Χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά

fys

Σε αυτή την αγαπημένη δραστηριότητα, τα παιδιά επιλέγουν ένα από τα διαθέσιμα σχέδια που υπάρχουν στις χρωματιστές καρτέλες. Με τη βοήθεια ανακυκλώσιμων και φυσικών υλικών προσπαθούν να αναπαράξουν μοτίβα της επιλογής τους, ενίοτε και με τη χρήση της λαβίδας που είναι διαθέσιμη.

Πώς να κρύψεις ένα λιοντάρι στο σχολείο σου;

Αναρωτηθήκατε ποτέ αν επιτρέπονται τα λιοντάρια στο σχολείο; Και αν ναι,  πώς μπορούμε να κρύψουμε ένα λιοντάρι στο σχολείο μας; Εμείς αναρωτηθήκαμε και με αφορμή το βιβλίο της Helen Stephens “Πώς να κρύψεις ένα λιοντάρι στο Σχολείο” και ένα λούτρινο λιονταράκι που μας επισκέφτηκε στην τάξη , σκεφτήκαμε αρκετές ιδέες με φαντασία και χιούμορ για το πως μπορούμε να το κρύψουμε.

MixCollage 26 Oct 2025 08 08 PM 695

Τελικά καταλήξαμε όμως στο ότι δεν θέλαμε να το κρύψουμε , αλλά θέλαμε να το βλέπουμε σε μια κεντρική θέση στο σχολείο μας, έτσι ώστε να μας βλέπει και να μας προστατεύει. Πήραμε τα πινέλα μας, μπογιές και χαρτόνια και ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε, να βάφουμε και να κάνουμε κολλάζ το λιοντάρι, το σχολείο και τα παιδιά που βρίσκονται σε αυτό.

MixCollage 26 Oct 2025 07 59 PM 6658MixCollage 26 Oct 2025 08 15 PM 3538

Και έτσι παρόλο που το δικό μας λιοντάρι μπήκε κρυφά και πέρασε από όλα σχεδόν τα τμήματα του σχολείου με αρκετά παιχνιδιάρικη διάθεση, κατέληξε τελικά μετά από πολλές περιπέτειες, παιχνίδια ρόλων και αστείες ιστορίες να συμμετέχει στην καθημερινότητα μας στον κεντρικό χώρο του σχολείου. Συνεχίζουμε λοιπόν κάτω από το αμέριστο βλέμμα του και σας περιμένουμε όλους στο σχολείο μας για να του πιάσετε κουβέντα!!!

IMG E5273

 

28 Οκτωβρίου!!! Τα παιδιά γνωρίζουν την ιστορία της Ελλάδας!

Παραμονή της εθνικής μας εορτής και τα παιδιά μαθαίνουν την ιστορία της Ελλάδας μέσα από σχετικά βίντεο, τραγούδια και ποιήματα!!!  Το εορταστικό κλίμα της ημέρας ολοκληρώθηκε με την παρέλαση στον κήπο του σχολείου, τον εθνικό ύμνο και με ένα δυνατό Ζήτω η Ελλάδα!!!! 20251027 183147 1000009196 1000009197IMG 20251027 095659 517

Η Στιγμούλα και ο Γραμμούλης

Με αφορμή το βιβλίο “Η Στιγμούλα και ο Γραμμούλης” της Véronique Cauchy, διερωτηθήκαμε πόσο τολμηρά, ολοκαίνουργια και διασκεδαστικά πράγματα μπορείς να δημιουργήσεις με μια γραμμή και μια στιγμή. Με τη βοήθεια των δύο πρωταγωνιστών της ιστορίας, του Γραμμούλη και της Στιγμούλας, τα παιδιά χρησιμοποιήσαν τη φαντασία τους και σε συνδυασμό με μαρκαδόρους, κλωστές και νερομπογιές  δημιούργησαν νέους και χαρούμενους κόσμους!!!

MixCollage 26 Oct 2025 08 48 PM 5253

IMG E5243IMG E5253

Ήρθε το φθινόπωρο… πέφτουνε τα φύλλα!!!

IMG 20251026 105923 1IMG 20251026 110247 1

…..και όχι μόνο!!! ανοίγουν τα σχολεία, έρχονται τα πρώτα σύννεφα και οι πρώτες βροχές, φεύγουν τα χελιδόνια, μερικά ζώα ετοιμάζονται για χειμερινό ύπνο, οι γεωργοί μαζεύουν τα σταφύλια και κάνουν το κρασί τους, τα χωράφια οργώνονται και περιμένουν τη σπορά!!!Όλη η φύση σε δράση!!! Ήρθε και η σειρά μας, να καλωσορίσουμε το ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ…. με εικαστικές δημιουργίες!!!!IMG 20251026 110819 1 IMG 20251026 110514 1 IMG 20251026 110217 1

 

Μετά  γνωρίσαμε τα φρούτα του φθινοπώρου  και αφού παίξαμε μαζί τους αισθητηριακά παιχνίδια, φτιάξαμε και απολαύσαμε μια νόστιμη και υγιεινή φρουτοσαλάτα.🍎🍇🍐🫐🍏!!!IMG 20251026 110702 1 IMG 20251026 105045 IMG 20251026 105250

IMG 20251026 104325 1IMG 20251026 103011IMG 20251026 103011 1IMG 20251026 104325 1…και με τα σταφύλια που περίσσεψαν φτιάξαμε μούστο, για το κρασί 🍷 της χρονιάς μας!!!IMG 20251026 110636 1

 

Μοτίβα με….απομακρυσμένη συνεργασία!

Με αυτή την δραστηριότητα στόχος ήταν και η σωστή αποκωδικοποίηση των οδηγιών και η επίτευξη μιας σωστής και αποτελεσματικής συνεργασίας μεταξύ των παιδιών. Τα παιδια χωρίζονταν σε ομάδες των 4 ατόμων και μέσα στην κάθε ομάδα υπήρχαν 2 υποομάδες. Η μία δυάδα καθόταν στην πλευρά του κουκλόσπιτου κρατώντας στα χέρια τους έναν ασύρματο και μια τυπωμένη εικόνα με χρωματικό μοτίβο, και η άλλη δυάδα καθόταν στο τραπεζάκι πίσω από το κουκλόσπιτο, χωρίς οπτική επαφή, με τον άλλο ασύρματο και ένα δοκιμαστικό σωλήνα και χρωματιστά μπαλάκια από γκοφρέ. Η μία ομάδα έβλεπε τον κώδικα-μοτίβο και τον μετέδιδε στην άλλη ομάδα, η οποία έπρεπε να ακούσει και να συνθέσει τον κώδικα-μοτίβο σωστά βάζοντας με την σωστή χρωματική σειρά τα μπαλάκια στον σωλήνα. Στο τέλος, βλέπαμε όλοι μαζί το αποτέλεσμα και ελέγχαμε αν τα καταφέραμε.

code week 6

Φθινοπωρινά μοτίβα…

Αφού μιλήσαμε για τα μοτίβα και κατανοήσαμε πως τα μοτίβα είναι εικόνες, χρώματα, σχέδια, σχήματα ή  ήχοι που επαναλαμβάνονται ακριβώς με την ίδια σειρά, κάναμε πολλά μοτίβα μέσα στην τάξη ομαδικά και στο τέλος το κάθε παιδί έπρεπε να κόψει και να κολλήσει την εικόνα που έλειπε στο κάθε μοτίβο με φθινοπωρινές εικόνες που τους δόθηκε. Μετά μπορούσαν και να τις χρωματίσουν.

code week 5

Pixel art…

Άλλη μια αγαπημένη δραστηριότητα για τα παιδιά είναι η ζωγραφική με pixel art. Αποκωδικοποιώντας τον χρωματικό κώδικα που τους δίνεται, συνθέτουν μια όμορφη ζωγραφιά με φθινοπωρινά αντικείμενα.

code week 4

Κρυπτόλεξο…

Μια πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα για τα παιδιά ήταν η αποκωδικοποίηση κρυπτόλεξου βασισμένη στο Φθινόπωρο, με το οποίο ασχολούμαστε αυτές τις μέρες στην τάξη μας. Τα παιδιά έπρεπε να αντιστοιχίσουν και να γράψουν το σωστό γράμμα κάτω από το κάθε φθινοπωρινό αντικείμενο χρησιμοποιώντας τον κώδικα που τους δόθηκε.

code week 3

Ξαναγράφω τη λέξη “Φθινόπωρο”

Η λέξη «Φθινόπωρο» μπορεί να είναι δύσκολο για κάποια παιδιά να την προφέρουν καθαρά, μπορούν όμως βλέποντάς την γραμμένη, να ξανασυνθέσουν τον κώδικα (που είναι «σπασμένος» σε σύμβολα-γράμματα) εύκολα. code week 2