Άρθρα κατηγορίας Γενικά
Ομαδική εργασία: Το ηλιακό μας σύστημα
Μια ευχάριστη έκπληξη μας περίμενε την ώρα της ελεύθερης ενασχόλησης των παιδιών στις γωνιές των δραστηριοτήτων , στο πλαίσιο του αυθόρμητου παιχνιδιού…
Τα παιδιά ανακαλώντας τις πληροφορίες και τις γνώσεις που ήδη είχαν αποκομίσει κατά τη διάρκεια της ενασχόλησής τους με τις δραστηριότητες στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στο Διεθνές Δίκτυο Εκπαίδευσης για την Αειφορία Από τη Μυθολογία στο Διάστημα-Myth2space και ανατρέχοντας από μόνα τους στα βιβλία που είχαμε επεξεργαστεί στην τάξη, πήραν την πρωτοβουλία και συναποφάσισαν να δημιουργήσουν συνεργατικά το δικό τους ηλιακό σύστημα χρησιμοποιώντας ποικίλα υλικά, όπως πλαστελίνη, χαρτόνια, γκοφρέ…
(Ανάπτυξη και προαγωγή της διερευνητικής – βιωματικής και συνεργατικής μάθησης, την αυτενέργειας και την κοινωνικοποίησης των παιδιών)
5 ΙΟΥΝΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Τα παιδιά του 4ου Νηπιαγωγείου Κηφισιάς, σε συνεργασία με τους/τις μαθητές/τριες της Α’ Τάξης του 6ου Δημοτικου Σχολείου Κηφισιάς, έφτιαξαν αφίσες με μηνύματα ευαισθητοποίησης για την προστασία του περιβάλλοντος. Οι αφίσες αναρτήθηκαν στα σχολεία και στον περιβάλλοντα χώρο, για διάχυση των μηνυμάτων στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα και στην τοπική κοινωνία.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ 2026
ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΜΕ ΤΟ 6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ:ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΦΙΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Το Νηπιαγωγείο μας συνεργάστηκε με τα παιδιά και τη δασκάλα της Α΄ Τάξης του 6ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς, στο πλαίσιο συμμετοχής και των δύο σχολείων στο Διεθνές Δίκτυο Εκπαίδευσης για την Αειφορία Από τη Μυθολογία στο Διάστημα-Myth2space, για τη δημιουργία ενός κοινού δίπτυχου έργου και πιο συγκεκριμένα για τη δημιουργία δύο αφισών, μία με τίτλο “Η ΓΗ ΠΟΝΑΕΙ” (6ο Δημοτικο Σχολείο Κηφισιάς) που σχετίζεται με τις απειλές που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας και μία με τίτλο ” Η ΓΗ ΧΑΜΟΓΕΛΑΕΙ” (4ο Νηπιαγωγείο Κηφισιάς) που σχετίζεται με τους τρόπους προστασίας του πλανήτη μας.
Αντίγραφα των αφισών παρέλαβαν και τοποθέτησαν σε εμφανές σημείο εντός του σχολικού χώρου και τα δύο σχολεία, καθώς επίσης τοποθετήθηκαν στον περιβάλλοντα χώρο εξωτερικά του σχολείου και παραδόθηκαν για ανάρτηση και στον Δήμο Κηφισιάς, προκειμένου να κοινοποιηθούν στην τοπική κοινωνία και στην ευρύτερη κοινότητα.
Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Νηπιαγωγείου Κηφισιάς για την άμεση ανταπόκριση και αρωγή στην προσπάθειά μας αυτή.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ΤΑΞΗ ΤΟΥ 6ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Την Πέμπτη 14 Μαΐου τα νήπια του σχολείου μας επισκέφθηκαν το 6ο Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς, στο πλαίσιο της προετοιμασίας τους για την ομαλή μετάβασή τους στο Δημοτικό σχολείο. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου από την εκπαιδευτικό της Α’ τάξης, κ.Σταματία Κεχαγιά, γνώρισαν τον Διευθυντή, κ. Κωνσταντίνο Πρέντο και συνομίλησαν μαζί του και φιλοξενήθηκαν στην Α΄ Τάξη, όπου συνομίλησαν με τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες, αντάλλαξαν ιδέες και εμπειρίες και έγιναν “μικροί δημοσιογράφοι” , εκφράζοντας τις απορίες τους τις οποίες είχαμε καταγράψει σε μορφή ερωτηματολογίου κατά τον σχεδιασμό της επίσκεψης.
Μέσα από τη δράση επιτεύχθηκε η βιωματική προσέγγιση του χώρου και των συνθηκών λειτουργίας του μελλοντικού τους σχολείου, βοηθώντας στην ομαλή προσαρμογή στις νέες συνθήκες της σχολικής πραγματικότητας καθώς και η επικοινωνία και συνεργασία των εκπαιδευτικών των δύο βαθμίδων.
ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ:
Αναπτύχθηκε συζήτηση στην ολομέλεια με θέμα την επικείμενη επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο. Τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να εκφράσουν τις απόψεις και τα συναισθήματά τους, που ήταν πολλά και σε μερικές περιπτώσεις διαφορετικά ή και αντικρουόμενα, όπως χαρά αλλά και φόβος, ενθουσιασμός ή/και ανησυχία, κλπ.
Με αφόρμηση τα συμπεράσματα της συζήτησης, οι εκπαιδευτικοί κάλεσαν τα παιδιά να γίνουν “μικροί εξερευνητές” ή και “δημοσιογράφοι” και να καταθέσουν τις ιδέες τους γύρω από το τι θα ήθελαν να διερευνήσουν κατά την επίσκεψή τους ή τις απορίες που πιθανόν έχουν (καταιγισμός ιδεών – ιδεοθύελλα) τις οποίες καταγράψαμε ώστε να είμαστε έτοιμοι κατά την επίσκεψή μας να “πάρουμε τη συνέντευξή ” μας από τα μέλη της ομάδας της Α΄Τάξης και να συγκεντρώσουμε τα στοιχεία που μας ενδιαφέρουν να μάθουμε (διερευνητική -βιωματική μάθηση)
Φτάσαμε τις 17 ερωτήσεις!
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:
- Θέλω να ρωτήσω αν ξέρουν την αλφαβήτα
- Θέλω να ρωτήσω αν είναι καλά τα πράγματα
- Πόσες ώρες είναι το διάλειμμα;
- Τι παίζουν στο διάλειμμα;
- Να ρωτήσω αν μετράνε μέχρι το 100
- Τι μάθημα κάνουν;
- Ξέρουν να διαβάζουν;
- Ξέρουν να κάνουν μπαλέτο;
- Ξέρουν για τους αστροναύτες και τη γη;
- Ποια μαθήματα κάνει η κυρία τους;
- Φτιάχνετε πράγματα από πλαστελίνη;
- Αν έχουν χρόνο να ζωγραφίζουν
- Πόσα παιδάκια είναι στην τάξη τους;
- Έχουν πίνακα για να γράφουν με την κιμωλία;
- Πώς είναι η τάξη του δημοτικού;
- Πόση ώρα μένουν τα παιδιά στο σχολείο;
- Στο δημοτικό μπορούμε να παίξουμε ποδόσφαιρο;
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ:
Η εκπαιδευτικός της Α’ τάξης, κ.Σταματία Κεχαγιά, υποδέχθηκε με χαρά τα παιδιά.
Ο Διευθυντής του σχολείου, κ. Κωνσταντίνος Πρέντος, καλωσόρισε θερμά τα νήπια και απάντησε στις απορίες τους.
Ξενάγηση στους χώρους του σχολείου
Η επίσκεψη στην Α΄Τάξη
Τα δωράκια μας για τους μαθητές/τριες της Α΄Τάξης:
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ:
Επιστρέφοντας στο Νηπιαγωγείο, τα νήπια ενθαρρύνθηκαν να αποτυπώσουν σε ένα ανοικτού τύπου φύλλο εργασίας τις εντυπώσεις τους από την επίσκεψη και να αξιολογήσουν το πόσο τους άρεσε, χρωματίζοντας την αντίστοιχη φατσούλα:
Μόλις ολοκλήρωνε τη ζωγραφιά του το κάθε παιδί, περιέγραφε προφορικά αυτό που του έκανε την περισσότερη εντύπωση και η εκπαιδευτικός κατέγραφε ακριβώς τα λόγια του παιδιού.
Επιπλέον, στην αξιολόγησή τους όλα τα παιδιά επέλεξαν να χρωματίσουν τη χαρούμενη φατσούλα, που αντιστοιχούσε στο ότι τους άρεσε πολύ η επίσκεψη.
Πικ νικ στην αυλή
ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ 2026
ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2026
ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ
Ημέρα της Γης – 22 Απριλίου
Ακούσαμε το τραγούδι “Αν όλα τα παιδιά της γης”, σε ποίηση του Γιάννη Ρίτσου
Αν όλα τα παιδιά της γης
φωνάζαν τους μεγάλους
κι αφήναν τα γραφεία τους
και μπαίναν στο χορό,
ο κύκλος θα γινότανε
ακόμα πιο μεγάλος
και δυο φορές τη Γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ.
το τραγουδήσαμε και το χορέψαμε όλοι/ες μαζί …
και δημιουργήσαμε ένα ομαδικό έργο το οποίο αναρτήσαμε στην πόρτα της τάξης για διάχυση των αποτελεσμάτων στα μέλη της σχολικής μας κοινότητας…









































