Γνωριμία με την γλυκιά εποχή του Φθινοπώρου που είναι γεμάτη όμορφες εκπλήξεις. Η συζήτηση μας ξεκίνησε με την αφήγηση του παραμυθιού “Ο κλέφτης των φύλλων”. Τα παιδιά μέσα από την παρατήρηση των εικόνων ανακάλυψαν σιγά σιγά τα χαρακτηριστικά των φύλλων των δέντρων αλλά και τις αλλαγές του καιρού. Ακολούθησε ένα διαδραστικό παιχνίδι ταξινόμησης φύλλων ανάλογα με το χρώμα και το μέγεθος τους. Επιπλέον κάναμε αναφορά στους μήνες του Φθινοπώρου αλλά και των άλλων εποχών και ολοκληρώσαμε ψηφίζοντας την αγαπημένη μας εποχή…Ο χειμώνας είχε την τιμητική του!!! Σε αυτήν την γνωριμία με το Φθινόπωρο δεν θα μπορούσε να λείψει ο αγαπημένος μας Picu Picu ο οποίος μας μίλησε για τα φρούτα, τα λαχανικά, τα ρούχα αλλά και τις γεωργικές εργασίες που γίνονται αυτούς τους μήνες. Η μέρα μας τελείωσε με το κυνήγι των θησαυρών του φθινοπώρου μέσα στην τάξη και την ζωγραφιά του δικού μας πίνακα.
Επόμενη ημέρα, ακούμε τραγουδάκια για το Φθινόπωρο και τα παιδιά του. Παίζουμε διάφορα παιχνίδια καταμέτρησης, σύγκρισης και ομαδοποίησης φύλλων αλλά και σειροθέτησης των αριθμών και λέξεων.
Συνέχεια είχε το γράμμα Φ. Τα παιδιά το γνώρισαν μέσα από βίντεο, παιχνίδια, κατασκευές και φύλλα εργασιών. Με αφορμή το Φ κάναμε και μια πρώτη αναφορά στις συλλαβές ταξινομώντας διάφορα αντικείμενα κάτω από την αντίστοιχη συλλαβή.
Η εποχή του Φθινοπώρου μας φέρνει και 3 γιορτές από τις οποίες αδράξαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τα γραμματάκια Ο (όπως λέμε ΟΧΙ), Χ (όπως λέμε ΧΙΟΣ) και Π (όπως λέμε ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ).
Αφού ολοκληρώσαμε με τις γιορτές επιστρέψαμε στα φρούτα του Φθινοπώρου και φυσικά δεν θα μπορούσαμε να μην αξιοποιήσουμε σε αυτό το παραμύθι “Άουτς”. Τα παιδιά έπαιξαν διάφορα παιχνίδια με αυτό, είχαν την ευκαιρία να το δραματοποιήσουν και στο τέλος να φτιάξουν τα δικά τους σκατζοχοιράκια.
Σειρά είχε ο αριθμός 3 με αφορμή το ποιηματάκι ¨Τα παιδιά του Φθινοπώρου είναι 3 στην σειρά, ο Σεπτέμβρης, ο Οκτώβρης και ο Νοέμβρης πιο μετά¨. Και κλείσαμε με ένα παιχνίδι όπου τα παιδιά “παίζουν το Φθινόπωρο”.
Τελικός σταθμός το αγαπημένο φρούτο του Φθινοπώρου, το μήλο. Τα παιδιά γνώρισαν τα μέρη ενός μήλου, έκαναν παιχνίδια καταμέτρησης, σειροθέτησης και ταξινόμησης. Γνωρίσαν το Μ του μήλου, έκαναν αριθμητικές πράξεις, μοτίβα και παιχνίδια χρονικής ακολουθίας. Επίσης ταξινόμησαν και πάλι αντικείμενα με βάση την αρχική του συλλαβή και ολοκλήρωσαν με ατομικές αλλά και ομαδικές κατασκευές.
Με αφορμή τα μήλα τα παιδιά γνώρισαν τον ζωγράφο Πολ Σεζαν και την ιστορία του. Ένας ζωγράφος που αγαπούσε την φύση και ειδικά τα μήλα. Στους πίνακες του υπάρχουν διάφορα μπολ στο τραπέζι γεμάτα με μήλα. Έμπνευση του η γυναίκα του που του έφερε ένα καλάθι για να φτιάξει μηλόπιτα. Έτσι τα μικράς μας παιδιά έγιναν ζωγράφοι, έμαθαν την ιστορία του ζωγράφου και την δραματοποίησαν. Στην συνέχεια σκέφτηκαν πράγματα γύρω από τα μήλα, έστησαν το δικό τους τραπέζι και ζωγράφισαν τον δικό τους πίνακα με τα μήλα.
Δεν θα μπορούσαμε να μην ολοκληρώσουμε αυτή την ενότητα με μια μηλόπιτα!!!!








































