Γλυκό Καλοκαιράκι!
Καλοκαίρι , καλοκαίρι , τι καλά μας έχεις φέρει ;
Φέρνω ξεγνοιασιά και χάρη και παιχνίδια στ’ ακρογιάλι !
Φέρνω ζέστη περισσή και βουτιές και στο νησί !
Μυρωδάτα πεπονάκια και γλυκά ροδακινάκια .
Καρπουζάκια δροσερά και νεκταρίνια γευστικά !
Ο καιρός μυρίζει καλοκαίρι και η χαρά μας δεν κρύβεται! Ονειρευόμαστε μπάνια και παγωτά όμως μέχρι να έρθει αυτή η στιγμή στο σχολείο μας κάναμε υπέροχες καλοκαιρινές δραστηριότητες.
Ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας καλοκαιρινά φρουτάκια!
Χρωματίσαμε μόνο τα φρούτα που βγαίνουν το καλοκαίρι:
Στολίσαμε τα καλοκαιρινά ψαράκια με όλα τα γράμματα που γνωρίζουμε:
Μάθαμε και νέα γραματάκια, το Ψ του ψαριού αλλά και το Ξ του Ξιφία:
Γνωρίσαμε τον αριθμό 10 και παίξαμε πολλά παιχνίδια:
Φτιάξαμε με χαρτόνι και χαρτί γκοφρέ υπέροχες μέδουσες:
Δημιουργήσαμε όμορφα χταποδάκια με πλοκάμια που φτιάξαμε με χαρτοδιπλωτική:
Καλοκαιράκι αργείς?????
Για σένα νοιάσου και γυμνάσου!
Την Τρίτη που μας πέρασε μας επισκέφθηκε στο νηπιαγωγείο μας ο κ.Ξένος Κουτσουλιάς που είναι γυμναστής. Μαζί του περάσαμε μια πάρα πολύ ωραία μέρα γεμάτη γυμναστική και πολλά πολλά παιχνίδια. Μας μίλησε για τα οφέλη της γυμναστικής στο σώμα μας αλλά και γενικότερα στην υγεία μας και μας έδειξε πολλές ασκήσεις. Στο τέλος της υπέροχης αυτής μέρας πήραμε και βραβείο επίδοσης γιατί…..είμασταν καταπληκτικοί!
Και μην ξεχνάτε….Νους υγιής εν σώματι υγιεί!
Επίσκεψη στο Κεντρικό λιμεναρχείο Χίου
Την Παρασκευή 26 Μαϊου 2023 πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Χίου. Παρακολουθήσαμε μια υπέροχη ξενάγηση, μάθαμε πολλές νέες πληροφορίες, είδαμε από κοντά τον εξοπλισμό των λιμενικών αλλά και ένα σκάφος του Λιμενικού και φυσικά δεν παραλήψαμε να μιλήσουμε και με τον καπετάνιο του πλοίου ΨΑΡΑ glory στον ασύρματο! Μια υπέροχα γεμάτη μέρα!
Ομαλή Μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο
Την Τετάρτη 17 Μαϊου 2023 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο 2ο Δημοτικό σχολείο Χίου των νηπίων που φέτος αποφοιτούν από το νηπιαγωγείο και ετοιμάζονται του χρόνου να πάνε στο δημοτικό σχολείο. ‘Ηταν μια επίσκεψη γνωριμίας των νηπίων με τους χώρους και τα πρόσωπα του Δημοτικού Σχολείου. Σκοπός της επίσκεψης μας ήταν να υποστηριχτεί η είσοδος και προσαρμογή των παιδιών στο δημοτικό σχολείο, τα παιδιά να αισθανθούν σιγουριά ότι μπορούν να τα καταφέρουν, τονώνοντας την αυτοεκτίμηση τους. Περάσαμε μια τέλεια μέρα και ευχαριστούμε το 2ο Δημοτικό σχολείο για την τέλεια φιλοξενία! Ραντεβού το Σεπτέμβρη!
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Εντομα παντού”
Τον ερχομό της Άνοιξης συνοδεύει φυσικά και ο ερχομός πολλών εντόμων. Στην παρεούλα μας γνωρίσαμε την αγαπημένη όλων…Πεταλούδα! όλα τα παιδιά είχαν να μοιραστούν μια προσωπική ιστορία με το αγαπημένο τους έντομο.
Διαβάσαμε όλοι μαζί την υπέροχη ιστορία “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη” του αγαπημένου συγγραφέα Eric Carl και συζητήσαμε γύρω από τα στάδια μεταμόρφωσης της κάμπιας σε πεταλούδα. Στη συνέχεια είδαμε ένα βίντεο Timelapse που μας έδειξε μέσα σε μόλις λίγα δευτερόλεπτα σε γρήγορη κίνηση όλη τη μεταμόρφωση μιας κάμπιας σε πεταλούδα. Για να εμπεδώσουμε όλες τις νέες πληροφορίες που μάθαμε παίξαμε και ένα διαδραστικό παιχνίδι κρεμάλας στον υπολογιστή. Οι λέξεις της κρεμάλας αφορούσαν τι άλλο φυσικά; Τον κύκλο ζωής της πεταλούδας!
Επηρεασμένοι από το πανέμορφο έντομο που γνωρίσαμε φτιάξαμε υπέροχες χάρτινες πεταλουδίτσες και τις στολίσαμε βάζοντας όλη μας την φαντασία.
Στολίσαμε όμως και πεταλούδες συμπληρώνοντας τα μοτίβα που βλέπαμε στο ένα της φτερό και στο άλλο και βγήκαν πανέμορφες!
Είδαμε ένα βίντεο πληροφοριών για την πεταλούδα σχετικό με τα μορφολογικά της χαρακτηριστικά και τη ζωή της. Παίξαμε με κάρτες που απεικονίζουν τον κύκλο ζωής της και τις τοποθετήσαμε στη σωστή χρονική σειρά. Έπειτα, χρησιμοποιήσαμε ζυμαρικά σε σχήματα και απεικονίσαμε τα στάδια του κύκλου ζωής της πεταλούδας και κατόπιν γράψαμε όπως μπορούσαμε τα ονόματα των σταδίων (αυγό, κάμπια, κουκούλι, πεταλούδα).Το καλύτερο δεν σας το είπαμε! Είδαμε από κοντά και μεταξοσκώληκες!
Με αφορμή τα όσα μάθαμε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας παίξαμε και ένα τέλειο κινητικό παιχνίδι!Χωριστήκαμε σε ομάδες των 8 παιδιών. Τα μισά 4 παιδιά φόρεσαν στην μπλούζα τους έναν αριθμό(1-4) και τα άλλα 4 παιδιά φόρεσαν στην μπλούζα τους μια εικόνα που απεικόνιζε ένα στάδιο από τον κύκλο ζωής της πεταλούδας (αυγό-κάμπια-χρυσαλλίδα-πεταλούδα). Χορεύαμε στο ρυθμό της μουσικής και με το που η κυρία σταματούσε τη μουσική έπρεπε να βρούμε το ζευγάρι μας και να το αγκαλιάσουμε. Δηλαδή το παιδί με τον αριθμό 1 έπρεπε να βρει το παιδί με την εικόνα του αυγού, το παιδί με τον αριθμό 2 έπρεπε να βρει το παιδί που φορούσε την εικόνα της κάμπιας κ.ο.κ
Μιλήσαμε για τον άξονα συμμετρίας (ή αλλιώς γραμμή συμμετρίας) και τον βρήκαμε σε διάφορα αντικείμενα στην τάξη. Παίξαμε με τη συμμετρία χρησιμοποιώντας διάφορα αντικείμενα και είδαμε ότι μπορεί να είναι κάθετη, οριζόντια, ή διαγώνια. Αφού κατακτήσαμε την έννοια της συμμετρίας και συζητήσαμε για την συμμετρία στις πεταλούδες σχεδιάσαμε το άλλο μισό που έλειπε σε μια πεταλούδα.
Η ενασχόληση μας με την πεταλούδα αποτέλεσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πειραματισμούς! Το πρώτο μας πείραμα ήταν πολύ εντυπωσιακό! Ζωγραφίσαμε σε ένα μπαλόνι μπρος και πίσω μια πεταλούδα. Σε ένα μπουκάλι βάλαμε ξύδι και 2 κ.σ μαγειρική σόδα. Κατόπιν κλείσαμε το στόμιο του μπουκαλιού με το μπαλόνι. Προς μεγάλη μας έκπληξη παρατηρήσαμε πως καθώς άρχισε το υγρό στο μπουκάλι να αφρίζει,το μπαλόνι άρχισε να φουσκώνει από μόνο του!

Οι πειραματισμοί μας όμως δεν τελείωσαν εδώ! Κάναμε και ένα ακόμη πείραμα με τον στατικό ηλεκτρισμό. Τρίβαμε ένα μπαλόνι στο χαλί και στη συνέχεια το πηγαίναμε δίπλα στα φτερά μιας χάρτινης πεταλούδας που είχαμε μπροστά μας. Παρατηρήσαμε ότι φτερά της πεταλούδας σηκώνονταν. Στη συνέχεια ζωγραφίζουμε ότι παρατηρήσαμε στα δύο πειράματα.
Να μην ξεχάσουμε να σας πούμε πως ασχοληθήκαμε και με την μηχανική καθώς φτιάξαμε πεταλούδες με ένα μηχανισμό από καλαμάκια που έκαναν τα φτερά τους να κινούνται σαν αληθινές!
Θα’ναι σαν να μπαίνει η Άνοιξη!
Μετά από 3 χειμερινούς μήνες που μας φάνηκαν ατελείωτοι ήρθε επιτέλους η άνοιξη που περιμέναμε με τόση λαχτάρα! Μα υπάρχει πιο χρωματιστή και ευωδιαστή εποχή από την άνοιξη; Λουλούδια παντού και όμορφες εικόνες σε κάθε γωνιά. Για μας η άνοιξη είναι σκέτη έμπνευση γι’αυτό και ζωγραφίσαμε ότι μας θυμίζει άνοιξη!
Στην παρεούλα μας είδαμε και περιεργαστήκαμε διάφορα βότανα που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι, τα μυρίσαμε και μιλήσαμε για την χρησιμότητα τους στην καθημερινότητα μας. 
Την παρεούλα μας όμως επισκέφθηκε και η Λουλουδένια η οποία μέσα από το παραμύθι “Ένα σποράκι ταξιδεύει” είπε την ιστορία της στα παιδιά. Την παρατηρήσαμε προσεκτικά και είδαμε όλα τα μέρη ενός φυτού. Μας παρουσίασε και ένα timelapse video με την ανάπτυξη ενός σπόρου σε φυτό.
Στη συνέχεια τα παιδιά σε ομάδες ζωγράφισαν όπως μπορούσαν λουλουδοφίλες για την Λουλουδένια.

Με αφορμή ένα υπέροχο λουλούδι της άνοιξης μάθαμε και το γράμμα Υ υ του Υάκινθου. Βρήκαμε πολλές λέξεις για τον πίνακα, το σχηματίσαμε με το σώμα μας αλλά και με τουβλάκια, παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια στον υπολογιστή και μάθαμε και να το γράφουμε!
Μιας και μάθαμε και τον υάκινθο ή αλλιώς ζουμπούλι, σπεύσαμε να τον φτιάξουμε και με τυπώματα από φελλό που βουτήξαμε μέσα σε υπέροχα ανοιξιάτικα χρώματα. Το αποτέλεσμα; Εντυπωσιακό!

Ζωγραφίσαμε λουλούδια σε βάζο…τόσα όσα μας έλεγε ο αριθμός. Είμαστε αστέρια στα Μαθηματικά!
Φτιάξαμε και υπέροχα τρισδιάστατα λουλουδάκια! Δεν παραλείψαμε να βάλουμε και μικρές μελισσούλες να ζουζουνίζουν από πάνω.
Φτιάξαμε παλαμο-κακτάκια με το αποτύπωμα της παλάμης μας αλλά και χαριτωμένες τουλίπες χρησιμοποιώντας… πιρούνια που είχαμε βουτήξει στο χρώμα!ναι καλά ακούσατε!Το αποτέλεσμα μας άρεσε πολύ!

Τιμήσαμε όμως και το έθιμο της πρωτομαγιάς με τα στεφάνια, φτιάξαμε χάρτινα στεφανάκια για το κεφαλάκι μας τα οποία στολίσαμε με ζωγραφιστά λουλούδια.
Τέλος για την γιορτή της αγαπημένης μας μαμάς στις 14 Μάϊου βάλαμε όλη μας την τέχνη και φτιάξαμε πανέμορφα μενταγιόν καρδούλες από πηλό αλλά και μια υπέροχη καρτούλα με ευχές!
Πάσχα, Πάσχα πασχαλιά με τα κόκκινα αυγά!
Η ατμόσφαιρα μύρισε πασχαλιά σημάδι πως η μεγάλη γιορτή του Πάσχα είναι κοντά. Η διαδρομή μας σε αυτή την μεγάλη γιορτή ξεκίνησε με την ανάγνωση στην παρεούλα πασχαλινών βιβλίων. Συζητήσαμε για τα γεγονότα της Μεγάλης εβδομάδας και είδαμε σχετικά βίντεο στο βιντεοπροβολέα της τάξης μας. Παράλληλα με τα γεγονότα της Μεγάλης εβδομάδας γνωρίσαμε και τα αντίστοιχα έθιμα που γίνονται σε διάφορα μέρη της Ελλάδας αυτές τις μέρες αλλά και στον τόπο μας τη Χίο. Επόμενος σταθμός; Υπέροχες πασχαλινές δραστηριότητες!!!!
Φτιάξαμε υπέροχες κοτούλες που στολίσαμε με βούλες και γραμμές:
Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε Πασχαλινές ιστορίες:
Φτιάξαμε ένα υπέροχο αυγοστολίδι με το αποτύπωμα τη παλάμης μας το οποίο βάψαμε σαν κουνελάκι:
Με την μέθοδο της καθοδηγούμενης ζωγραφικής δημιουργήσαμε υπέροχες τρελές κοτούλες:
Βοηθήσαμε το κουνελάκι του Πάσχα να φτιάξει τα σπασμένα πασχαλινά του αυγά! Ο τρόπος πολύ εύκολος, έπρεπε να φτιάξουμε τα αυγά ενώνοντας τους αριθμούς με τις αντίστοιχες ποσότητες.
Συμπληρώσαμε ένα πασχαλινό σταυρόλεξο, μετρήσαμε πασχαλινά αυγά και είδαμε στο βιντεοπροβολέα πασχαλινές ιστορίες σε ηλεκτρονική μορφή:
Στολίσαμε όμως και αυγά συμπληρώνοντας τα με τα σωστά μοτίβα και παίξαμε μαθαίνοντας τη συμμετρία:
Και αφού εξασκηθήκαμε στη συμμετρία, ζωγραφίσαμε σε μισές πασχαλίτσες το άλλο τους μισό.
Ζωγραφίσαμε πασχαλινά αυγά επηρεασμένοι από το έργο και την τεχνική του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian. O Mondrian ήταν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της μοντέρνας τέχνης και ένας από τους πιο επιδραστικούς ζωγράφους του 20ου αιώνα. Στα έργα του κυριαρχούν λεπτές, μαύρες, οριζόντιες ή κάθετες γραμμές σχηματίζοντας ένα είδος πλέγματος που διακόπτεται από την παρουσία έγχρωμων γεωμετρικών όγκων, συνήθως παραλληλόγραμμες ή τετραγωνικές επιφάνειες. Μελετώντας του πίνακες του μιλήσαμε τόσο για τα τρία βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μπλέ) όσο και για τα γεωμετρικά σχήματα που βλέπουμε στα έργα του (τετράγωνο, ορθογώνιο).
Φτιάξαμε υπέροχες Πασχαλινές κάρτες για να χαρίσουμε στα αγαπημένα μας πρόσωπα και γράψαμε μέσα πασχαλινές ευχές.
Όπως έχετε καταλάβει μας αρέσουν πολύ οι κατασκευές για το λόγο αυτό φτιάξαμε και μια όμορφη κατασκευή με κοτοπουλάκι μέσα σε κόκκινο αυγουλάκι:
Τηρήσαμε το Πασχαλινό έθιμο και βάψαμε τα αυγά μας με το δικό μας μοναδικό τρόπο. Φτιάξαμε αυγά κακτάκια!
Σειρά είχαν όμορφα προβατάκια που σχηματίσαμε με δαχτυλομπογιές:
Μάθαμε και ένα καινούργιο γραμματάκι το Λ λ του Λαγού. Παίξαμε με το νέο γραμματάκι, το γράψαμε στον πίνακα, το σχηματίσαμε με διάφορα υλικά και βρήκαμε πολλές λέξεις που αρχίζουν με το γράμμα αυτό. Και το καλύτερο φτιάξαμε με το γράμμα Λ τι άλλο;ένα λαγό!
Μετά μεταμφιεστήκαμε και εμείς σε Πασχαλινά Λαγουδάκια! Το μόνο που μας χρειάστηκε; Αυτάκια λαγού μια μυτούλα και φυσικά μουστάκια. Νομίζουμε ότι πέτυχε η μεταμφίεση εσείς τι λέτε;
Η πασχαλιά, όπως δηλώνει και το όνομά της, είναι το καλλωπιστικό φυτό που έχει συνδεθεί με τη γιορτή του Πάσχα. Και όχι άδικα, καθώς το φυτό της πασχαλιάς μας χαρίζει εντυπωσιακή ανθοφορία που διαρκεί 20 με 30 μέρες, στα τέλη της άνοιξης, κοντά στην περίοδο του Πάσχα. Εμείς φτιάξαμε τις δικές μας ανθισμένες πασχαλιές με τύπωμα από καλαμάκι….είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι με το αποτέλεσμα!
Εμείς σας ευχόμαστε να περάσετε ένα όμορφο Πάσχα με τις οικογένειες σας! Ραντεβού σύντομα στο αγαπημένο μας νηπιαγωγείο!
Επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821
Με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου 1821,τα παιδιά γνώρισαν τους ήρωες της Επανάστασης του 1821, μέσα από βίντεο και φωτογραφικό υλικό. Ακούσαμε πολλά τραγούδια από αυτά που εμψύχωναν τους Έλληνες να αγωνιστούν για την ελευθερία τους και τα τραγουδήσαμε όλοι μαζί. Επίσης, μάθαμε πως εκείνη την ημέρα είναι διπλή η γιορτή καθώς γιορτάζουμε και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου! Οι δικοί μας μικροί πρωταγωνιστές εκφράστηκαν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο μέσα από τις εργασίες τους!
Δημιουργήσαμε για πρώτη φορά Pixel Art!Ήταν πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία και το αποτέλεσμα πολύ εντυπωσιακό.
Ζωγραφίσαμε τσολιαδάκια και φτιάξαμε και το φαρίο τους:
Φτιάξαμε όλοι μαζί και την ελληνική σημαία με μπαλάκια που φτιάξαμε από γκοφρέ χαρτί:
Φτιάξαμε όμως και μια υπέροχη παράσταση που απεικόνιζε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου με γυαλιστερές ψηφίδες:

Χρόνια πολλά Ελλάδα!
Κουκλοθέατρο: “Η συνομωσία της κατσίκας”
Σήμερα το Νηπιαγωγείο μας είχε την χαρά να παρακολουθήσει την παράσταση “Η συνομωσία της κατσίκας” του Κου-Κλο θεάτρου Κρήτης. Ένα κουκλοθέατρο διαφορετικό καθώς οι παραστάσεις γίνονται με την τεχνική του μαύρου θεάτρου. Το black light και ο θερμός φωτισμός κάνει τις κούκλες και τα σκηνικά να μοιάζουν μαγικά στα μάτια των παιδιών αλλά και των ενηλίκων! Ο ανθρώπινος παράγοντας από την άλλη, εξαφανίζεται τελείως!
Ο Θωμάς και η Μαρίκα-Κατσίκα, δυο αχώριστοι φίλοι, ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο για να ζουν όπου υπάρχει η Άνοιξη..!
Ο μοναδικός λόγος; Οι ζουμερές φράουλες και το τρυφερό χορτάρι!
Έτσι, τους βγάζει ο δρόμος στην άγνωστη χώρα της Παρδαλομυγίας! Εκεί γίνονται οι μοναδικοί μάρτυρες μιας απίστευτης σκευωρίας.
Δύο στρατιώτες ετοιμάζουν μια μεγάλη επίθεση για να κατακτήσουν το παλάτι και να ρίξουν τον Βασιλιά της Παρδαλομυγίας.
Οι δύo φίλοι, Θα έφευγαν σίγουρα από αυτήν την επικίνδυνη χώρα αν στον δρόμο του Θωμά δεν βρισκόταν η πανέμορφη Πριγκίπισσα. Ο Έρωτας είναι κεραυνοβόλος..!
Θα καταφέρει ο Θωμάς να την παντρευτεί; Πρέπει όμως να νικήσει τον Βασιλιά σε μια παρτίδα σκάκι!
Αλλιώς, θα χάσει τη ζωή του. Θα καταφέρουν να αποτρέψουν την επίθεση των στρατιωτών; Και κάτι ακόμα, τί ρόλο παίζουν οι μύγες σε μία χώρα γεμάτη από δαύτες;
Την λύση θα την δώσει η Μαρικά- Κατσίκα με το πολυμήχανο σχέδιο μιας τέλειας… Συνωμοσίας!




























































