Σχέδιο δράσης σχολικής μονάδας: 1η συνάντηση: Γονεικό άγχος τα πώς και τα γιατί;
Χειμώνας
Μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων όλα τα παιδιά είχαν να πουν αρκετά νέα για το πως πέρασαν, για τα δώρα που πήραν από τον Άγιο Βασίλη, για ταξίδια και εκδρομές που κάναν, για ανθρώπους που συνάντησαν και άλλα πολλά! Εφόσον, είπαμε όλοι τα νέα μας ξεκινήσαμε με κέφι και χαρά τα ωραία μας παιχνίδια!
Αρχικά υποδεχθήκαμε το 2024! Βάλαμε τους αριθμούς στη σωστή σειρά, παίξαμε κινητικά παιχνίδια πηδώντας στους σωστούς αριθμούς που συμπληρώνουν το 2024! Κάναμε ένα καπελάκι για το νέο έτος! Και στολίσαμε το 2024 με την τεχνική του κολλάζ!
Επίσης, με το νέο έτος αποφάσισε επιτέλους να έρθει και ο Χειμώνας! Η θερμοκρασία έπεσε, οι βροχές ήρθαν, χιόνια έπεσαν σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και όλα αυτά μας δώσαν αφορμή ώστε τα παιδιά να εκφράσουν τις εμπειρίες και τις απορίες τους τις οποίες αξιοποιήσαμε στις δραστηριότητες μας.
Μάθαμε το τραγούδι του Χειμώνα: “Α, α, α αρχίζει η παγωνιά”, μιλήσαμε για τις 5 φωνές Α, Ε, Ι, Ο, ΟΥ και κάναμε σχετικές δραστηριότητες. Τα παιδιά χόρευαν και όταν σταματούσε η μουσική έπρεπε να βρουν μια καρτέλα με μια φωνούλα και να την ταιριάξουν με την αντίστοιχη καρτέλα που έχει ένα άλλο παιδί (σύνδεση κεφαλαία-πεζά). Στη συνέχεια όταν ακούγαμε το τραγούδι σε κάθε στροφή έπρεπε να σηκωθούν τα αντίστοιχα παιδιά. Τέλος, τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες ζωγράφισαν από μία στροφή και έτσι εικονογραφήσαμε το τραγούδι!
Μιλήσαμε για τους μήνες του Χειμώνα και φυσικά εστιάσαμε στον ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ. Βρήκαμε λέξεις από το κάθε γράμμα του μήνα και βρήκαμε ευκαιρία να ασχοληθούμε με το Ι,ι του Ιανουαρίου!
Διαβάσαμε παραμύθια με τα χαρακτηριστικά της εποχής!
Γίναμε ντετέκτιβ της τέχνης και ψάξαμε τα κλεμμένα κομμάτια από τους πίνακες ζωγραφικής! Αφού τα εντοπίσαμε τα επιστρέψαμε στη θέση τους. Στη συνέχεια το κάθε παιδί με μια χιονονιφάδα δήλωσε ποιο πίνακα θα αγόραζε και έτσι βρήκαμε ποιος πίνακας έχει την μεγαλύτερη αξία στην τάξη μας!
Και επειδή μας αρέσει η τέχνη άλλη μέρα ταυτίσαμε ποιήματα με πίνακες ζωγραφικής.
Κάναμε διάφορα πειράματα πήξης και τήξης.
Συγκρίναμε ποιο παγάκι έλιωσε πιο γρήγορα. Αυτό που ήταν σε θερμοκρασία δωματίου ή αυτό που ήταν πάνω στο καλοριφέρ;
Παρακολουθήσαμε βίντεο “Ο χιονάνθρωπος που λιώνει”
Και βάλαμε σε χρονική σειρά τη διαδικασία που λιώνει ο χιονάνθρωπος.
Μετρήσαμε 4 χιονονιφάδες και ασχοληθήκαμε με το 4…
Το κάθε παιδί έκανε 4 στροφές γύρω από τον εαυτό του και στη συνέχεια έπρεπε να βρει τη σωστή θέση για την καροτο-μύτη!!
Μιας και στη Χίο δεν μας έκανε το χατίρι ο καιρός να χιονίσει βρήκαμε άλλους τρόπους να φέρουμε το χιόνι στο σχολείο μας!!!
Κάναμε χιονόμπαλες από χαρτιά Α 4 και παίξαμε χιονοπόλεμο χωρισμένοι σε ομάδες. Στη συνέχεια καταμετρήσαμε ποια ομάδα έριξε περισσότερες χιονόμπαλες και φτιάξαμε και έναν χιονάνθρωπο!
Δημιουργήσαμε χιόνι με μαγειρική σόδα και μαλακτική κρέμα μαλλιών ώστε να έχουν τα ζωάκια μας ένα περιβάλλον που τους ταιριάζει. Βέβαια έπρεπε τα παιδιά να εντοπίσουν τα πολικά ζώα από τη γωνία με τα ζωάκια!
Παίξαμε bowling με χιονάνθρωπους και για να βρούμε το νικητή προσθέσαμε τους πόντους των δύο γύρων.
Δημιουργήσαμε σύνθετες λέξεις με το χιόνι.
Τα ρούχα του Χειμώνα
Μιλήσαμε για τα ρούχα του Χειμώνα και κάναμε σχετικές δραστηριότητες:
Τα παιδιά ένωναν τις σχετικές εικόνες και συμπληρωνόταν η αντίστοιχη λέξη.
Κάναμε τη μπουγάδα με τα χειμωνιάτικα ρούχα. Χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα έπρεπε να απλώσει τα ρούχα στη σωστή θέση. Ποια ομάδα θα τα άπλωνε και γρήγορα και σωστά;
Κάναμε σκούφους ακολουθώντας το μοτίβο:
Φτιάξαμε γάντια χρησιμοποιώντας άσπρη κηρομπογιά και νερομπογιές. Ενώ τα σχέδια ήταν αόρατα αποκαλύφθηκαν όταν βάλαμε από πάνω τη νερομπογιά.
Διαβάσαμε το ουκρανικό παραμύθι “Το μαγικό γάντι” και κάναμε σχετικές δραστηριότες: Τα παιδιά αναδιηγήθηκαν την ιστορία βάζοντας τα ζώα στη σωστή χρονική σειρά, δίνοντας έμφαση στην αριθμητική ακολουθία 1ος, 2ος, 3ος κοκ., παίξαμε παιχνίδι ταύτισης λέξεων κεφαλαία-πεζά και αναγνώρισης λέξεων, ενώνοντας την εικόνα του κάθε ζώου με την αντίστοιχη λέξη. Στο τέλος το κάθε παιδί ζωγράφισε το γάντι με τα ζωάκια και βρήκαμε ευκαιρία να ασχοληθούμε και με το “Γ,γ”
Πολικά ζώα
Με ευκαιρία τη συζήτηση για τo κρύο και το χιόνι αναφερθήκαμε στα πολικά ζώα που ζουν σε αυτές τις συνθήκες. Εντοπίσαμε στην υδρόγειο σφαίρα που είναι ο Βόρειος και Νότιος πόλος ή αλλιώς Αρκτική και Ανταρκτική και ξεκινήσαμε τα παιχνίδια!
Αφού πρώτα παρατηρήσαμε σχετικό εποπτικό υλικό και αντίστοιχο εκπαιδευτικό βίντεο βάλαμε τα ζώα στο σπίτι τους! Έχοντας βοήθεια και τους πίνακες αναφοράς!
Μάθαμε το τραγούδι: “Τα ζώα των πάγων” παραλλαγή του τραγουδιού “Α, α, α αρχίζει η παγωνιά” και το δραματοποιήσαμε κάνοντας τις αντίστοιχες κινήσεις.
Παίξαμε bingo με τα πολικά ζώα..
Διάφορα παιχνίδια στον υπολογιστή..
και διάφορα επιτραπέζια παιχνίδια..
Στη συνέχεια είπαμε να ασχοληθούμε πιο συγκεκριμένα με τους πιγκουίνους! Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο, ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν τι τους έκανε εντύπωση, μάθαμε πληροφορίες για τον κύκλο ζωής των πιγκουίνων, χορέψαμε μουσικοκινητικό τραγούδι και κάναμε τους δικούς μας πιγκουίνους με την τεχνική του κατευθυνόμενου σχεδίου! Κατευθυνόμενο σχέδιο αλλά τόσο διαφορετικά τα πιγκουινάκια μας!!
Επιπλέον, μιλήσαμε για τις πολικές αρκούδες!! Είδαμε σχετικό βίντεο με πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες και μετά παίξαμε παιχνίδι ερωτήσεων στον υπολογιστή! Με κάθε σωστή απάντηση μαζεύαμε πόντους! Και επειδή είμαστε φοβερή ομάδα τα πήγαμε περίφημα!
Βρήκαμε ευκαιρία να μετρήσουμε το ύψος μας με ένα όχι και τόσο συμβατικό τρόπο..
Γνωρίσαμε τη Σκωτσέζα ζωγράφο Lucy Campbell που έχει ζωγραφίσει αρκετούς πίνακες με την πολική αρκούδα. Τα παιδιά παρατήρησαν τους πίνακες, τους περιέγραψαν, έδωσαν σε κάθε πίνακα ένα δικό τους τίτλο ενώ στη συνέχεια άκουσαν την ονομασία που είχε δώσει η ίδια η ζωγράφος στον πίνακα. Στη συνέχεια τα παιδιά ψήφισαν τον αγαπημένο τους πίνακα και παίξαμε και ένα παιχνίδι μνήμης.
Και φυσικά φτιάξαμε και μερικές πολικές αρκουδίτσες!
Ζώα σε χειμερία νάρκη
Μετά από τόση συζήτηση για τα πολικά ζώα προβληματιστήκαμε και για τα ζώα που είναι και πιο κοντά μας.. Αρέσει σε όλα τα ζώα το κρύο; Το αντέχουν; Κάπως έτσι ξεκίνησε ο προβληματισμός μας και μιλήσαμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Διαβάσαμε το παραμύθι: “Ξενοδοχείο: Η Χειμερία Νάρκη” και παίξαμε παιχνίδια ταύτισης λέξεων και αριθμών. Ο Ξενοδόχος μπέρδεψε τα κλειδιά και τις πόρτες των δωματίων που είναι το κάθε ζώο. Τα παιδιά καλούνται να βοηθήσουν τον Ξενοδόχο να βάλουν σωστά τις πόρτες και τα κλειδιά ώστε όταν έρθει η ώρα να ξυπνήσουν να μπορέσουν να ξεκλειδώσουν. Στη συνέχεια το κάθε παιδί έκανε το δικό του ξενοδοχείο ζώων.
Παρατηρήσαμε οπτικό υλικό με ζώα που είναι στις φωλιές τους και έχουν πέσει σε χειμερία νάρκη. Περιγράψαμε τις εικόνες και στη συνέχεια παίξαμε παιχνίδια ταύτισης λέξεων. Αρχικά, τα παιδιά έπρεπε να ενώσουν τις καρτέλες με τα ονόματα των ζώων κεφαλαία-πεζά. Ενώ μετά, έπρεπε να αναγνωρίσουν τις λέξεις και να τις ενώσουν με το αντίστοιχο ζώο.. Μετά δημιουργήσαμε τη δική μας φωλιά της χειμερίας νάρκης! Τα παιδιά ομαδοποιήσαν τα ζώα, τα βάλαν να είναι μαζί και στο τέλος φτιάξαν τις πινακίδες με τα ονόματά τους, είτε αντιγράφωντας από πίνακα αναφοράς είτε με ελεύθερη γραφή.
Δεν χάσαμε ευκαιρία να κάνουμε ένα ακόμη γραμματάκι… Με αφορμή τα γλυκά σκατζοχοιράκια σχηματίσαμε το Σ,σ,ς με διάφορους τρόπους, βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από Σ,σ και τέλος κάναμε το αντίστοιχο φύλλο εργασίας.
Γίναμε χελωνίτσες και παίξαμε παιχνίδι ισορροπίας και συγκέντρωσης. Ποιος θα καταφέρει να φτάσει στο τέλος της διαδρομής χωρίς να ρίξει το καβούκι του!
Οι Τρεις Ιεράρχες
Στις 30 Ιανουαρίου, κάθε χρόνο, γιορτάζουμε τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών. Η γιορτή τους είναι γιορτή της παιδείας και των γραμμάτων, γιορτή των δασκάλων και των μαθητών. Στο Νηπιαγωγείο μας, για να τους τιμήσουμε, μάθαμε τα ονόματά τους, αναφερθήκαμε στη ζωή τους, στην προσφορά τους στα γράμματα, είδαμε εικόνες, μάθαμε μια προσευχούλα και φτιάξαμε και μια κατασκευούλα, για να την πάρουμε μαζί μας στο σπίτι!
Επίσης, παίξαμε και ένα παιχνίδι σχετικό με τα γράμματα.. Χωρίστηκαν τα παιδιά σε τρεις ομάδες και η κάθε ομάδα έπρεπε να βρει λέξεις από το αρχικό του ονόματος του κάθε αγίου Β, Γ, Ι.
Φεβρουάριος
Καλωσορίσαμε τον Φεβρουάριο, τον τελευταίο μήνα του Χειμώνα με ένα ωραίο τραγουδάκι που του ταιριάζει. Τα παιδιά μάθαν τα λόγια χρησιμοποιώντας το αντίστοιχο εικονόλεξο!
Στη συνέχεια διαβάσαμε το Μύθο του Φλεβάρη, τον δραματοποιήσαμε και τον ζωγραφίσαμε!
Κοπη βασιλόπιτας για καλή και τυχερή χρονια!
Τα Χριστούγεννα της προσφοράς! (Εργαστήριο Δεξιοτήτων από την ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνικη ευθύνη)
Φέτος στο Νηπιαγωγείο μας προσεγγίσαμε την θεματική των Χριστουγέννων με έναν διαφορετικό τρόπο. Μέσα από το εργαστήριο δεξιοτήτων “Τα Χριστούγγενα της προσφοράς” εστιάσαμε στην αξία της προσφοράς και του εθελοντισμού και παροτρύναμε τα παιδιά να βρουν τρόπους να προσφέρουν χαρά σε συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν και συμμετείχαν με προθυμία στις δράσεις του εργαστρηρίου.
Ενδεικτικά οι δράσεις του εργαστηρίου μας ήταν οι εξής:
1. Κατασκευή χριστουγεννιάτικων ευχετήριων καρτών για να προσφερθούν σε ασθενείς του νοσοκομείου της περιοχής μας.
2. Συμμετοχή στον δημιουργικό διαγωνισμό του Make a wish το Αστέρι της ευχής με την κατασκευή αφίσας.
3. Με την πολύτιμη βοήθεια των γονέων και κηδεμόνων των μικρών μας μαθητών συλλέξαμε είδη προσωπικής υγιεινής και καθαριότητας για την Στέγη υποστηριζόμενης διαβίωσης της ΕΓΑΝΥ( Εταιρεία Γονέων Ατόμων Νοητικά Υστερούντων )που εδρεύει στο Νεχώρι της Χίου. Στην συνέχεια επισκέφτηκαν το Νηπιαγωγείο μας εκπρόσωποι της Στέγης οι οποίοι μίλησαν τα παιδιά για το έργο τους και τις υπηρεσίες που προσφέρουν και παρέλαβαν τα προιόντα που συλλέξαμε
4. Ανάγνωση του παραμυθιού Ενα δώρο για τον καθένα που μιλάει για την αξία της προσφοράς και ποικίλες δραστηριότητες βασισμένες στο παραμύθι.
5. Ομαδική κατασκευή παπλώματος για την θεατρική παράσταση μας φτιαγμένο από χρώματα φαντασία και λέξεις που σχετίζονται με την αγάπη, την προσφορά και την αλληλεγύη.
6.Χριστουγεννιάτικη παράσταση “Το δώρο της παπλωματούς” ένα κλασικό διαχρονικό παραμύθι που μιλάει για την αξία της προσφοράς.
Παράλληλα με τις δράσεις του εργαστηρίου δεξιοτήτων κάναμε φυσικά πολλές χριστπουγεννιάτικες κατασκευές, παίξαμε χριστουγεννιάτικα παιχνίδια και τραγουδήσαμε κάλαντα .
Βήμα βήμα ζωγραφίζουμε τον Ρούντολφ!
Ταξινομούμε χριστουγεννιάτικες μπάλες με κριτήριο το σχήμα, το μέγεθος και το χρώμα! Στην συνέχεια με τις μπάλες φτιάξαμε ένα Χριστουγεννιάτικο δέντρο.
κατασκευή Χριστουγεννιάτικων καρτών
Ομαδική σύνθεση χριστουγεννιάτικου δέντρου απο μικρότερα χριστουγεννιάτικα δέντρα και κατασκευή μπότας του Αη – Βασίλη!
Γιορτινή γιρλάντα!
Το γράμμα Δ του Δώρου!
Διάφορα Χριστουγεννιάτικα παιχνίδια!
τραγουδάμε κια χορέυουμε Χριστουγεννιάτικα τραγούδια!
“Το Σχινάκι της Μαστίχας” εκπαιδευτικό πρόγραμμα απο το ΚΠΕ Ομηρούπολης
Οι υπέυθυνοι του ΚΠΕ Ομηρούπολης επισκέφτηκαν το Νηπιαγωγείο μας και είχαμε την ευκαιρία να συμμετέχουμε στο βιωματικό πρόγραμμα το “Σχινάκι της μαστίχας”. Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Οι ομορφιές του τόπου μας”.
Οι δραστηριότητες του προγράμματος ήταν πολλές και διαφορετικές ξεκινήσαμε στην αυλή του σχολέιου γνωρίζοντας τον σχίνο και την διαδιακασία που χρειάζεται για την παραγωγή του μαστιχιού του πολύτιμου θησαυρού της Χίου!
Στην συνέχεια παρακολουθήσαμε προβολή με σχετικό πληροφοριακό υλικό και τέλος την παράσταση θεάτρου Σκιών του κ. Σπυράκη “Ο Καραγκιόζης μαστιχοκαλλιεργητής”.
Ήταν όλα υπέροχα, αποκτήσαμε πολύτιμες καινούργιες γνώσεις με βιωματικό τρόπο και περάσαμε καταπληκτικα!
Ευχαριστούμε πάρα πολύ τους υπέυθυνους του ΚΠΕ Ομηρούπολης κ. Σπύρο και κ.Ματρώνα!
Ακολουθούν φωτογραφίες από αυτήν την ξεχωριστη δράση …
Λάδι-Χρυσός Θησαυρός. (Εργαστήριο Δεξιοτήτων από την ενότητα Ζω καλύτερα – Ευ ζην/διατροφή)
Κατά τη διάρκεια του Νοέμβρη, του τελευταίου μήνα του φθινοπώρου, συζητήσαμε με τα παιδιά για τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου μήνα και τις ασχολίες των ανθρώπων τόσο στα παλιά χρόνια όσο και στη σύγχρονη εποχή. Πιο συγκεκριμένα, εστιάσαμε στο λιομάζωμα, στα προϊόντα που μας δίνει η ελιά και διαπιστώσαμε τη διατροφική αξία τόσο της ελιάς όσο και του λαδιού.
Τα παιδιά αρχικά είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν σχετικές εικόνες, οι οποίες αποτέλεσαν αφορμή για να εκφράσουν τις σχετικές τους γνώσεις και εμπειρίες. Στη συνέχεια ακολούθησε η διερεύνηση του θέματος μας και το ταξίδι της εξερεύνησης στον κόσμο της πολύτιμης Ελιάς.
Πιο συγκεκριμένα, μετά από σχετική συζήτηση τα παιδιά ζωγράφισαν τις εικόνες από τα στάδια του λιομαζώματος, τις έκοψαν και τις έβαλαν στη σωστή χρονική σειρά.
Παρατήρησαν τον πίνακα του Θεόφιλου το “Λιομάζωμα”, τον περιέγραψαν, έπαιξαν σχετικά παιχνίδια στον υπολογιστή και στη συνέχεια δραματοποίησαν τη διαδικασία του μαζέματος τα παλιά χρόνια.
Με αφορμή την ελιά βρήκαμε την ευκαιρία και μιλήσαμε για το Ε,ε της ελιάς.
Δημιουργήσαμε κλαδιά ελιάς.
Κάναμε διάφορα παιχνίδια μαθηματικών:
Το κάθε παιδί έριχνε το ζάρι και έπρεπε να βάλει στο κλαδί τόσες ελιές όσες έδειχνε ο αριθμός. Μέτρησαν πόσες ελιές έχουν οι πίνακες ζωγραφικής και μετά πληκτρολόγησαν στον υπολογιστή τον αντίστοιχο αριθμό. Έγιναν ελαιοπαραγωγοί με ελαιόδεντρα και κάθε ομάδα αφαιρούσε από το ελαιόδεντρο τόσες ελιές όσες τύχαιναν στο ζάρι. Ομαδοποίησαν τις ελιές με βάση το χρώμα τους και στη συνέχεια τις καταμέτρησαν. Συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας με τρεις ελιές και βρήκαμε αφορμή για παιχνίδια με το 3! Συγκέντρωσαν 3 παρόμοια αντικείμενα, περπάτησαν πάνω στον αριθμό τρία, έπαιξαν παιχνίδια στον Η/Υ, παρακολούθησαν σχετικό video και έπαιξαν μουσικοκινητικά παιχνίδια (δημιούργησαν ομάδες των τριών παιδιών, χόρεψαν σε τριάδες και πήδησαν με τη σειρά την τριάδα των στεφανιών)
Αναφερθήκαμε στα προϊόντα που δημιουργούνται από το λάδι της ελιάς, όπως το σαπούνι..
Μιλήσαμε για το λάδι στην παράδοση, στη θρησκεία και τη μυθολογία. Έτσι λοιπόν, θυμηθήκαμε το παραδοσιακό παιδικό τραγούδι “Ντίλι ντίλι το καντήλι” και βάλαμε τις καρτέλες στη σωστή διαδοχική σειρά. Επιπλέον, διαβάσαμε το μύθο της Αθηνάς και του Ποσειδώνα και στη συνέχεια τον δραματοποιήσαμε.
Με αφορμή το τραγούδι “Δυο σταγόνες λάδι δυο σταγόνες ξύδι” χορέψαμε ότι χορό ξέραμε!!
Χωριστήκαμε σε ομάδες και παίξαμε κουταλοδρομίες.
Μετά το Ε,ε της ελιάς φυσικά ακολούθησε και το Λ,λ του λαδιού.
Παίξαμε παιχνίδι με σύνθετες λέξεις.
Βρήκαμε την ευκαιρία να γίνουμε για λίγο επιστήμονες και κάναμε ένα πείραμα με το λάδι και το νερό:
Στο τέλος, τα παιδιά χωρισμένα σε ζευγάρια, συζήτησαν και αποφάσισαν από κοινού τι τους έκανε εντύπωση περισσότερο από τη συγκεκριμένη θεματική!
Ευχαριστούμε τόοοοσο πολυ!!!!
Ευχαριστούμε πολύ τον Συλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας για την προσφορά τους!!!!
Ένας ολοκαίνουριος βιντεοπροβολέας, η οθόνη προβολής του και μια πολύχρωμη κάμπια-τούνελ-παιχνίδι αυλής , βρίσκονται στην κατάλληλη θέση τους στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας και εμείς χαιρόμαστε που τα χρησιμοποιούμε!!!
Εδώ Πολυτεχνείο στο Νηπιαγωγείο!
Στο Νηπιαγωγείο την προηγούμενη εβδομάδα μιλήσαμε για την επέτειο του Πολυτεχνείου και την εξέγερση των φοιτητών. Εστιάσαμε κυρίως στην αξία της δημοκρατίας και την προσσεγίσαμε μέσα από τις διδακτικές ιστορίες “Ντενεκεδούπολη” , “Η κυρά Δημοκρατία” και ” Το τείχος”.
Γνωρίσαμε ακόμα το γράμμα Ππ του Πολυτεχνείου και με αφορφή το τραγούδι τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τόιχο (δυο καρδιές και έναν ήλιο στη μέση) μάθαμε τον αριθμό 2.
Παρακάτω θα δείτε φωτογραφίες από τις δραστηριότητες μας!
Εικονόλεξο και παιχνίδια με το τραγούδι τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τoίχο!Στην συνέχεια κάναμε μία όμορφη κατασκευη.
Ο δρόμος και ο λαβύρινθος του 2!
Κάθε παιδί βρήκε 2 ίδια πράγματα μέσα στην τάξη και έγραψε το σύμβολο του 2.
Το γράμμα Π του Πολυτεχνείου!Σχηματίσαμε το γράμμα Π με τα σώματα μας και συμπληρώσαμε σχετικό φύλλο εργασίας. Βρηκάμε λέξεις που αρχίζουν από Π και τις γράψαμε που αλλού;;;; Στο Περιστέρι της ειρήνης!
Διαβασαμε την πάντα επίκαιρη Ντενεκεδούπολη της Ευγενίας Φακίνου. Ζωγραφίσαμε την ιστορία, φτιάξαμε κούκλες με τους ήρωες, παίξαμε κουκλοθέατρο και χορέψαμε με τα τραγούδια της!
Διαβάσμε το παραμύθι η κυρά Δημοκρατία και γράψαμε το σύνθημα του Πολυτεχνείου!
Φτιάξαμε περιστέρια, το σύμβολο της ειρήνης με τυπώματα των χεριών!
Κάναμε εορταστικές εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου!Διβάσαμε το παραμύθι το τέιχος, παρακαλουθήσαμε την Ντενεκεδούπολη και τραγουδήσαμε αλλα κυρίως μάθαμε την αξία που έχει να ζούμε δημοκρατικά και ελεύθερα!
Οι ομορφιές της Χίου!
Αυτή την περίοδο στο Νηπιαγωγείο μιλήσαμε για το ωραίο μας νησί την Χίο καθώς ξεκινήσαμε το πρωτο μέρος του εργαστήριου δεξιοτήτων “Οι ομορφιές του τόπου μας” .
Αρχικά εντοπίσαμε στον χάρτη που βρίσκετεη Χίος και ποια είναι τα χαρακτηριστικά που την κάνουν νησι. Μάθαμε να αναγνωριζουμε και να γράφουμε την λέξη ΧΙΟΣ και το γράμμα Χ.
Στη συνέχεια γνωρίσαμε τις ομορφιές τις μέσα από φωτογραφίες, βίντεο αλλά και απο πληροφορίες που έφεραν τα παιδιά με την βοήθεια των γονιών τους για τα χωριά από τα οποία κατάγονται.
Φυσικά μιλήσαμε και για την απελευθέρωση του νησιού το 1912 και προετοιμαστήκαμε ώστε να γιορτάσουμε την επέτειο της 11ης Νοεμβρίου.
Τα παιδιά τόσο ατομικά όσο και ομαδικά έφτιαξαν ποικίλες κατασκευές για αξιοθέατα της Χίου, παραδοσιακά προιόντα και λαογραφικά στοιχεία. Μέσω αυτών των έργων ήρθαν σε επαφή με τον τόπο και την ιστορία του, καλλιέργησαν δεξιότητες, συνεργάστηκαν και διασκέδασαν!
Στο τέλος με τα έργα των παιδιών δημιουργήσαμε μία εικαστική έκθεση για την Χίο και τις ομορφιές της στην οποία είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν οι γονείς των παιδιών μετά την γιορτή για την 11η Νοεμβρίου!
Παρακάτω ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες από τις πολλές δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν τα παιδιά και πότα έργα που δημιούργησαν !
Συνεχιστε την αναγνωση λοιπόν και γνωρίστε μαζί μας τις ομορφιές της Χίου…
Εντοπίσαμε την Χίο στον χάρτη της Ελλάδος, στο Google earth και φτιάξαμε και την Χίο σε παζλ. Στη συνέχεια κάθε παιδί ζωγράφισε την Χίο!
Ακόμα παίξαμε το επιδαπέδιο παιχνίδιτης Χίου!
Γνωρίσαμε το γράμμα Χ της Χίου. το σχηματίσαμε με διάφορους τρόπους και βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από αυτό.
Τα παιδιά με την βοήθεια της οικογένειας τους έφεραν στο σχολέιο πληροφορίες και φωτογραφίες για το χωριό καταγωγλής τους και τα παρουσιασαν στην τάξη. Επίσης μιλήσαμε για τα αξιοθέατα και χαρακτηριστικές περιοχές του νησιού και τα αντιστοιχήσαμε με το όνονμα τους.
Μιλήσαμε για τον Κάμπο της Χίου και τα εσπεριδοειδή. Μάθαμε το τραγούδι νερατζούλα φουντωτη και διαβάσαμε το παραμύθι ” Γλυκόξινη αγάπη” που η ιστορία του εκτυλίσσεται σε ένα περιβόλι οτυ Κάμπου!
Μίλήσαμε για το πυργί και γνωρίσαμε τα ξυστά του, είδαμε πολλές εικόνες και ένα σχετικό ντοκυμαντέρ.
Στην συνέχεια ζωγραφίσαμε τα δικά μας ξυστά σπίτια.
Μιλήσαμε για τα Αρμόλια με τα ξακουστά κεραμικά! είδαμε τα παραδοσιακά σχέδια και φτιάξαμε τα δικά μας πιάτα!
Γνωρίσαμε τα Μεστά με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και φτιάξμε τα δικά Μεστούσικα σπίτια!
Κάναμε τρισδιάστατη κατασκευή με το λιμάνι της Χίου!
Φτιάξαμε τους 3 Μύλους !
Μιλήσαμε για την εκκλησία της Αγιάς Μαρκέλλας, προστάτιδας του νησιού και φτιάξαμε την εκκλησία!
Είδαμε παραδοσιακές φορεσιές της Χίου και κατασκευάσαμε την παραδοσικά φορεσιά της Βολισσού!
Επίσκεφτήκαμε το κάστρο της Χίου όπου παρακολουθήσαμε ένα πολύ ενδιαφέρον εκπαιδευτικό πρόγραμμα από την κ. Πόπη Ποριώτου, Νηπιαγωγό και συγγραφέα του παραμυθιού ” Η Χιόνη ζει στο κάστρο της Χίου”! Την ευχαριστούμε πάρα πολύ για την διάθεση της και τα όμορφα παιχνίδια που μας ετοίμασε για να γνωρίσουμε το κάστρο και την ιστορία του!
Φυσικά μιλήσαμε για την απελευθέρωση του νησιού από του Τούρκους στις 11 Νοεβρίου του 1912. Μάθαμε το τραγούδι “Ωραίο νησί” και φτιάξαμε μιά κατασκεύη για τα ελευθέρια της Χίου!
Τέλος με τα έργα των παιδιών οργανώσαμε μία έκθεση στον χώρο υποδοχής του Νηπιαγωγείου την οποία είχαν την τύχη να δουν οι γονείς τους την ημέρα της γιορτής για την 11η Νοεμβρίου!
Χρόνια πολλά στην όμορφη Χίο μας!