Ε΄ τάξη- Δράση στον κήπο του σχολείου

Η Ε’ τάξη επισκέφθηκε τον κήπο του σχολείου μας, ο οποίος δημιουργήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος «Πράσινο- Αειφόρο σχολείο».

Ήταν η ιδανική ευκαιρία για να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με τη γη και να φυτέψουν λουλούδια, φράουλες, πατάτες, καλαμπόκι κ.α. Έπαιξαν με το χώμα, έμαθαν πώς γίνεται η κομποστοποίηση και απόλαυσαν τη χαρά της ενασχόλησης με τη φύση. Αφορμή για τη δράση μας αυτή στάθηκε και η ενασχόληση μας στο 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με το περιβάλλον ( κίνδυνοι, αιτίες, λύσεις της κλιματικής αλλαγής).

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες)

 

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες) καθιερώθηκε να εορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου από το 1992, επειδή εκείνη την ημέρα η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ υιοθέτησε το Πρόγραμμα Δράσης για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες.

Πρόκειται για μία πρωτοβουλία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την προώθηση δράσεων υποστήριξης των συγκεκριμένων συμπολιτών μας, αλλά και ενημέρωσης και αφύπνισης της κοινωνίας μας. Η αποστολή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με αναπηρίες μέσω εθνικών, περιφερειακών και παγκόσμιων προσπαθειών, καθώς και η αύξηση της ευαισθητοποίησης.

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία δίνει την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, στους οργανισμούς και στις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία. Στοχεύει στην προώθηση της κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και στην κινητοποίηση υποστήριξης της αξιοπρέπειας και της ευημερίας των ατόμων με αναπηρία. Επιδιώκει επίσης να επιστήσει την προσοχή στο γεγονός ότι το κέρδος από την ένταξη των ατόμων με αναπηρία σε κάθε πτυχή της ζωής είναι συνολικό και μας αφορά όλους.


Στην Ελλάδα, ο αριθμός των ατόμων με αναπηρία, υπολογίζεται γύρω στο 1 εκατομμύριο. Τα στοιχεία στηρίζονται σε ποσοστά του ΠΟΥ και των επίσημων φορέων του κράτους.

Όταν αναφερόμαστε σε ειδικές ανάγκες εννοούμε κάθε πνευματική ή σωματική αναπηρία η οποία χρίζει ειδικής μεταχείρισης ώστε το άτομο να αναπτύξει ισότιμα όλες τις ικανότητες του και να ενταχθεί στη κοινωνία. Αυτές μπορεί να είναι αισθητηριακές αναπηρίες (τύφλωση, κώφωση) σωματικές αναπηρίες, (εγκεφαλική παράλυση, ακρωτηριασμένα άκρα) νοητική καθυστέρηση, χρωμοσωμικά σύνδρομα, Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (αυτισμός), ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία κλπ).

Πηγή https://www.moh.gov.gr/articles/news/2076-pagkosmia-hmera-atomwn-me-eidikes-anagkes

1 4 3 2

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Β1

Κατά την διάρκεια της φετινής σχολικής  χρονιάς 2021-2022 στα πλαίσια του προγράμματος καλλιέργειας  δεξιοτήτων ,οι μαθητές συμμετείχαν σε 4 προγράμματα  των τεσσάρων θεματικών κύκλων .

Το  1ο πρόγραμμα ανήκει στον θεματικό κύκλο : «Ζω καλύτερα –ΕΥ ΖΗΝ» και είχε τίτλο  « Ο μαγικός κόσμος της τάξης μας».

20211109 123808

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

Κατά την διάρκεια του προγράμματος ανάμεσα σε άλλες δράσεις οι μαθητές (ενδεικτικά) :

Έγραψαν τους κανόνες της τάξης τους.

20220512 220245 mfnr

κανόνες

Έμαθαν για τον εαυτό τους. (φωτ.1,2)Έγραψαν  για αυτούς που θαυμάζουν και για  αυτά που είναι περήφανοι.

20220512 084549

φωτ,1

20220512 090927 1

 

Έγραψαν τα δικά τους παραμύθια .(φωτ.2)

20220311 100524

φωτ.2

Έφτιαξαν ηλεκτρονικό βιβλίο με το αγαπημένο τους αντικείμενο.  ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (1)

Έμαθαν για τις αξίες της ζωής μας μέσα από τα παραμύθια και έγραψαν δικά τους παραμύθια που κατέληγαν σε ηθικά διδάγματα και αναδείκνυαν αξίες και στάσεις ζωής . (φωτ.3)

20220512 090005

φωτ.3

Έγραψαν ποιήματα για τις αξίες της ζωής και ζωγράφισαν το καλάθι της γενναιοδωρίας.(φωτ.4)

20220512 085856

φωτ.4

Έμαθαν να  να επιλύουν  συγκρούσεις και να διατηρούν  τον αυτοέλεγχό τους .(φωτ.5). Να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να τους δίνουν χρώμα .(φωτ.6)

20220512 090304

φωτ.5

20220512 090324

φωτ.6

Έγραψαν  συνθήματα για την επίλυση συγκρούσεων .(φωτ.7)

20220512 090456

φωτ.7

Ορίσανε ως  σύμβολο της τάξης τους την κουκουβάγια .20220311 093954

 

Σχέδιο Δράσης Αναμόρφωσης των Ιστότοπων του Σχολείου

Εισαγωγή

Σκοπός – Στόχοι

Η ομάδα αναμόρφωσης της ιστοσελίδας έχει ως σκοπό την ανάγκη της
αναδιάρθρωσης της δομής και του περιεχομένου της σχολικής ιστοσελίδας. Για
την επίτευξη του σκοπού αυτού θέσαμε ως επιμέρους στόχους:

  • την επιλογή του κατάλληλου λογισμικού (ιστοσελίδα ή ιστολόγιο),
  • την αναδιαμόρφωση της δομής της ιστοσελίδας και τον εμπλουτισμό της με νέες κατηγορίες, σχετικές με θέματα διοικητικά και εκπαιδευτικά/παιδαγωγικά,
  •  τη συμμετοχή και συνεργασία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων στη διαμόρφωση της ιστοσελίδας,
  • τον διαμοιρασμό εκπαιδευτικού και διδακτικού υλικού / την προβολή καλών διδακτικών πρακτικών, και
  •  την προβολή του έργου του σχολείου στην κοινωνία.

Δράσεις για την επίτευξη των στόχων

Για την επιτυχία των παραπάνω στόχων συνεργαστήκαμε ως ομάδα με τον
Σύλλογο Διδασκόντων και το διοικητικό συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων, για να διερευνήσουμε τις ανάγκες της σχολικής κοινότητας που θα καλύπτει ο ιστότοπος του Σχολείου. Αυτό έγινε μέσω ερωτηματολογίου και συνέντευξης (μέλη του δοιηκητικού συμβουλίου των γονέων).

 1. Ερωτηματολόγιο για
γονείς   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSebnTZ0wKiGEhG55cJeYMVRzVbI1SJU9WFK9vQRGljyJhDobQ/viewform

2. Ερωτηματολόγιο για εκπαιδευτικούς -Αρχικό 



Λήψη αρχείου

3. Τελικό ερωτηματολόγιο για εκπαιδευτικούς  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdkWCe_ITHrYRteTVjrXUThHpXHsIuNsjidY3xfNQ8TD-iXCg/viewform

Επιλέξαμε την επικαιροποίηση, αναδιαμόρφωση και εμπλουτισμό της τρέχουσας
Ιστοσελίδας του Σχολείου. Επειδή η έκδοση της ιστοσελίδας ήταν παλαιά δεν
μπορέσαμε να προχωρήσουμε σε ριζικές αλλαγές. Για το λόγο αυτό αποφασίσαμε
να δημιουργήσουμε και ένα ιστολόγιο για μεγαλύτερη ευελιξία και την ύπαρξη
ενός επιπλέον πόρου για αξιοποίηση.

Το περιεχόμενο της Ιστοσελίδας θα έχει σχέση με διοικητικά θέματα καθώς και
με θέματα που αφορούν την ευρύτερη κοινότητα του Σχολείου μας, με ομαδικές
δράσεις, ενώ στο ιστολόγιο (blog) το περιεχόμενο θα σχετίζεται με θέματα των
δράσεων εντός των τάξεων, όπως εκπαιδευτικά προγράμματα, δράσεις και
δραστηριότητες που εκπονούνται από τους εκπαιδευτικούς στην τάξη.

Για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στην προσπάθειά τους να αναρτούν
περιεχόμενο στο ιστολόγιο πραγματοποιήσαμε ενημέρωση στο σύνολο των
εκπαιδευτικών, την Πέμπτη 12 Μαΐου. Η ενημέρωση αυτή είχε προγραμματιστεί
για τις 24 Μαρτίου, αλλά εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων του Πανελληνίου
Σχολικού Δικτύου αναβλήθηκε για μετά το Πάσχα.

4. Καταγραφή Δράσεων σε Ημερολόγιο



Λήψη αρχείου

Ευχαριστούμε όλα τα μέλη της σχολικής μας κοινότητας, και ιδιαίτερα τη
Διευθύντρια κυρία Βάσω Θωμοπούλου, τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, τους
γονείς και τους μαθητές μας, οι οποίοι συμμετέχουν ενεργά στη συλλογική
προσπάθεια, ώστε να καταστεί ο ιστότοπος του Σχολείου μας χώρος
επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης και μέσο προβολής του έργου μας.

Ενημερωτική Δράση της ομάδας.

Την Πέμπτη 12 Μαίου πραγματοποιήθηκε ενημέρωση για την Ιστοσελίδα και το Ιστολόγιο του σχολείου μας,στα πλάισια Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας.Συγκεκριμένα η Ομάδα Διαχείρησης της Ιστοσελίδας και του Ιστολογίου του σχολείου μας ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς σχετικά με :

  • την ανανέωση και τον εμπλουτισμό της Ιστοσελίδας του σχολείου

  • το σκεπτικό δημιουργίας Ιστολογίου

  • την συγγραφή και ανάρτηση άρθρων σε ιστοσελίδα και ιστολόγιο

  • τα πνευματικά δικαιώματα που αφορούν το περιεχόμενο των αναρτήσεων.

10 ΒΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ  ΑΡΘΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ



Λήψη αρχείου

Στην παρακάτω παρουσίαση μπορείτε να βρείτε συνοπτικές οδηγίες για την ανάρτηση άρθρου στο Ιστολόγιο του σχολείου μας.


Μετάβαση στο sway.office.com.

Πνευματικά Δικαιώματα – Παρουσίαση



Λήψη αρχείου

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:

Δημητρακοπούλου Μαρία Μυλωνάς Ευστάθιος, Συμέλα Κουρτίδου,Χριστίνα Σαρίδη,