Halloween Learning: Οι Μικροί μας Ζωγράφοι-Ακροατές στο Στοιχειωμένο Χωριό!
Φέτος το Halloween, η Δ‘ Τάξη μεταμόρφωσε το μάθημα των Αγγλικών (EFL) σε μια συναρπαστική, πολυαισθητηριακή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία, συνδυάσαμε την ακουστική κατανόηση με τη δημιουργική έκφραση μέσω μιας ψηφιακής, διαδραστικής ιστορίας.
Η Τεχνολογία Συναντά την Αφήγηση
Αντί για την κλασική ανάγνωση, οι μαθητές άκουσαν την ιστορία “The Secret of the Spooky Village“ μέσω μιας ειδικά επεξεργασμένης ψηφιακής ηχογράφησης.
Η προστιθέμενη αξία; Η ηχογράφηση περιείχε ήχους περιβάλλοντος και ειδικά εφέ (SFX) – από σφυρίγματα ανέμου και κλάμα λύκου, μέχρι τον ήχο από την πύλη του στοιχειωμένου χωριού και τις μπουρμπουλήθρες του καζανιού της μάγισσας. Αυτό βοήθησε τους μαθητές:
- Να αναπτύξουν την ακουστική τους ικανότητα στα Αγγλικά με έναν πιο ελκυστικό τρόπο .
- Να βυθιστούν στην ατμόσφαιρα, κάνοντας την εκμάθηση πιο συναισθηματική και αξιομνημόνευτη.
“Listen and Draw“: Η Δραστηριότητα
Το βασικό κομμάτι της δράσης ήταν η ζωγραφική κατ‘ υπαγόρευση. Ενώ άκουγαν την ιστορία, οι μαθητές είχαν μπροστά τους ένα σκίτσο του “Στοιχειωμένου Χωριού” (όπως αυτό που βλέπετε στη φωτογραφία).
Κάθε φορά που άκουγαν μια λέξη-κλειδί του Halloween (όπως “bat”, “ghost“, “jack-o’-lantern” ή “witch‘s hat“), έπρεπε αμέσως:
- Να εντοπίσουν το αντικείμενο στην εικόνα τους.
- Να το ζωγραφίσουν ή να το χρωματίσουν.
Με αυτόν τον τρόπο, επιτύχαμε πολλαπλά μαθησιακά αποτελέσματα:
- Γνωστικό: Ενισχύθηκε η εκμάθηση λεξιλογίου και χωρικών προθέσεων (π.χ., “The bat is flying above the roof”).
- Παιδαγωγικό: Βελτιώθηκε η ικανότητα εστίασης και η ταυτόχρονη επεξεργασία πληροφοριών (ακρόαση και εκτέλεση εντολής ταυτόχρονα).
✅ Συμπέρασμα: Πλούσιοι Πόροι, Έμπειροι Μαθητές
Αυτή η δραστηριότητα αποδεικνύει ότι η τεχνολογία, όταν χρησιμοποιείται δημιουργικά, μετατρέπει τους μαθητές μας σε ικανούς “χρήστες” της γλώσσας. Όπως υποστηρίζει το Μοντέλο των Τεσσάρων Πόρων (Four Resources Model), οι μαθητές μας δεν έμαθαν μόνο να “σπάνε τον κώδικα” της αγγλικής γλώσσας, αλλά έγιναν και:
- Meaning Makers: Δίνοντας νόημα στις λέξεις μέσω της εικόνας.
- Text Users: Κατανοώντας το είδος και τον σκοπό της ιστορίας.
Μπράβο στους μαθητές μας για τη συμμετοχή, τη συγκέντρωση και τις φανταστικές τους ζωγραφιές! Περισσότερες δράσεις ακολουθούν!
Εδώ μπορείτε να ακούσετε την ψηφιακή αφήγηση και να δείτε το φύλλο εργασίας: https://boulousaki.weebly.com/digital-storytelling.html

Σταυρούλα Μπουλουσάκη, δασκάλα Αγγλικών


