Συνθέτω το όνομά μου!

Την προηγούμενη εβδομάδα ασχοληθήκαμε στην τάξη μας με δραστηριότητες αναφορικά με το όνομά μας! Στα πλαίσια μιας τέτοιας δραστηριότητας προτρέψαμε τις μικρές μας μαθήτριες και τους μικρούς μας μαθητές να συνθέσουν το όνομά τους! Κάθε παιδί είχε μπροστά του ένα γλωσσοπίεστρο με το όνομά του! Στη συνέχεια, δώσαμε χαρτάκια με τα γράμματα του ονόματος ανακατεμένα. Τα παιδιά κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τα γράμματα και να τα τοποθετήσουν στη σωστή σειρά ώστε να συνθέσουν το όνομά τους, χρησιμοποιώντας ως οδηγό το γλωσσοπίεστρο!

k kgthinkl lkn

Παίζω, παρατηρώ και δημιουργώ με … γλωσσοπίεστρα!

Κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων κι έχοντας ασχοληθεί με τη θεματική ενότητα “Χρώματα και σχήματα”, μοιράσαμε στα παιδιά κάρτες όπου απεικονίζονται διάφορα σχέδια με χρωματιστά ξυλάκια. Εν συνεχεία, προτρέψαμε τα παιδιά να παρατηρήσουν προσεκτικά το σχέδιο που απεικονίζεται στην κάρτα και να προσπαθήσουν να το αναπαραστήσουν αξιοποιώντας γλωσσοπίεστρα!

5 image10

“Πρόβλεψε το επόμενο φύλλο!”

Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας “Το φθινόπωρο” στην τάξη μας, δόθηκε η όμορφη ευκαιρία ώστε να καταπιαστούμε με παιχνίδια σχετικά με τα φθινοπωρινά φύλλα! Αφού παρατηρήσαμε προσεκτικά τις εικόνες που απεικόνιζαν φύλλα διαφορετικών σχημάτων και χρωμάτων, ξεκινήσαμε να συνθέτουμε το δικό μας μοτίβο, ζητώντας από τα παιδιά να προβλέψουν ποιο θα είναι το επόμενο φύλλο! Στο τέλος, και καθώς ευχαριστήθηκαν πολύ από τη διαδικασία, κλήθηκαν να χωριστούν σε ομάδες και η κάθε ομάδα να συνθέσει το δικό της μοτίβο!

DSCN9672 1 image8

Κωδικοποιώντας τη μουσική

Moysikh

Σε αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά προσπαθούν ακούγοντας ένα συγκεκριμένο μουσικό κομμάτι να κωδικοποιήσουν το ρυθμό του και να συντονιστούν με τη βοήθεια των σχημάτων που βρίσκονται στις χρωματιστές καρτέλες και των ποτηριών που κρατάνε, έτσι ώστε να παράξουν ήχο και το ρυθμό του κομματιού. Αρκετά διασκεδαστική δραστηριότητα, όπου τα παιδιά την απήλαυσαν ιδιαιτέρως!!!

Φτιάξε το δικό σου παγωτό

CHoris titlo

Σε αυτή τη δραστηριότητα το παιδί διαλέγει μία κάρτα όπου απεικονίζονται οι μπάλες παγωτού σε συγκεκριμένη σειρά. Με τη βοήθεια της λαβίδας προσπαθεί να τοποθετήσει τα χρωματιστά μπαλάκια πλαστελίνης στα αντίστοιχα καπάκια, ακολουθώντας το μοτίβο που βρίσκεται στην επιλεγμένη κάρτα. 

Φτιάξε το σχέδιο

motibo

Δραστηριότητα όπου το παιδί χρησιμοποιεί τα πολύχρωμα ξυλάκια που του είναι διαθέσιμα για να φτιάξει γράμματα και σχήματα σύμφωνα με την κάρτα που έχει επιλέξει.

Τι μπορείς να φτιάξεις με την πλαστελίνη;

plaste

Δραστηριότητα κωδικοποίησης που συνδυάζει τη λεπτή κινητικότητα, τη δημιουργικότητα και το παιχνίδι. Το παιδί επιλέγει μία κάρτα από όλες και χρησιμοποιώντας την ως πρότυπο, την αναπαράγει με πλαστελίνη πάνω στο σουπλά, φτιάχνοντας το δικό του έργο τέχνης.

Φτιάξε τη δική σου πυραμίδα

pot

Σε αυτή τη δραστηριότητα όπου συνδυάζει και ισορροπία κωδικοποίηση, το παιδί επιλέγει μια κάρτα-πρότυπο όπου αναπαριστά επάνω μια πυραμίδα με αριθμούς. Χρησιμοποιώντας τα αντίστοιχα ποτήρια με τους αριθμούς, το παιδί πρέπει να δημιουργήσει τη δική του πυραμίδα, διατηρώντας την ισορροπία των ποτηριών.

Pop-it

pop

Λατρεμένο παιχνίδι μικρών και μεγάλων το pop-it, όπου στην προκειμένη περίπτωση χρησιμοποιείται για την κωδικοποίηση. Το παιδί έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μία από τις κάρτες με αριθμούς και χρώματα. Στη συνέχεια πρέπει να πιέσει τον αντίστοιχο αριθμό φυσαλίδων σε κάθε μια χρωματιστή σειρά του pop-it.

Σχήματα με χρωματιστά κουτάλια και πιρούνια

phr

Σε αυτή τη δραστηριότητα, το παιδί επιλέγει μία από τις κάρτες που βρίσκονται μπροστά του. Στη συνέχεια προσπαθεί να αναπαράγει το μοτίβο χρησιμοποιώντας τα αντίστοιχα χρωματιστά κουτάλια και πιρούνια.