Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Ανακοινώσεις | , στις 04-03-2025



Λήψη αρχείου

Αποκριάτικο ξεφάντωμα!

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Απόκριες | , στις 01-03-2025

Φέτος, το νηπιαγωγείο μας πλημμύρισε από χρώματα, χαμόγελα και αμέτρητες αποκριάτικες δημιουργίες!

Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες, με αστείρευτη φαντασία και ενθουσιασμό, μεταμόρφωσαν τις τάξεις σε ένα εργαστήριο χαράς, όπου οι ζωγραφιές ζωντάνεψαν, οι μάσκες πήραν μορφή και τα ψηφιακά παιχνίδια μας ταξίδεψαν σε μαγικούς κόσμους.

Γνωρίσανε  ήθη και έθιμα από διάφορες περιοχές της πατρίδας μας και χορέψανε παραδοσιακά τραγούδια!

Η κορύφωση των εορτασμών μας ήταν το αποκριάτικο πάρτι, όπου οι μικροί μας φίλοι, ντυμένοι με τις ευφάνταστες στολές τους, διασκέδασαν υπό τους ήχους της μουσικής, συμμετέχοντας σε παιχνίδια, χορεύοντας και γελώντας με τα αστεία και τις ξεκαρδιστικές γκριμάτσες του κλόουν Τζίμπο.

Ακολουθούν μερικές ενδεικτικές φωτογραφίες από τις αποκριάτικες δραστηριότητές μας!

21

22

9

8

7

16

15

14

23

20

19

10

5

4

3

2

1

54

50

18

13

12

11

42

44

43

45

36

35

38

37

40

34

33

31

26

25

29

30

27

28

“Καλά Κούλουμα και Καλή Σαρακοστή!”

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων – Θέμα : Η Μεσογειακή Φώκια

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Δράσεις Ενεργού Πολίτη, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Φροντίζω το περιβάλλον | , στις 14-02-2025

 3η  Θεματική Ενότητα :  ” Φροντίζω το περιβάλλον ”

2

Υποθεματική: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Τίτλος:  ” Ανακαλύπτοντας τη Γυάρο, ένα θαλάσσιο  οικοσύστημα στην καρδιά των Κυκλάδων ”

Στόχος του προγράμματος : Να γνωρίσουν οι μαθητές ένα πλούσιο θαλάσσιο οικοσύστημα, να κατανοήσουν τις απειλές που αντιμετωπίζει και να εξερευνήσουν το ρόλο που μπορεί να παίξει ο καθένας μας για να το προστατεύσει για τις μελλοντικές γενιές. Οι δραστηριότητες δίνουν την ευκαιρία εικαστικής έκφρασης δημιουργώντας ένα καλλιτεχνικό έργο ή ένα παιχνίδι. Στο σύνολό τους δίνουν το όραμα μιας πρότυπης θαλάσσιας προστατευόμενης περιοχής. 

******************************************************************

Στο Α’ μέρος του προγράμματος ασχοληθήκαμε με τη Μεσογειακή Φώκια!

Η μεσογειακή φώκια, γνωστή και ως Monachus monachus, είναι ένα από τα πιο σπάνια και απειλούμενα με εξαφάνιση θαλάσσια θηλαστικά στον κόσμο. Στην Ελλάδα, φιλοξενείται ο μισός παγκόσμιος πληθυσμός αυτού του είδους, καθιστώντας τη χώρα μας ζωτικής σημασίας για τη διατήρησή του.

Αυτά τα υπέροχα πλάσματα, με το γυαλιστερό τρίχωμα και τα εκφραστικά μάτια, έχουν προσαρμοστεί μοναδικά στη ζωή στη Μεσόγειο. Τρέφονται κυρίως με ψάρια και άλλα θαλάσσια είδη, ενώ περνούν μεγάλο μέρος της ζωής τους στη θάλασσα, αναζητώντας τροφή και αναπαυόμενα σε απομονωμένες παραλίες ή σπηλιές.

Η μεσογειακή φώκια αντιμετωπίζει πολλές απειλές, όπως η ρύπανση των θαλασσών, η απώλεια των φυσικών της οικοτόπων και η αλληλεπίδραση με την αλιεία. Η προστασία της και η διατήρηση των οικοσυστημάτων όπου ζει είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωσή της και για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας στη Μεσόγειο.

Οι προσπάθειες για την προστασία της μεσογειακής φώκιας περιλαμβάνουν τη δημιουργία προστατευόμενων περιοχών, την παρακολούθηση των πληθυσμών της και την ευαισθητοποίηση του κοινού για τη σημασία αυτού του είδους. Ο καθένας μας μπορεί να συμβάλει στην προστασία της μεσογειακής φώκιας, μειώνοντας τη ρύπανση των θαλασσών, σεβόμενος τους φυσικούς της οικοτόπους και υποστηρίζοντας τις προσπάθειες διατήρησής της.

*******************************************************************

Ακολοθούν μερικές δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες οι μαθητές μας γνώρισαν τη μεσογειακή φώκια, ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι στις απειλές που αντιμετωπίζει και πρότειναν λύσεις.

 

Ιστόγραμμα με τις πρότερες γνώσεις των μαθητών/τριών για τη Μεσογειακή Φώκια

” Τί ξέρουμε για τη φώκια ”

43

 

” Ζωγραφίζουμε μια φώκια ”

9

10

11

 

 ” Φώκιες στη θάλασσα ” ,  με νερομπογιές

2

1

4

3

 

Αφίσες

” Απειλές και δράσεις προστασίας του θαλάσσιου οικοσυστήματος ”

32

31

 

” Σέβομαι και προστατεύω τις φώκιες ”

28

27

26

25

 

” Η Μεσογειακή Φώκια ”

37

33

 

” Τί θα κάνω αν ξαφνικά δω μια φώκια”

38

39

41

40

 

” Ζωφραφίζω μια απειλή για τη θάλασσα και την αντίστοιχη δράση”

8

7

6

5

 

” Τί κάνουμε αν δούμε Φώκια Μονάχους Μονάχους ”

14

13

12

 

” Φώκια Παζλ ”

24

36

23

Ψηφιακά παζλ

35

34

63

 

Κατασκευές

” Φώκιες στη θάλασσα ”

15

16

 

” Φώκιες σε μανταλάκια ”

55

56

 

” Φώκιες από κάλτσα ”

Οι μαθητές/τριες , με τη βοήθεια των γονιών τους στο σπίτι, κατασκευάζουν φώκιες από κάλτσες και τις διακοσμούν!

20

21

22

49

48

17

18

19

 

Με αφορμή τις Απόκριες κατασκευάσαμε μάσκες Φώκιας

51

 

50

53

54

Γνωρίζουμε τη μελισσούλα Beebot και την προγραμματίζουμε να κάνει διάφορες διαδρομές

44

45

46

47

 

” Η περιπέτεια της Φώκιας ”

εξώφυλλο ebook

Διαβάστε την ιστορία της φώκιας Αργυρώς πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο

https://read.bookcreator.com/JDTIyfPCW3chVDx9SMaPpeif1y22/nZ02o0f6SCSxF_ouNpD5pg

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Ζω Καλύτερα - Ευ ζην | , στις 15-01-2025

2η Θεματική Ενότητα: ” Ζω καλύτερα- Ευ ζην ”

1

Υποθεματική :  Υγεία –  Οδική ασφάλεια

Τίτλος: ” Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ ”

Τα παιδιά κυκλοφορούν στον δρόμο ως πεζοί, επιβάτες αλλά και ως οδηγοί. Για αυτό πρέπει να  εξοικειωθούν με τους Κανόνες Οδικής Ασφάλειας. Το παρόν σχέδιο Κυκλοφοριακής Αγωγής, επιδιώκει την ανάπτυξη των δεξιοτήτων, της γνώσης, της κατανόησης και των προτύπων συμπεριφοράς που ωθεί τους χρήστες των οδών στην πρόληψη των ατυχημάτων. Μέσα από την ενασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα, οι μαθητές/τριες θα ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια και θα γίνουν ενεργοί πολίτες με θετικές στάσεις και συμπεριφορές προς τον κόσμο των ενηλίκων.

 Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.

 

Αρχικά, καταγράψαμε τι γνωρίζουν οι μαθητές μας για την κυκλοφορία στο δρόμο

11 2

 

Είδαμε διάφορα εκπαιδευτικά βίντεο με τους κανόνες ασφαλείας σε αυτοκίνητα, ποδήλατα, μηχανάκια!

1 2

 

Ακούσαμε τραγούδια

12 1

 

Πως μετακινούμαι για να πάω/έρθω στο σχολείο;

Δημιουργία αφισών

5 2

2 1

4 2

 

Μαθαίνουμε τα σήματα κυκλοφορίας.

Τα κατηγοριοποιούμε ανάλογα τη σημασία τους….

Απαγορεύεται – Επιτρέπεται – Κίνδυνος – Ενημέρωση

17

18 1

…. και ανάλογα το σχήμα τους!

Κύκλος – Τρίγωνο- Τετράγωνο

13

16 1

 

Βρίσκουμε και αναγνωρίζουμε Πινακίδες και Σήματα Κυκλοφορίας  γύρω από το σχολείο μας!

8 1

10

11 1

12

 

Διαβάζουμε τα βιβλία  ”Καλώς τον κύριο ΚΟΚ” και ” Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας”.

22

 

Ζωγραφίζουμε τις εντυπώσεις μας

” Καλώς τον κύριο ΚΟΚ ”

7 1

6 1

 

Μαθαίνουμε τους κανόνες για να οδηγούμε με ασφάλεια !

” Ζωγράφισε τον εαυτό σου να κάνει ποδήλατο”

14 1

15 1

” Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης ”

23

24

25

 

” Ζωγραφίζω τα δικά μου Σήματα Κυκλοφορίας ”

19

 

Παίζουμε ψηφιακά παιχνίδια!

26

27

53

28

52

51

 

Κατασκευάζουμε αυτοκίνητα από χαρτόνι

50

49

10 1

8 2

9 1

 

Επίσκεψη εκπροσώπου της τροχαίας στο σχολείο μας!

Βαίνοντας προς την ολοκλήρωση του προγράμματος, μας επισκέφθηκε εκπρόσωπος του Β’ Τμήματος Τροχαίας Β/Α Αττικής και μίλησε στους μαθητές μας  για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας .

Έκανε αρχικά μια παρουσίαση και έπειτα συζήτησαν τι πρέπει να προσέχουν ως πεζοί, ως ποδηλάτες καθώς και ως συνεπιβάτες αυτοκινήτου.

Τους έθεσε ερωτήσεις και απάντησε στις απορίες τους.

Στο τέλος έπαιξαν ένα διαδραστικό παιχνίδι σε επιδαπέδιο αυτοκινητόδρομο, όπου τα παιδιά υποδύθηκαν τους οδηγούς αυτοκινήτων, τους πεζούς  αλλά και τον τροχονόμο!

48

46

45

42

40

41

39

38

34

37

36

32

Ευχαριστούμε πολύ τον κύριο Φίλιππο για την παρουσία του στο σχολείο μας και την ενημέρωση που έκανε στους μαθητές μας!

Ευχές!

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Χριστούγεννα | , στις 23-12-2024

 

Ευχές

Χαρούμενα Χριστούγεννα στο νηπιαγωγείο!

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Χριστούγεννα | , στις 23-12-2024

Τα Χριστούγεννα στο νηπιαγωγείο μας ήταν γεμάτα χαρά και δημιουργικότητα!

Διαβάσαμε παραμύθια, είδαμε χριστουγεννιάτικες ιστορίες, τραγουδήσαμε τα κάλαντα.

15

Μέσα από διάφορες δραστηριότητες, οι μαθητές μας έμαθαν για την σημασία των Χριστουγέννων και την αξία της αγάπης και της προσφοράς!

 Ζωγράφισαν χρωματιστά δέντρα, μπάλες, καμπανίτσες, ξωτικά και  Άγιους Βασίληδες  και κατασκεύασαν στολίδια με διάφορα υλικά!

 

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν, μπορείτε να δείτε τα υπέροχα έργα των μικρών μας καλλιτεχνών!

Οι ζωγραφιές μας

2

1

26

23

 

24

 

22

51

50

52

 

53

21

 

64

 

43

42

45

47

46

 

Γράμμα στον Άι Βασίλη!

11

12

 

Χριστουγεννιάτικες κάρτες  με ευχές !

3

4

40

14

13

 

Οι κατασκευές μας!

Δεντράκια από χαρτόκουτα!

20

39

18

 

Ρούντολφ το ελαφάκι!

9

8

 

Διακοσμητικά χάρτινα πιάτα!

27

28

 

Φάτνες με γλωσσοπίεστρα!

7

41

6

44

 

Πήλινα στολίδια!

17

37

38

 

Διακοσμητικές μπάλες!

55

56

 

Στο μάθημα των Αγγλικών στολίσαμε χριστουγεννιάτικο δέντρο και φτιάξαμε κάρτες!

62

73

61

60

72

58

74

70

71

 

Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια!

29

65

66

67

68

63

 

Οι τσάντες  με τις χριστουγεννιάτικες δημιουργίες μας !

59

 

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ!

Χριστουγεννιάτικη διαδραστική παράσταση!

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Χριστούγεννα | , στις 17-12-2024

Σήμερα οι μικροί μαθητές μας παρακολούθησαν τη διαδραστική χριστουγεννιάτικη παράσταση ” Η μάχη του Κουραμπιέ ” από τη θεατρική ομάδα  ”La strada”.

Παραμονές Χριστουγέννων και ο Κόμης Χαρχάρας αφέντης του μεγάλου κάστρου διοργανώνει όπως κάθε χρόνο το μεγαλύτερο ρεβεγιόν της χώρας. Καλεί τους διάσημους ζαχαροπλάστες Σεφ-μελό και Σεφ-κουραμπιέν, που είναι συνέταιροι, ώστε να οργανώσουν τη γιορτή. Δε γνώριζε όμως ότι οι δυο τους είχαν τσακωθεί για τη διεύθυνση του εργαστηρίου τους, με αποτέλεσμα να ξεσπάσει μια φοβερή μάχη που έβαλε σε κίνδυνο τη γιορτή των Χριστουγέννων. Η επέμβαση του Άγιου Βασίλη που άφησε άρον άρον το μοίρασμα των δώρων εξομάλυνε τα πράγματα ώστε να μη μείνουν όλοι χωρίς γλυκά και δώρα!

Σε αυτή τη διαδραστική χριστουγεννιάτικη παράσταση, οι μικροί θεατές έπρεπε να διαλέξουν ανάμεσα στην πλευρά των Κουραμπιεδάκηδων και στην πλευρά των Μελομακαρονάκηδων.

Μέσα από παιχνίδια συνταγών, τραγούδια και κωμικές καταστάσεις κατάλαβαν τελικά την αξία της συνεργασίας στα πιο ανατρεπτικά Χριστούγεννα της ζωής τους.

 

13 1

11 2

10 1

6 1

7 2

8 1

5 1

3 2

2 21 2

Μία ημέρα γεμάτη χαμόγελα!

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Γενικά | , στις 16-12-2024

Σήμερα επισκέφθηκε το σχολείο μας  οδοντίατρος από την Περιφέρεια Αττικής και το Τμήμα Δημόσιας Υγιεινής και Προαγωγής Υγείας και μας έδωσε πολύτιμες συμβουλές για την υγεία των δοντιών μας!

15 114 1

Με τη βοήθεια του Λύκου, μας έδειξε τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος και μας τόνισε τη σημασία του να βουρτσίζουμε τα δόντια μας τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα.

Μας εξήγησε ότι τα γλυκά και η ζάχαρη δεν είναι φίλοι των δοντιών μας, καθώς προκαλούν τερηδόνα.

12 1

11 1

10

9 1

Στο τέλος, μας εξέτασε και μας έδωσε τις κατάλληλες οδηγίες.

Τώρα ξέρουμε πώς να έχουμε ένα λαμπερό χαμόγελο!

7 1

5

4 1

3 1

2 1

1 1

Εδώ Πολυτεχνείο!

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία 17 Νοεμβρίου | , στις 18-11-2024

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

5 1

 

Ακούμε τραγούδια και βλέπουμε εκπαιδευτικά βίντεο για τα γεγονότα στο Πολυτεχνείο!

Μαθαίνουμε την έννοια της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας!

7

 

Ζωγραφίζουμε!

4 1

3 1

1 1

 

Διαβάζουμε την Ντενεκεδούπολη της Ευγενίας Φακίνου και βλέπουμε την ιστορία σε κουκλοθέατρο!

6

 

Ζωγραφίζουμε την Ντενεκεδούπολη!

18

16

15

14

 

Σαρδέλας και Μηλίτσα!

Οι ήρωες της Ντενεκεδούπολης, έτοιμοι για κουκλοθέατρο !

9

11

8

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, Εργαστήρια Δεξιοτήτων | , στις 13-11-2024

  1η Θεματική Ενότητα: ‘’ Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη ‘’

3ο

Υποθεματική :  Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»

Στόχος : Να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με τη διαφορετική δομή άλλων οικογενειών εκτός από τη δική τους, να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους, να εκφράσουν αντιλήψεις, συναισθήματα, ιδέες για την έννοια της οικογένειας και να έρθουν σε επαφή με όψεις της οικογενειακής πολυμορφίας.

 

Συζητάμε με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για την οικογένεια!

 4 1

6 1

 

” Τι μας προσφέρει η Οικογένεια ”

Μια δραστηριότητα ιδεοκαταιγισμού (brainstorming),  για να διαπιστωθούν οι αρχικές γνώσεις και αντιλήψεις των μαθητών πάνω στο θέμα.

Καταγραφή ιδεών !

5 1

 

” Ζωγραφίζω την οικογένειά μου ”

1 1

2 1

3 1

Οι μαθητές/τριες παρουσιάζουν την οικογένειά τους στην ομάδα με τη βοήθεια της ζωγραφιάς τους και σχολιάζουν τις ομοιότητες και τις διαφορές που παρατηρούν στις οικογένειες των συμμαθητών τους.

 

Κατασκευή ”Η οικογένειά μου”

48

47

52

50

51 1

 

” Πόσα μέλη έχει η οικογένειά μου ”

43

44

42

40

41

 

” Τέχνη και Οικογένεια – Πίνακες ζωγραφικής ”

Γιώργος Σικελιώτης ” Οικογένεια”

21 2

22 2

Λουί Τοφόλι ”Μητέρα και παιδί”

24 2

23 3

 

 Προβάλλεται το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη

Η μονα δική μου οικογένεια

8 1

 

«Πες μας, Πιγκουίνε!»  –  Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια

Με αφορμή το ψηφιακό παραμύθι που διαβάσαμε, ένας από τους ήρωες του παραμυθιού, ο πιγκουίνος Peter, επισκέπτεται το σχολείο μας.

10 2

Μας μιλάει για τη δική του οικογένεια και μας προτείνει να παρακολουθήσουμε το βίντεο με τίτλο «Πιγκουίνοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων» , για να γνωρίσουμε περισσότερα πράγματα για τους πιγκουίνους και τη ζωή τους .

9 2

Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.

 

Αφίσα για την πυρηνική οικογένεια

11 1

12 1

13 1

14 1

 

Οικογένεια και κουκλοθέατρο

39

38

35

37

36

 

Χορεύουμε και διασκεδάζουμε με τις οικογένειες των ζώων που ζουν στους πάγους παίζοντας Freeze!!

53

55

54 1

 

«Πες μας, λύκε!»  –  Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια

Συνεχίζοντας το εύρημα με τους ήρωες του παραμυθιού, ανακοινώνεται στους μαθητές ότι ο λύκος τους στέλνει χαιρετισμούς !

Προβάλλεται σχετικό βίντεο  με τίτλο «Λύκοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων».

15 1

Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του λύκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της εκτεταμένης οικογένειας.

 

 ” Ζωγραφίζω το λύκο και την οικογένειά του ”

20 1

19 1

18 1

17 1

16 1

Επιλέγουμε και διαβάζουμε από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας  βιβλία με το λύκο :

– ” Τα 3 μκρά Λυκάκια ” του Ευγένιου Τριβιζά ,

– ”Ο λύκος και τα 7 κατσικάκια”  ,

– ”Ο καλόκαρδος Λύκος ”του Geoffroy de Pennar

Τραγουδάμε και παίζουμε το παραδοσιακό παιχνίδι  ” Λύκε λύκε είσαι εδώ; ”

 

 ” Τι μάθαμε για τις οικογένειες του Πιγκουίνου και του Λύκου ”

34

33

32

29

28

27 1

25 1

26 1

 

«Πες μας, καγκουρό!» – Συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια

Στο επόμενο εργαστήρι εμφανίζεται το Καγκουρό. Ρωτάει τα παιδιά αν γνωρίζουν για τη ζωή του και τους προτείνει να δούνε το  βίντεο με τίτλο «Καγκουρό» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων» .

59

Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του καγκουρό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της μονογονεϊκής οικογένειας.

 

Το καγκουρό μας έδειξε έναν πολύ διασκεδαστικό χορό!

98

 

Η αφίσα μας  για το Καγκουρό

58

57

64

63

 

«Πες μας, κούκε!» – Συζητάμε για τη θετή οικογένεια

Επόμενο ζωάκι που μας επισκέφθηκε με την οικογένειά του ήταν ο Κούκος!

60

62

Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του κούκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

Η συζήτηση οδήγησε στον ορισμό της θετής οικογένειας.

 

 Δημιουργήθηκε μια προβληματική κατάσταση όπου οι μαθητές κλήθηκαν να  δώσουν λύσεις.

” Ο μικρός κούκος πηγαίνει για πρώτη φορά στο σχολείο αλλα τα χελιδόνια δεν τον θέλουν.  Τί μπορεί να κάνει ώστε να τον αποδεκτούν στην παρέα τους; ”

61

 

«Πες μας, χελωνάκι!» – Συζητάμε για τα ορφανά παιδιά

Ένα μικρό χελωνάκι καρέτα καρέτα από τη Ζάκυνθο μας επισκέπτεται και μας μιλά για τη ζωή του! Για τον τόπο γέννησής του, τις δυσκολίες που συναντά μέχρι να βγει στην ανοιχτή θάλασσα…για τα φώτα που το αποπροσανατολίζουν στην προσπάθειά του να φτάσει στο νερό, τα θαλασσοπούλια που το κυνηγούν να το φάνε…

77

78

Βλέπουμε σε εκπαιδευτικά βίντεο πού γεννάει τα αυγά η Χελώνα, πως βγαίνουν τα μικρά χελωνάκια από την άμμο και τρέχουν προς τη θάλασσα και μαθαίνουμε διάφορα πράγματα γύρω από τη ζωή τους…

80

Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τα χελωνάκια που στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους.

Η συζήτηση οδηγεί στα ορφανά παιδιά, πού ζούνε, ποιοί τα φροντίζουν μέχρι να μεγαλώσουν.

 

” Ζωγραφίζω το χελωνάκι και την οικογένειά του ”

70

71

72

73

74

75

76

 

” Γράφουμε τη λέξη ΧΕΛΩΝΑ ”

69

65

68

67

66

 

Αφίσα για τη Χελώνα Καρέτα Καρέτα – ” Τί μάθαμε ”

96

94

93

90

89

87

 

«Οι μονα-δικές μας οικογένειες»

Επαναλαμβάνεται η δραστηριότητα ιδεοκαταιγισμού (brainstorming) του 1ου Εργαστηρίου με θέμα « Η Οικογένεια» για να διαπιστωθούν οι αλλαγές που
συντελέστηκαν στους μαθητές σε επίπεδο γνώσεων, αντιλήψεων, συναισθημάτων.

81

Οι μαθητές καλούνται να παρατηρήσουν τις διαφορές στις γνώσεις και τις ιδέες τους, σε σύγκριση με την εικόνα από τον αρχικό ιδεοκαταιγισμό με
στόχο να καλλιεργηθούν και να ενισχυθούν οι μεταγνωστικές τους δεξιότητες.

 

Με τη χρήση του διαδικτυακού εργαλείου Wordart, οι μαθητές δημιουργούν ένα Συννεφόλεξο, με θέμα ” Τι μας προσφέρει η Οικογένεια ”.

Επέλεξαν ως σχήμα το σπίτι, που συμβολίζει την οικογένεια, τα χρώματα  και τις λέξεις που θα περιέχονται σε αυτό.

86

85

84

83

82

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ2

 

Oι μαθητές ζωγραφίζουν σελιδοδείκτες με τον Έλφι τον Ουρανοκατέβατο, τον ήρωα του ψηφιακού μας παραμυθιού.

99

 

Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων ολοκληρώνεται με την παρακολούθηση και συμμετοχή των μαθητών/τριών στο εκπαιδευτικό βιωματικό πρόγραμμα για τα συναισθήματα, με τίτλο ”Πολύχρωμα συναισθήματα” από τη θεατρική ομάδα Fantasia theater.

100

105

104 109

103

102

101

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση