ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΔΙΚΑΙΟΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ

O κόσμος είναι φτιαγμένος από ιστορίες. Οι ιστορίες διαμορφώνουν τη σκέψη μας και οι σκέψεις αυτές καθοδηγούν τις πράξεις μας. Οι ιστορίες αποκαλύπτουν αλήθειες για τον εαυτό μας, τους ανθρώπους γύρω μας και τον κόσμο στον οποίο ζούμε. Έχουν επίσης την ικανότητα να μας μεταφέρουν από την πραγματικότητα σε έναν κόσμο φαντασίας όπου γεννιούνται ιδέες και δημιουργικότητα, αποκαλύπτεται η αδυναμία και ενσταλάζεται η  καινούργια ελπίδα ότι εμείς είμαστε η αλλαγή. Μέσω των ιστοριών συνδεόμαστε με διαφορετικούς ήρωες, ζούμε μέσα από τις νίκες και τις δυσκολίες τους και τελικά αναπτύσσουμε μία μοναδική κατανόηση της ζωής πέρα από τη δική μας. Σε όλα τα είδη ιστοριών συμπάσχουμε με τις περιπέτειες  των άλλων, που, όπως οι δικές μας, δεν τελειώνουν πάντα με το «έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα».

Το παραμύθι θα το βρείτε εδώhttps://sdgstorybook.com/foreword-gr/

Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης

Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης γιορτάζεται την 31η Οκτωβρίου κάθε χρόνου, σε ανάμνηση της ίδρυσης του Διεθνούς Ινστιτούτου Ταχυδρομικών Ταμιευτηρίων στο Μιλάνο στις 31 Οκτωβρίου 1924.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/100
Εμείς μάθαμε για την αξία των χρημάτων, τι είναι η αποταμίευση, τι είναι η σπατάλη και τι η εξοικονόμηση, πώς λέγονται τα χρήματα που χρησιμοποιούμε και τι μπορούμε να κάνουμε μ’ αυτά. Κάναμε κατασκευές, ζωγραφίσαμε και κάναμε φύλλα εργασίας.
Διαβάσαμε το βιβλίο Τα χρήματα δεν είναι για να τα σπαταλάμε,
την Τσεπούλα και τον Κουμπαράκο
https://blogs.sch.gr/5nipperam/files/2020/11/Η-Τσεπούλα-και-ο-Κουμπαράκος.pdf
και φτιάξαμε κουμπαράδες για να βάζουμε το χαρτζηλίκι μας
Παρατηρήσαμε ότι τα κέρματα των 2 ευρώ απεικονίζουν μια γυναίκα πάνω σε έναν ταύρο, μια μυθική μορφή που την έλεγαν Ευρώπη κι απ’ αυτήν πήρε τ’ όνομά της όχι μόνο το νόμισμα αλλά και ολόκληρη η ήπειρος. Έτσι μάθαμε το μύθο του Δία και της Ευρώπης, τον ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε ομαδικό κολλάζ

Μαθαίνουμε για τα ζώα

Με αφορμή΄την παγκόσμια ημέρα των ζώων αρχίσαμε να ασχολούμαστε με τα ζώα, ένα θέμα πολύ αγαπημένο των παιδιών που θα μας απασχολήσει αρκετά κατά τη διάρκεια της χρονιάς και θα συνοδεύει την υπόλοιπη θεματολογία.

Μια που η 4η Οκτωβρίου είναι αφιερωμένη στα δικαιώματα των ζώων και ειδικότερα στα αδέσποτα, η κατασκευή μας για την ημέρα ήταν για το 2ο τμήμα σκυλάκια φτιαγμένα από καρδιές…γιατί και τα ζώα έχουν καρδιά…

και ακολούθησαν τα γατάκια

Στο 1ο τμήμα η κατασκευή της ημέρας ήταν σελιδοδείκτες

Και φυσικά η ενασχόληση με τα ζώα δεν μπορεί παρά να μας οδηγήσει στους μύθους του Αισώπου. Διαλέξαμε μεταξύ των ζώων που αναφέρονται να διαβάσουμε για την αλεπού, το οποίο ήταν και έναυσμα για να μάθουμε το Α, και συγκεκριμένα στο μύθο για την αλεπού και το κοράκι

Η 28η Οκτωβρίου στο νηπιαγωγείο

Πλησιάζοντας η 28η Οκτωβρίου ξεκινήσαμε να ετοιμαζόμαστε για τη γιορτή και να μαθαίνουμε τι είναι αυτό που γιορτάζουμε τη μέρα αυτή.

Είδαμε φωτογραφίες, βιβλία, έργα τέχνης και βίντεο σχετικά, συζητήσαμε και λύσαμε τις απορίες μας για τα γεγονότα και τις συνθήκες της εποχής.

  

 

ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση…

(περισσότερα…)

Γιορτή του πατέρα

Η ημέρα του πατέρα ή όπως έχουμε συνηθίσει να την λέμε «γιορτή του πατέρα» είναι η παγκόσμια γιορτή που τιμούμε τους μπαμπάδες όλου του κόσμου. Είναι κινητή εορτή όπως και η γιορτή της μητέρας. Φυσικά τους γονείς μας τους τιμάμε και τους αγαπάμε κάθε μέρα του χρόνου αλλά οι παγκόσμιες ημέρες μας δίνουν τη ευκαιρία να τους πούμε και να τους δείξουμε για μία ακόμα φορά πόσο τους αγαπάμε!

Η γιορτή του πατέρα είναι κινητή και στην Ελλάδα γιορτάζεται κάθε χρόνο την τρίτη Κυριακή του Ιουνίου. Για το 2020 η γιορτή του πατέρα έπεσε την Κυριακή 21 Ιουνίου και για πρώτη φορά, με την παράταση της λειτουργίας των νηπιαγωγείων, προλάβαμε να την γιορτάσουμε, να φτιάξουμε κάρτες και να γράψουμε τις ευχές μας

Καλοκαιρινές ευχές

Για ν’ αποχαιρετήσουμε την παράξενη αυτή χρονιά φτιάξαμε μια κάρτα- καραβάκι

Στολίσαμε τις τσάντες με θαλασσινές κατασκευές και τις γεμίσαμε με τους φακέλους  και τις εργασίες όλης της χρονιάς (περισσότερα…)

Χρόνια πολλά παππού και γιαγιά

Την 1η Οκτωβρίου γιορτάζεται η παγκόσμια μέρα της τρίτης ηλικίας. Συζητήσαμε για τον παππού και τη γιαγιά και πόσο κοντά είναι στη ζωή μας και φτιάξαμε με τις σκέψεις μας μια αφίσα

  

Ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε ένα βιβλιαράκι που το βρήκαμε στο μπλογκ Πάω Α και μ’ αρέσει

 

Επιστρέφοντας στο σχολείο συντροφιά με τα έντομα..

Η επιστροφή μας στο σχολείο μετά απ’ το κλείσιμο λόγω του κορονοϊού ήταν τελείως διαφορετική για όλους. Λίγα παιδιά στην τάξη, με λιγότερα παιχνίδια και λιγότερες ανοιχτές γωνιές, χωρίς παρεούλα, μόνο δύο παιδιά σε κάθε τραπέζι, κρατώντας τις απαραίτητες αποστάσεις.

Η πρώτη ρουτίνα της ημέρας μας έφερε μπροστά σε ένα ασυνήθιστο θέαμα: είχαμε ένα μεγάλο κενό να καλύψουμε….Ενώ είχαμε αφήσει το ημερολόγιό μας σ’ αυτό:

…προσπεράσαμε πολλές πολλές μέρες και φτάσαμε σ’ αυτό:

Και μια που αφήναμε πίσω μας μια παράξενη άνοιξη που κράτησε λίγο παραπάνω απ’ το κανονικό, σκεφτήκαμε να μην αφήσουμε παραπονεμένα τα έντομα που έχουν γεμίσει τον αέρα και μας αρέσουν τόσο.

Ασχοληθήκαμε πιο πολύ με τα μυρμήγκια τα εργατικά και τις μεταμορφώσεις της πεταλούδας αλλά και με άλλα χρήσιμα (ή όχι και τόσο χρήσιμα) έντομα, όπως τα κουνούπια, που δεν είναι χρήσιμα γιατί μας τσιμπάνε, την αράχνη, τον μεταξοσκώληκα (περισσότερα…)

18 Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα των Μουσείων

Στις 18 Μαΐου γιορτάζουν τα μουσεία όλου του κόσμου. Για τη γιορτή τους αυτή ετοιμάζουν διάφορες εκπλήξεις για τους φίλους τους. Εκδηλώσεις, προγράμματα για παιδιά και μεγάλους και άλλα πολλά. Για να τα γνωρίσουν όλα αυτά όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι και να αγαπήσουν το μουσείο όσο το δυνατόν περισσότερο, αποφασίστηκε να μπορούμε να επισκεφτούμε όποιο μουσείο θέλουμε χωρίς να πληρώσουμε εισιτήριο.

Φέτος όμως που όλα είναι διαφορετικά, η μεγάλη αυτή γιορτή είναι σημαντική και για έναν ακόμα λόγο: στις 18 Μαΐου ανοίγουν τα μουσεία ξανά, μετά από δυο μήνες που έμειναν κλειστά λόγω του κορονοϊού.

Επειδή ίσως να φοβόμαστε ακόμα και πρέπει να προσέχουμε ακόμα πιο πολύ, μπορούμε να επισκεπτόμαστε τις σελίδες των μουσείων στο ίντερνετ, να δούμε τα εκθέματα και τα προγράμματά τους, τις εικόνες και τα παιχνίδια μέσα απ’ τον υπολογιστή μας.



Λήψη αρχείου

Μπορούμε επίσης να εκτυπώσουμε και να φτιάξουμε στο αστεράκι το έκθεμα που μας έκανε εντύπωση ή να το ζωγραφίσεις σε μια σελίδα και να γράψεις πού το είδες και πώς το λένε και η μαμά να συμπληρώσει γιατί σου άρεσε

Μπορούμε να συμπληρώσουμε την ακροστοιχίδα του μουσείου στο πρώτο φύλλο εργασίας που βλέπουμε παρακάτω, γράφοντας στα κουτάκια τις λέξεις που βρίσκονται δίπλα στις εικόνες στο δεύτερο φύλλο

Παίζουμε το διαδικτυακό παιχνίδι “Η Αριάδνη στο μουσείο της Ακρόπολης”

https://artdetectiveforkids.blogspot.com/2020/05/blog-post_17.html?spref=fb&fbclid=IwAR2-t6zs09WJ7Z40Zmzl8aE_ihp6ke-ck6hNkTNzILydOeRtSEWyxhfguuU

Ακούμε το τραγούδι “Μες το μουσείο” απ’ το cd Εδώ Λιλιπούπολη

https://www.youtube.com/watch?v=6LOkRjUCgRQ

 

Ψηφιακό παιχνίδι: Το σταυρόλεξο των λουλουδιών

Παίζουμε με τα ονόματα των λουλουδιών. Ο σύνδεσμος μας οδηγεί σε ένα σταυρόλεξο, πατώντας τις επιλογές στα δεξιά εμφανίζονται με τα ίδια στοιχεία κι άλλες ψηφιακές ασκήσεις αλλά και εκτυπώσιμα φύλλα εργασίας

https://wordwall.net/resource/1983736/%cf%84%ce%bf-%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%85%cf%81%cf%8c%ce%bb%ce%b5%ce%be%ce%bf-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%bb%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%bf%cf%85%ce%b4%ce%b9%cf%8e%ce%bd