1

Επίσκεψη Γ’ Τάξης στον Εθνικό Κήπο και στη Βιβλιοθήκη της Βουλής

Γενικά νέα Δράσεις Πολιτιστικές

Την Τρίτη 17-10-23 οι μαθητές-τριες της Γ΄ Τάξης του σχολείου μας έλαβαν μέρος σε διδακτική επίσκεψη με διαφορετικούς προορισμούς.

Συγκεκριμένα, το τμήμα Γ1 πραγματοποίησε επίσκεψη-ξενάγηση στον Εθνικό Κήπο. Οι μαθητές-τριες απόλαυσαν τον περίπατο σ’ έναν από τους πιο όμορφους και πράσινους χώρους της πρωτεύουσας που συγκεντρώνει μεγάλο μέρος της ελληνικής ιστορίας και του ελληνικού πολιτισμού. Εκεί γνώρισαν από κοντά την ιστορία, τα μνημεία, το φυσικό περιβάλλον με τα δέντρα και τα φυτά του και περιηγήθηκαν στις λίμνες με τα χρυσόψαρα, τις χελώνες, τις πάπιες και τις χήνες, καθώς και στα ρωμαϊκά ερείπια του κήπου. Στη συνέχεια, προχώρησαν στην Ηρώδου Αττικού, όπου είδαν το Μέγαρο Μαξίμου και παρακολούθησαν την αλλαγή φρουράς στο Προεδρικό Μέγαρο. Τέλος, μετά την ολοκλήρωση της ξενάγησης, κατευθύνθηκαν στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου για χαλάρωση και φαγητό.

111

Οι μαθητές-τριες των τμημάτων Γ2 και Γ3 επισκέφθηκαν το πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο στον Κολωνό προκειμένου να παρακολουθήσουν δύο διαφορετικά εκπαιδευτικά προγράμματα που διοργανώνει η Βιβλιοθήκη της Βουλής, η οποία στεγάζεται στο κτήριο.

Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές-τριες του Γ2 παρακολούθησαν το πρόγραμμα «Στα βιβλία λέμε … Ναι!» μέσω του οποίου ήρθαν σε φυσική επαφή με πολλά βιβλία ποικίλου περιεχομένου, συζήτησαν παίρνοντας μέρος σε λεξιλογικά παιχνίδια και γενικότερα ανέπτυξαν τους προβληματισμούς τους για την αξία των βιβλίων ως εργαλείων όχι μόνο γνώσης ή έρευνας, αλλά και ως πηγή χαράς, έμπνευσης και φαντασίας. Στη συνέχεια ακολούθησε περιήγηση-ξενάγηση στον πρώτο όροφο, όπου φιλοξενείται ένα τρίπτυχο εκθέσεων εμπνευσμένων από την επέτειο 1922-2022 της Μικρασιατικής Καταστροφής.

222

Για τους μαθητές-τριες του τμήματος Γ3 η επίσκεψη ξεκίνησε με περιήγηση-ξενάγηση στο κτήριο με πολλές πληροφορίες για την κατασκευή, τη συντήρηση και τη χρήση του. Ακολούθησε ξενάγηση στον πρώτο όροφο, όπου φιλοξενείται η αφιερωμένη στη Μικρασιατική Καταστροφή έκθεση, καθώς και στον χώρο όπου γίνεται η συντήρηση των παλαιών εφημερίδων. Στη συνέχεια, παρακολούθησαν το πρόγραμμα «Λέξεις που πληγώνουν, λέξεις που χαμογελούν», το οποίο ήταν εστιασμένο στον λεκτικό εκφοβισμό. Μέσα από μια βιωματική δράση τα παιδιά συνειδητοποίησαν τη ρήση του λαού μας ότι «η γλώσσα κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει»! Συνειδητοποίησαν ότι τα ίδια συχνά χρησιμοποιούν λέξεις που πληγώνουν τους άλλους, απέκτησαν ενσυναίσθηση, και έμαθαν ότι οι λέξεις που πληγώνουν μπορούν να αντικατασταθούν με λέξεις οι οποίες έχουν τη δύναμη να κάνουν τους άλλους να χαμογελάσουν!

Η Επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη της Βουλής τελείωσε με συγκέντρωση και των δύο τμημάτων και ολοκλήρωση της ξενάγησης στο αίθριο του κτηρίου.

333