Ταξίδι στο Διάστημα!

Αυτές τις μέρες στο νηπιαγωγείο μας κάναμε ένα ταξίδι στο μαγικό κόσμο του διαστήματος! Πρώτη στάση; μα φυσικά το σπίτι μας…η γη μας. Η υδρόγειος σφαίρα ήρθε στην παρεούλα μας και την μελετήσαμε ενδελεχώς. Εντοπίσαμε που υπάρχει στεριά, που υπάρχει θάλασσα και στη συνέχεια στον προτζέκτορα της τάξης είδαμε ένα βίντεο για τη γη μας και την θέση της σε σχέση με τον ήλιο, το φεγγάρι αλλά και τους υπόλοιπους πλανήτες. Μετά ακούσαμε το τραγούδι: “Η γη μας και οι πλανήτες” και φτιάξαμε τη γη μας σαν ένα όμορφο ψηφιδωτό χρησιμοποιώντας μεταλλιζέ μπλε και πράσινα χαρτάκια. Στο τέλος πάνω στην εργασίας μας γράψαμε τη λέξη ΓΗ.

.jpg

2

Έπειτα ζωγραφίσαμε με τη βοήθεια αριθμών τη γη καθώς και άλλους πλανήτες στο διάστημα, μια αγαπημένη μας δραστηριότητα καθώς μας βοηθά να κάνουμε παράλληλα με τη ζωγραφική εξάσκηση στους αριθμούς.
1

Όμως βρίσκονται όλοι οι πλανήτες που γνωρίσαμε το ίδιο κοντά στον ήλιο; Παίξαμε ένα παιχνίδι στο οποίο κατατάξαμε τους 8 πλανήτες δίπλα στον ήλιο από τον πιο κοντινό σε αυτόν ως τον πιο μακρινό σε αυτόν. Μελετήσαμε την απόστασή τους από τον ήλιο χρησιμοποιώντας ασύμβατες μονάδες μέτρησης όπως τα τουβλάκια μας και οι μαρκαδόροι μας. Κάναμε συγκρίσεις και τους αριθμήσαμε ανάλογα με τη σειρά που τους τοποθετήσαμε.

.jpg

Τώρα που γνωρίσαμε λίγο καλύτερα τους 8 πλανήτες που βρίσκονται στη γειτονιά του ήλιου, πάμε να ζωγραφίσουμε τον αγαπημένο μας πλανήτη. Μα έχετε δει πιο όμορφους πλανήτες;.jpgΜετά κάναμε κάτι καταπληκτικό! Με τη βοήθεια του Google οι πλανήτες ζωντάνεψαν μπροστά μας και τους είδαμε 3D!Σίγουρα μας εντυπωσίασε πολύ αυτή ή δραστηριότητα!google 1

Ο αγαπημένος μας πλανήτης σίγουρα είναι η γη μας που μας φιλοξενεί και για το λόγο αυτό αποφασίσαμε να την φτιάξουμε μόνοι μας με πλαστελίνη. Θέλαμε όμως να το πάμε και ένα βήμα παρακάτω για το λόγο αυτό αφού είδαμε σε βίντεο το τραγούδι “Της γης το εσωτερικό” φτιάξαμε με την πλαστελίνη τη γη μας και το εσωτερικό της. Η διαδικασία μας ενθουσίασε αφού οι πλαστελίνες είναι από τα αγαπημένα μας υλικά στο νηπιαγωγείο. Φτιάξαμε λοιπόν τη γη, στη συνέχεια την κόψαμε στη μέση με κλωστή για να μελετήσουμε το εσωτερικό της και τέλος δημιουργήσαμε μια αφίσα με τα μέρη του εσωτερικού τη γης για να τα μάθουμε καλύτερα..jpg

2 13 1est gh

Με αφορμή μια φωτογραφία του ηλιακού συστήματος, παρατηρήσαμε τους πλανήτες και συζητήσαμε για τα χρώματα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Κατόπιν ζωγραφίσαμε σε δυάδες τους πλανήτες, τους κολλήσαμε με τη σειρά και γράψαμε το όνομα τους.9 planhtes9planhtes2

Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε το ποίημα “Μια γιορτή στη γειτονιά του ήλιου”. Φτιάξαμε υπέροχους και φωτεινούς ήλιους, μα δεν είναι υπέρλαμπροι; Τελικά μήπως είναι και ο ήλιος ένας αγαπημένος μας πλανήτης;.jpg

Τώρα που γνωρίσαμε τον ήλιο είναι η τέλεια ευκαιρία να μάθουμε και ένα νέο γραμματάκι το Η,η του ήλιου! Το γράψαμε στον πίνακα, το σχηματίσαμε με διάφορα αντικείμενα αλλά και με το δάχτυλό μας στην άμμο και βρήκαμε όσες περισσότερες λέξεις μπορούσαμε και τις γράψαμε στον πίνακα της τάξης μας.ηΔιαβάσαμε το όμορφο παραμύθι: “Μπαμπά σε παρακαλώ φέρε μου το φεγγάρι” και γνωρίσαμε τη σελήνη ή αλλιώς το γνωστό σε όλους μας φεγγάρι!1Εσείς το ξέρατε πως η σελήνη έχει φάσεις; δεν είναι κάθε βράδυ το ίδιο φεγγάρι! Εμείς όχι μόνο τις μάθαμε αλλά τις φτιάξαμε κιόλας με χαρτόνι και τυπώματα από αλουμινόχαρτο αλλά επιπλέον τις απεικονίσαμε και με ένα ιδιαίτερο και μοναδικό τρόπο…με μπισκότα όρεο!Για δείτε:.jpg

.jpg

Διαβάσαμε όμως στην παρεούλα και το ποίημα “Το φόρεμα της κυρά-Σελήνης” και φτιάξαμε την δική μας σελήνη στολίζοντάς την με ένα ασημί φόρεμα από αλουμινόχαρτο.σελήνης 1

 

Διαβάσαμε το βιβλίο “Ταξίδι στο φεγγάρι” και παίξαμε το κινητικό παιχνίδι ήλιος & φεγγάρι αναπαριστώντας τις εναλλαγές της μέρας και της νύχτας.παιχνίδι 1

Βοηθήσαμε τον πύραυλο να εκτοξευθεί μετρώντας αντίστροφα από το 10 έως το 1.Φύγαμε για εκτόξευση!!!!.jpg

Παίξαμε και ένα φανταστικό επιτραπέζιο παιχνίδι με το ζάρι μας. Όλοι οι αστροναύτες ξεκινούσαν από την αφετηρία (διαστημικός σταθμός) και όποιος έφτανε πρώτος στον τερματισμό έμπαινε στον πύραυλο και ήταν πανέτοιμος να αναχωρήσει με προορισμό το διάστημα!game

Είδαμε βίντεο στον προτζέκτορα της τάξης μας με αστροναύτες που ταξίδεψαν στο διάστημα. Γίναμε όλοι αστροναύτες και φτιάξαμε το δικό μας σκάφανδρο για να ταξιδέψουμε κ εμείς στο διάστημα!

spaceman

Στα αγγλικά με την κυρία μας φτιάξαμε αστροναύτες από χαρτί, αντιγράψαμε στα αγγλικά τη λέξη  αστροναύτης”ASTRONAUT” και παίξαμε πολλά παιχνίδια με πλανήτες και αστροναύτες!agglika

Μην ξαφνιαστείτε αν με όλα όσα μάθαμε μας καλέσουν να πάμε στη NASA!Πετάει η ομάδα!Εκτόξευσηηηηηη!

Θεατρική παράσταση:Το απίστευτο ταξίδι του κυρίου Πικ

story 1678479415728

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού (6/3), το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) μας παρουσίασε τη θεατρική παράσταση με ζωντανή μουσική «Το απίστευτο ταξίδι του κυρίου Πικ», στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Χίου. Μια βραδιά, σαν όλες τις άλλες, ο διάσημος εξερευνητής των άστρων ο κύριος Πικ παρατηρούσε με το τηλεσκόπιο τον ουρανό, όταν ανακάλυψε πως τα αστέρια χάνουν σιγά-σιγά τη λάμψη τους. Αυτό, όπως ήταν αναμενόμενο, αναστάτωσε την παγκόσμια κοινότητα και για αυτό και ο κύριος Πικ έπρεπε να ταξιδέψει στο σύμπαν για να ερευνήσει το θέμα.  Το ταξίδι του όμως δεν θα είναι εύκολο, καθώς στον δρόμο του θα συναντήσει απίστευτους πλανήτες… πλανήτες που έχουν συναισθήματα!

Η παράσταση, από τη θεατρική ομάδα «Μορφές Έκφρασης», λειτουργεί ως ένα εργαστήρι συναισθημάτων όπου οι μικροί θεατές, μέσα από την περιπέτεια του κυρίου Πικ, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα συναισθήματα! Ευχαριστούμε το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) για την παράσταση που μας προσέφερε καθώς και το τουριστικό πρακτορείο ΚΑΝΑΡΗΣ Tours για την δωρεάν μετακίνηση!

story 1678479468322

story 1678479586902

Καλώς το Καρναβάλι!

Μια πολύ αγαπημένη περίοδος των παιδιών είναι σίγουρα οι Απόκριες! Ανυπομονούν να ντυθούν μασκαράδες, να χορέψουν, να διασκεδάσουν και να ξεφαντώσουν. Ξεκινήσαμε την ενασχόληση μας με αυτή την υπέροχα πολύχρωμη θεματική με ένα αγαπημένο παραμύθι της Ζωρζ Σαρή, «Ο Αρλεκίνος». Τα παιδιά συγκινήθηκαν πολύ με την τρυφερή ιστορία του μικρού Αρλεκίνου. Αποφασίσαμε με τη βοήθεια 4 εικόνων του παραμυθιού να κάνουμε αναδιήγηση της ιστορίας του βάζοντας τις εικόνες στη σωστή χρονολογική σειρά. Στη συνέχεια φτιάξαμε ο καθένας το δικό του πολύχρωμο Αρλεκίνο με χρωματιστά χαρτάκια.Arlekinos

arlekinos2

arlekinos3

Επόμενος στόχος μας ήταν να στολίσουμε αποκριάτικα το νηπιαγωγείο μας!φτιάξαμε υπέροχες αποκριάτικες μάσκες για να στολίσουμε τις τάξεις και τα παράθυρα του νηπιαγωγείου μας αλλά και μερικές ακόμα για να τις φορέσουμε!.jpg

2

Καρναβάλι χωρίς κλόουν γίνεται; Δε γίνεται! Για το λόγο αυτό φτιάξαμε και εμείς υπέροχους κλόουν με δυο τρόπους. Στον πρώτο κλόουν έπρεπε να στολίσουμε το καπέλο του με μοτίβα. Ότι μοτίβο βλέπαμε στην αρχή του καπέλου το ίδιο έπρεπε να συνεχίσουμε να ζωγραφίζουμε και εμείς στην συνέχεια. Στον δεύτερο κλόουν ακολουθήσαμε την μέθοδο της ζωγραφικής με αριθμούς. Όπου ο αριθμός 1 βάζαμε μπλε, όπου ο αριθμός 2 βάζαμε κίτρινο κ.ο.κ

Για θαυμάστε τα έργα μας:.jpg

2

Φυσικά το θέμα συζήτησης των ημερών ήταν τι στολή θα φορέσουμε τις Απόκριες. Γι’ αυτό το λόγο μας ήρθε η ιδέα να ζωγραφίσουμε την αποκριάτικη στολή που θα φορέσουμε τις απόκριες. Ιδέες πολλές όμορφες και χρωματιστές..jpg

Όλοι μαζί μεταμορφωθήκαμε σε χαριτωμένα λαγουδάκια αφού φτιάξαμε ένα καπελάκι /αυτιά λαγού.

.jpg

1

Παίξαμε διασκεδαστικά κινητικά παιχνίδια αλλά παίξαμε ντύνοντας και τον κλόουν μαζί με την κυρία των αγγλικών μας.παιχνίδι

.jpg

Γνωρίσαμε και το γράμμα Γγ… όπως λέμε Γαϊτανάκι!!!!!

IMG 20230307 170520

Μετά την Κυριακή της αποκριάς έρχεται η Καθαρά Δευτέρα. Στην Ελλάδα το πέταγμα του χαρταετού είναι μέρος των εθίμων της Καθαράς Δευτέρας και συγκεκριμένα του εορτασμού της -τα κούλουμα. Οι χαρταετοί κατασκευάζονταν από παιδιά με ή χωρίς τη βοήθεια των μεγάλων με απλά υλικά όπως χαρτί, καλάμι ή λεπτό πηχάκι, σπάγγο και εφημερίδες και με περισσεύματα από τις αποκριάτικες κορδέλες. Αρχικά  ο  χαρταετός  κατασκευαζόταν  με  ξύλινο  σκελετό  και  χαρτί. Στην  εποχή  μας  κατασκευάζονται  είτε  από  ξύλο, είτε  από  πλαστικό  και  ντύνονται  με  πλαστικό. Δεν  λείπουν  βέβαια  και  οι  χειροποίητοι  που  είναι  φτιαγμένοι  με  καλάμια. Στη  χώρα  μας  το  πιο  παραδοσιακό  σχήμα  που  έχουν  είναι  με  εξάγωνο  σκελετό. Αφού μοιραστήκαμε τις εμπειρίες μας στην παρεούλα σχετικά με το πέταγμα των χαρταετών ακούσαμε το μουσικό κομμάτι «Χαρταετοί» του Μίκη Θεοδωράκη που μας άρεσε πολύ και αποφασίσαμε καθώς το ακούμε να ζωγραφίσουμε και εμείς τον δικό μας χαρταετό χρησιμοποιώντας την αγαπημένη μας τεχνική με μαύρο λαδοπαστέλ και τέμπερα.

1

 

 

2

Έπειτα μελετήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής του Σπύρου Βασιλείου με τίτλο: “Το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας”. Συζητήσαμε για τα σαρακοστιανά εδέσματα που βρίσκονται στο τραπέζι και για όσα βλέπουμε στον πίνακα και στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες και με το δικό μας τρόπο προσπαθήσαμε να αναπαραστήσουμε τον πίνακα βάζοντας την προσωπική μας πινελιά.

.png

 

.jpg

 

 

2

Μετά την Καθαρά Δευτέρα ξεκινάει η σαρακοστή και στο νηπιαγωγείο μας εθιμοτυπικά φτιάχνουμε όλοι μαζί την Κυρά-Σαρακοστή.Το έθιμο της κυρά-Σαρακοστής είναι από τα παλιότερα έθιμα που σχετίζονται με τη γιορτή του Πάσχα, σήμερα όμως λίγο πολύ ξεχασμένο. Χρησίμευε πάντα ως ημερολόγιο για να μετράμε τις εβδομάδες από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι τη Μεγάλη Εβδομάδα, καθώς η κυρά-Σαρακοστή έχει 7 πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της περιόδου της Σαρακοστής. Πρόκειται για ένα έθιμο που τείνει στις ημέρες μας να εκλείψει, ενώ παλαιότερα το συναντούσαμε σε όλο τον ελλαδικό χώρο με διάφορες παραλλαγές και χρησιμοποιούνταν ως ημερολόγιο που μετρούσε τις εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής. Εμείς στο νηπιαγωγείο μας φτιάξαμε μια Κυρά-Σαρακοστή για την τάξη μας ομαδικά αλλά και μια ατομική για να την πάρουμε σπίτι μας..jpg2 1

Η Κυρά Σαρακοστή και τα 7 της πόδια ήταν η ιδανική ευκαιρία να γνωρίσουμε και τον αριθμό 7!Αφού την ζωγραφίσαμε μόνοι μας και φροντίσαμε να της σχεδιάσουμε και τα 7 της πόδια μετά παίξαμε με τον αριθμό 7.

3 17

Καλό μήνα και Καλή Σαρακοστή σε όλους!

 

Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο για το Σχ.Έτος 2023-2024

Ενημέρωση για τις εγγραφές στο 6ο Νηπιαγωγείο Χίου

school

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές νηπίων-προνηπίων για το σχ. έτος 2023-2024 θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά από 1-20 Μαρτίου 2023.

Φέτος εγγράφονται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ τα παιδιά που είναι γεννημένα το 2019.

Οι εγγραφές θα γίνονται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

από τους Γονείς και Κηδεμόνες του παιδιού με τους κωδικούς του taxisnet.

Για την  εγκύκλιο των εγγραφών, με αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο εγγραφής και τα απαραίτητα δικαιολογητικά πατήστε εδώ

Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας:

Καθημερινά στο τηλέφωνο 2271020666 (9.00-13.00)

ή στο email του Νηπιαγωγείου  6nipchi@sch.gr

Η προσκόμιση των δικαιολογητικών για την εγγραφή του παιδιού σας θα γίνεται  κατόπιν ραντεβού (12.00 – 13.30)

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Ασφαλώς κυκλοφορώ”

Τις τελευταίες μέρες στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με την κυκλοφοριακή αγωγή. Μέσα από την ενασχόλησή μας με αυτό το θέμα τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να γνωρίσουν τα μέσα μεταφοράς και το ρόλο του τροχονόμου, να συνειδητοποιήσουν βασικές αρχές κυκλοφοριακής αγωγής (χρήση ζώνης-κράνους, τα παιδιά στο πίσω κάθισμα),να μάθουν τι είναι ο Κ.Ο.Κ και να αναγνωρίσουν σήματα του, να είναι ικανά να ακολουθήσουν βασικά σήματα, να αναπτύξουν ικανότητα χωρικού προσανατολισμού και να είναι ικανά να χρησιμοποιήσουν κανόνες κυκλοφορίας πεζών. Είναι πολύ σημαντικό επίσης τα παιδιά από μικρή ηλικία να γνωρίσουν τους οδικούς κινδύνους και να μάθουν πώς να τους αποφεύγουν καθώς οι σημερινοί πεζοί θα είναι οι αυριανοί οδηγοί.

Πρώτη μας δραστηριότητα να διαβάσουμε το παραμύθι που δημιουργήθηκε από τη συνεργασία του Υπουργείου μεταφορών και Επικοινωνιών με τη Ευρωπαϊκή Ένωση με τίτλο:“Καλώς τον κύριο ΚΟΚ”, συγγραφέας του οποίου είναι η Ελένη Παπαδοπούλου.Μετά την πρώτη γνωριμία με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας που είδαμε στο παραμύθι συζητήσαμε όλοι μαζί στην παρεούλα για τα σήματα που βλέπουμε τις καθημερινές μας διαδρομές (από και προς στο σχολείο, στο δρόμο για το σπίτι της γιαγιάς, στο δρόμο για το κολυμβητήριο κ.ο.κ) και έπειτα παίξαμε με τα σήματα!

Ταξινομήσαμε τα σήματα οδικής κυκλοφορίας ανάλογα με το σχήμα τους (κύκλος-τρίγωνο-τετράγωνο):ανα σχήμα 1

Αντιστοιχίσαμε τα σήματα με το σχήμα τους και έπειτα ζωγραφίσαμε κάθε σήμα με το κατάλληλο χρώμα:ζωγραφική

ζωγραφική 2

Προσπαθήσαμε να ξανασυναρμολογήσουμε τα σήματα που “έσπασαν”. Πάμε να βρούμε και να ενώσουμε τα μισά κομμάτια:330124589 480250780973196 9200019682692454681 n

Μιλήσαμε για τον διαχωρισμό των σημάτων σε αυτά που δηλώνουν ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ και αυτά που δηλώνουν ΠΡΟΤΡΟΠΗ  γνωρίσαμε και παίξαμε με φωτεινούς σηματοδότες:παιχνιδια

Μιλήσαμε για το Σταμάτη και το Γρηγόρη τους ζωγραφίσαμε και γράψαμε το όνομα τους με το αντίστοιχο χρώμα:

.jpg

Φτιάξαμε δικά μας φανάρια με χαρτόνια κάνσον:2

Την επόμενη μέρα μας περίμενε μια έκπληξη καθώς επισκέφθηκαν το σχολείο μας ο κ.Χριστοφαρής Παναγιώτης και ο κ.Φλωράδης Μιχάλης από την τροχαία Χίου για να μας κάνουν μια ενημέρωση αλλά και να μας λύσουν τυχόν απορίες γύρω από το θέμα της ασφαλούς κυκλοφορίας το οποίο πραγματευόμαστε αυτό τον καιρό. Σίγουρα από δω και το εξής θα κυκλοφορούμε και ως πεζοί αλλά και ως συνεπιβάτες γνωρίζοντας πολλά περισσότερα για τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.

.jpg

Μια ακόμη ξεχωριστή δραστηριότητα που μας κέντρισε το ενδιαφέρον ήταν η μελισσούλα Beebot.Το BeeBot, η “έξυπνη μέλισσα”, είναι ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου ειδικά κατασκευασμένο για να χρησιμοποιείται από παιδιά προσχολικής ηλικίας καθώς και των πρώτων τάξεων δημοτικής εκπαίδευσης. Μέσα από το παιχνίδι με τη μελισσούλα ρομπότ Beebot τα παιδιά του νηπιαγωγείου γνωρίζουν τον κόσμο της ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης!Το συγκεκριμένο ρομπότ αποτελεί ένα από τα πιο διαδεδομένα προγραμματιζόμενα παιχνίδια, το οποίο βασίζεται στις αρχές προγραμματισμού της γλώσσας Logo. Οι μικροί μαθητές μπορούν εύκολα και γρήγορα να την προγραμματίσουν, χρησιμοποιώντας τα χρωματιστά πλήκτρα στο επάνω μέρος της, προκειμένου να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη διαδρομή πάνω σε ένα δάπεδο. Η εισαγωγή αρχών του προγραμματισμού στα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας έχει θετικές επιπτώσεις στον γνωστικό, τον συναισθηματικό αλλά και στον κοινωνικό τομέα.

Εμείς επιλέξαμε να παίξουμε με τη μελισσούλα μας πάνω σε μια πόλη με δρόμους και διάφορα καταστήματα και να την οδηγούμε προγραμματίζοντας την κατάλληλα σε διαφορετικούς προορισμούς κάθε φορά. Ένας από μας την οδήγησε στο ταχυδρομείο, ο επόμενος στην παιδική χαρά περνώντας από την πλατεία και η μελισσούλα μας δεν σταμάτησε λεπτό την περιήγηση.

beebot

 

Μάθαμε το γράμμα Δδ όπως λέμε Διάβαση!Αλλά και το γραμματάκι Σ,σ όπως λέμε Σήματα!Παίξαμε πολύ με τα νέα γραμματάκια και βρήκαμε και πολλές νέες λέξεις για τον πίνακα:Σσ

story 1676732605861

Μιλήσαμε και κατηγοριοποιήσαμε τα μέσα μεταφοράς σε μέσα του αέρα, της θάλασσας και της στεριάς και έπειτα ζωγραφίσαμε ένα μέσο μεταφοράς της επιλογής μας σε κάθε κατηγορία:μεσα

2

Φτιάξαμε τα δικά μας χάρτινα αυτοκινητάκια μόμπιλε μαζί με ένα χειρόγραφο δικό μας μήνυμα για σωστή οδική συμπεριφορά:

.jpg

2

Πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στη σχολή οδηγών ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΕ όπου εκεί μας υποδέχτηκε ο κ.Μιχάλης Κουτρής και η κ.Ευγενία Κόρμαλου. Και τι δε μάθαμε σε αυτήν την επίσκεψη: για τις πινακίδες, τα φανάρια, τη διάβαση πεζών, την αναγκαιότητα της ζώνης και του κράνους και το πιο διασκεδαστικό, γίναμε σχολικοί τροχονόμοι και ρυθμίσαμε την κυκλοφορία στο δρόμο σταματώντας πραγματικά αυτοκίνητα και μάθαμε να διασχίζουμε το δρόμο από τη διάβαση πεζών έχοντας πάντα στο μυαλό τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.

Περάσαμε υπέροχα!Τι καταπληκτική εμπειρία!Ευχαριστούμε πολύ για το καλοσώρισμα, το απλόχερο μοίρασμα γνώσεων και τις υπέροχες δραστηριότητες.οδηγων 1

οδηγών2

.jpg

Στο τέλος της επίσκεψης κεραστήκαμε καραμελίτσες και πήραμε όλοι για δώρο ένα υπέροχο βιβλιαράκι για να διαβάσουμε στο σπίτι με τους γονείς μας και να μάθουμε να κυκλοφορούμε στο δρόμο με ασφάλεια.

Φυσικά δεν θα αμελήσουμε να σας πούμε και το καλύτερο! Η Τσικνοπέμπτη έφτασε και αποφασίσαμε να την γιορτάσουμε μεταμφιεσμένοι σε κάτι σχετικό με το θέμα μας! Πάμε να μεταμορφωθούμε όλοι σε φωτεινούς σηματοδότες; Είμαστε σούπερ καταπληκτικοί!.jpg

 

 

Ο Χειμώνας είναι εδώ!

Γύρω γύρω όλοι!
Χιόνια στο περβόλι.
Άσπρα γίναν τα κλαριά,
άσπρα στρώθηκαν χαλιά,
κι ο Χιονάνθρωπος απέξω με καλεί να παίξω.

Ο Χειμώνας άργησε φέτος αρκετά να μας δείξει τα δόντια του αλλά ήρθε επιτέλους!Κάλλιο αργά παρά ποτέ!Μπορεί λόγω βροχής κάποιες μέρες να μην βγήκαμε στην αγαπημένη μας αυλή όμως εμείς καθόλου δεν πτοηθήκαμε και κάναμε υπέροχες χειμωνιάτικες δραστηριότητες όλοι μαζί στην τάξη μας!

Διαβάσαμε βιβλία για το Χειμώνα και πήραμε πολλές πληροφορίες για τον καιρό και την ενδυμασία αυτή την εποχή,τα φρούτα και τα λαχανικά που φυτρώνουν τώρα, τα χειμερινά σπόρ αλλά και τα πολικά ζώα. Ακούσαμε το τραγούδι του Χειμώνα του Διονύση Σαββόπουλου και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε μια εικόνα που μας έρχεται στο νου όταν ακούμε τη λέξη Χειμώνας,ζωγραφίσαμε το σύμβολο του χειμώνα αλλά και το χρώμα που θεωρούμε ότι του ταιριάζει.

.jpgΠαίξαμε όμως και με τα γράμματα που απαρτίζουν τη λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ.Κάναμε αναγραμματισμούς με πεζά και κεφαλαία γράμματα και στη συνέχεια ψάξαμε στη γραμματόσουπα να βρούμε όλα τα γράμματα της λέξης και να τα χρωματίσουμε..jpgΧειμώνας σημαίνει ζεστά ροφήματα είτε αυτό σημαίνει ζεστή σοκολάτα,είτε τσαγάκι!Φτιάξαμε με χρωματιστά χαρτόνια κουπίτσες με ζεστή σοκολάτα και πάνω γράψαμε τους λόγους που αγαπάμε το χειμώνα.Κάποιοι τον αγαπούν γιατί παίζουν χιονοπόλεμο,κάποιοι άλλοι γιατί φοράνε γάντια και σκουφιά και κάποιοι γιατί πάνε σχολείο!σοκολάτασοκολάτα 2Ορμώμενοι από τον πρώτο μήνα του χειμώνα που είναι ο Ιανουάριος γνωρίσαμε και το γράμμα Ι ι.Βρήκαμε λέξεις από Ιι και τις γράψαμε στον πίνακα,είδαμε το ένα γράμμα μια ιστορία για το γράμμα Ιι,το σχηματίσαμε με το σώμα μας αλλά και με τουβλάκια και φτιάξαμε ακόμα και ένα τεράστιο γράμμα Ιι με τα τουβλάκια της αυλής.

ΙΣειρά είχε η κατασκευή όμορφων χιονανθρώπων για να στολίσουμε το σχολείο μας!Μα για δείτε δεν βγήκαν φανταστικοί;1

.jpg

Στη συνέχεια φτιάξαμε υπέροχα χειμωνιάτικα δεντράκια με χαρτοταινία και τέμπερες  χρησιμοποιώντας ψυχρά χρώματα:.jpg

χειμωνα

Φτιάξαμε ένα υπέροχο χειμωνιάτικο κολάζ με το σπουργιτάκι του χειμώνα:χειμωναχειμώνα 2Το χειμώνα φοράμε πιο χοντρά χειμωνιάτικα ρούχα,όλοι το ξέρουν αυτό!Ξέρετε όμως ότι εμείς παίξαμε παιχνίδι με χειμερινά πουλοβεράκια και παντελονάκια;έπρεπε να φτιάξουμε χειμερινά σετάκια!Κάθε πουλοβεράκι ταιριάζει με ένα παντελονάκι,για να το βρεις μέτρα τις βούλες στο παντελονάκι και βρες την μπλούζα που έχει αυτό τον αριθμό..jpg

Φυσικά τώρα που είναι χειμώνας φοράμε και ζεστά γαντάκια και σκουφάκια.Διαβάσαμε το παραμύθι “Το γάντι” και στολίσαμε το δικό μας χειμερινό γάντι με επαναλαμβανόμενα μοτίβα..jpg

Τώρα που μάθαμε πολλές πληροφορίες για το χειμώνα φτιάξαμε και μια χειμωνιάτικη ζωγραφιά ζωγραφίζοντας σε μαύρο χαρτόνι κάνσον με λευκή κιμωλία.Τι ωραία χιονισμένα τοπία!

.jpg2

Ταξινομήσαμε χιονανθρώπους από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και αντίστροφα και αμέσως μετά φύγαμε για ταξίδι στους πόλους της γης.Πήραμε την υδρόγειο σφαίρα και εντοπίσαμε το βόρειο και νότιο πόλο. Μετά είδαμε σε βίντεο στον προτζέκτορα όλα τα ζωάκια που κατοικούν εκεί.Μιλήσαμε για τις πολικές αρκούδες,τους πιγκουίνους,τις πολικές κουκουβάγιες και τον πολικό λύκο αλλά και λαγό..jpg

Και αφού γίναμε εξπέρ στην ταξινόμηση ανά μέγεθος αποφασίσαμε να ταξινομήσουμε πολικές αρκουδίτσες!τις κόψαμε και έπειτα τις κολλήσαμε με κόλλα στη σωστή σειρά.αρκουδες

Παίξαμε και ένα αγαπημένο μας παιχνίδι με το ζάρι σε ομάδες!Ρίχναμε το ζάρι και έπειτα βάφαμε στην πολική αρκουδίτσα μας τόσες βούλες όσες έγραφε το ζάρι.Όποιος έβαφε πρώτος όλες τις βούλες στην αρκούδα του ήταν και ο νικητής!


2023 01 30 15 10 50 682

Δε μείναμε όμως μόνο εκεί αφού φτιάξαμε και πολικές αρκουδίτσες με εφημερίδα αλλά και πολικές κουκουβάγιες με τυπώματα απο σφουγγάρι:

.jpg

2

κουκουβαγιες

κουκουβαγιες2

Είδαμε στον προτζέκτορα της τάξης μας βίντεο για τους αυτοκρατορικούς πιγκουίνους και μάθαμε πάρα πολλά γιαυτούς που δεν γνωρίζαμε.Στη συνέχεια περπατήσαμε όλοι σαν τους πιγκουίνους και γελάσαμε πολύ!για να κάνουμε το παιχνίδι ακόμα πιο δύσκολο βάλαμε ανάμεσα στα πόδια μας και μια μπάλα που έπαιζε το ρόλο του αυγού του πιγκουίνου.1

Περάσαμε τόσο ωραία στο παιχνίδι που μιμηθήκαμε τους πιγκουίνους και εντυπωσιαστήκαμε από τα όσα μάθαμε για εκείνους που αποφασίσαμε να τους ζωγραφίσουμε κιόλας!Τι όμορφοι!και όλοι τους τόσο διαφορετικοί..jpg

2

Τελευταίο γραμματάκι για τον κύριο χειμώνα ήταν το Κκ του Κρύου.Βρήκαμε τόσες πολλές λέξεις για το γράμμα αυτό που δεν χωρούσαν στον πίνακα!Φτιάξαμε το Γράμμα με το σώμα μας,γράψαμε κεφαλαία και πεζά Κκ και ζωγραφίσαμε κάτι που να αρχίζει από το γράμμα αυτό.

Κ

Τέλος,με την κυρία Αυγουστίνα στα αγγλικά παίξαμε διασκεδαστικά παιχνίδια με θέμα το χειμώνα!

2023 01 28 08 42 47 410

Και μην ξεχάσετε ντυθείτε ζεστά,ο χειμώνας μόλις άρχισε!μπρρρρρ

Η κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας του Νηπιαγωγείου μας!

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος στο νηπιαγωγείο μας κόψαμε την Πρωτοχρονιάτικη μας πίτα με την πολύτιμη αρωγή του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων που μας πρόσφερε τα πρωτοχρονιάτικα πιτάκια αλλά και τα δώρα των τυχερών.Οι τυχεροί του 2023 ήταν η Σταυρινή,η Μιχαέλα,ο Κωνσταντίνος και η κ.Μαρία.Πάντα καλότυχοι!Καλή και δημιουργική χρονιά σε όλους!και του χρόνου να είμαστε καλά!

123

Η μαγεία των Χριστουγέννων!

Καλώς μας ήρθες Δεκέμβρη και μαζί με σένα και η αγαπημένη μας γιορτή….τα Χριστούγεννα!Τα Χριστούγεννα είναι χωρίς αμφιβολία μια από τις ομορφότερες περιόδους για το νηπιαγωγείο που την περιμένουν με μεγάλη χαρά τα παιδιά από την αρχή της σχολικής χρονιάς!Υποδεχτήκαμε τον Δεκέμβριο κάνοντας αναγραμματισμό στο όνομά του και ζωγραφίζοντας ότι μας αρέσει στο μήνα αυτό.

.jpg

2

Στο νηπιαγωγείο στολίσαμε από νωρίς τους χώρους μας αλλά και το χριστουγεννιάτικο μας δέντρο ώστε να προλάβουμε να το χαρούμε όσο το δυνατόν περισσότερο. Ως είθισται το χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου μας το στολίσαμε με χειροποίητα στολίδια που φτιάξαμε όλοι μαζί.Το διακοσμήσαμε με υπέροχα χάρτινα αστέρια και καμπανούλες.Φτιάξαμε όμως και όμορφα καραμελομπαστουνάκια για να στολίσουμε τα παράθυρα του σχολείου μας και να τα ντύσουμε γιορτινά.Επειδή όμως είμαστε και πολύ ανυπόμονοι είχαμε στην τάξη μας και ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης ώστε να ξέρουμε πόσες μέρες ακριβώς μας μένουν μέχρι να έρθουν τα Χριστούγεννα!Κάθε αριθμός στο ημερολόγιο έκρυβε μια έκπληξη την οποία ανακάλυπτε κάθε μέρα και ένα διαφορετικό παιδί..jpg

2

.jpg

2

Τι γιορτάζουμε όμως τα Χριστούγεννα;Μιλήσαμε για την γέννηση του Χριστού, είδαμε εικόνες από την ιστορία της γέννησης και τις βάλαμε στη σωστή χρονική σειρά τοποθετώντας δίπλα και τον σωστό αριθμό.Στη συνέχεια κάναμε αναδιήγηση της ιστορίας.

.jpg

Σειρά έχουν υπέροχες χριστουγεννιάτικες κατασκευές!Η πρώτη μας χειροτεχνία ήταν η δημιουργία μιας χριστουγεννιάτικης κάρτας Ταρανδάκι, γεμάτη με ευχές για την οικογένεια μας..jpg

2

Δημιουργήσαμε Χριστουγεννιάτικα ελατάκια από τουρτοδαντέλες σε ένα χιονισμένο τοπίο αλλά φτιάξαμε και ελατάκια χρησιμοποιώντας μια άλλη τεχνική με μαύρο λαδοπαστέλ και τέμπερα:

1

.jpg

2

.jpg

Φτιάξαμε και αγγελάκια στολίδια για να τα πάρουμε σπίτι μας και να τα διακοσμήσουμε όπου θέλουμε:.jpg

2

Κατασκευάσαμε χαριτωμένες χάρτινες χιονόμπαλες με χιονανθρώπους και βάλαμε και κορδέλα ώστε να μπορέσουμε να τις κρεμάσουμε όπου επιθυμούμε.

.jpg

Δημιουργήσαμε έναν Άγιο Βασίλη μόμπιλε και διακοσμήσαμε το νηπιαγωγείο μας.

βασιλης

Φυσικά εκτός από χριστουγεννιάτικες κατασκευές κάναμε και πολλές άλλες δράσεις!Παίξαμε ένα παιχνίδι μαθηματικών καθώς αγαπάμε τους αριθμούς και τα παιχνίδια με το ζάρι.Ποιος θα γεμίσει πρώτος με χρώμα όλα τα κομμάτια του μπισκοτούλη του;όποιος τον βάψει όλο πρώτος,κερδίζει!Αλλά προσοχή: πρέπει να βάψεις μόνο τον αριθμό που φέρνεις στο ζάρι κάθε φορά..jpg

Παίξαμε και παιχνίδι με τα γράμματα και στολίσαμε ένα γραμματοελατάκι με γραμματοστολίδια.Μπορείς να βρεις τη σωστή θέση για κάθε χριστουγεννιάτικη μπάλα;Δες ποιο γράμμα έχει πάνω της κάθε μπάλα και ψάξε να το βρεις και πάνω στο έλατο για να το κολλήσεις.1

 

.jpg

Και επειδή ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο δεν είναι ποτέ αρκετό, στολίσαμε και ψηφιακά υπέροχα χριστουγενιάτικα δεντράκια στη γωνιά του υπολογιστή μας:

υπολογιστή

Μια από τις πιο σημαντικές στιγμές στην προετοιμασία των χριστουγέννων είναι φυσικά και το γράμμα στον Αη- Βασίλη!Γράψαμε ένα ομαδικό γράμμα από όλους μας στην τάξη αλλά και ζωγραφίσαμε ατομικά το δώρο που θέλουμε να μας φέρει.

.jpg

 

.jpg

 

.jpg

Συνεχίσαμε τις δημιουργίες μας με τα φυτά των Χριστουγέννων.Φτιάξαμε με στάμπες από σφουγγάρι υπέροχα Αλεξανδρινά αλλά και χριστουγεννιάτικα στεφανάκια με γκί κάνοντας τυπώματα με κομμένο πλαστικό καλαμάκι.

.jpg

.jpg

3

Δεν θα μπορούσαμε να μην γνωρίσουμε τα Χριστούγεννα και νέα γραμματάκια!ήρθε λοιπόν η ώρα να μάθουμε το Ββ της βασιλόπιτας και το Αα του αγγέλου.Όπως πάντα γράψαμε το γράμμα,το σχηματίσαμε με το σώμα μας,το σχηματίσαμε στην άμμο, βρήκαμε πολλές λέξεις και τις γράψαμε στον πίνακα, είδαμε στον προτζέκτορα το “Ένα γράμμα μια ιστορία” για το γράμμα Α και Β  και κάναμε και τα σχετικά φύλλα εργασίας.1

.jpg

Γνωρίσαμε όμως και τον αριθμό 4.Μάθαμε να τον γράφουμε,χωρίσαμε αντικείμενα σε τετράδες,χορέψαμε ανά 4,σχηματίσαμε το 4 με διάφορα υλικά και κάναμε και ένα φύλλο εργασίας για εμπέδωση!4 1

Φυσικά δεν μπορεί να λείψει και ένα διασκεδαστικό παιχνίδι δραματοποίησης από τα Χριστούγεννα.Έπρεπε να επιλέξουμε μια κάρτα χωρίς να βλέπουμε τι απεικονίζει και να την δώσουμε στην κυρία να την διαβάσει δυνατά.Εμείς έπρεπε να προσπαθήσουμε να κάνουμε ότι μας ζητάει η κάρτα.Για να δούμε ποιός μπορεί να γελάσει σαν τον Αη-Βασίλη,να χοροπηδήσει σαν τον Ρούντολφ,να περπατήσει σαν τον μολυβένιο στρατιώτη ή να χτυπήσει σαν μια καμπανούλα;και πολλά πολλά άλλα φυσικά!Γελάσαμε με την ψυχή μας!2

 

Διαβάσαμε στην παρεούλα χριστουγεννιάτικα παραμύθια:”Ο μικρός κοκκινολαίμης” και “Ένα δώρο για όλους” και παίξαμε πολλά χριστουγεννιάτικα παιχνίδια όπως τον τροχό του Άη-Βασίλη,την τόμπολα των χριστουγέννων και συναρμολογήσαμε το παζλ με τους αγαπημένους ήρωες των χριστουγέννων(αη-Βασίλη,ξωτικά,ελαφάκι και χιονάνθρωπο)
.jpg

Τέλος,με την αγαπημένη μας κυρία των Αγγλικών παίξαμε πολλά χριστουγεννιάτικα παιχνίδια και τραγουδήσαμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια!

.jpg

Σας ευχόμαστε από καρδιάς Καλά Χριστούγεννα με υγεία και αγάπη και Ευτυχισμένος ο νέος χρόνος που θα έρθει!

Επίσκεψη στο Ομήρειο πνευματικό κέντρο στην παράσταση “Η μικρή γοργόνα”

Την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου επισκεφθήκαμε το Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Χίου για να παρακολουθήσουμε τη διαδραστική θεατρική παράσταση «Η μικρή γοργόνα» που μας παρουσίασε το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ).
Το διάσημο παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν βασίζεται σε έναν παλιό σκανδιναβικό θρύλο. Μέσα από τη σύγχρονη σκηνοθετική ματιά του Αποστόλη Ψαρρού, οι μικροί θεατές βυθίστηκαν στο απέραντο γαλάζιο και ένιωσαν τη δύναμη μιας μεγάλης αγάπης που παρά τα εμπόδια, κατάφερε να ενώσει δύο πλάσματα, τη μικρή γοργόνα και τον αγαπημένο της πρίγκιπα.
1
2
3
4 1

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο μουσείο της μαστίχας.

Στις 30 Νοεμβρίου επισκεφθήκαμε το μουσείο της μαστίχας με σκοπό να παρακολουθήσουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΕΛα ΜΑζί μας» με θέμα την μαστίχα από την παραγωγή της,έως και τη συσκευασία της!
Ευχαριστούμε πολύ την υπεύθυνη του Μουσείου κ. Ελένη Παϊδούση για την παρουσίαση, τη φιλοξενία και την ξεχωριστή βιωματική προσέγγιση.
1
2
3
4
5
Φύγαμε από το μουσείο με τις καλύτερες εντυπώσεις και πήραμε μαζί μας το δικό μας χειροποίητο κουτί με τσίχλες ΕΛΜΑ.Τι όμορφη, γεμάτη μέρα!