ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΔΙΚΑΙΟΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ


Με αφορμή΄την παγκόσμια ημέρα των ζώων αρχίσαμε να ασχολούμαστε με τα ζώα, ένα θέμα πολύ αγαπημένο των παιδιών που θα μας απασχολήσει αρκετά κατά τη διάρκεια της χρονιάς και θα συνοδεύει την υπόλοιπη θεματολογία.
Μια που η 4η Οκτωβρίου είναι αφιερωμένη στα δικαιώματα των ζώων και ειδικότερα στα αδέσποτα, η κατασκευή μας για την ημέρα ήταν για το 2ο τμήμα σκυλάκια φτιαγμένα από καρδιές…γιατί και τα ζώα έχουν καρδιά…
και ακολούθησαν τα γατάκια
Στο 1ο τμήμα η κατασκευή της ημέρας ήταν σελιδοδείκτες
Και φυσικά η ενασχόληση με τα ζώα δεν μπορεί παρά να μας οδηγήσει στους μύθους του Αισώπου. Διαλέξαμε μεταξύ των ζώων που αναφέρονται να διαβάσουμε για την αλεπού, το οποίο ήταν και έναυσμα για να μάθουμε το Α, και συγκεκριμένα στο μύθο για την αλεπού και το κοράκι
Πλησιάζοντας η 28η Οκτωβρίου ξεκινήσαμε να ετοιμαζόμαστε για τη γιορτή και να μαθαίνουμε τι είναι αυτό που γιορτάζουμε τη μέρα αυτή.
Είδαμε φωτογραφίες, βιβλία, έργα τέχνης και βίντεο σχετικά, συζητήσαμε και λύσαμε τις απορίες μας για τα γεγονότα και τις συνθήκες της εποχής.
ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση…
Η ημέρα του πατέρα ή όπως έχουμε συνηθίσει να την λέμε «γιορτή του πατέρα» είναι η παγκόσμια γιορτή που τιμούμε τους μπαμπάδες όλου του κόσμου. Είναι κινητή εορτή όπως και η γιορτή της μητέρας. Φυσικά τους γονείς μας τους τιμάμε και τους αγαπάμε κάθε μέρα του χρόνου αλλά οι παγκόσμιες ημέρες μας δίνουν τη ευκαιρία να τους πούμε και να τους δείξουμε για μία ακόμα φορά πόσο τους αγαπάμε!
Η γιορτή του πατέρα είναι κινητή και στην Ελλάδα γιορτάζεται κάθε χρόνο την τρίτη Κυριακή του Ιουνίου. Για το 2020 η γιορτή του πατέρα έπεσε την Κυριακή 21 Ιουνίου και για πρώτη φορά, με την παράταση της λειτουργίας των νηπιαγωγείων, προλάβαμε να την γιορτάσουμε, να φτιάξουμε κάρτες και να γράψουμε τις ευχές μας
Για ν’ αποχαιρετήσουμε την παράξενη αυτή χρονιά φτιάξαμε μια κάρτα- καραβάκι
Στολίσαμε τις τσάντες με θαλασσινές κατασκευές και τις γεμίσαμε με τους φακέλους και τις εργασίες όλης της χρονιάς (περισσότερα…)
Την 1η Οκτωβρίου γιορτάζεται η παγκόσμια μέρα της τρίτης ηλικίας. Συζητήσαμε για τον παππού και τη γιαγιά και πόσο κοντά είναι στη ζωή μας και φτιάξαμε με τις σκέψεις μας μια αφίσα
Ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε ένα βιβλιαράκι που το βρήκαμε στο μπλογκ Πάω Α και μ’ αρέσει 
Η επιστροφή μας στο σχολείο μετά απ’ το κλείσιμο λόγω του κορονοϊού ήταν τελείως διαφορετική για όλους. Λίγα παιδιά στην τάξη, με λιγότερα παιχνίδια και λιγότερες ανοιχτές γωνιές, χωρίς παρεούλα, μόνο δύο παιδιά σε κάθε τραπέζι, κρατώντας τις απαραίτητες αποστάσεις.
Η πρώτη ρουτίνα της ημέρας μας έφερε μπροστά σε ένα ασυνήθιστο θέαμα: είχαμε ένα μεγάλο κενό να καλύψουμε….Ενώ είχαμε αφήσει το ημερολόγιό μας σ’ αυτό:
…προσπεράσαμε πολλές πολλές μέρες και φτάσαμε σ’ αυτό:
Και μια που αφήναμε πίσω μας μια παράξενη άνοιξη που κράτησε λίγο παραπάνω απ’ το κανονικό, σκεφτήκαμε να μην αφήσουμε παραπονεμένα τα έντομα που έχουν γεμίσει τον αέρα και μας αρέσουν τόσο.
Ασχοληθήκαμε πιο πολύ με τα μυρμήγκια τα εργατικά και τις μεταμορφώσεις της πεταλούδας αλλά και με άλλα χρήσιμα (ή όχι και τόσο χρήσιμα) έντομα, όπως τα κουνούπια, που δεν είναι χρήσιμα γιατί μας τσιμπάνε, την αράχνη, τον μεταξοσκώληκα (περισσότερα…)
Στις 18 Μαΐου γιορτάζουν τα μουσεία όλου του κόσμου. Για τη γιορτή τους αυτή ετοιμάζουν διάφορες εκπλήξεις για τους φίλους τους. Εκδηλώσεις, προγράμματα για παιδιά και μεγάλους και άλλα πολλά. Για να τα γνωρίσουν όλα αυτά όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι και να αγαπήσουν το μουσείο όσο το δυνατόν περισσότερο, αποφασίστηκε να μπορούμε να επισκεφτούμε όποιο μουσείο θέλουμε χωρίς να πληρώσουμε εισιτήριο.
Φέτος όμως που όλα είναι διαφορετικά, η μεγάλη αυτή γιορτή είναι σημαντική και για έναν ακόμα λόγο: στις 18 Μαΐου ανοίγουν τα μουσεία ξανά, μετά από δυο μήνες που έμειναν κλειστά λόγω του κορονοϊού.
Επειδή ίσως να φοβόμαστε ακόμα και πρέπει να προσέχουμε ακόμα πιο πολύ, μπορούμε να επισκεπτόμαστε τις σελίδες των μουσείων στο ίντερνετ, να δούμε τα εκθέματα και τα προγράμματά τους, τις εικόνες και τα παιχνίδια μέσα απ’ τον υπολογιστή μας.
Μπορούμε επίσης να εκτυπώσουμε και να φτιάξουμε στο αστεράκι το έκθεμα που μας έκανε εντύπωση ή να το ζωγραφίσεις σε μια σελίδα και να γράψεις πού το είδες και πώς το λένε και η μαμά να συμπληρώσει γιατί σου άρεσε
Μπορούμε να συμπληρώσουμε την ακροστοιχίδα του μουσείου στο πρώτο φύλλο εργασίας που βλέπουμε παρακάτω, γράφοντας στα κουτάκια τις λέξεις που βρίσκονται δίπλα στις εικόνες στο δεύτερο φύλλο
Παίζουμε το διαδικτυακό παιχνίδι “Η Αριάδνη στο μουσείο της Ακρόπολης”
Ακούμε το τραγούδι “Μες το μουσείο” απ’ το cd Εδώ Λιλιπούπολη
https://www.youtube.com/watch?v=6LOkRjUCgRQ
Παίζουμε με τα ονόματα των λουλουδιών. Ο σύνδεσμος μας οδηγεί σε ένα σταυρόλεξο, πατώντας τις επιλογές στα δεξιά εμφανίζονται με τα ίδια στοιχεία κι άλλες ψηφιακές ασκήσεις αλλά και εκτυπώσιμα φύλλα εργασίας