
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:Ζω καλύτερα- Ευ ζην.
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα
Τίτλος προγράμματος: «Τροφή για Δράση».
Οι δραστηριότητες και το υλικό ανακτήθηκαν από τις εργαλειοθήκες (toolboxes) «Τροφή για Δράση» του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Κοινωνικής και Προληπτικής Ιατρικής (ΙΚΠΙ) και τη UNICEF, στο πλαίσιο του Εθνικού Δικτύου Συνεργαζόμενων Φορέων για τη Δημόσια Υγεία της Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας, η οποία υλοποιείται από το Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με τη UNICEF στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Τίτλος: Γνωρίζουμε τους Υπερασπιστές μας
(διάρκεια: 4 ώρες)
Θεματικό Πεδίο & Θεματική Ενότητα: Α΄ Παιδί και Επικοινωνία – Α.1. Γλώσσα
Γνώσεις:
Να αναγνωρίζουν λεξιλόγιο (λειτουργικό λεξιλόγιο, λεξιλόγιο με λέξεις υψηλής συχνότητας χρήσης, ορολογία γνωστικών αντικειμένων) που συναντάται σε διάφορα επικοινωνιακά πλαίσια (i).
Δεξιότητες:
Να κάνουν περιγραφές με λογική σειρά και συνέπεια (i).
Στάσεις
Να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους (i).
Να υιοθετούν κριτική στάση απέναντι σε πληροφορίες (i).
ΔΡΑΣΗ: Το προφίλ των Υπερασπιστών
Αποστολή: Η αποστολή των υπερασπιστών είναι να προστατεύουν τα παιδιά και τα δικαιώματά τους σε όλον τον κόσμο.
Ο Μπόρζι – Ο Φύλακας της Εκπαίδευσης

Είναι ο φύλακας της εκπαίδευσης και των ίσων ευκαιριών. Έχει την τρομερή υπερ… μύτη και “μυρίζει” τις ευκαιρίες για μάθηση σε κάθε γωνιά του κόσμου! Ο Μπόρζι είναι σούπερ ακούραστος και δεν σταματά μέχρι όλα τα παιδιά να μπορούν να αποκτήσουν έγκυρες επιστημονικές γνώσεις για τα πάντα γύρω τους!
Λατρεύει
Να τρώει πρωινό & ενδιάμεσα γεύματα! Μπορείς να τον πεις και βασιλιά του πρωινού και του δεκατιανού/απογευματινού! Έχει πάντα μαζί του λίγα καροτάκια και ένα ωραίο ντιπ γιαουρτιού για να τα βουτήξει μόλις η κοιλιά του γουργουρίσει. Πολύ χρήσιμο για τις μεγάλες αποστολές των υπερασπιστών που όλο και κάποιος θα πεινάσει!
Αγαπημένη Λιχουδιά
Τρελαίνεται να δοκιμάζει νέες γεύσεις! Με το που μαθαίνει για κάποια νέα υγιεινή συνταγή, την φτιάχνει κατευθείαν για το πρωινό ή το δεκατιανό του!
Η Φελίς – Η Πρεσβευτής της Ισότητας και της Δικαιοσύνης

Υπερασπίζεται την ισότητα και προστατεύει τα παιδιά από κάθε τι άδικο. Έχει την φοβερή υπερ… φωνή και με αυτήν φέρνει τη δικαιοσύνη σε όλα τα παιδιά! Είναι σούπερ δυναμική και δεν σταματά μέχρι όλα τα παιδιά να έχουν το δίκαιο με το μέρος τους!
Λατρεύει
Να πίνει νερό! Δεν πάει πουθενά χωρίς το τεράστιο… βαρέλι της με νερό που ονομάζει Σούπερ Παγούρι! Πολύ χρήσιμο όταν μάχεται υπέρ των δικαιωμάτων των παιδιών ή όταν χρησιμοποιεί τον σούπερ βρυχηθμό της για να μεταφέρει το μήνυμα της ισότητας σε όλο τον κόσμο.
Αγαπημένη Λιχουδιά
Νερό και πάλι νερό! Νερό σε όλες του τις μορφές: νερό με παγάκια, νερό χωρίς παγάκια, νερό σε ποτήρι, νερό σε παγούρι, νερό από βρύση, νερό εμφιαλωμένο, νερό αρωματισμένο με φρούτα και αρωματικά, νερό με μπουρμπουλήθρες, νερό με μια φέτα λεμόνι και ό,τι άλλο νερό φανταστείς!
Ο Ίντρι – Ο Προστάτης της Υγείας και της Ευτυχίας

Προστατεύει την υγεία και την ευτυχία των παιδιών σε όλο τον κόσμο! Έχει το απίθανο υπερ… άλμα και γι’ αυτό βρίσκεται στη στιγμή όπου χρειάζεται να προστατεύσει την υγεία των παιδιών. Είναι σούπερ γρήγορος και δεν σταματά μέχρι να σιγουρευτεί ότι όλα τα παιδιά είναι υγιή και ασφαλή.
Λατρεύει
Τη σωματική δραστηριότητα: του αρέσει να κινείται, να σκαρφαλώνει, να τρέχει, να ανεβαίνει, να κατεβαίνει… όλη την ώρα. Έχει πάντα μαζί του το σχοινάκι του από κληματσίδα, ώστε να μην χάνει προπόνηση και να κάνει τα χοροπηδητά του όταν βαριέται. Βέβαια, αυτό το σχοινάκι του έχει φανεί χρήσιμο και σε πολλές αποστολές που πρέπει να δράσει σούπερ γρήγορα για να προστατεύσει τα παιδιά!
Αγαπημένη Λιχουδιά
Του αρέσουν τα ισορροπημένα γεύματα. Τρελαίνεται για λαχανικά, φρούτα, όσπρια και ξηρούς καρπούς.
Βήμα 1ο:
Παρακολούθηση των σχετικών video, γνωριμία με τους Ήρωες-Υπερασπιστές, συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων.
Βήμα 2ο:
Διάκριση χαρακτηριστικών των Ηρώων-Υπερασπιστών, εύρεση σημείων ταύτισης με αυτούς, απεικόνιση από τους μαθητές/μαθήτριες του ήρωα προτίμησής τους.




ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών γίνεται μέσω διαπίστωσης των νέων γνώσεων που αποκτήθηκαν και εμπεδώθηκαν από αυτούς/αυτές και μέσω των εικαστικών τους δημιουργιών.
__________
Εικόνα άρθρου: “Μόρζι”, ιχνογράφημα με μαρκαδόρους και κηροπαστέλ, έργο μαθητή. Ο Μόρζι είναι ένας από τους Υπερασπίστριες του Προγράμματος