“Οι ομορφιές του τόπου μας ” μέρος δεύτερο…
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Οι ομορφιές του τόπου μας” πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στα Αρμόλια!
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Οι ομορφιές του τόπου μας” πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στα Αρμόλια!
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο 13ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, τον Απρίλιο του 2024 με ένα ψηφιακό βιβλίο παρουσίασης δραστηριοτήτων γνωριμίας με μνημεία του κόσμου.
Για τη δημιουργία του ψηφιακού βιβλίου μας χρησιμοποιήθηκε το Book Creator (διαδικτυακό εργαλείο ψηφιακής αφήγησης, που επιτρέπει τη δημιουργία ηλεκτρονικών βιβλίων και κόμικς) το canva ( ψηφιακό πολυεργαλείο δημιουργίας και σχεδίασης γραφικών), το ChatterPix ( ψηφιακό πολυεργαλείο για τη δημιουργία κινούμενων εικόνων ομιλίας) και τo iMovie (ψηφιακή εφαρμογή δημιουργίας ταινιών και ψηφιακών ιστοριών).
Οι δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στο ψηφιακό μας βιβλίο, εκπονήθηκαν από το σύνολο των τμημάτων του νηπιαγωγείου μας με τη συνδρομή και συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών, κατά τη διάρκεια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο “STEAM….Μνημεία του κόσμου” από τη θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.
Το εργαστήριο αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε…. να γνωρίσουμε σημαντικά μνημεία….. και μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων που μας εντυπωσίασαν, βοηθηθήκαμε να προσεγγίσουμε τη γνώση, αναπτύσσοντας δεξιότητες κριτικής σκέψης και ικανότητες επίλυσης προβλημάτων!
Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε το ψηφιακό μας βιβλίο:
ΖΗΤΩ Η 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ!
Με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου 1821 συζητήσαμε με τα παιδιά τί γιορτάζουμε αυτή την ημέρα!
Στις 25 Μαρτίου έχουμε διπλή γιορτή… Θρησκευτική και εθνική.
Η εκκλησία μας γιορτάζει τον Ευαγγελισμό της Παναγίας.
Γιορτάζει όμως και η πατρίδα μας, η Ελλάδα, γιατί μια τέτοια μέρα, στις 25 Μαρτίου του 1821, οι Έλληνες αποφάσισαν να ξεσηκωθούν, να πολεμήσουν και να διώξουν τους Τούρκους μακριά από την Ελλάδα.
Τα παιδιά γνώρισαν τους ήρωες της επανάστασης μέσα από οπτικό υλικό, παρατήρησαν βίντεο στον υπολογιστή, άκουσαν τραγούδια που είχαν γραφτεί για να εμψυχώσουν τον ελληνικό λαό προκειμένου να αγωνιστεί και να κερδίσει την ελευθερία του. Τραγούδησαν τον εθνικό μας ύμνο!
Μιλήσαμε για την Ελληνική μας σημαία…
Μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας, καθορίστηκε και η σημαία της, το εθνικό αυτό σύμβολο που χαρακτηρίζει κάθε χώρα.
Τι συμβολίζει η Ελληνική σημαία;Το γαλάζιο χρώμα συμβολίζει το γαλάζιο της Ελληνικής θάλασσας και το λευκό των αφρισμένων κυμάτων. Οι οριζόντιες γραμμές είναι 9, όσες και οι συλλαβές του συνθήματος της Ελληνικής Επανάστασης, «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ `Η ΘΑΝΑΤΟΣ». Ενώ ο Λευκός Σταυρός συμβολίζει την αφοσίωση των Ελλήνων στην Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη.
Επιπλέον, διαβάσαμε ένα πολύ όμορφο παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου τα «Ελληνάκια»
Μιλήσαμε για τη στολή που φορούσαν οι τσολιάδες και οι ελληνοπούλες.
Και κάναμε και τις ανάλογες κατασκευούλες μας:
Το τσολιαδάκι και η ελληνοπούλα του σχολείου μας!
Οι σημαιοκαρδούλες μας!
Τα τσαρούχια των τσολιάδων!
Η γιορτούλα μας!
Χρόνια πολλά Ελλάδα!
Καλώς το Καρναβάλι με τους τρελούς χορούς
που φέρνει μασκαράδες μεγάλους και μικρούς!
Οι Απόκριες είναι από τις πιο αγαπημένες γιορτές των μικρών αλλά και των μεγάλων!! Έτσι, κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε, παίξαμε και διασκεδάσαμε με την ψυχή μας όλες αυτές τις μέρες!!!
Αρχικά, διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου που η μητέρα του, η κυρία Φαντασία, του έφτιαξε την ομορφότερη στολή, ράβοντας μικρά υφάσματα!Έτσι λοιπόν, επειδή αγαπήσαμε τον Αρλεκίνο μπήκαμε στη διαδικασία και δραματοποιήσαμε το παραμύθι.
Κάναμε αναγραμματισμό τη λέξη “ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ”
Πήραμε έμπνευση από το παραμύθι για να στολίσουμε την τάξη μας.
Φτιάξαμε ομαδική κατασκευή τον Αρλεκίνο της τάξης
Δημιουργήσαμε αποκριάτικη γιρλάντα με τη φράση “ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ”! Τα παιδιά αφού ζωγραφίσαν τους μικρούς Αρλεκίνους έπρεπε να τους βάλουν στη σωστή σειρά
Γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη με παιχνίδια, τραγούδια και χορούς!
Ντυθήκαμε μικροί ζωγράφοι και φτιάξαμε έργα τέχνης
Γευτήκαμε τις νόστιμες λιχουδιές που μας πρόσφερε ο σύλλογος γονέων και ο φούρνος ΒΕΝΕΤΗΣ την ημέρα της Τσικνοπέμπτης!
Μιας και γίναμε ζωγράφοι βρήκαμε ευκαιρία να ασχοληθούμε με το Ζ,ζ
Και επειδή είμαστε σε αποκριάτικη διάθεση μεταμφιέσαμε το γράμμα Ζ σε ……Ζέβρα!
Φτιάξαμε Κλόουν με διάφορους τρόπους:
Ζωγραφίσαμε συμμετρικά το πρόσωπο του Κλόουν
Βάψαμε τα πλαίσια με το χρώμα που έλεγε ο αντίστοιχος αριθμός μέχρι να αποκαλυφθούν οι πολύχρωμοι κλόοουν (π.χ. όπου 1 βάφουμε κίτρινο, όπου 2 βάφουμε κόκκινο κ.ο.κ.)
Κάναμε διάφορα μόμπιλ
Στολίσαμε τα καπέλα των κλόουν ακολουθώντας τα διάφορα μοτίβα
Παίξαμε κινητικό παιχνίδι χωρισμένοι σε ομάδες. Ο κάθε κλόουν έχει ένα αγαπημένο χρώμα και έχει τα δικά του αξεσουάρ που όμως τα έχει χάσει… Έτσι τα παιδιά ανέλαβαν να βοηθήσουν τους κλόουν να τα βρουν! Ποια ομάδα τα κατάφερε πρώτη!?
Διαβάσαμε το παραμύθι “Έχασα τη μύτη μου και ψάχνω να τη βρω” και στη συνέχεια παίξαμε αντίστοιχο κινητικό παιχνίδι. Το κάθε παιδί ψάχνει τη μύτη του κλόουν με τη βοήθεια των συμμαθητών του. Τα παιδιά έπρεπε να δίνουν οδηγίες “Γελάει ο κλόουν=Πλησιάζει στη μύτη, Κλαίει ο κλόουν=Απομακρύνεται από τη μύτη”
Γίναμε ντετέκτιβ της τέχνης και ενώσαμε τα ποιηματάκια με τους πίνακες ζωγραφικής
Αντιστοιχίσαμε αποκριάτικες λέξεις με τις αντίστοιχες εικόνες. Μετρήσαμε πόσες συλλαβούλες έχει η κάθε λέξη και στη συνέχεια ψαρέψαμε τις συλλαβές για να συμπληρωθούν οι λέξεις
Συζητήσαμε για τις μάσκες και τα προσωπεία στο αρχαίο θέατρο και στη συνέχεια παρατηρήσαμε σχετικό οπτικό υλικό
Παρακολουθήσαμε βίντεο από το έθιμο της Μόστρας
και ακολούθησε αναπαράσταση του αποκριάτικου εθίμου “Ταλίμι” από τα ίδια τα παιδιά
Διαβάσαμε το παραμύθι “Οι καλοί και οι κακοί πειρατές” και ντυθήκαμε και εμείς πειρατές!
Στο μάθημα των αγγλικών μεταμφιεστήκαμε σε τιγράκια
Παρακολουθήσαμε βίντεο για το γαιτανάκι και επειδή μας αρέσουν τα έθιμα του τόπου μας χορέψαμε και εμείς το δικό μας γαιτανάκι
Μιλήσαμε για το έθιμο του χαρταετού, παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο και στη συνέχεια παίξαμε παιχνίδι με ερωτήσεις στον υπολογιστή
Ακούγοντας την υπέροχη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη “Οι χαρταετοί” τα παιδιά ζωγράφισαν τους δικούς τους χαρταετούς
Κάναμε και την αντίστοιχη κατασκευή
Και φυσικά ήρθε και η μέρα για το αποκριάτικο μας πάρτι!! Με κέφι! Τραγούδια και χορούς! Για μεγάλους και μικρούς!
Το προηγούμενο διάστημα στο Νηπιαγωγείο μας υλοποιήσαμε το εργαστήριο δεξιοτήτων “Μνημεία του κόσμου”. Το συγκεκριμένο εργαστήριο δεξιοτήτων ανήκει στον 4ο θεματικό κύκλό : Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία και ειδικότερα έχουμε επιλέξει σαν θεμα την ενότητα STEAM.
Πριν ξεκινήσουμε τις επισκέψεις μας σε διάφορα μνημεία του κόσμου φυσικά προετοιμαστήκαμε για το μεγάλο ταξίδι. Φτιάξαμε διαβατήρια, βαλίτσες με τα απαραίτητα και επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο!
Φυσικά στο ταξίδι με το αεροπλάνο οι αεροσυνοδοί μας πρόσφεραν κέρασμα!
Εργαστήριο Δέυτερο
Προορισμός Αθήνα – Επισκεπτόμαστε την Ακρόπολη
Περιήγηση στην γωνιά της ακρόπολης, εικονική επίοσκεψη στον χώρο της ακρόπολης μέσα από σχετικό βίντεο.
Ζωγραφίζουμε την ακρόπολη.
Χρησιμοποιώντας χάρακα κάνουμε ευθείες γραμμες και στη συνέχεια φτιάχνουμε κυλίνδους για να κατασκευάσουμε κίονες . Στην συνέχεια στήσαμε τους κίονες και ξεκινήσαμε να κατασκευάζουμε τον δικό μας Παρθενώνα. Ζωγραφίσαμε τις σκηνές στις ζωοφόρους και τοποθετήσαμε μέσα το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Θεάς Αθηνάς!
Εργαστήριο Τρίτο
Προορισμός Λονδίνο – επισκεπτομαστε το Μπιγκ Μπεν
Εντοπίσαμε το Λονδίνο στον χάρτη και μέσα από εικόνες και σχετικά βίντεο ξεναγηθηκαμε στην πόλη αλλά και στην γωνιά της Αγγλίας στο Νηπιαγωγείο μας! Στην συνέχεια επισκεφτήκαμε εικονικά το BigBen και προσπαθησαμε να το φτιάξουμε με διάφορους τρόπους. Με ζωγραφική, τρισδιάστατες κατακευες με διαφόρων τύπων τουβλάκια αλλά και με μία μεγάλη ομαδική κατασκευη.
Εργαστήριο τέταρτο
Προορισμός Παρίσι – Επισκεπτόμαστε τον πύργο του Άιφελ
Πύργος του Άιφελ κολάζ με χαρτί γκοφρέ και κατασκέυη με τουβλάκια
Ψηφιακή ξενάγηση στο παρίσι – περιήγηση στην γωνιά του Παρισιού στο Νηπιαγωγείο.
Οι αναμνήσεις μας από το ταξίδι στην Γαλλία
Κατασκευή πύργος του Αίφελ με γκοφρέτες και παρασκευή royal icing για το κόλλημα και το στήσιμο!
Εργαστήριο πέμπτο
Προορισμός Ιταλία – Επισκεπτόμαστε τον πύργο της Πίζας
Ζωγραφίζουμε και κολλάμε τον πύργο της πίζας!
Γέρνουμε σαν τον πύργο της πίζας
Science- Επιστήμη
Πείραμα της βαρύτητας με αφορμή το θρυλικό πείραμα της βαρύτητας από τον Πύργο της Πίζας από τον Γαλιλαίο
Σύμφωνα με τον μύθο ο Γαλιλαίος, αφήνοντας να πέσουν ελεύθερα διάφορα σώματα από τον Πύργο της Πίζας, απέδειξε πειραματικά ότι σώματα με διαφορετικές μάζες πέφτουν με την ίδια επιτάχυνση: «κάθε σώμα που αφήνεται να πέσει υπό την επίδραση του βάρους του αποκτά ίδια σταθερή επιτάχυνση, ανεξάρτητα της μάζας του, και σε κάθε στιγμή η απόσταση που διανύει είναι ανάλογη του τετραγώνου του παρελθόντος χρόνου».
Ξεκινάμε το πείραμα κ κάνουμε υποθέσεις
Κρατάμε δυο διαφορετικές μπάλες στα χέρια μας
Μια χάρτινη και μια από συμπαγές πλαστικό
Ποια θα πέσει πρώτη στο έδαφος πρώτη;;;
Ομαδική κατασκευή: πύργος της πίζας από χάρτινα ποτηράκια
Αναμνήσεις από ένα περιπετειώδες ταξίδι στην Πίζα!
Εργαστήριο έκτο: Προορισμός Αίγυπτος – επισκεπτόμαστε τις πυραμίδες
Κατασκευή πυραμίδες από καλαμάκια και πλαστελίνη!
Κατασκεύη πυραμίδων από αυγοθήκες!
Τα παιδιά σχηματίζουν πυραμίδες με τα σώματα τους.
Εντοπιζουμε την Αίγυπτο στην Υδρόγειο σφαίρα , συζητάμε για αυτήν την χώρα και βλέποπυμε σχετικές εικόνες.
Είδαμε ιερογλυφική γραφή και γράψαμε και τις δικές μας ιστορίες στα ιερογλυφικά!
Συμπληρώσαμε τις βαλίτσες και τα διβατήρια μας μας με αναμνηστικά αυτοκόλλητα από όλους τους προορισμούς!
Παράλληλα με τις επισκέψεις μας στα σπουδαία μνημεία κάναμε διάφορες γλωσσικές,μαθηματικές και άλλες δραστηριότητες. Παρακάτω θα δείτε κάποιες από αυτές!
Το γράμμα Μμ του Μνημείου!
Το γράμμα Ββ της βρετανίας!
Το γράμμα Κκ του Κολοσαίου!
Αντιστοίχιση μνημείων με τις σημαίες των χωρών που επισκεφτήκαμε.
Παιχνίδι αντιστοίχισης με κάρτες τρισδιάστατα μνημεία.
Παζλ με τρισδιάστατα στοιχεία- Μνημεία του κόσμου
Ρομποτικη: Το Beebot το μελισσάκι επισκέπτεται διάφορα μνημεία!
φύλλο αξιολόγησης του εργαστηρίου
Εικόνες από τα ταξίδια μας!
Τις ευχαριστούμε πολύ για τις στοχευμένες παρουσιάσεις τους, οι οποίες ήταν το έναυσμα για συζήτηση, προβληματισμό αλλά κ ευκαιρία να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αυτονομηθούν μεσω της οργανωσης του χώρου , του χρόνου κ της σκέψης τους!
Την Τρίτη 27/2/2023 είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσοιυμε μια υπέροχη διαδραστική παρασταση με αφορμή τις Απόκριες, στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Χίου.
Ευχαριστούμε πολύ το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) για την οργάνωση της παράστασης «Μια Αποκριά, μια Ιστορία»!!!
Η ομάδα θεάτρου Ανεμόμυλοι – Ομάδα Θεάτρου μας «ταξίδεψε»σε σημαντικούς σταθμούς της μαγικής ιστορίας της Αποκριάς. Μέσα από θεατρικό παιχνίδι, αυτοσχεδιασμούς, μεταμφιέσεις και μουσική, τα παιδιά γνώρισαν έθιμα και συνήθειες που συνδέονται με τις Απόκριες.
Ενημέρωση για τις εγγραφές στο 6ο Νηπιαγωγείο Χίου
Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές νηπίων-προνηπίων για το σχ. έτος 2023-2024 θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά από 1-20 Μαρτίου 2024.
Φέτος εγγράφονται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ τα παιδιά που είναι γεννημένα το 2020.
Οι εγγραφές θα γίνονται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
από τους Γονείς και Κηδεμόνες του παιδιού με τους κωδικούς του taxisnet.
Για την εγκύκλιο των εγγραφών, με αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο εγγραφής και τα απαραίτητα δικαιολογητικά πατήστε ΕΔΩ (Θα τα βρείτε στις σελ. 3-4 του εγγράφου που επισυνάπτεται και συγκεκριμένα στην παράγραφο Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ )
Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας:
Καθημερινά στο τηλέφωνο 2271020666 (9.00-13.00)
ή στο email του Νηπιαγωγείου 6nipchi@sch.gr
Η προσκόμιση των δικαιολογητικών για την εγγραφή του παιδιού σας θα γίνεται κατόπιν ραντεβού (12.00 – 13.30).