ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2023-2024
Σήμερα 14/5,2024 όλα τα παιδιά μας μαζί με τις νηπιαγωγούς τους, με πολύ χαρά καθάρισαν την αυλή του σχολείου από τα σκουπίδια αναπτύσσοντας εκτός από κοινωνικές και περιβαλλοντικές δεξιότητες.
Το σχολείο μας σε συνεργασία με το 4ου δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης και την εταιρεία ΑΦΗ, συμμετείχε σε πρόγραμμα συλλογής μπαταριών του οποίου υπεύθυνη ήταν η δασκάλα του Β2 τμήματος.
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η συστηματική επιμόρφωση των παιδιών με διαδραστικό τρόπο, ώστε να τα καθοδηγήσει στην ευσυνείδητη συλλογή χρησιμοποιημένων μπαταριών στους κάδους ΑΦΗΣ και περαιτέρω να τα ευαισθητοποίησει απέναντι στην Κυκλική Οικονομία.
Δευτερεύον στόχος είναι η συμμετοχή του σχολείου στο διαγωνισμό για τον τάπητα αυλής και στην κλήρωση για άλλα δώρα.
Σε συνεργασία με τους γονείς τους, τα παιδιά μας έγιναν «μικροί κυνηγοί μπαταριών». Έτσι μαζεύτηκαν πολλές άδειες μπαταρίες και παραδόθηκαν σήμερα 13/5/2024 στην εταιρεία ΑΦΗ προς ανακύκλωση.
Με αφορμή την παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου, σήμερα 2-4-2024, οργανώθηκαν ομαδικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαμε τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί όλου του σχολείου. Αφού συζητήσαμε και ανταλλάξαμε απόψεις, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και ζωγραφίσαμε, δώσαμε την ευκαιρία στους μαθητές μας να ανταλλάξουν βιβλία και να πάρουν σπίτι τους κάποια άλλα της δικής τους επιλογής, με σκοπό την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας, αλλά και την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων του σεβασμού των βιβλίων, της ανταλλαγής δικών μας πραγμάτων, της προσφοράς. Καθ όλη τη διάρκεια τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν άψογα και η δράση είχε μεγάλη επιτυχία. Επίσης, οι περισσότεροι γονείς ανταποκρίθηκαν στην υλοποίηση της δράσης κι έφεραν βιβλία από το σπίτι. Οι μικροί μαθητές μας συμμετείχαν με πολύ ανυπομονησία και χαρά, προσέχοντας τα βιβλία, σεβόμενα το ένα το άλλο και τη σειρά τους, για να επίλεξουν ένα βιβλίο διαφορετικό από αυτό που έφεραν και να εμπλουτίσουν την βιβλιοθήκη τους.
Με αφορμή τη γιορτή της; επετείπου της 25ης Μαρτίου 1821, όλα τα παιδιά του σχολείου, έμαθαν και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς. Η φύση των παραδοσιακών χορών απαιτεί υπακοή στους κανόνες τους, καλή επικοινωνία, συνεργασία και συντονισμό, δίνοντας επίσης μεγάλη χαρά, δεξιότητες απαραίτητες για την κοινωνικοποίση των παιδιών. Οι εκπαιδευτικοί συνεργαζόμενοι μεταξύ τους, καθοδηγούσαν τα παιδιά. Ολοι πραγματικά το απήλαυσαν.
Στις 7 Μαρτίου συν-γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτης με ένα ξέφρενο αποκριάτικο πάρτυ. Τα παιδιά ήρθαν ντυμένα καρναβάλια έφαγαν τιμώντας το έθιμο της συγκεκριμένη μέρας, έπαιξαν πολύ αποκριάτικα παιχνίδια, χόρεψαν πολύ, διασκέδασαν πολύ και ήταν καταενθουσιασμένα. Σε όλες τις δράσεις συνεργάστηκαν εξαιρετικά σεβόμενοι τους άλλους, κανόνες και διαδικασίες.
Η 6η Μαρτίου, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού. Το bullying, όπως αλλιώς λέγεται, αποτελεί ένα σύγχρονο κοινωνικό πρόβλημα, το οποίο χρήζει άμεσης αντιμετώπισης και προσοχής. Με αφορμή την συγκεκριμένη ημέρα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας δημιούργησαν συνεργατικά, σεβόμενοι κανόνες, θεσμούς συνύπαρξης και διαδικασίες μία αφίσα για να δώσουν ένα ηχηρό μήνυμα κατά της Σχολικής Βίας.
Το Φεβρουάριο τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί των ολοήμερων τμημάτων σε αγαστή συνεργασία μεταξύ τους έκαναν διάφορες δραστηριότητες προσομοίωσης του τρόπου που κινούνται οι τυφλοί, σε μορφή παιχνιδιών . Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά αναπτύσσουν ενσυμναίσθηση γι’ αυτή την ομάδα των ανθρώπων,αντιλαμβαμόμενα τις ανάγκες τους, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους και τους τρόπους που μπορούμε να τους βοηθήσουμε. Σε κάθε δράση συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό και ανυπομονούσαν για την επόμενη.
Στις 18 /2/2024, έγινε κοινή δράση από όλα τα τμήματα, για τη διαχείριση του σεισμού. Τα παιδιά είδαν από κοινού βίντεο, συζήτησαν για το συμβαίνει όταν γίνεται σεισμός και πως μπορούν να προστατευτούν.
Διαπιστώθηκε ότι δημιουργείται φασαρία η οποία είναι ενοχλητική για όλους – παιδιά και εκπαιδευτικούς-, κατά τη σύγχρονη χρήση των κοινόχρηστων χώρων του σχολείου. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί προβληματίστηκαν έντονα για τα αίτια και τη λύση του προβλήματος. Μετά από διάφορες δράσεις, που πραγματοποιήθηκαν για σημαντικό χρονικό διάτημα, όπως συζητήσεις, δοκιμές έντασης της φωνής και του θορύβου που δημιουργεί ο καθένας από εμάς, και σε ένδειξη αλληλοσεβασμού και ενσυναίσθησης κατέληξαν από κοινού να δημιουργήσουν φωνόμετρα, τα οποία θα βοηθούν στη ρύθμιση της έντασης του θορύβου που παράγεται σε αυτούς τους χώρους. Έτσι στις 12/2 /2024, αναρτήθηκαν στους κοινόχρηστους χώρους φωνόμετρα το οποία χειρίζονται τα παιδιά. Πραγματικά, είναι ένα μέτρο που βοηθά.
Oλοκληρώθηκε στο τέλος του Γενάρη και το 2ο Εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα”Δόντια γερά, χαμόγελα αστραφτερά”. Τα παιδιά όλων των τμημάτων μαζί με τις δασκάλες τους. από κοινού συνεργαζόμενα αρμονικά=, έφτιαξαν την πολύ όμορφη ομαδικά εργασία: “τη στοματική κοιλότητα με γερά δόντια”.
Στις 29/1/2024, αφού διαβάστηκε στο σπίτι το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, στα πλαίσια της δανειστικής βιβλιοθήκης,το παραμύθι “Η παπλωματού” σε ψηφιακή μορφή, συζητήθηκε από κοινού με όλα τα παιδιά του σχολείου. Στη συνέχεια έφτιαξαν το δικό τους πολύχρωμο πάπλωμα με τα διαφορετικά κομμάτια του καθενός, όπως ο καθένας από μας είναι διαφορετικός από τον άλλον, αλλά μπορούμε να συνυπάρξουμε αρμονικά. ¨Ολοι χωρέσαμε κάτω από αυτό το πολύχρωμο και πανέμορφο πάπλωμα.
Τον Ιανουάριο τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί των ολοήμερων τμημάτων ξεκινούν μαζί συνεργαζόμενοι και συμπορευόμενοι, ένα πρόγραμμα με θέμα ‘ΘΕΟΓΟΝΊΑ – ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ” με διάφορες δραστηριότητες, όπως: βλέποντας βίντεο, διαβάζοντας βιβλία με πληροφορίες και ιστορίες της ελληνικής μυθολογίας, παίζοντας, ζωγραφίζοντας, κάνοντας ομαδική εργασία.
Σε συνέχεια του προγράμματος “Ανάπτυξης τηε ενσυναίσθησης για τα άτομα με ιδιαίτερες ανάγκες¨ ,που από κοινού τα ολολοήμερα τμήματα επεξεργάζονται, τον Ιανουάριο, τα παιδιά μπαίνουν στη θέση των τυφλών, εντοπίζουν τις δυσκολίες που έχουν αυτοί που δε μπορούν να δουν, βρίσκουν τρόπους να κινηθούν και προσπαθούν να κινηθούν με μπαστούνι. Οι δρστηριότητες αυτές έγιναν μέσα στον Ιανουάριο με διαβάθμιση δυσκολιών.
Όπως τα τπαιδιά και οι εκπαιδευτικοί τμημάτων του υποχρωτικού ωραρίου έχουν συνεχής συνεργασία έτσι και συνεχίζεται και στα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς του ολοημέρου προγράμματος. Μέσα στο μήνα Ιανουάριο παίζουν μαζί ψυχοκινητικά παιχνίδια.
Στις 21/12/2023 πραγματοποιήθηκε η Χριστουγεννιάτικη γιορτή, κοινή για όλα τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς του σχολείου. Τα παιδιά παρουσίασαν στους γονείς τους χριστογεννιάτικα κάλαντα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, και άλλα χριτουγεννιάτικα τραγούδια. Τα παιδιά του ολοημέρου παρουσίασαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια στην νοηματική γλώσσα. Στη συνέχεια διασκέδασαν με την ομάδα των ανιματέρ “Κόκκινες μύτες”.
Στις πρόβες που προηγήθηκαν συνεργάστηκαν όλοι μαζί με αλληλοσεβασμό, ηρεμία και ενσυναίσθηση, γι΄αυτό κατάφεραν να συντονιστούν και να εναρμονιστούν μεταξύ τους, ώστε να παρουσιάσουν ένα ωραίο αποτέλεσμα που το χαρήκαμε όλοι. Αξίζουν συγχαρητήρια!
Αυτές τις γιορτινές μέρες για να βοηθήσουμε τους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη, συλλέξαμε σε συνεργασία με τους γονείς τρόφιμα και τα παραδώσαμε στις 20/12/2023 , στον Ιερό Ναό της ενορίας μας “Αναλήψεως του Χριστού”, για τις ανάγκες του συσσιτίου του.
Στις 7/12/2023, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί όλων των τμημάτων σε συνεργασία με τους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών, φτιάξαμε ημερολόγια για τη Νέα Χρονιά και τα δωρίσαμε στο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του συναυλιζόμενου σχολείου , για να ενισχύσουμε το χριστουγεννιάτικο παζάρι του.
Στις 4/12/2023, τα παιδιά όλα μαζί, με μεγάλο ενθουσιασμό, στόλισαν το χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου μας και το διασκέδασαν πολύ.
Στις 30/11/2023, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί όλων των τμημάτων συνεργάζονται αρμονικά στην επεξεργασία του θέματος “ΕΛΙΑ” στα πλαίσια των εργαστηρίων δραστηριοτήτων και προσπαθούν να αναπαραστίσουν εικαστικά τον πίνακα ‘ΤΟ ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ”
Όλοι μαζί, παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί, συνεργαζόμενοι και ευαισθητοποιημένοι για το περιβάλλον, συλλέγουν μπαταρίες προς ανακύκλωση.
Στις 17-11-2023, τα παιδιά όλων των τάξεων παρακολούθησαν μαζί, κουκλοθέατρο, γιορτάζοντας την επέτειο του Πολυτεχνείου.
Στις 13/11/2023 τα παιδιά και των 3 τμημάτων από κοινού, αποτύπωσαν εικαστικά το φθινόπωρο δημιουργώντας, την παρακάτω συνεργατική αφίσα.
Στις 7/111/2023, υποδεχθήκαμε στο σχολείο μας τη θεατρική ομάδα ο Μικρός Βορράς, στην παράσταση “ Ο ραφτάκος των λέξεων”. Όλα τα παιδιά και οι δασκάλες των τμημάτων από κοινού την παρακολούθησαν με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, και προσοχή σεβόμενοι όλους τους εμπλεκόμενους ,ηθοποιούς, συμμαθητές, εκπαιδευτικούς.
Η επιλογή του συγκεκριμένου έργου ήταν στοχευμένη γιατί έδωσε ευκαιρίες στα παιδιά για διάδραση με τους ηθοποιούς αλλά και μεταξύ τους. Επίσης, καλλιεργήθηκαν κοινωνικές δεξιότητες.
Καθ’όλη τη διάρκεια οι εκπαιδευτικοί, συνεργαζόμενες μεταξύ τους επέβλεπαν τα παιδιά.
Όλοι το χάρηκαν πολύ και πέρασαν υπέροχα!
Στις 25/10/2023 με μια φωνή, σα μια γροθιά γιορτάσαμε την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Τα παιδιά μας είπαν τα ποιήματά τους, τραγούδησαν και παρήλασαν όλα μαζί. Πραγματικά το χαρήκαμε όλοι.
Στις 24/10/2023, τα παιδιά και των 3 τμημάτων κατέβηκαν μαζί κάτω στην αυλή. Εκεί ζωγράφισαν με κιμωλίες συνεργαζόμενα παιδιά διαφορετικών τμημάτων στο ίδιο έργο, καλλιεργώντας την αισθητική τους αντίληψη, διασκεδάζοντας και απολαμβάνοντας τα έργα που δημιούργησαν από κοινού.
Στις 17/10/2023 τα παιδιά και των 3 τμημάτων μοιράστηκαν και χρησιμοποιήσαν από κοινού την αυλή την ώρα του διαλείμματος. Κάποιοι φίλοι έσμιξαν, έγιναν νέες γνωριμίες , έπαιξαν μαζί, έτρεξαν και το χάρηκαν πολύ. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν στην επίβλεψη των παιδιών την ώρα του διαλείμματος.
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Στα 2 προηγούμενα σχολικά έτη ολοκληρώθηκε το σχέδιο δράσης: “Γονείς και εκπαιδευτικοί για ένα χαρούμενο παιδί”. Η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και των γονέων/κηδεμόνων ήταν εξαιρετική και γι΄αυτό στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία.
Τη σχολική χρονιά που διανύουμε θα υλοποιηθεί το σχέδιο δράσης: “ένα σχολείο μία γροθιά”. Την παρούσα σχολική χρονιά περίπου τα 2/3 του μαθητικού δυναμικού είναι προνήπια. Το εν λόγω σχέδιο δράσης θα δώσει την ευκαιρία στα παιδιά διαφορετικών τάξεων και ηλικιών και τους εκπαιδευτικούς τους να εμπλακούν σε κοινές δράσεις , ώστε να επικοινωνήσουν, να αλληλεπιδράσουν, να οικοδομήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας. Έτσι, θα διασφαλιστούν οι προϋποθέσεις για καλλιέργεια των κοινωνικών δεξιοτήτων του αλληλοσεβασμού, της αλληλοεκτίμησης, της αλληλεγγύης, της ενσυναίσθησης, της υπευθυνότητας, της πρωτοβουλίας και της αυτονομίας. Οι παραπάνω δεξιότητες είναι είναι πολύ σημαντικές για την πρόοδο των παιδιών, την εξέλιξη του εκπαιδευτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
Δώστε μια περιγραφή για το σχολείο σας, π.χ. την ιστορία του, τους χώρους του, τις υποδομές και τον εξοπλισμό της σχολικής μονάδας
- https://www.infokids.gr/poio-akrivos-einai-to-kako-pou-kaneis-s/?fbclid=IwAR1ILOYe3Qhf8O194uOr9NjqfXf7IMwbvxQ4XvKMNcEfVnAqYFjIT4eIY3o
- https://www.infokids.gr/poio-akrivos-einai-to-kako-pou-kaneis-s/?fbclid=IwAR1ILOYe3Qhf8O194uOr9NjqfXf7IMwbvxQ4XvKMNcEfVnAqYFjIT4eIY3o
- https://www.infokids.gr/poio-akrivos-einai-to-kako-pou-kaneis-s/?fbclid=IwAR1ILOYe3Qhf8O194uOr9NjqfXf7IMwbvxQ4XvKMNcEfVnAqYFjIT4eIY3o
- https://www.infokids.gr/poio-akrivos-einai-to-kako-pou-kaneis-s/?fbclid=IwAR1ILOYe3Qhf8O194uOr9NjqfXf7IMwbvxQ4XvKMNcEfVnAqYFjIT4eIY3o
Πρόσφατα σχόλια