Επιμορφωτικη συναντηση με θέμα παιδί και ελεύθερος χρόνος
Μαθητικό φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας
Ήρθε η Πασχαλιά!
Καθώς το Πάσχα πλησιάζει, ασχοληθήκαμε με διάφορες πασχαλινές δραστηριότητες. Συζητήσαμε για τα πασχαλινά έθιμα και παρατηρήσαμε σχετικές εικόνες. Αναφερθήκαμε στα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας. Διαβάσαμε πασχαλινές ιστορίες και φυσικά βρήκαμε ευκαιρία για όμορφες δημιουργίες!
Το κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του λαγουδάκι και το διακόσμησε με αρκετή έμπνευση και δημιουργικότητα!
Κάναμε πασχαλινές κάρτες για να τις χαρίσουμε σε αγαπημένα μας πρόσωπα!
Κάναμε κοτοπουλάκια με διάφορους τρόπους!
Χρησιμοποιώντας το αποτύπωμα της παλάμης!
Βάφοντας αληθινά αυγά!
Κοτοπουλάκια μόμπιλ!
Κοτοπουλάκια που ξεπροβάλλουν από τα όμορφα αυγουλάκια τους!
Κάναμε διάφορα πασχαλινά στολιδάκια!
Διακοσμήσαμε με ελεύθερη ζωγραφική αυγουλάκια!
Βάψαμε τα κόκκινα αυγά με μια διαφορετική τεχνική.. χρησιμοποιώντας χρώμα ζαχαροπλαστικής και ρύζι! Στη συνέχεια τα τοποθετήσαμε σε αυγοθήκες – φωλίτσες!
Διαβάσαμε πασχαλινά παραμύθια…
Ζωγραφίσαμε την ιστορία “Τα λουλούδια της αγάπης”
Εκτός από τα ψεύτικα κοτοπουλάκια που φτιάξαμε είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά δυο αληθινά στρουθοκαμηλάκια!!! Ευχαριστούμε πολύ τον Γιάννη και τη μαμά του για αυτή την ευχάριστη έκπληξη!! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!
Και φυσικά παίξαμε διάφορα παιχνιδάκια….
Τα κόκκινα αυγά μας έσπασαν… όμως με λίγη προσπάθεια την διορθώσαμε τη ζημιά!! Έπρεπε απλά να ενώσουμε τους αριθμούς με τις αντίστοιχες ποσότητες.
Παιχνιδι αναγνώρισης αριθμών, απαρίθμησης και σύγκρισης. Το παιδί από την κάθε ομάδα επέλεγε ένα χαρτάκι που είχε αριθμούς από το 1-12, εντόπιζε τον αντίστοιχο αριθμό πάνω στο αυγό και εκεί πάνω έβαζε το διακοσμητικό κυκλάκι. Κέρδισε η ομάδα που έβαλε τα περισσότερα κυκλάκια.
Παιχνίδια στον Η/Υ
Κινητικά παιχνίδια….
Γίναμε κουνελάκια που έπρεπε να ακολουθήσουμε μια συγκεκριμένη διαδρομή για να φτάσουμε να βάλουμε το καρότο στη φωλιά μας..
Παίξαμε κουταλοδρομίες!
Και τελευταία μέρα ένα ωραίο παιχνίδι στην αυλή μας…
Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες. Τα παιδιά στην κάθε ομάδα είχαν από ένα πασχαλινό καρτελάκι στα χέρια τους (π.χ. λαγό, λαμπάδα, καμπάνα κλπ). Το παιδί που άκουγε το αντίστοιχο όνομα έπρεπε να τρέξει να προλάβει το κόκκινο αυγό που ήταν μέσα στο στεφάνι. Κέρδισε η ομάδα που συγκέντρωσε τους περισσότερους πόντους!
Καλό Πάσχα!!!
Δημιουργικός διαγωνισμός – Το αστέρι της ευχής
“Οι ομορφιές του τόπου μας ” μέρος δεύτερο…
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Οι ομορφιές του τόπου μας” πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στα Αρμόλια!
Συμμετοχή στο 13ο Πανελλήνιο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο 13ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, τον Απρίλιο του 2024 με ένα ψηφιακό βιβλίο παρουσίασης δραστηριοτήτων γνωριμίας με μνημεία του κόσμου.
Για τη δημιουργία του ψηφιακού βιβλίου μας χρησιμοποιήθηκε το Book Creator (διαδικτυακό εργαλείο ψηφιακής αφήγησης, που επιτρέπει τη δημιουργία ηλεκτρονικών βιβλίων και κόμικς) το canva ( ψηφιακό πολυεργαλείο δημιουργίας και σχεδίασης γραφικών), το ChatterPix ( ψηφιακό πολυεργαλείο για τη δημιουργία κινούμενων εικόνων ομιλίας) και τo iMovie (ψηφιακή εφαρμογή δημιουργίας ταινιών και ψηφιακών ιστοριών).
Οι δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στο ψηφιακό μας βιβλίο, εκπονήθηκαν από το σύνολο των τμημάτων του νηπιαγωγείου μας με τη συνδρομή και συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών, κατά τη διάρκεια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο “STEAM….Μνημεία του κόσμου” από τη θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.
Το εργαστήριο αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε…. να γνωρίσουμε σημαντικά μνημεία….. και μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων που μας εντυπωσίασαν, βοηθηθήκαμε να προσεγγίσουμε τη γνώση, αναπτύσσοντας δεξιότητες κριτικής σκέψης και ικανότητες επίλυσης προβλημάτων!
Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε το ψηφιακό μας βιβλίο:
25η Μαρτίου!
ΖΗΤΩ Η 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ!
Με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου 1821 συζητήσαμε με τα παιδιά τί γιορτάζουμε αυτή την ημέρα!
Στις 25 Μαρτίου έχουμε διπλή γιορτή… Θρησκευτική και εθνική.
Η εκκλησία μας γιορτάζει τον Ευαγγελισμό της Παναγίας.
Γιορτάζει όμως και η πατρίδα μας, η Ελλάδα, γιατί μια τέτοια μέρα, στις 25 Μαρτίου του 1821, οι Έλληνες αποφάσισαν να ξεσηκωθούν, να πολεμήσουν και να διώξουν τους Τούρκους μακριά από την Ελλάδα.
Τα παιδιά γνώρισαν τους ήρωες της επανάστασης μέσα από οπτικό υλικό, παρατήρησαν βίντεο στον υπολογιστή, άκουσαν τραγούδια που είχαν γραφτεί για να εμψυχώσουν τον ελληνικό λαό προκειμένου να αγωνιστεί και να κερδίσει την ελευθερία του. Τραγούδησαν τον εθνικό μας ύμνο!
Μιλήσαμε για την Ελληνική μας σημαία…
Μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας, καθορίστηκε και η σημαία της, το εθνικό αυτό σύμβολο που χαρακτηρίζει κάθε χώρα.
Τι συμβολίζει η Ελληνική σημαία;Το γαλάζιο χρώμα συμβολίζει το γαλάζιο της Ελληνικής θάλασσας και το λευκό των αφρισμένων κυμάτων. Οι οριζόντιες γραμμές είναι 9, όσες και οι συλλαβές του συνθήματος της Ελληνικής Επανάστασης, «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ `Η ΘΑΝΑΤΟΣ». Ενώ ο Λευκός Σταυρός συμβολίζει την αφοσίωση των Ελλήνων στην Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη.

Επιπλέον, διαβάσαμε ένα πολύ όμορφο παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου τα «Ελληνάκια»
Μιλήσαμε για τη στολή που φορούσαν οι τσολιάδες και οι ελληνοπούλες.
Και κάναμε και τις ανάλογες κατασκευούλες μας:
Το τσολιαδάκι και η ελληνοπούλα του σχολείου μας!
Οι σημαιοκαρδούλες μας!
Τα τσαρούχια των τσολιάδων!
Η γιορτούλα μας!
Χρόνια πολλά Ελλάδα!
Απόκριες
Καλώς το Καρναβάλι με τους τρελούς χορούς
που φέρνει μασκαράδες μεγάλους και μικρούς!
Οι Απόκριες είναι από τις πιο αγαπημένες γιορτές των μικρών αλλά και των μεγάλων!! Έτσι, κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε, παίξαμε και διασκεδάσαμε με την ψυχή μας όλες αυτές τις μέρες!!!
Αρχικά, διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου που η μητέρα του, η κυρία Φαντασία, του έφτιαξε την ομορφότερη στολή, ράβοντας μικρά υφάσματα!Έτσι λοιπόν, επειδή αγαπήσαμε τον Αρλεκίνο μπήκαμε στη διαδικασία και δραματοποιήσαμε το παραμύθι.
Κάναμε αναγραμματισμό τη λέξη “ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ”
Πήραμε έμπνευση από το παραμύθι για να στολίσουμε την τάξη μας.
Φτιάξαμε ομαδική κατασκευή τον Αρλεκίνο της τάξης
Δημιουργήσαμε αποκριάτικη γιρλάντα με τη φράση “ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ”! Τα παιδιά αφού ζωγραφίσαν τους μικρούς Αρλεκίνους έπρεπε να τους βάλουν στη σωστή σειρά
Γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη με παιχνίδια, τραγούδια και χορούς!
Ντυθήκαμε μικροί ζωγράφοι και φτιάξαμε έργα τέχνης
Γευτήκαμε τις νόστιμες λιχουδιές που μας πρόσφερε ο σύλλογος γονέων και ο φούρνος ΒΕΝΕΤΗΣ την ημέρα της Τσικνοπέμπτης!
Μιας και γίναμε ζωγράφοι βρήκαμε ευκαιρία να ασχοληθούμε με το Ζ,ζ
Και επειδή είμαστε σε αποκριάτικη διάθεση μεταμφιέσαμε το γράμμα Ζ σε ……Ζέβρα!
Φτιάξαμε Κλόουν με διάφορους τρόπους:
Ζωγραφίσαμε συμμετρικά το πρόσωπο του Κλόουν
Βάψαμε τα πλαίσια με το χρώμα που έλεγε ο αντίστοιχος αριθμός μέχρι να αποκαλυφθούν οι πολύχρωμοι κλόοουν (π.χ. όπου 1 βάφουμε κίτρινο, όπου 2 βάφουμε κόκκινο κ.ο.κ.)
Κάναμε διάφορα μόμπιλ
Στολίσαμε τα καπέλα των κλόουν ακολουθώντας τα διάφορα μοτίβα
Παίξαμε κινητικό παιχνίδι χωρισμένοι σε ομάδες. Ο κάθε κλόουν έχει ένα αγαπημένο χρώμα και έχει τα δικά του αξεσουάρ που όμως τα έχει χάσει… Έτσι τα παιδιά ανέλαβαν να βοηθήσουν τους κλόουν να τα βρουν! Ποια ομάδα τα κατάφερε πρώτη!?
Διαβάσαμε το παραμύθι “Έχασα τη μύτη μου και ψάχνω να τη βρω” και στη συνέχεια παίξαμε αντίστοιχο κινητικό παιχνίδι. Το κάθε παιδί ψάχνει τη μύτη του κλόουν με τη βοήθεια των συμμαθητών του. Τα παιδιά έπρεπε να δίνουν οδηγίες “Γελάει ο κλόουν=Πλησιάζει στη μύτη, Κλαίει ο κλόουν=Απομακρύνεται από τη μύτη”
Γίναμε ντετέκτιβ της τέχνης και ενώσαμε τα ποιηματάκια με τους πίνακες ζωγραφικής
Αντιστοιχίσαμε αποκριάτικες λέξεις με τις αντίστοιχες εικόνες. Μετρήσαμε πόσες συλλαβούλες έχει η κάθε λέξη και στη συνέχεια ψαρέψαμε τις συλλαβές για να συμπληρωθούν οι λέξεις
Συζητήσαμε για τις μάσκες και τα προσωπεία στο αρχαίο θέατρο και στη συνέχεια παρατηρήσαμε σχετικό οπτικό υλικό
Παρακολουθήσαμε βίντεο από το έθιμο της Μόστρας
και ακολούθησε αναπαράσταση του αποκριάτικου εθίμου “Ταλίμι” από τα ίδια τα παιδιά
Διαβάσαμε το παραμύθι “Οι καλοί και οι κακοί πειρατές” και ντυθήκαμε και εμείς πειρατές!
Στο μάθημα των αγγλικών μεταμφιεστήκαμε σε τιγράκια
Παρακολουθήσαμε βίντεο για το γαιτανάκι και επειδή μας αρέσουν τα έθιμα του τόπου μας χορέψαμε και εμείς το δικό μας γαιτανάκι
Μιλήσαμε για το έθιμο του χαρταετού, παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο και στη συνέχεια παίξαμε παιχνίδι με ερωτήσεις στον υπολογιστή
Ακούγοντας την υπέροχη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη “Οι χαρταετοί” τα παιδιά ζωγράφισαν τους δικούς τους χαρταετούς
Κάναμε και την αντίστοιχη κατασκευή
Και φυσικά ήρθε και η μέρα για το αποκριάτικο μας πάρτι!! Με κέφι! Τραγούδια και χορούς! Για μεγάλους και μικρούς!
























































































































































