Στο μάθημα των Αγγλικών οι μαθητές μίλησαν για το Halloween, την προέλευση και τον εορτασμό του.
Τραγούδησαν και ζωγράφησαν τον Jack O lantern
΄Επαιξαν παιχνίδια για το trick or treat!
28 Οκτωβρίου 1940
Γιορτάζουμε το ΟΧΙ!
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας μαθαίνουν για το έπος του ’40 μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο, τραγούδια και φωτογραφίες της εποχής…
Γνωρίζουν τί συμβολίζει η Σημαίας μας και ο Εθνικός μας Ύμνος………….
Οι κατασκευές μας !
Ζήτω το ΟΧΙ!
Έλληνες στρατιώτες
Το ΟΧΙ ψηφιδωτό με γλασσέ χαρτί
Ζωγραφίζουμε το ΟΧΙ…
τη σημαία μας….
το σύμβολο της Ειρήνης…
” Πόλεμος και Ειρήνη ”
” Πόλεμος του ’40 – Σκηνές από το μέτωπο του αγώνα “
” Το παιδί με το περιστέρι ” – Πάμπλο Πικάσο
Θέατρο Σκιών – ” Ο Καραγκιόζης στρατιώτης ”
Ζωγραφίζουμε τις εντυπώσεις μας
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ !!
Οι πρώτες μας εργασίες
Τα χεράκια αγαπάνε… αγκαλιάζουν… χαιδεύουν… ζωγραφίζουν…. παίζουν… τρώνε ……..
Δε μαλώνουν… δε χτυπάνε… δεν σπρώχνουν…
Ζωγραφίζουμε το αποτύπωμα των χεριών μας!
Μιλάμε για τον εαυτό μας και τον ζωγραφίζουμε σε κάδρο!!
Πόσα παιδάκια έχει η τάξη μας;
Μετράμε, ζωγραφίζουμε και φτιάχνουμε αφίσα, με τίτλο ”Η τάξη μας”!!
Διαβάζουμε το βιβλίο ” ΕΛΜΕΡ – Ο παρδαλός ελέφαντας ”
Ζωγραφίζουμε τον δικό μας ξεχωριστό και διαφορετικό ελέφαντα!!
Μαθαίνουμε τα χρώματα!
Ζωγραφική με τέμπερες και πινέλα!!
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων είναι διδακτική και εκπαιδευτική δράση, η οποία έχει ως στόχο την ενίσχυση της καλλιέργειας δεξιοτήτων. Ειδικότερα, αφορά την ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), δεξιοτήτων ζωής (life skills) και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης (STEM Skills).
Οι δεξιότητες αυτές είναι απαραίτητες για την προσωπική, κοινωνική και επαγγελματική εξέλιξη των μαθητών και των μαθητριών. Οι ήπιες δεξιότητες περιλαμβάνουν την επικοινωνία, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την ομαδική εργασία και την επίλυση προβλημάτων. Οι δεξιότητες ζωής περιλαμβάνουν την αυτογνωσία, την αυτοαντίληψη, την αυτοπεποίθηση, την αυτοεκτίμηση και την αυτοδιαχείριση. Οι δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, την επίλυση προβλημάτων, τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα.
Εφαρμόζονται σε 4 θεματικές ενότητες και στο πλαίσιο τους οι μαθητές συμμετέχουν σε δραστηριότητες, μέσω των οποίων αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, τη συνεργασία, την επικοινωνία, τη λήψη πρωτοβουλιών, την οργανωτική τους ικανότητα και την επίλυση προβλημάτων.
Τα Εργαστήρια που θα διδαχτούν οι μαθητές/τριες της σχολικής μας μονάδας για τη σχολική χρονιά 2024-2025 , ανά θεματικό κύκλο, είναι τα εξής:
1η Θεματική Ενότητα: ” Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη ”
Υποθεματική : Ανθρώπινα Δικαιώματα
Τίτλος: ” Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική! ”
Στόχος : Να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με τη διαφορετική δομή άλλων οικογενειών εκτός από τη δική τους, να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους, να εκφράσουν αντιλήψεις, συναισθήματα, ιδέες για την έννοια της οικογένειας και να έρθουν σε επαφή με όψεις της οικογενειακής πολυμορφίας.
2η Θεματική Ενότητα : ” Ζω καλύτερα – Ευ Ζην ”
Υποθεματική : Υγεία – Οδική ασφάλεια
Τίτλος: ” Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ ”
Στόχος : Να γνωρίσουν οι μαθητές τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
3η Θεματική Ενότητα : ” Φροντίζω το περιβάλλον”
Υποθεματική: Οικολογία
Τίτλος: ” Ανακαλύπτοντας τη Γυάρο, ένα θαλάσσιο οικοσύστημα στην καρδιά των Κυκλάδων ”
Στόχος : Να γνωρίσουν οι μαθητές ένα πλούσιο θαλάσσιο οικοσύστημα, να κατανοήσουν τις απειλές που αντιμετωπίζει και να εξερευνήσουν το ρόλο που μπορεί να παίξει ο καθένας για να το προστατεύσει για τις μελλοντικές γενιές. Οι δραστηριότητες δίνουν την ευκαιρία εικαστικής έκφρασης δημιουργώντας ένα καλλιτεχνικό έργο ή ένα παιχνίδι. Στο σύνολό τους δίνουν το όραμα μιας πρότυπης θαλάσσιας προστατευόμενης περιοχής.
4η Θεματική Ενότητα : ”Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία ”
Υποθεματική: STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: ” STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική ”
Στόχος : Να έρθουν οι μαθητές/τριες σε επαφή με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.
Ένα από τα κοινά παραγώμενα έργα του etwinning έργου μας ήταν και η αφίσα που δημιουργήσαμε, με φωτογραφίες από τις δράσεις των μαθητών μας!
One of the collaborative products of our etwinning project was the poster we created, with photos of our students’ activities!
Μία από τις κοινές δράσεις με τους συνεργάτες μας στο etwinning ήταν και η δημιουργία ενός τραγουδιού.
Οι μαθητές από όλα τα συμμετέχοντα σχολεία έγραψαν στίχους στα Αγγλικά, ακολουθώντας το ρυθμό του αγγλικού τραγουδιού ” London Bridge is Falling Down”.
Οι στίχοι συνδιάστηκαν και με την κατάλληλη μουσική υπόκρουση έγιναν τραγούδι!
Μπορείτε να το ακούσετε κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο!
Καλή ακρόαση!
One of our joint activities with our eTwinning partners was the creation of a song.
Students from all participating schools wrote lyrics in English, following the rhythm of the English song “London Bridge is Falling Down.”
The lyrics were combined and, with the appropriate musical accompaniment, became a song!
You can listen to it by clicking on the link below.
Enjoy!
https://drive.google.com/file/d/1ACPee3EiMOnJX84B-L4gHtbC2sspRIe4/view?usp=sharing
4η Θεματική Ενότητα : ‘’ Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία ‘’
Υποθεματική : STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: ‘’ STEAM και η ΓΗ γυρίζει…. ‘’
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει ως στόχο, με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης, οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά είναι αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η
Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.
Γνωρίζουμε τους πλανήτες του Ηλιακού μας συστήματος
Ζωγραφίζουμε τη Γη…
…… και τον Κρόνο
” Με έναν πύραυλο ταξιδεύω στον πλανήτη………………”
Μαθαίνουμε για τη ζωή των αστροναυτών στο διάστημα!
Πως πλένουν τα δόντια και τα μαλλιά τους! Που κοιμούνται! Πως είναι το μπάνιο τους! Τί τρώνε !!
” Ει…αστροναύτη, τι βλέπεις έξω από το διαστημόπλοιό σου;”
Αντίστροφη μέτρηση!
Συμπληρώνουμε τα κενά!
Βρίσκουμε τις διαφορές!
Γνωρίζουμε τον Ήλιο, τα χαρακτηριστικά του και τον συνδέουμε με την Ελληνική Μυθολογία
” Ο μύθος του Φαέθωντα ”
Ποιός ταξίδεψε πρώτος στο διάστημα;
Μιά αδέσποτη σκυλίτσα, η Λάικα!
Οι μαθητές γνωρίζουν την κίνηση της Γης καθώς και την εναλλαγή ημέρας και νύχτας!
” Πως περνάω τη μέρα – Πως περνάω τη νύχτα”
Όμορφες κόρες του Χρόνου…
Οι μαθητές γνωρίζουν πως δημιουργούνται οι εποχές του Χρόνου
” Ζωγραφίζω την αγαπημένη μου εποχή ”
Κατασκευάζουμε πυραύλους!
Ψηφιακά παιχνίδια!
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα ” Ταξίδι στο διάστημα και τα αστέρια ” , με τους Ταξιδιώτες – Science Voyagers
Με ξεναγό την Ανδρομέδα την αστρονόμο και διαβάζοντας τις σημειώσεις της Αγλαονίκης από την αρχαία Ελλάδα, κρατώντας τηλεσκόπια, κυάλια και αστρολάβους επιβιβαστήκαμε στον πύραυλο μας και πήγαμε βόλτα στο διάστημα για να γνωρίσουμε τους πλάνητες και τα μυστικά τους, τους κομήτες και τους μετεωρίτες. Είδαμε αστερισμούς και μάθαμε για τους μύθους τους . Μάθαμε για την ζωή των αστροναυτών και των σπουδαίων αστρονόμων και όλα αυτά με πολλά μουσικά και θεατρικά παιχνίδια και πλούσιο εποπτικό υλικό.
It’s time to meet the Romanian explorer,Gheorghe Cârțan!
Who is Gheorghe Cârțan?
We watch a video about his life and his country, Romania.
Gheorghe Cârțan, also known as “Badea Cârțan” (Brother Cârțan), was a Romanian shepherd who fought for the independence of the Romanians of Transylvania.
At the age of 18, Cârțan crossed the mountains for the first time with his sheep, arriving in the Kingdom of Romania.
He travelled to the villages of Transylvania, carrying books and distributing them to the people.
He travelled on foot to Rome, in 43 days, to see for himself the column of Trajan, which he had read about in books.
On this journey he broke 4 pairs of shoes!
Today, Gheorghe Cârțan is honored as a hero in Romania for his role in the unity of Romanians.
Gheorghe Cârțan, γνωστός και ως “Badea Cârțan” (Αδελφός Cârțan), ήταν Ρουμάνος βοσκός, ο οποίος αγωνίστηκε για την ανεξαρτησία των Ρουμάνων της Τρανσυλβανίας .
Στα 18 του χρόνια, ο Cârțan διέσχισε τα βουνά για πρώτη φορά με τα πρόβατά του, φτάνοντας στο Βασίλειο της Ρουμανίας.
Ταξίδεψε στα χωριά της Τρανσυλβανίας, μεταφέροντας βιβλία και μοιράζοντάς τα στο λαό.
Ταξίδεψε με τα πόδια μέχρι τη Ρώμη, σε 43 ημέρες, για να δει από κοντά τη στήλη του Τραϊανού, για την οποία είχε διαβάσει στα βιβλία.
Στο ταξίδι του αυτό χάλασε 4 ζευγάρια παπούτσια!
Σήμερα, ο Gheorghe Cârțan τιμάται ως ήρωας στην Ρουμανία για τον ρόλο του στην ενότητα των Ρουμάνων .
We write the name of Romanian explorer
We draw the map of Romania
Traditional Romanian clothes and costumes
Animals that Gheorghe Cârțan could see on his journey through Romania
The house of Gheorghe Cârțan
Magic Eggs
Digital games
What we learned about Gheorghe Cârțan
Building Gheorghe Cârțan’s house
Our little students were very excited to build Gheorghe Cârțan’s house, after seeing it in videos and photos. They chose clay as their main material and, after cutting bricks, they joined them together, painted them and made the roof from cardboard and straw. Then they laid out a lawn for the ground and shaped the exterior of the house. They added trees, animals and little people and the…game began!
