Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου εφαρμόζονται τα ‘’Εργαστήρια Δεξιοτήτων’’, σε 4 θεματικές ενότητες, με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους/στις μαθητές/τριες.
Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.
Τα Εργαστήρια που θα διδαχτούν οι μαθητές/τριες της σχολικής μας μονάδας για τη σχολική χρονιά 2023-2024 , ανά θεματικό κύκλο, είναι τα εξής:
|
1η Θεματική Ενότητα : ‘’ Ζω καλύτερα – Ευ Ζην ‘’ Υποθεματική : Υγεία: Διατροφή – Αυτομέριμνα Τίτλος: ‘’ Μες στο σπίτι ας προσέχω ατυχήματα μην έχω ’’ Στόχος : Η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση των μαθητών/τριών σχετικά με τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης των παιδικών ατυχημάτων στον χώρο του σπιτιού. |
|
2η Θεματική Ενότητα : ‘’ Φροντίζω το περιβάλλον‘ Υποθεματική: Οικολογία Τίτλος: ‘’ Σεισμός – και τώρα τι κάνω; ‘’ Στόχος : Να αποκτήσουν οι μαθητές/τριες γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του και κυρίως να συμμετέχουν σε προσομοίωση καταστάσεων σεισμού στο σχολικό χώρο. |
|
3η Θεματική Ενότητα: ‘’ Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη ‘’ Υποθεματική : Ανθρώπινα Δικαιώματα Τίτλος: ‘’Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο ‘’ Στόχος : Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα προωθείται η έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Οι μαθητές/τριες συνεργάζονται σε δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης και συνεργασίας. |
|
4η Θεματική Ενότητα : ‘’Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία ‘’ Υποθεματική: STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική Τίτλος: ‘’ STEM και η Γη γυρίζει… ‘’ Στόχος : Να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και μέσα από πειράματα, την εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, τη δημιουργία μηχανικών κατασκευών, την καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και την εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης να έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M. |






