ΔΡΑΣΕΙΣ.

ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ 6ΟΥ Δ.Σ. ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

Οι δράσεις για τη βιβλιοθήκη  πραγματοποιούνται κάθε Τετάρτη ανά εβδομάδα και μετά από συνεννόηση του ΥΒ με τους δασκάλους των τάξεων, αν είναι δυνατόν την 5η ώρα. Για το 2ο τρίμηνο του 19-20 το πρόγραμμα κατανέμεται ως εξής:

Τετάρτη 22/1

Α΄τάξη

«Βγάλτε μια ιστορία από το βάζο».

Ακρόαση και αναδημιουργία ιστορίας.

Παρασκευή 29/1

Β’ τάξη

Δημιουργώ τη δική μου εικονοσύνθεση (ενός εξώφυλλου).

Τετάρτη 5/2

Γ΄τάξη

Ερευνώ με το ερωτηματολόγιο: «Αν ήσουν βιβλίο …»  .

Τετάρτη 12/2

Δ’ τάξη

Σεβασμός στα βιβλία-δημιουργώ σελιδοδείκτες με ανάλογα μηνύματα.

Τετάρτη 19/2

Ε΄1 τάξη

Δημιουργούμε ένα διαφορετικό βιβλίο 1.

Τετάρτη 26/2

Ε΄2 τάξη

Δημιουργούμε ένα διαφορετικό βιβλίο 2.

Τετάρτη 04/3

Στ΄ τάξη

Συνδέω βιβλία και δημιουργώ ντόμινο.

  ♠                 ♠                ♠                            ♠                 ♠                ♠                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         


ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ 6ΟΥ Δ.Σ. ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

Οι δράσεις για τη βιβλιοθήκη  πραγματοποιούνται κάθε Τετάρτη ανά εβδομάδα και μετά από συνεννόηση του ΥΒ με τους δασκάλους των τάξεων, αν είναι δυνατόν την 5η ώρα. Για το 1ο τρίμηνο του 19-20 το πρόγραμμα κατανέμεται ως εξής:

Τετάρτη 23/10

Α΄τάξη

Γνωριμία με τη βιβλιοθήκη (προβολή βίντεο)-παραλαβή κάρτας μέλους.

(πραγματοποιήθηκε)

Παρασκευή 1/11

Β’ τάξη

Παίζω και γνωρίζω εξώφυλλα βιβλίων-Αισθητοποίηση του τίτλου.

Τετάρτη 6/11

Γ΄τάξη

Παίζω και γνωρίζω εξώφυλλα βιβλίων-επιλέγω το δικό μου εξώφυλλο και  δημιουργώ παζλ.

Τετάρτη 13/11

Δ’ τάξη

Γίνομαι καλός ακροατής-γνωριμία με την ιστοσελίδα του ΕΚΕΒΙ.

Τετάρτη 20/11

Ε΄1 τάξη

Δημιουργική γραφή-το ζάρι της ιστορίας.

Τετάρτη 27/11

Ε΄2 τάξη

Δημιουργική γραφή-το ζάρι των ηρώων ,του που, του πότε του τι κάνουν κλπ.

Τετάρτη 04/12

Στ΄ τάξη

Δημιουργική γραφή-Δημιουργία κειμένων σε άδεια κόμικς.

                                                                                                                                              

 

 

 

 

 

Η βιβλιοθήκη καλωσορίζει την Α’ 2019-2020 σε μία πρώτη συνάντηση γνωριμίας όπου είδαμε τι είναι η Βιβλιοθήκη με τη βοήθεια της “Πέππας”.Στην αρχή έγινε μια κουβέντα για το τι ξέρουν αλλά και πως φαντάζονται τα παιδιά τη βιβλιοθήκη.  Μιλήσαμε για τους κανόνες, είδαμε το χώρο, αλλά προλάβαμε να παίξουμε και ένα μικρό παιχνιδάκι με κρυμμένους τίτλους βιβλίων. Με την εικόνα να δίνει στη φαντασία τους τροφή, τα παιδιά προσπαθούσαν να μαντέψουν τον τίτλο. Μετά από πραγματικά φανταστικές προσπάθειες γινόταν η αποκάλυψη με επιφωνήματα να δηλώνουν την τεράστια έκπληξή τους.

Τέλος παρέλαβαν τις κάρτες μέλους τους και ενημερώθηκαν για τον τρόπο που θα δανείζονται από εδώ και πέρα.

ΓΝΩΡΙΜΙΑ

 

 

Παρασκευή  1 Νοεμβρίου και ήταν η σειρά της Δευτέρας τάξης να φιλοξενηθεί στη Βιβλιοθήκη.   Η δική τους δράση είχε  να κάνει με αισθητοποίηση ενός εξώφυλλου. Τα παιδιά πήραν από ένα κομμάτι ενός φωτοτυπημένου εξώφυλλου που είχε τον τίτλο του βιβλίου που το κάθε παιδί επέλεξε. Έπρεπε να τα παιδιά να φανταστούν και να σχεδιάσουν το εξώφυλλο με βάση τον τίτλο. Έβαλαν μπρος τη φαντασία τους και άρχισαν να σχεδιάζουν και να χρωματίζουν  ενώ άλλοι προσπαθούσαν να μαντέψουν … Σε κάποιους που δυσκολεύονταν να ξεκινήσουν, πήραν βοήθεια. Το υπόλοιπο κομμάτι της φωτοτυπίας. Τα περισσότερα παιδιά δεν ήθελαν βοήθεια κι έμειναν στη δική τους προσπάθεια. Στο τέλος όταν πήραν το βιβλίο στο χέρι τους με το πραγματικό εξώφυλλο είδαν πόσο κοντά ήρθαν, για να καταλάβουν πως καθένας έχει το δικό του τρόπο να φανταστεί ένα βιβλίο. Δυο τρεις μάλιστα, δεν θέλησαν καθόλου να δουν το γνήσιο εξώφυλλο για να μη χαλάσουν την εικόνα που είχαν δημιουργήσει.

Β’ Τάξη-Αισθητοποίηση εξώφυλλου.

 

Γ΄ τάξη

 

Και στην περίπτωση της Γ’ τάξης επιλέχθηκε η αισθητοποίηση του εξώφυλλου και η δημιουργία απλοϊκών παζλ. Στα παιδιά μοιράστηκαν φωτοτυπημένα εξώφυλλα βιβλίων που έπρεπε τα να  χρωματίσουν ενώ στην πίσω πλευρά υπήρχαν πλέγματα απλών παζλ. Αφού τελείωσαν με τα χρώματα έπρεπε να κόψουν στις γραμμές τα κομμάτια (για όσους δυσκολεύονταν υπήρχαν απλά ορθογώνια και όχι οι κλασικές καμπύλες των παζλ). Τέλος έπρεπε τα παιδιά να ανασυνθέσουν την εικόνα τους και όσοι είχαν χρόνο ξεφύλλισαν και το βιβλίο τους.

παζλ 2

Παζλ 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δ’ τάξη

Σκοπός της δράσης ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές  -ριες τη σελίδα του Μικρού Αναγνώστη. Να εξοικειωθούν με το περιβάλλον της σελίδας και γενικότερα να δουν έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης του παιδικού βιβλίου. Ακούσαμε λοιπόν και είδαμε τον “Φεγγαροσκεπαστή” και στη συνέχεια προσπαθήσαμε να δώσουμε ένα διαφορετικό τέλος στην ιστορία.

Μικρός Αναγνώστης

 

Ε’ τάξη

Αναδημιουργία με το ζάρι της ιστορίας.

Στην συνάντηση αυτή με την Πέμπτη τάξη ακούσαμε και είδαμε μια ιστορία.Σκοπός να την αλλάξουμε σε κάποια σημεία ή να διαφοροποιήσουμε κάποιες  παραμέτρους όπως ο τόπος, ο χρόνος ή και τα πρόσωπα με τη βοήθεια των ζαριών της ιστορίας. Κάθε παιδί επέλεγε την παράμετρο που ήθελε να αλλάξει, διάλεγε  το κατάλληλο ζάρι και ανάλογα μ’ αυτό που του τύχαινε πρόσθετε τα νέα στοιχεία στην αρχική ιστορία. Έγινε προφορικά γιατί ο χρόνος της μιας ώρας δεν επέτρεπε να το κάνουμε γραπτά αλλά και να το ανακοινώσουμε στην ολομέλεια.

Η Άννα έριξε τη ζαριά της …

 

Στ΄ τάξη

Δημιουργική γραφή-Δημιουργία κειμένων ή εικόνων σε “άδεια” κόμικς.

Σ’ αυτή την 1η συνάντηση της χρονιάς με τη μεγάλη τάξη του σχολείου μας έγινε προσπάθεια να αγγίξουμε τις εικονογραφημένες ιστορίες (κόμικ). Αφού έγινε μια μικρή θεωρητική αναδρομή στην ιστορία των κόμικ περάσαμε στη δική μας προσπάθεια. Τα παιδιά είχαν δύο επιλογές προσέγγισης; κείμενο ή εικόνα. Δόθηκαν δύο φύλλα εργασίας από γνωστά ή και άγνωστα κόμικ. Σε κάθε περίπτωση έλειπε κείμενο ή εικόνα. Όταν έλειπε το κείμενο, τα παιδιά έπρεπε, αφού παρατηρούσαν προσεκτικά τις εικόνες να συμπληρώσουν της επεξηγήσεις με δικά τους κείμενα. Στην άλλη επιλογή έχοντας τα “λόγια” έπρεπε να δημιουργήσουν την εικόνα. Και στις δύο περιπτώσεις κατάλαβαν τη δυσκολία της ¨δημιουργίας” σ’ αυτού του είδους τις ιστορίες.