«Τα Δικαιώματά μου, η Φωνή μου»

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Δράσεις Ενεργού Πολίτη | , στις 24-11-2025

 1η Δράση Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας 

Δράση για τα Δικαιώματα του Παιδιού

exofyllo biblioy

                           ****************************************

Σύντομη περιγραφή της Δράσης

Οι μαθητές/τριες γνωρίζουν, κατανοούν και εκφράζουν τα βασικά δικαιώματά τους μέσα από συζήτηση, παιχνίδι ρόλων, καλλιτεχνικές δημιουργίες, ομαδικές εργασίες και δράσεις ενσυναίσθησης με στόχο την καλλιέργεια σεβασμού, συνεργασίας και ενεργητικής συμμετοχής.

Μάθημα ή τομέας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που εντάσσεται

  • Θεματική Ενότητα : Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
  • Τομέας: Ανθρώπινα δικαιώματα
  • Συνολική διάρκεια: 10 διδακτικές ώρες

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες

– αναγνωρίζουν τα βασικά δικαιώματα των παιδιών
– κατανοούν ότι όλα τα παιδιά έχουν ίσα δικαιώματα ανεξαρτήτως φύλου, χώρας, φυλής, γλώσσας ή πολιτισμικού υπόβαθρου
– εκφράζουν απόψεις και συνεργάζονται σε ομαδικά πλαίσια
– αναπτύσσουν ενσυναίσθηση και σεβασμό και μαθαίνουν τρόπους να στηρίζουν τους συνομηλίκους τους

– καλλιεργούν στάσεις ενεργού πολίτη μέσα από απλές πράξεις αλληλεγγύης και συμμετοχής.

 

Φάσεις Υλοποίησης Δράσης

Διερεύνηση 

Δραστηριότητα 1η: «Τι χρειάζεται κάθε παιδί»

Αφορμή για τη δράση αποτέλεσε η  Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού (20 Νοεμβρίου) , με τη χρήση κατάλληλου οπτικοακουστικού υλικού (βίντεο, φωτογραφίες, εποπτικό υλικό) εστιασμένο στα δικαιώματα των παιδιών. Οι μαθητές/τριες παρατηρούν μέσω του διαδραστικού πίνακα εικόνες παιδιών από διαφορετικά περιβάλλοντα (παιχνίδι, οικογένεια, σχολείο, γιατρούς κ.λπ.). Ακολουθεί συζήτηση και καταγραφή των ιδεών, γνώσεων και συναισθημάτων των μαθητών/τριών.

Δραστηριότητα 2η: Εννοιολογικός χάρτης «Τι χρειάζεται ένα παιδί»
Με τη χρήση διαδικτυακού εργαλείου, δημιουργούμε έναν εννοιολογικό χάρτη, στο κέντρο του οποίου γράφουμε: ΄΄ Τι χρειάζεται ένα παιδί ’’.
Γίνεται καταγραφή των λέξεων που προτείνουν οι μαθητές/τριες σχετικές με τις ανάγκες και τα δικαιώματά τους (αγάπη, σχολείο, φαγητό, παιχνίδι, υγεία κτλ). Ο χάρτης εμπλουτίζεται με κατάλληλες εικόνες δίπλα σε κάθε λέξη, οι οποίες βοηθούν τους μαθητές/τριες να συνδέσουν οπτικά τις έννοιες.

Istogramma ti chreiazetai ena paidi

 

Δραστηριότητα 3η: « Παρακολούθηση εκπαιδευτικού βίντεο »
Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τα δικαιώματα των παιδιών προσαρμοσμένο στην ηλικία τους. Μετά την προβολή ακολουθεί συζήτηση.

 

Προετοιμασία/Σχεδιασμός

Δραστηριότητα 1η: « Γνωρίζω τα βασικά δικαιώματα »

Στην ολομέλεια, παρουσιάζονται στον διαδραστικό πίνακα τα βασικά δικαιώματα των παιδιών, με τη χρήση κατάλληλων συμβόλων και εικόνων. Ενδεικτικά αναφέρονται:

  1. Δικαίωμα στην αγάπη και φροντίδα
  2. Δικαίωμα στο παιχνίδι
  3. Δικαίωμα στην εκπαίδευση
  4. Δικαίωμα στην οικογένεια
  5. Δικαίωμα στην υγεία
  6. Δικαίωμα στην προστασία και ασφάλεια
  7. Δικαίωμα στην έκφραση της γνώμης

Η εκπαιδευτικός ενθαρρύνει τα παιδιά να αναγνωρίσουν τις εικόνες, να τις συνδέσουν με προσωπικές εμπειρίες και να εκφράσουν προφορικά τις σκέψεις τους.

Ακολουθεί σύντομη συζήτηση με ερωτήσεις διερεύνησης:

  • «Ποιο δικαίωμα καταλαβαίνεις από την εικόνα;»
  • «Γιατί είναι σημαντικό αυτό το δικαίωμα;»
  • «Ποιο από αυτά έχεις εσύ;»

Δραστηριότητα 2η: « Σχεδιασμός των δράσεων »

Στην ολομέλεια η εκπαιδευτικός ζητά από τους/τις μαθητές/τριες να προτείνουν τι θα ήθελαν να δημιουργήσουν οι ίδιοι πάνω στο θέμα των δικαιωμάτων. Οι μαθητές/τριες παιδιά εκφράζουν ελεύθερα τις ιδέες τους, όπως:

  • μια ζωγραφιά
  • μια κατασκευή
  • μια ομαδική αφίσα
  • ένα βιβλίο
  • ένα σύνθημα ή μήνυμα για τα δικαιώματα

Καταγράφονται όλες οι ιδέες και στη συνέχεια η τάξη, με δημοκρατικό τρόπο και συζήτηση, επιλέγει ποιες δράσεις θα υλοποιήσει.

Καταλήγουν στις εξής δημιουργίες:

  1. Ψηφιακό βιβλίο, με εικόνες δικαιωμάτων .
  2. Κατασκευή χάρτινης κούκλας, με σύνθημα σχετικό με ένα βασικό δικαίωμα.
  3. Αφίσα , με ομαδικές ζωγραφιές και λέξεις–κλειδιά.
  4. Ζωγραφιές με δικαιώματα.

Η εκπαιδευτικός οργανώνει τον χρόνο, τα υλικά και τον τρόπο εργασίας των ομάδων (ρόλους, βήματα, υλικά).

 

Υλοποίηση 

Δραστηριότητα 1η: «Βιβλίο των Δικαιωμάτων»

H εκπαιδευτικός παρουσιάζει αρχικά στην ολομέλεια το εργαλείο δημιουργίας ψηφιακών ιστοριών web.2.0 bookcreator, ώστε να δημιουργηθεί από τους μαθητές ένα ψηφιακό βιβλίο.  Κάθε μαθητής/τρια επιλέγει ένα βασικό δικαίωμα (αγάπη, παιχνίδι, εκπαίδευση, υγεία, φαγητό κτλ.) και δημιουργεί μία σελίδα του βιβλίου. Μεταφέρει από φάκελο του υπολογιστή την εικόνα που έχει αποθηκευτεί εκ των προτέρων από το διαδίκτυο, η οποία αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο δικαίωμα. Έπειτα, προσθέτει μια σύντομη φράση: σπίτι, φαγητό, υγεία, αγάπη κτλ.

5

6

Exofyllo biblioy 1

Για να διαβάσετε το βιβλίο πατήστε στον σύνδεσμο

https://read.bookcreator.com/9UVgWVXqIXxf7y8qOcIPmDPM4I0YIFiCXAlMaZlQ4n4/Q8M7kH2gQ6eOzJjM8GS1mg

 

Δραστηριότητα 2η: «Το Παιδάκι του Δικαιώματος»

Οι μαθητές/τριες χρωματίζουν την εκτυπωμένη φιγούρα ενός παιδιού , που κρατάει στα χέρια του ένα σύνθημα,  στη συνέχεια την κόβουν, και αφού πλαστικοποιηθεί την κολλούν σε ένα ξυλάκι γλωσσοπίεστρου. Στο τέλος παρουσιάζουν την κατασκευή τους στην ολομέλεια και εξηγούν ποιο δικαίωμα διάλεξαν και γιατί.

 

12

13

 

Δραστηριότητα 3η: Ομαδική Αφίσα « Έχουμε Όλοι Δικαιώματα »   
Κάθε μαθητής/τρια δημιουργεί μία μικρή ατομική ζωγραφιά σε χαρτί ¼ του Α4, αποτυπώνοντας το δικαίωμα που έχει επιλέξει (παιχνίδι, αγάπη, εκπαίδευση, υγεία, καθαριότητα κ.ά.). Αφού ολοκληρωθούν οι ατομικές ζωγραφιές, συγκεντρωνόμαστε στην ολομέλεια και οι μαθητές/τριες τις κολλούν σε ένα μεγάλο χαρτόνι, συνθέτοντας την ομαδική αφίσα. Έπειτα αποφασίζουν ποια συνθήματα θα γραφτούν πάνω στην αφίσα. Στο τέλος, η ομάδα αποφασίζει τον τίτλο της αφίσας ‘’ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ’’.

8

 

15

 

Επικοινωνία – Διάχυση 

Δραστηριότητα 1η : «  Έκθεση έργων στον διάδρομο/αίθουσα »

Οι αφίσες , οι ζωγραφιές και οι κατασκευές των μαθητών/τριών διακοσμούν τις αίθουσες και τον διάδρομο του σχολείου.  Κάθε τμήμα παρουσιάζει στο άλλο το υλικό που δημιούργησε.

10

9

7

 

Δραστηριότητα 2η : «Ανάρτηση στο ιστολόγιο του σχολείου»

Οι μαθητές/τριες επιλέγουν τις ζωγραφιές τους , το βιβλίο και τις αφίσες που έχουν δημιουργήσει και με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού  αναρτούν το υλικό στο ιστολόγιο του σχολείου, ώστε να τα μοιραστούν  με τους γονείς τους και την ευρύτερη κοινότητα.

 

Αναστοχασμός 

Δραστηριότητα 1η: « Συζήτηση »

Στην ολομέλεια οι μαθητές/τριες συζητούν με την εκπαιδευτικό για όσα όσα έμαθαν και βίωσαν κατά τη διάρκεια της δράσης. Η αναστοχαστική συζήτηση περιλαμβάνει ερωτήσεις όπως:

  • «Τι έμαθες για τα δικαιώματά σου;»
  • «Ποιο δικαίωμα σου άρεσε πιο πολύ και γιατί;»
  • «Ποιο δικαίωμα πιστεύεις ότι είναι σημαντικό για όλα τα παιδιά;»

Η εκπαιδευτικός καταγράφει τις απαντήσεις και τα σχόλια των μαθητών/τριών.

 

Δραστηριότητα 2η: « Ζωγραφιά αναστοχασμού»                                                                                                                                 

Οι μαθητές/τριες συμπληρώνουν φύλλο εργασίας με τίτλο «Ζωγραφίζω τα δικαιώματά μου». Το φύλλο εργασίας λειτουργεί ως μορφή αυτοαξιολόγησης των μαθητών/τριών.  Σε αυτό:

  • ζωγραφίζουν το δικαίωμα που θεωρούν πιο σημαντικό ή που τους άρεσε περισσότερο
  • συμπληρώνουν τη φράση ΄΄ Έχω δικαίωμα ……………..…΄΄ , την οποία θα γράψει η εκπαιδευτικός.

1

2

3

4

Εργαστήρια Δεξιοτήτων – 1η Θεματική Ενότητα: ” Ζω καλύτερα- Ευ ζην ”

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Ζω Καλύτερα - Ευ ζην | , στις 20-11-2025

1η Θεματική Ενότητα: ” Ζω καλύτερα- Ευ ζην ”

1

Υποθεματική : Διατροφή- Αυτομέριμνα 

Τίτλος: « Παίζω, μεγαλώνω τον εαυτό μου διαμορφώνω! »

Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος δεξιοτήτων είναι η συνειδητοποίηση από τους/τις μαθητές/τριες του βιολογικού τους φύλου και των χαρακτηριστικών του κοινωνικού τους φύλου. Η υλοποίηση/εφαρμογή του προγράμματος θα συμβάλλει αφενός στην ανάδειξη της σημασίας της ισότιμης μεταχείρισης των ατόμων στην κοινωνία, αφετέρου στην αποδόμηση των στερεοτύπων.

Μέσα από το πρόγραμμα οι μαθητές/τριες θα οικοδομήσουν γνώσεις σχετικές με το θέμα και με την ενεργή συμμετοχή τους θα αποκτήσουν/βελτιώσουν δεξιότητες κριτικής
σκέψης, επικοινωνίας, συνεργασίας, δημιουργικότητας, αυτομέριμνας, κοινωνικές δεξιότητες, καθώς και ψηφιακές δεξιότητες.
Ειδικότερα, μέσα από τις δράσεις του προγράμματος οι μαθητές/τριες θα ανακαλέσουν προηγούμενες δικές τους γνώσεις, πληροφορίες, αναπαραστάσεις και θα στοχαστούν πάνω σε βασικά ερωτήματα δίνοντας απαντήσεις (Κριτική σκέψη.)

Θα συνεργαστούν σε επίπεδο τάξης και σε επίπεδο ομάδων προκειμένου να οικοδομήσουν τη νέα γνώση (συνεργασία).

Θα αξιοποιήσουν πληροφορίες και υλικά ώστε να «μιλήσουν» με τα δικά τους τελικά προϊόντα (δημιουργικότητα).

Θα καλλιεργήσουν την έκφραση τους, με τη δημιουργία πολυτροπικών κειμένων (αφίσες- ψηφιακό βιβλίο).

Τέλος, θα συλλέξουν, θα καταγράψουν και θα ταξινομήσουν δεδομένα για να εξάγουν χρήσιμα συμπεράσματα, τα οποία θα εφαρμόσουν στην καθημερινή τους ζωή.

************************************************

1ο Εργαστήρι 

 ” Είμαι αγόρι… Είμαι κορίτσι… ”

1η Δραστηριότητα: «Παρουσιάζω τον εαυτό μου »

Οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιούργησαν το πορτρέτο τους και το παρουσίασαν στην ολομέλεια.

Μίλησαν για τον εαυτό τους και παρατήρησαν ομοιότητες και διαφορές με τους συμμαθητές τους, ενισχύοντας έτσι την αυτογνωσία και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

1 1

2

3

 

2η Δραστηριότητα: «Δημιουργία δελτίου ταυτότητας»

Οι μαθητές/τριες συμπλήρωσαν το δικό τους «δελτίο ταυτότητας», γράφοντας ή αντιγράφοντας βασικά στοιχεία για τον εαυτό τους, όπως το όνομά τους, την ηλικία τους, το χρώμα των ματιών τους και πράγματα που τους αρέσουν. Στη συνέχεια ζωγράφισαν το πρόσωπό τους και πρόσθεσαν το μοναδικό τους αποτύπωμα, δημιουργώντας μια προσωπική και ξεχωριστή ταυτότητα.

12

18 1

 

3η Δραστηριότητα:  «Δημιουργία ψηφιακού βιβλίου»

«Είμαι αγόρι και μου αρέσει να…»   –    «Είμαι κορίτσι και μου αρέσει να…»

Οι ζωγραφιές των παιδιών συγκεντρώθηκαν και μετατράπηκαν σε ένα ψηφιακό βιβλίο. Κάθε παιδί είδε τη δική του δουλειά να γίνεται μέρος μιας κοινής δημιουργίας, ενισχύοντας έτσι το αίσθημα συμμετοχής και συνεργασίας.

561610444 3279141138914424 6925739813076997049 n

50

562424067 3279141188914419 661036783575697284 n

40

37

36

35

34 1

 

exofyllo biblioy

 

Πατήστε στον σύνδεσμο για να διαβάσετε το βιβλίο

https://read.bookcreator.com/9UVgWVXqIXxf7y8qOcIPmDPM4I0YIFiCXAlMaZlQ4n4/1KDbd_FWQEikTX8zcLyhYg

 

 

2ο Εργαστήρι

 ” Όλοι Ίδιοι όλοι Διαφορετικοί ”

1η Δραστηριότητα: «Ανακαλύπτω το σώμα μου»

Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο, διάβασαν σχετικά βιβλία και συζήτησαν στην ολομέλεια για τα μέρη του σώματός τους. Ονόμασαν και ζωγράφισαν τα βασικά μέρη του σώματος, μαθαίνοντας να τα αναγνωρίζουν.

Μέσα από παρατήρηση και συζήτηση κατέληξαν σε σημαντικά συμπεράσματα:
όλοι έχουμε μάτια, μύτη, μαλλιά, πόδια και χέρια, όμως σε κάθε παιδί αυτά είναι μοναδικά—άλλοι τρέχουν πιο γρήγορα, άλλοι είναι πιο ψηλοί ή πιο κοντοί, άλλοι έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος.

Κατανοήσαμε λοιπόν ότι μοιάζουμε, αλλά διαφέρουμε, και ότι αυτή η διαφορετικότητα είναι φυσική και όμορφη.

17 1

15 1

20 1

19 1

16 1

 

2η Δραστηριότητα: «Ανάγνωση βιβλίου και αποτύπωση εντυπώσεων»

Διαβάσαμε το βιβλίο «Ο Μάκης Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι» και συζητήσαμε όσα μας έκανε να σκεφτούμε. Οι μαθητές και οι μαθήτριες στη συνέχεια ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους από την ιστορία.

14 1

 

3η Δραστηριότητα: «Η σωστή διατροφή και η πυραμίδα της διατροφής»

Μιλήσαμε για τη σωστή και ισορροπημένη διατροφή, παρατηρήσαμε εικόνες και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τις υγιεινές διατροφικές επιλογές. Γνωρίσαμε την πυραμίδα της διατροφής και συζητήσαμε τις ομάδες τροφών και τη σημασία τους για την υγεία μας.

Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βιωματικό πρόγραμμα «Η Βασίλισσα της Διατροφής» από τον θίασο Fantasia Theatre, μέσα από το οποίο τα παιδιά κατανόησαν με διασκεδαστικό τρόπο πόσο σημαντικό είναι να τρώμε σωστά.

39   40 1

38

43

45 44

46

 

4η Δραστηριότητα: «Δοντάκια καθαρά!»

Με αφορμή το βιβλίο «Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη» συζητήσαμε για τη σωστή υγιεινή των δοντιών και τη σημασία του καθημερινού βουρτσίσματος.

Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε και το θεατρικό έργο με τη Δόνα Τερηδόνα, το οποίο βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν με χαρούμενο και βιωματικό τρόπο πώς δημιουργείται η τερηδόνα και πώς μπορούμε να την αποφεύγουμε, διατηρώντας τα δοντάκια μας καθαρά και υγιή.

48

 

3ο Εργαστήρι

” Γυναικεία ή ανδρικά συναισθήματα ”

1η Δραστηριότητα: « Αναγνωρίζω τα συναισθήματα » 

Οι μαθητές/τριες παρατήρησαν εικόνες με πρόσωπα που εκφράζουν διαφορετικά συναισθήματα, όπως λύπη, χαρά, κλάμα και θυμό. Συζητήσαμε για το πώς μοιάζει κάθε συναίσθημα στο πρόσωπο και τι μπορεί να το προκαλεί.
Στη συνέχεια ζωγράφισαν πρόσωπα με διαφορετικές εκφράσεις, αναγνωρίζοντας ότι όλα τα συναισθήματα τα βιώνουν τόσο αγόρια όσο και κορίτσια.

«Ζωγραφίζω πρόσωπα με διαφορετικά συναισθήματα»

22 1

23 1

24 1

 

2η Δραστηριότητα: « Τα συναισθήματά μου  »

Στη συνέχεια μιλήσαμε για το τι τους/τις κάνει χαρούμενους/νες και λυπημένους/νες και το αποτύπωσαν στο χαρτί.

” Είμαι χαρούμενος/η όταν….   –  Είμαι λυπημένος/η όταν…. ”

29 1

30 1

 

4ο Εργαστήρι

” Γυναικεία ή ανδρικά επαγγέλματα; ”

1η Δραστηριότητα: «Παρουσίαση επαγγελμάτων των δύο φύλων»

Ξεκινήσαμε ζητώντας από τους μαθητές και τις μαθήτριες να μιλήσουν για το επάγγελμα των γονιών τους και να μοιραστούν πληροφορίες γι’ αυτό. Συζητήσαμε για το τι κάνει ο καθένας στη δουλειά του και πώς συμβάλλει στην καθημερινότητα της οικογένειας.

Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε στον διαδραστικό πίνακα εικόνες ανδρών και γυναικών που εργάζονται σε διάφορα επαγγέλματα. Τα παιδιά κλήθηκαν να περιγράψουν τι επάγγελμα βλέπουν και να σκεφτούν αν είναι «γυναικείο» ή «ανδρικό».

Εντάξαμε και φωτογραφίες από μη τυπικούς επαγγελματικούς ρόλους, όπως γυναίκες αστροναύτες ή οδηγοί λεωφορείων/φορτηγών, καθώς και άνδρες και γυναίκες αστυνομικούς, στρατιωτικούς και γιατρούς. Ακολούθησε συζήτηση για το ότι όλα τα επαγγέλματα μπορούν να τα ασκήσουν εξίσου άνδρες και γυναίκες, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητές τους.

2η Δραστηριότητα: «Όταν μεγαλώσω θα γίνω…»

Οι μαθητές/τριες ζωγράφισαν το επάγγελμα που ονειρεύονται να ασκήσουν όταν μεγαλώσουν, εκφράζοντας τις επιθυμίες και τα όνειρά τους χωρίς στερεότυπα.

25

26 1

27 1

28 1

 

5ο Εργαστήρι

” Ρόλοι των δύο φύλων στην οικογένεια”

1η Δραστηριότητα: «Ο ρόλος των γυναικών και των ανδρών στο σπίτι»

Ξεκινήσαμε ζητώντας από τα παιδιά να περιγράψουν τις καθημερινές ασχολίες των γονιών τους στο σπίτι. Όσα ανέφεραν τα καταγράψαμε, ώστε να δούμε μαζί πώς συμμετέχει κάθε μέλος της οικογένειας στην καθημερινότητα.

Έπειτα παρακολουθήσαμε εικόνες που δείχνουν άνδρες και γυναίκες σε παραδοσιακούς αλλά και μη παραδοσιακούς ρόλους μέσα στο σπίτι — όπως άνδρες που μαγειρεύουν ή καθαρίζουν, και γυναίκες που εργάζονται σε γραφεία ή αναλαμβάνουν διαφορετικές δραστηριότητες.

Ακολούθησε συζήτηση, όπου τα παιδιά σχολίασαν όσα είδαν και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι δουλειές του σπιτιού μοιράζονται και ότι όλοι μπορούν και πρέπει να βοηθούν, ανεξάρτητα από το φύλο.

2η Δραστηριότητα: «Μπορώ και εγώ να βοηθήσω»

Στη συνέχεια,  σκέφτηκαν τρόπους με τους οποίους μπορούν οι ίδιοι να βοηθούν στο σπίτι και να συμμετέχουν στις καθημερινές δουλειές. Καθένας και καθεμία ζωγράφισε μια στιγμή όπου προσφέρει βοήθεια στους γονείς του.

«Πώς βοηθάω στις δουλειές του σπιτιού» ήταν ο τίτλος των δημιουργιών τους, μέσα από τις οποίες τα παιδιά κατανόησαν ότι η συμβολή τους στο σπίτι είναι σημαντική και πολύτιμη.

31 1

32 1

 

Ολοκληρώνοντας τον κύκλο των εργαστηρίων μας, οι μαθητές και οι μαθήτριες συμπλήρωσαν ένα φύλλο αυτοαξιολόγησης, όπου ζωγράφισαν ελεύθερα κάτι που έμαθαν για τον εαυτό τους, το σώμα τους και το φύλο τους.

Μέσα από όλες τις δραστηριότητες —την αναγνώριση του σώματος, τη γνωριμία με τα συναισθήματα, την κατανόηση των ρόλων στην οικογένεια και την εξερεύνηση των επαγγελμάτων— τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν την αυτογνωσία τους, να αποδεχθούν τη μοναδικότητά τους και να κατανοήσουν πως όλοι είμαστε ίσοι, αλλά και διαφορετικοί.

Με χαρά είδαμε τις σκέψεις τους να αποτυπώνονται στις ζωγραφιές: εικόνες που δείχνουν αυτά που έμαθαν, αυτά που ένιωσαν, αλλά και αυτά που ονειρεύονται για το μέλλον τους.
Κάθε έργο τους ήταν μια μικρή απόδειξη πως, παίζοντας και δημιουργώντας, μεγαλώνουμε, μαθαίνουμε και διαμορφώνουμε τον εαυτό μας.

🇬🇷 28 Οκτωβρίου 1940 – Μια ημέρα μνήμης και υπερηφάνιας 🇬🇷

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία 28 Οκτωβρίου | , στις 28-10-2025

10

Στο νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε και φέτος την εθνική μας επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, μια ημέρα γεμάτη ιστορία, αξίες και συγκίνηση.

13
Μέσα από συζητήσεις, βίντεο και φωτογραφίες της εποχής, τραγούδια και δημιουργικές δραστηριότητες, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας γνώρισαν με απλό και κατανοητό τρόπο το νόημα του “ΟΧΙ” και μίλησαν για τις έννοιες της Ειρήνης και της Ελευθερίας.


Ζωγραφίσαμε το ΟΧΙ και φτιάξαμε τις δικές μας σημαίες!

18

15

14

33

Οι ομαδικές μας δημιουργίες! 

27

11

19

26

Ζωγραφίσαμε το σύμβολο της Ειρήνης

17

24

16

” Τι ονειρεύεται ο στρατιώτης που πολεμάει στο μέτωπο;”

21

20

” Πως φαντάζομαι τον εαυτό μου αν ζούσα το 1940”

22

23

Παρακολουθήσαμε με ενθουσιασμό  το Θέατρο Σκιών, που μας ταξίδεψε στην εποχή του ’40 και μας έδειξε πώς ο Καραγκιόζης πολέμησε με τον δικό του τρόπο για την πατρίδα!

Οι μαθητές/τριες  έπαιξαν με τις φιγούρες και γνώρισαν την εποχή του πολέμου μέσα από το φως και τη σκιά.

6

    1

9

Τιμήσαμε τους ήρωες και τις ηρωίδες της εποχής με εκδηλώσεις, τραγούδια και παρέλαση !

30

31

32

28

29

34

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία STEAM και εκπαιδευτική ρομποτική, Εργαστήρια Δεξιοτήτων | , στις 02-06-2025

4η Θεματική Ενότητα : ”Δημιουργώ και Καινοτομώ  – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία ” 

4

Υποθεματική:    STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος:  ” STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική ”

Στόχος : Να έρθουν οι μαθητές/τριες σε επαφή με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό  τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.

 

***************************************************

Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν διάφορα εκπαιδευτικά βίντεο μέσα από τα οποία γνώρισαν τον κύκλο του νερού και τη σημασία που έχει το νερό για τη ζωή και τον πλανήτη μας!

7

8

16

 

Ζωγράφισαν τον κύκλο του νερού!

20

22

21

 

6

5

 

Αναγνώρισαν τη λέξη ΝΕΡΟ ανάμεσα σε άλλες

28

27

25

 

” Από που είσαι ποταμάκι; ”

Ποίημα – Ζαχαρίας Παπαντωνίου

29

30

 

” Ζωγραφίζω δύο χρήσεις του νερού στην καθημερινή ζωή ”

10

9

 

Σύνθετες λέξεις με το Νερό

52

53

54

 

Αφίσες

” Ο κύκλος του Νερού ”

1

3

4

 

” Που υπάρχει νερό ”

15

 

” Τί κάνουμε με το νερό ”

17

18

 

” Τί μπορούμε να κάνουμε για να μη σπαταλάμε το νερό ”

61

 

” Η ιστορία του Σταγονούλη ”

14

11

13

 

 Κατασκευές για το νερό

Κατασκευή φράγματος

44

45

46

48

 

Κατασκευή Νερόμυλων

 43

42

41

40

38

37

36

34

33

 

” Το νερό είναι ζωή ”

55

56

 

” Σώστε το νερό ” 59

58

 

” Του Νερού τα μυστικά ”   –  Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
 Μια φορά και έναν καιρό ήταν μια τοσοδούλα σταγονίτσα νερό τόσο ζωηρή μα και τόσο δυνατή. Ηταν ταξιδιάρικη πολύ και της άρεσε να αλλάζει συνεχώς μορφή. Είχε αρετές σπάνιες και πολλές, μα και χάρες σε όλα τα πέρατα της γης μας ξακουστές.
Τούτες τις αρετές, τα ταξίδια και πολλά από του νερού τα μυστικά ανακάλυψαν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας συμμετέχοντας στο πρόγραμμα, παίζοντας σε θεατρικά δρώμενα, σε μουσικά παιχνίδια και ασφαλώς κάνοντας ……. πολλά πολλά Πειράματα .

1 1

4 1

3 1

5 1

6 1

8 1

 

Αξιολόγηση

” Τί έμαθα για το νερό ”

Ti ematha gia to nero

 

” Ζωγραφίζω όπως μπορώ τον Κύκλο του νερού ” 

622

63

Η Χελώνα Καρέτα καρέτα

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης | , στις 01-05-2025

Στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού μας Προγράμματος,  με τίτλο ”Οι Φύλακες της  Θάλασσας σε Δράση” , οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον μαγευτικό κόσμο των θαλάσσιων χελωνών, με ιδιαίτερη έμφαση στην Καρέτα Καρέτα. Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, οι μαθητές μας ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και ανέπτυξαν την αγάπη τους για τη θαλάσσια ζωή.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, συμμετείχαν σε συζητήσεις για τα χαρακτηριστικά της καρέτα καρέτα, όπως το καβούκι της, τα πτερύγιά της και τη διατροφή της.

Παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο και εικόνες που απεικόνιζαν το φυσικό της περιβάλλον και τον τρόπο αναπαραγωγής της. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες κατανόησαν τη σημασία των παραλιών ως τόπων ωοτοκίας και την ανάγκη προστασίας τους

10 3

18 2

 

Ένα όμορφο αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας ήταν οι κατασκευές που δημιούργησαν αποτυπώνοντας τη δική τους μοναδική ματιά για τις χελώνες.

” Θαλάσσιες χελώνες και Καρετάκια”

20 2

19 2

7 3

8 3

 

” Ζωγραφίζω κάτι που έμαθα για τη θαλάσσια χελώνα ”

35 3

34 3

33 3

 

 Παγκόσμια Ημέρα παιδικού βιβλίου

Σελιδοδείκτες  –  χελωνάκι

28 3

22 3

21 2

29 3

30 3

 

Τρισδιάστατες χελώνες με σχέδια!

24 4

25 3

 

Καρετάκια με καβούκι από κέλυφος καρυδιού

27 3

26 3

 

” Η Πολύχρωμη χελώνα Καρέτα Καρέτα ”

1 2

6 1

3 2

 

17 2

16 2

 

Ο κύκλος ζωής της χελώνας

Οι μαθητές μας πρώτα ζωγραφίσαν τον κύκλο ζωής της χελώνας στο χαρτί …

12 2

 

…. και έπειτα έκαναν την ίδια διαδρομή με τη βοήθεια της μικρής μας μελισσούλας- beebot!

15 2

14 2

13 2

 

Ψηφιακά παιχνίδια

11 2

 

Αφίσα

” Τί μάθαμε για τη χελώνα Καρέτα Καρέτα ”

31 3

 

” Νιρέττα η Καρέττα ”

Πρόγραμμα Δημιουργικής Εκμάθησης & Ευαισθητοποίησης για το Περιβάλλον

Niretta h karetta

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, μας επισκέφθηκε εκπρόσωπος της MEDASSET και μας παρουσίασε το πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα με τίτλο “Νιρέττα η Καρέττα”.

Μέσα από ένα όμορφο εκπαιδευτικό βίντεο και ένα διασκεδαστικό θεατρικό παιχνίδι, οι μαθητές μας εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για τις θαλάσσιες χελώνες. Έμαθαν για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν, όπως τα σκουπίδια που πετάμε στη θάλασσα, και για το πώς μπορούμε εμείς να βοηθήσουμε για να μην εξαφανιστούν.

Η χαριτωμένη μασκότ του προγράμματος, η Νιρέττα, μας έκανε παρέα και ο εκπαιδευτικός της MEDASSET μας εξήγησε πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα για το σώμα της χελώνας.

Παίξαμε όλοι μαζί ομαδικά παιχνίδια και κάναμε βιωματικές δραστηριότητες που μας βοήθησαν να καταλάβουμε πόσο σημαντικό είναι να προστατεύουμε το θαλάσσιο περιβάλλον. Στο τέλος, χορέψαμε και τραγουδήσαμε παρέα με τη Νιρέττα!

Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που μας έμαθε πολλά για τις θαλάσσιες χελώνες και τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος. Ανυπομονούμε να βάλουμε κι εμείς το λιθαράκι μας για να βοηθήσουμε τη Νιρέττα και τους φίλους της!

23 3

22 4

19 3

18 4

17 3

15 4

12 4

11 4

10 5

6 3

5 2

3 3

2 2

1 3

Καλωσορίζουμε τον Μίνωα και τον Ερμή !

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Δράσεις Ενεργού Πολίτη, Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Φροντίζω το περιβάλλον | , στις 13-04-2025

Καλωσορίζουμε τον Μίνωα και τον Ερμή στην οικογένεια του Νηπιαγωγείου μας!

Minoas kai ermhs

 

Μια υπέροχη δράση πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας, στο πλαίσιο του προγράμματος  ”Δράσεις  Ενεργού Πολίτη” και της ευαισθητοποίησης των μικρών μαθητών μας για την προστασία της θαλάσσιας ζωής και της Μεσογειακής φώκιας.

Μετά την πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη του εκπροσώπου της MOm (Μεσογειακό Ινστιτούτο για τη Μελέτη και Προστασία της Φώκιας) και την περιήγησή μας στον ενημερωτικό τους ιστότοπο, οι μαθητές μας έδειξαν τεράστιο ενδιαφέρον για τις αξιαγάπητες φώκιες.

Η επιθυμία τους να βοηθήσουν αυτά τα υπέροχα πλάσματα ήταν τόσο μεγάλη, που αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην υιοθεσία μιας φώκιας μέσω του προγράμματος της MOm.

Είδαμε τις φωτογραφίες των φωκών που αναζητούσαν την υποστήριξή μας και η επιλογή ήταν πραγματικά δύσκολη, αφού θέλαμε να τις υιοθετήσουμε όλες!

Μετά από μια δημοκρατική κλήρωση στην τάξη, καταλήξαμε στην υιοθεσία δύο αξιαγάπητων φωκών: του Μίνωα και του Ερμή!

99

 

Η ιστορία του Μίνωα & του Ερμή

( όπως αναφέρεται στον ιστότοπο της MOm)

” Και τα δυο φωκάκια βρέθηκαν αποχωρισμένα από τις μητέρες τους, ο Μίνωας στην Κρήτη και ο Ερμής στην Εύβοια, ενω η κατάσταση της υγείας τους ήταν κρίσιμη. Ήταν και οι δυο αφυδατωμένοι και εξαντλημένοι. Χάρη στη προσπάθεια ντόπιων, εθελοντών και της Ομάδας Διάσωσης της MOm, μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Περίθαλψης με διαφορά μιας εβδομάδας ο ένας από τον άλλο. Θα παραμείνουν εδώ έως ότου ξεπεράσουν τα προβλήματα υγείας τους και φτάσουν στο κατάλληλο βάρος, και τότε θα είναι έτοιμοι να απελευθερωθούν και πάλι μαζί στη θάλασσα! ”

 

Συμπληρώσαμε με χαρά τη φόρμα υιοθεσίας και την αποστείλαμε στην MOm.

Η αναμονή ήταν γεμάτη ενθουσιασμό και πριν λίγες ημέρες, παραλάβαμε ένα ξεχωριστό δέμα στο νηπιαγωγείο μας. Η χαρά των μαθητών ήταν απερίγραπτη όταν ανακάλυψαν το περιεχόμενο: το επίσημο πιστοποιητικό υιοθεσίας των Μίνωα και Ερμή, το οποίο περιέχει σημαντικές πληροφορίες για το πού βρέθηκαν και πώς φροντίζονται, μια μεγάλη φωτογραφία των νέων μας «φίλων», ένα χαριτωμένο λούτρινο φωκάκι για να μας θυμίζει την όμορφη αυτή πράξη, καθώς και πολύτιμο ενημερωτικό υλικό και τον νέο Οδηγό Παρατήρησης Φώκιας

 

109 1

107

108

106

104

102

101

100

Μέσα από αυτό το πρόγραμμα, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας έμαθαν για τη σημασία της προστασίας της Μεσογειακής φώκιας και για τις προσπάθειες της MOm για τη διάσωση και την περίθαλψή της.

Η υιοθεσία του Μίνωα και του Ερμή αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της ευαισθησίας και της αλληλεγγύης τους. Είναι ένα σημαντικό βήμα για την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής τους συνείδησης και από τις δράσεις που εμπνέουν και διαμορφώνουν τους αυριανούς υπεύθυνους και ενεργούς πολίτες.

Χαρούμενο Πάσχα

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Πάσχα | , στις 12-04-2025

Σας παρουσιάζουμε μερικές από τις υπέροχες πασχαλινές δημιουργίες των μαθητών μας.

Γεμάτα φαντασία και χρώματα, τα έργα τους αποτυπώνουν το πνεύμα των ημερών.

 

23

22

21

15

13

2

1

4

3

11

5

7

6

10

27

28

24

30

31

16

29

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Μαθαίνουμε Αγγλικά… Φορώντας Γάντια και Διαβάζοντας Ιστορίες!

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Αγγλικά | , στις 30-03-2025

Στο μάθημα των Αγγλικών οι μαθητές και οι μαθήτριές μας , μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες, εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους, ανάπτυξαν τη δημιουργικότητά τους και εξοικειώθηκαν με την αγγλική γλώσσα.

 

Έμαθαν τα ονόματα  φρούτων και  λαχανικών !

10 4

6 2

7 4

8 4

9 2

 

Μίλησαν για τα ρούχα που φοράμε στην καρδιά του χειμώνα, έπαιξαν παιχνίδια και έπλεξαν τα δικά τους mittens!

44 1

45 1

15 3

13 3

12 3

40 1

41 1

 

Επιπλέον,  μίλησαν για τα χαρακτηριστικά του προσώπου και τα μέρη του σώματος και ζωγράφισαν τα δικά τους μοναδικά και ξεχωριστά τερατάκια!

34 2

36 2

38 2

37 2

39 2

16 3

18 3

35 2

33 2

 

Παρακολούθησαν την ιστορία ”The Color Monster” , μίλησαν για τα συναισθήματα και έπαιξαν παιχνίδι σχετικό με την ιστορία του βιβλίου!

31 2

32 1

Παρακολούθησαν την ιστορία ” The Very Hungry Caterpillar ” του Eric Carle και συζήτησαν για τα τρόφιμα και τον κύκλο ζωής της κάμπιας!

24 2

29 2

30 2

Παρακολούθησαν την ιστορία ” The Mixed up chameleon ” του Eric Carle και συζήτησαν για τα ζώα και την περιπέτεια του μικρού χαμαιλέοντα προς την αποδοχή του εαυτού του!

28 2

 

Μιλώντας για την άνοιξη οι μαθητές δοκίμασαν τη ζωγραφική με τα δάχτυλα και γέμισαν ένα βαζάκι με έντομα!

22 2

23 2

27 2

 

Επίσης, έφτιαξαν ένα χαρούμενο κολάζ για να στολίσουν το σχολείο μας!

26 2

46

25 2

25η Μαρτίου

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία 25 Μαρτίου | , στις 24-03-2025

Η 25η Μαρτίου, μια διπλή γιορτή για την Ορθοδοξία και τον Ελληνισμό, έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές και τις μαθήτριές μας να ταξιδέψουν πίσω στο χρόνο και να γνωρίσουν την ιστορία μας  και τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης.

 Οι ζωγραφιές και οι κατασκευές τους αποτυπώνουν το πνεύμα της εθνικής μας επετείου.

9 1

 

” Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου ”

15 1

1 1

  23 1

22 1

 

” Οι ήρωες της Επανάστασης ”

13 1

12 1

11 1

 

” Λόγια ανδρειωμένων… ”

8 1

 

” 1821 ”

10 1

7 1

6

17 1

16 1

18 1

27 1

26 1

 

” Το κρυφό σχολειό ”

19 1

24 1

 

” Παραδοσιακές στολές ”

3 1

2 1

28 1

25 1

 

Ψηφιακά παιχνίδια

5 1

4 1

14 1

 

Στη σχολική γιορτή οι μαθητές και οι μαθήτριες τίμησαν την ημέρα και τους ήρωες  με ποιήματα, τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς!

39 1

38 1

37 1

33 1

32

31 1

30 1

36 1

35 1

34 1

29 1

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων : Ανακαλύπτοντας τη Γυάρο – ένα θαλάσσιο οικοσύστημα στην καρδιά των Κυκλάδων!

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Φροντίζω το περιβάλλον | , στις 07-03-2025

Η Γυάρος είναι ένα κυκλαδίτικο νησί που χρησιμοποιήθηκε ως τόπος εξορίας στους ρωμαϊκούς χρόνους αλλά και στη νεότερη ιστορία της Ελλάδας. Έως το 2000, η Γυάρος χρησιμοποιήθηκε ως πεδίο βολής του Πολεμικού Ναυτικού.

Σήμερα το νησί είναι ακατοίκητο.

Gyarosjpg

Στη θαλάσσια περιοχή γύρω από τη Γυάρο ζει το 15% του πληθυσμού της μεσογειακής φώκιας monachus monachus. Είναι ίσως η μεγαλύτερη αποικία του είδους παγκοσμίως. Ακόμα, άνω του 50% της θαλάσσιας περιοχής της Γυάρου καλύπτεται από οικότοπους προτεραιότητας και, συγκεκριμένα, από μοναδικούς κοραλλιογενείς σχηματισμούς και λιβάδια ποσειδωνίας.  Έτσι, το 2019 η Γυάρος θεσμοθετήθηκε ως Θαλάσσια Προστατευόμενη Περιοχή. (πηγή: Βικιπαίδεια)

Στο νησί ζουν άγρια ζώα και σπάνια είδη όπως το μαύρο φίδι της Γυάρου, αράχνες, μικρά θηλαστικά, αρπακτικά πουλιά όπως ο Μαυροπετρίτης και ο Σπιζαετός και θαλασσοπούλια, όπως ο Ασημόγλαρος, ο Θαλασσοκόρακας και ο Μύχος. 

 Ο Μύχος είναι ένα σπάνιο θαλασσοπούλι που τρέφεται με ψάρια και πετάει σε κοπάδια ανάμεσα στα κύματα. Στη Γυάρο ανακαλύφθηκε μία άγνωστη αποικία μύχου.

*******************************************************************

Οι μαθητές μας γνώρισαν το θαλάσσιο οικοσύστημα της Γυάρου και κατανόησαν γιατί είναι σημαντικό να προστατευτεί.

79

 

Κατανόησαν τα οφέλη και τις αξίες των θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών,  διερεύνησαν τους τρόπους λειτουργίας τους και τις δράσεις που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι για να τις προστατέψουν.

91

92

 

Πουν ζουν τα θαλάσσια ζώα του βυθού της Γυάρου…

Στις Τραγάνες, στα Λιβάδια Ποσειδωνίας, στις Υποβρύχιες και τις Ημιυποβρύχιες σπηλιές!

58

60

59

98

 

Γνώρισαν επίσης τα χερσαία είδη της Γυάρου, από τι απειλούνται και κατανόησαν γιατί είναι πολύτιμη η ποικιλία των ειδών.

Που ζουν τα χερσαία ζώα της Γυάρου…

Στα Φρύγανα, στις Πέτρες, στις Ακτές και στους Βραχώδεις Γκρεμούς!

67

68

66

 

” Ζωγραφίζω τα ζώα που ζουν στο περιβάλλον της Γυάρου ”

82

81

80

 

” Αν ήμουν ζωάκι της Γυάρου, θα ήμουν………. ”

71

70

69

65

64

 

 ” Ποιοί άνθρωποι επισκέπτονται το νησί της Γυάρου ”

Η Γυάρος, ένα νησί με τόσο πλούσια οικολογική σημασία, προσελκύει επισκέπτες και ειδικούς ερευνητές από διάφορους τομείς. Οι μαθητές μας, στο πλαίσιο του προγράμματος ερεύνησαν και ανακάλυψαν ποιοι επισκέπτονται το νησί και για ποιο λόγο:

 – Φωτογράφοι: που αποτυπώνουν την άγρια ομορφιά του νησιού και την πανίδα του.

– Ορνιθολόγοι: που μελετούν τα σπάνια είδη πουλιών που φιλοξενεί η Γυάρος.

– Οργανώσεις: όπως η Mom, η WWF και άλλες περιβαλλοντικές οργανώσεις, που εργάζονται για την προστασία της φώκιας και του οικοσυστήματος.

 – Ειδικοί: όπως επιστήμονες και ερευνητές, που μελετούν τη βιολογία, την οικολογία και την ιστορία του νησιού.

72

73

90

93

 

Η μελισσούλα μας, η μικρή beebot, προγραμματίζεται ώστε να συναντήσει όλους τους ειδικούς ερευνητές και επισκέπτες του νησιού για να μάθει τα νέα τους!

75

74

78

76

 

 ” Επίσκεψη εκπροσώπου της MOm στο σχολείο μας! ”

Η Mom (Εταιρεία για τη Μελέτη και Προστασία της Μεσογειακής Φώκιας) είναι μια ελληνική μη κυβερνητική οργάνωση που ιδρύθηκε το 1988 με σκοπό την προστασία της μεσογειακής φώκιας, ενός από τα πιο απειλούμενα θαλάσσια θηλαστικά στον κόσμο.

 Η Mom διεξάγει επιστημονικές έρευνες για τη μελέτη της βιολογίας, της οικολογίας και της συμπεριφοράς της μεσογειακής φώκιας.  Υλοποιεί προγράμματα για την προστασία των βιοτόπων της φώκιας και την αντιμετώπιση των απειλών που αντιμετωπίζει, όπως η ρύπανση, η αλιεία και η ανθρώπινη ενόχληση.  Διοργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις ευαισθητοποίησης για το κοινό, με στόχο την ενημέρωση και την κινητοποίηση για την προστασία της φώκιας. Αναλαμβάνει τη διάσωση και την περίθαλψη τραυματισμένων ή ορφανών φωκών, με στόχο την επανένταξή τους στο φυσικό περιβάλλον. 

Είχαμε τη χαρά να υπ0δεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας έναν εκπρόσωπο της MOm, τον κύριο Δημήτρη, ο οποίος μας μίλησε για τη μεσογειακή φώκια και την ανάγκη προστασίας της. Οι μαθητές μας έμαθαν πολλά για αυτό το υπέροχο θαλάσσιο θηλαστικό και για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει.

Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία, καθώς τους έδωσε την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ένα σημαντικό περιβαλλοντικό θέμα και να αναπτύξουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση.

86

85

89

88

87

 

” Τί καινούριο έμαθα για τη Γυάρο  ”

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι μαθητές για να οργανώσουν τις νέες γνώσεις που απέκτησαν, δημιούργησαν εννοιολογικούς χάρτες, τόσο σε χαρτόνι όσο και με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου Coggle.it. Οι χάρτες αυτοί βοήθησαν τους μαθητές να συνδέσουν τις πληροφορίες και να κατανοήσουν τη σημασία της Γυάρου για την προστασία της φώκιας και του περιβάλλοντος.

Οι φωτογραφίες αποτυπώνουν τα έργα των μαθητών, τα οποία αποτελούν απόδειξη της προσπάθειας τους να μάθουν και να ευαισθητοποιηθούν για την προστασία του περιβάλλοντος.

84

83

 

Τί έμαθα για τη Γυάρο

 

 ” Τεχνητή Νοημοσύνη και Φώκιες: Ένα Δημιουργικό Ταξίδι ”

Οι μαθητές  είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) με έναν μοναδικό και δημιουργικό τρόπο. Χρησιμοποιώντας εργαλεία ΤΝ, δημιούργησαν εντυπωσιακές φωτογραφίες με θέμα τις φώκιες και την προστασία τους.

Η δράση αυτή είχε ως στόχο να τους ευαισθητοποιήσει σχετικά με την ανάγκη προστασίας αυτών των υπέροχων θαλάσσιων θηλαστικών, καθώς και να τους εξοικειώσει με τις εφαρμογές της ΤΝ .  Υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, χρησιμοποίησαν πλατφόρμες και εφαρμογές ΤΝ που επιτρέπουν τη δημιουργία εικόνων με βάση ένα περιγραφικό κείμενο.

96

94

97

Οι φωτογραφίες που προέκυψαν ήταν πραγματικά εντυπωσιακές και γεμάτες συμβολισμούς. Οι μαθητές κατάφεραν να αποτυπώσουν την ομορφιά και την ευαισθησία των φωκών, καθώς και την ανάγκη για προστασία τους. Μέσα από τη δημιουργική αυτή διαδικασία, οι μαθητές μας ανέπτυξαν τις δεξιότητές τους στην ΤΝ, την κριτική σκέψη και την περιβαλλοντική συνείδηση.

” Ο βυθός της Γυάρου ”

AI 1

 

 ” Μην πλησιάζετε στις σπηλιές μας ”

ΑΙ 2

 

” Μη μας ενοχλείτε ”

ΑΙ 3

 

” Μην πετάτε σκουπίδια στη θάλασσα ”

Μην πετάτε σκουπίδια ΑΙ

 

” Μην ταΐζετε τις φώκιες ”

Μην ταίζετε τις φώκιες ΑΙ

 

” Μην αγγίζετε τις φώκιες ”

Μην αγγίζετε τις φώκιες

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση