μια ατομική κατασκευή με προτάσεις για την διαχείριση της βίας:

  1. Λέω STOP σε ότι με κάνει να νιώθω άσχημα
  2. Εξηγώ πως νιώθω με την συμπεριφορά που δέχομαι
  3. Απομακρύνομαι αν νιώσω απειλή
  4. Μιλώ στους γονείς μου για το συμβάν
  5. Ενημερώνω αμέσως τη δασκάλα μου

Έγινε η παρουσίαση ενός σύντομου βίντεο με τίτλο «Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί» , για τον τρόπο με τον οποίο οι τρείς φίλοι υποστηρίζουν ο ένας τον άλλον.

Τέλος, οι μαθητές άκουσαν και χόρεψαν το τραγούδι «Χέρια σαν κι αυτά»

εικόνα 5

Υλικό για γονείς

Υλικό για γονείς

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026

ΕΓΓΡΑΦΕΣ 2025 2026

Εγγραφές μαθητών/τριων στα Νηπιαγωγεία για το σχ. έτος 2025-2026

Για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, εγγράφονται μαθητές/τριες  γεννημένοι/ες το 2021.

Ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

 Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) Τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

ΠΡΟΣΟΧΗ: Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) , απαιτείται η συναίνεση του έτερου γονέα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή». 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Στο Νηπιαγωγείο θα πρέπει να προσκομισθούν εντός της προθεσμίας των εγγραφών 5-24 Μαρτίου, (τηλ . επικοινωνίας για ραντεβού 2467307005):

Α) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.), το οποίο μπορείτε να το βρείτε παρακάτω, συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού.

Β) Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

Γ) Υπεύθυνη Δήλωση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με την οποία συναινεί στο αίτημα εγγραφής.

Δ) Βεβαίωση από ΚΕΔΑΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Προϋποθέσεις εγγραφής στο Ολοήμερο Τμήμα

α. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται οι μαθητές χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

Αίτηση – υπεύθυνη δήλωση για εγγραφή στο προαιρετικό ολοήμερο τμήμα



Λήψη αρχείου

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Οι αλλοδαποί μαθητές/τριες εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία εγγραφών. Οι αλλοδαποί μαθητές/τριες που δε δύνανται να προσκομίσουν το Πιστοποιητικό Γέννησης, μπορούν να εγγραφούν με Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης.  Όλα τα δικαιολογητικά εγγραφής των αλλοδαπών μαθητών/τριών πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα είτε από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών, είτε από πιστοποιημένο δικηγόρο για το σκοπό αυτό. 

Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου (δηλαδή παιδιά που φοιτούσαν την προηγούμενη χρονιά ως προνήπια και την επόμενη ως νήπια) γίνεται αυτεπάγγελτα.

Για απορίες και προβλήματα που έχουν να κάνουν με την χρήση του συστήματος και το θεσμικό πλαίσιο των εγγραφών, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο: 2467307005.

 Ώρες επικοινωνίας για πληροφορίες και ραντεβού:

5 – 24 Μαρτίου, 12:15 μ.μ. –13:15 μ.μ.

Τηλέφωνο νηπιαγωγείου :  2467307005

Δείτε εδώ ολόκληρη την εγκύκλιο



Λήψη αρχείου

Οδηγίες για να κάνετε την αίτηση

Οδηγίες-Χρήσης-Εφαρμογής-για-Κηδεμόνες-V2

Χωροταξική του νηπιαγωγείου

ΧΑΡΤΗΣ

6° Νηπιαγωγείο Καστοριάς

Στο 6° Νηπιαγωγείο Καστοριάς εγγράφονται οι μαθητές που κατοικούν στην περιοχή που ορίζεται από τις οδούς: Περιφερειακή Οδό Καλλιθέας, διασταύρωσή της Γράμμου με Γραβιάς (μονή αρίθμηση), Γραβιάς (μονή αρίθμηση), Λεωφόρος Κύκνων από τη διασταύρωσή της με Γραβιάς και μέχρι τη διασταύρωσή της με Μεγάλου Αλεξάνδρου, Διοικητηρίου (μονή αρίθμηση), Μητροπόλεως (ζυγή αρίθμηση), 3ης Σεπτεμβρίου (ζυγή αρίθμηση), Πτολεμαίων (ζυγή αρίθμηση) με διασταύρωση 11ης Νοεμβρίου (ζυγή αρίθμηση), 11ης Νοεμβρίου(ζυγή αρίθμηση) διασταύρωση Αντύπα, Αντύπα, Κορυτσάς, Ορεστείων από τη διασταύρωσή της με Κορυτσάς, Μικράς Ασίας.

Ατομικό -Δελτίο-Υγείας-Μαθητή-ΑΔΥΜ



Λήψη αρχείου

Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης έτερου γονέα



Λήψη αρχείου

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ – “STEAM AND 4 SEASONS”

winter lake

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού έργου eTwinning με τίτλο “Steam and 4 seasons”, η ομάδα εκπαιδευτικών και μαθητών του Χειμώνα, πρότεινε δραστηριότητες για τον κάθε μήνα και υλοποιήσαμε όλα τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία.

Δραστηριότητες Ιανουαρίου

  • Πείραμα διαλύεται στο νερό ή όχι;

Οι μαθητές όλων των σχολείων πρότειναν ένα υλικό που επιθυμούσαν για να πραγματοποιηθεί η δραστηριότητα. Όλοι πειραματιστήκαμε με όλα τα προτεινόμενα υλικά.

                                                                                                               Τμήμα 1ο   

 dissolve or not tzolali vasiliki

 Τμήμα 2ο

agni simota experiment solubility

  • Πειράματα με τρεις καταστάσεις του νερού

Στη δραστηριότητα αυτή έπρεπε να υλοποιήσουμε ένα πείραμα που να αφορά τις τρεις καταστάσεις του νερού (υγρό, στερεό, αέριο).

Δημιουργήσαμε ένα βιβλίο με όλα τα πειράματα που υλοποιήσαμε.


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper
  • Με αφορμή τον εορτασμό των 20 χρόνων eTwinning δημιουργήσαμε μια αφίσα για να τιμήσουμε και εμείς την επέτειο αυτή. Οι μαθητές πρότειναν τι επιθυμούσαν να περιέχει αυτή οι αφίσα. Οι δικοί μας μαθητές πρότειναν πυροτεχνήματα (τμήμα 1) και μια disco ball (τμήμα 2).

Δείτε την αφίσα μας!

Γενεθλια etwinning

Δραστηριότητες Φεβρουαρίου

  • Με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου αφού επεξεργαστήκαμε το θέμα δημιουργήσαμε όλα τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγείο μία αφίσα με έναν κανόνα ασφαλούς διαδικτύου, τον οποίο και εικονογραφήσαμε (βρίσκεται σε εξέλιξη).

https://www.canva.com/design/DAGdTJl_FFU/GMgkEEbSg-dzsxhvLDpfTg/view

 

  • Επόμενη δραστηριότητα ήταν να δημιουργήσουμε χιονονιφάδες με ότι υλικά διαθέταμε, βάζοντας την φαντασία μας.

Τμήμα 1ο

tzolali vasiliki snowflakes

Τμήμα 2ο

snowflakes agni simota

  • Με τις χιονονιφάδες που δημιουργήσαμε όλα τα σχολεία ετοιμάσαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι και οι μαθητές μας το απόλαυσαν, κυρίως γιατί έβλεπαν τις δικές του δημιουργίες και έπαιζαν με αυτές!

Τμήμα 1ο

snowflakes tzolali vasiliki

Τμήμα 2ο

Matching the snowflakes

  • Στη συνέχεια υλοποιήσαμε μια δραστηριότητα που μας διασκέδασε αρκετά. Έπρεπε με ξυλάκια παγωτού και πλαστικά κουταλάκια να δημιουργήσουμε καταπέλτες χιονόμπαλας.

Τμήμα 1ο

catapults tzolali vasiliki

Τμήμα 2ο

snowball catapult 1

  • Κλείσαμε την χειμερινή περίοδο με μια διαδικτυακή συνάντηση μαθητών στην οποία όλοι οι μαθητές από τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία χόρεψαν “Freeze dance” και διασκέδασαν!

Τμήμα 1ο

3rd students meeting tzolali vasiliki

Τμήμα 2ο

3rd STUDENTS MEETING

Και είμαστε έτοιμοι να συνεχίσουμε με τις ενδιαφέρουσες δραστηριότητες της Άνοιξης… μόλις ξεπροβάλει!

ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού έργου eTwinning με τίτλο “Steam and 4 seasons” μία από τις δραστηριότητες του Φεβρουαρίου ήταν να δημιουργήσουμε συμμετρικές χιονονιφάδες. Αρχικά μιλήσαμε για τις χιονονιφάδες, τις παρατηρήσαμε, επισημάναμε τα χαρακτηριστικά (σχήμα εξάγωνο, χωρίς χρώμα, όπως είναι η πάνω πλευρά είναι και η κάτω, όπως είναι δεξιά είναι και αριστερά), συζητήσαμε για τις ομοιότητες , εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας εισάγοντας νέα λέξη “Συμμετρία”, μάθαμε για τον άξονα της συμμετρίας, που δεν τον βλέπουμε αλλά φανταζόμαστε ότι βρίσκεται στην μέση ακριβώς της χιονονιφάδας και τέλος … χορέψαμε σαν χιονονιφάδες! 

Δημιουργήσαμε χιονονιφάδες με διάφορα υλικά για το έργο!tzolali vasiliki

Δημιουργήσαμε διάφορα παιχνίδια συμμετρίας, παίξαμε με αυτά και τέλος καλέσαμε τους γονείς μας να παίξουν μαζί μας και να τους δείξουμε τι μάθαμε!

20250214 151312

20250214 182743

Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία και υποσχεθήκαμε ότι θα την επαναλάβουμε!

 

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΔΟΥΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ!

20250212 093644

Έπειτα από την επίσκεψη της ΔΙ.Α.ΔΥ.ΜΑ στο νηπιαγωγείο μας, ακολούθησε συζήτηση με τους παιδιά και προβληματιστήκαμε αρκετά!

Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε την ανακύκλωση απορριμμάτων αλλά μας λείπει κάτι πολύ βασικό…

Δεν έχουμε κάδους ανακύκλωσης!!!

Τα παιδιά πρότειναν να πάμε σε ένα super market να αγοράσουμε, όμως αμέσως είπαν ότι δεν έχουνε δει κάπου να πουλάνε…

Εξηγήσαμε ότι κάδους ανακύκλωσης μπορούν να μας χορηγήσουν από τον Δήμο Καστοριάς και συγκεκριμένα από το Τμήμα Καθαριότητας, Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Οχημάτων ! Και αμέσως γεννήθηκε η ιδέα να γράψουμε ένα γράμμα και να ζητήσουμε ευγενικά να φέρουν έξω από το σχολείο μας κάδους ανακύκλωσης!



Λήψη αρχείου

Όμως σκέφτηκαν ότι δεν αρκεί μόνο το γράμμα που διατύπωσαν τα λόγια και η κυρία το έγραψε στον υπολογιστή,  θέλησαν να το γράψουν και με τα δικά τους γράμματα το αίτημα τους.

Έτσι δημιούργησαν μια όμορφη αφίσα!

Επόμενο βήμα ήταν να ενημερώσουμε τους γονείς τι σκεφτόμαστε να κάνουμε!

Καλέσαμε λοιπόν τα Μέλη της Περιβαλλοντικής Επιτροπής του νηπιαγωγείου για να τους ανακοινώσουμε τις αποφάσεις μας και την πρωτοβουλία που πήραμε!

Έμενε μόνο να μεταφέρουμε το αίτημα μας στο Τμήμα Καθαριότητας , Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Οχημάτων και ελπίζουμε να υλοποιηθεί!

 

 

ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το δίκτυο Insafe/INHOPE με την υποστήριξη της Κομισιόν, με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους. Τη δεύτερη μέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο, κατά τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, χιλιάδες άνθρωποι ενώνονται για να αφυπνίσουν σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δράσεις παγκοσμίως. Για φέτος η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου ορίστηκε η 11η Φεβρουαρίου.

Safer Internet Day 2025 banner info

Το 6ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς είναι υποστηρικτής της δράσης αυτής και πραγματοποίησε διάφορες δραστηριότητες για την ασφάλεια στο διαδίκτυο.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 08 191351

Τμήμα 1

Αρχικά ρωτήσαμε τους μαθητές μας τι τους αρέσει να κάνουν στο υπολογιστή ή στο τάμπλετ!

 Δείτε το παρακάτω βίντεο

 Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε την Αθηνά και τον Ερμή,  όπου από μία πολύ κατανοητή παρουσίαση του Saferinternet4kids συζητήσαμε και μάθαμε τους κανόνες του διαδικτύου.

20250204 100344

Δημιουργήσαμε αφίσες με τους κανόνες, όπου τα παιδιά επέλεξαν τον κανόνα που προτίμησαν και τον εικονογράφησαν.

Screenshot 20250203 153539 PDF Reader

Στη συνέχεια την επόμενη μέρα καλέσαμε τους γονείς των μαθητών μας, για μια μικρή ενημέρωση σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο και τι έμαθαν.

Τμήμα 2 

Ολοήμερο Προαιρετικό Τμήμα

εικόνα Viber 2025 02 07 16 46 12 916

Στις 13 Φεβρουάριου συμμετείχαμε στην εκδήλωση για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 που διοργάνωσε το Ελληνικό Κέντρο  Ασφαλούς Διαδικτύου.

SAFER 1

20250213 100005

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2025 02 13 στις 21.02.59 302eb2cc

 

Το μήνυμα μας για την ημέρα

“Στο διαδίκτυο με χαρά σερφάρω εγώ, αλλά πάντα του κανόνες ακολουθώ!!!”

Το νηπιαγωγείο μας έλαβε βεβαίωση καθώς υπήρξε υποστηρικτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 12 174327

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΔΙ.Α.ΔΥ.ΜΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Την βδομάδα που διανύσαμε, στο νηπιαγωγείο ξεκινήσαμε τις δράσεις για το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που πρόκειται να υλοποιήσουμε φέτος σχετικά με τα απορρίμματα, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης και τη συμμετοχή μας στο δίκτυο “Οικολογικά σχολεία”.

ecoschools260x360

Όλα ξεκίνησαν όταν κατά την έξοδο μας στην αυλή για διάλλειμα διαπιστώσαμε ότι ήταν γεμάτη με σκουπίδια. Το θέαμα μας στεναχώρησε και μας προβλημάτισε πολύ!

Αμέσως λάβαμε δράση, πήραμε σακούλες και γάντια και ξεκινήσαμε τη συλλογή τους…

Όταν τελειώσαμε και είδαμε πως καθάρισε η αυλή μας νοιώσαμε πολύ όμορφα και ήταν ώρα πια για παιχνίδι!

20250206 124749

Επιστρέφοντας στην τάξη μας, πήραμε μαζί μας και την σακούλα με τα σκουπίδια!

20250205 150538

Τι θα έπρεπε να κάνουμε τώρα με αυτά ; Προβληματιστήκαμε αρκετά… Ακολούθησε συζήτηση!

Μάθαμε πως η σωστή ονομασία τους είναι απορρίμματα. Και ποια είναι τα απορρίμματα; Οι μαθητές απάντησαν με μεγάλη ευκολία ότι είναι αυτά που έχουμε χρησιμοποιήσει και δεν τα χρειαζόμαστε άλλο. 

Στην ερώτηση ποια μπορεί να ένα απορρίμματα, που γνωρίζουμε από την καθημερινότητα μας, μας απάντησαν τα εξής: 

  • ένα κουτί από χυμό
  • σακουλάκια από πατατάκια
  • ποτήρι χάρτινο από καφέ που έχει τελειώσει
  • μπουκαλάκι από νερό
  • χαρτάκι από τσίχλα
  • σακουλάκι από μακαρόνια που μαγείρεψε η μαμά
  • το κουτί από το αλάτι και το πιπέρι που έχουν τελειώσει
  • τσόφλι από τα σπόρια που τρώμε
  • καπάκια από μπουκάλια
  • η φλούδα από τις πατάτες που καθαρίζει η μαμά
  • μολύβια σπασμένα
  • κηρομπογιές σπασμένες
  • ένα φαγητό που δεν θέλουμε να το φάμε άλλο
  • ένα μπλουζάκι που μας είναι μικρό
  • τα κομματάκια χαρτί που μας περισσεύουν όταν κάνουμε κατασκευές
  • το κουτί από το αναψυκτικό ή την μπύρα 

Η επόμενη ερώτηση μας ήταν, άραγε τι γίνεται με όλα αυτά; Τι μπορούμε να κάνουμε;

Οι απαντήσεις των παιδιών ήταν οι εξής:

  • Να κάνουμε κατασκευές
  • Να τα πετάξουμε στον κάδο και να τα πάρει το απορριμματοφόρο
  • Μπορούμε να φτιάξουμε ένα βιβλίο με τα χαρτιά που δεν χρειαζόμαστε άλλο

Αποφασίσαμε να καλέσουμε ειδικούς για να μας εξηγήσουν, τι πρέπει να κάνουμε με τα απορρίμματα.

Την επόμενη μέρα επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας εκπρόσωπος της  

Διαχείριση Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας, ΔΙ.Α.ΔΥ.ΜΑ

Η ΔΙ.Α.ΔΥ.ΜΑ έχει ως προτεραιότητα “Τον Πολίτη στο Περιβάλλον του” και και βρίσκεται σε συνεχή και απρόσκοπτη λειτουργία από το 1998.

Η κυρία Αναστασία Γιαννουλούδη, εκπρόσωπος της διαχείρισης, μας παρουσίασε το Πρόγραμμα περιβαλλοντικής  Εκπαίδευσης “ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ: Ανακαλύπτοντας τον κρυμμένο θησαυρό”.  Οι μαθητές μας γνώρισαν του κάδους ανακύκλωσης, έμαθαν τι ρίχνουμε στον καθένα ανάλογα με το χρώμα του, ποια αντικείμενα ανακυκλώνονται, που πηγαίνουν τα απορρίμματα αφού τα ρίξουμε στον κάδο και τι γίνεται μετά.

Η κυρία Αναστασία μας μίλησε επίσης για την Επαναχρησιμοποίηση Υλικών και για να γίνει ποιο κατανοητό στους μαθητές/τριες χρησιμοποιήσαμε ένα μπλουζάκι και ένα σκουφάκι που έφερε ένας μαθητής στο νηπιαγωγείο για επαναχρησιμοποίηση.

Αυτό το μπλουζάκι είναι λίγο μικρό… Δείτε πόσο κοντό είναι… Δείτε και τα μανίκια…

Μα είναι νούμερο 4 και εμείς έχουμε μεγαλώσει!

Μα το σκουφάκι ίσα που μπαίνει στο κεφάλι!

Γιατί όμως να τα πετάξουμε; Ίσως σε κάποιον άλλο να είναι χρήσιμα! Μάθαμε έτσι λοιπόν για το Κέντρο Επαναχρησιμοποίησης Υλικών που βρίσκεται στο νομό μας και θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε εκεί ότι αντικείμενα δεν χρειαζόμαστε πια!

Reuse center

Υποσχεθήκαμε ότι πολύ σύντομα θα επισκεφτούμε το Κέντρο και θα μεταφέρουμε σε αυτό αντικείμενα που δεν χρειαζόμαστε πια! 

Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Αναστασία για τα πολύ χρήσιμα πράγματα που μας έμαθε!!!

GLOBAL SCHOOL PLAY DAY 2025

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 06 231214

Η Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού Παιχνιδιού ξεκίνησε το 2015 από τους Scott και Tim Bedley, Eric Saibel, Oliver Schinkten, Misty Higgins και Bethany Chaffin. Το κίνημα έχει κερδίσει υποστήριξη από εκπαιδευτικούς, γονείς και οργανισμούς παγκοσμίως και συνεχίζει να αναπτύσσεται καθώς περισσότερα σχολεία αναγνωρίζουν τη σημασία και τα οφέλη του παιχνιδιού στη συνολική ανάπτυξη ενός παιδιού.

Κατά τη διάρκεια της Παγκόσμιας Ημέρας Σχολικού Παιχνιδιού, οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να δώσουν στους μαθητές άφθονο χρόνο για ελεύθερο παιχνίδι χωρίς τη χρήση οθονών, δομημένων παιχνιδιών ή κατεύθυνσης ενηλίκων. Η ιδέα είναι να αφήσουμε τα παιδιά να εξερευνήσουν τη δημιουργικότητά τους, τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις σε ένα και αυθόρμητο και μη δομημένο περιβάλλον.

Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στη δράση αυτή και έτσι σήμερα ήταν ημέρα παιχνιδιού και χαράς, χωρίς οργανωμένες δραστηριότητες, αναδεικνύοντας έτσι τη σημασία του παιχνιδιού στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Μέσα από το ελεύθερο παιχνίδι, τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες ζωής, ενισχύουν την αυτοπεποίθηση τους και μαθαίνουν τη σημασία της συνεργασίας.

Ήταν μια μέρα ξεχωριστή με γέλιο, χαρά και διασκέδαση!

Global School Play Day 2025