Εργαστήρια Δεξιοτήτων

4ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ / ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ

Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Σχέδιο δράσης της Α΄ Γυμνασίου

Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον                   

Επιμέρους θεματική Ενότητα: Οικολογική Συνείδηση (ζωοφιλία, τα δικαιώματα των ζώων)

Τίτλος Προγράμματος: “Ζώα συντροφιάς: Έχουμε κι εμείς δικαιώματα!”

Στόχος του σχεδίου  είναι η ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών/μαθητριών γύρω από το θέμα της κακοποίησης και της εγκατάλειψης των ζώων συντροφιάς, ώστε  να ενισχυθούν οι μηχανισμοί πρόληψης.

Ειδικότερα, στόχοι του σχεδίου «Ζώα συντροφιάς: Έχουμε κι εμείς δικαιώματα!» το οποίο εντάσσεται στη θεματική υποενότητα «Οικολογική συνείδηση (ζωοφιλία, τα δικαιώματα των ζώων)», αρχικά είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/μαθήτριες τις έννοιες του δεσποζόμενου και αδέσποτου ζώου, να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και την αγάπη προς τα ζώα συντροφιάς, κατανοώντας ταυτόχρονα τις υποχρεώσεις των ανθρώπων απέναντί τους. Τέλος, να καλλιεργήσουν δεξιότητες, ώστε να αναλάβουν δράσεις και πρωτοβουλίες ενημέρωσης της σχολικής, τοπικής αλλά και της ευρύτερης κοινότητας για την πρόληψη της εγκατάλειψης ζώων, για την προστασία των αδέσποτων της περιοχής τους, καθώς και για την προώθηση στειρώσεων και υιοθεσιών μέσω ζωοφιλικών σωματείων.

Δεξιότητες που θα καλλιεργηθούν: 

  • Δεξιότητες Μάθησης: κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και προσωπική έκφραση των μαθητών/τριών, καθώς και η μεταξύ τους επικοινωνία και συνεργασία
  • Δεξιότητες Ζωής: κοινωνικές δεξιότητες, πολιτειότητα, ενσυναίσθηση και ευαισθησία,  προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία, οργανωτική ικανότητα
  • Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης: ψηφιακός γραμματισμός, δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων
  • Δεξιότητες του νου: στρατηγική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, μελέτη περιπτώσεων, κατασκευές, πλάγια σκέψη

Σε σύνδεση με το Π.Σ. στόχος μας είναι η καλλιέργεια θετικών στάσεων και ενσυναίσθησης, η κατάκτηση της γνώσης με βιωματικό τρόπο και η συνεργασία με τη σχολική, τοπική και ευρύτερη κοινότητα.Το σχέδιό μας επίσης συνδέεται με τα γνωστικά αντικείμενα  της Γεωγραφίας, των Εικαστικών, της Πληροφορικής, της Λογοτεχνίας και της Νεοελληνικής Γλώσσας (με στόχο την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και των  γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών).

Όσον αφορά το εκπαιδευτικό υλικό,  για τον σχεδιασμό των δραστηριοτήτων χρησιμοποιήθηκε το εξής: Εκπαιδευτικό υλικό του ΙΕΠ, «Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς» του Δικτύου Τέχνης και Δράσης, το ιστολόγιο της Ομάδας Δράσης Μαθητών για την προστασία των ζώων,  Ψηφιακό Σχολείο, λογοτεχνικά κείμενα από το διαδίκτυο, πίνακες ζωγραφικής από τον Οδηγό της Ομάδας Δράσης για την προστασία των ζώων συντροφιάς και από το  διαδίκτυο, η Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων, διάφορα ψηφιακά εργαλεία  και οι ιδέες της εκπαιδευτικού που εκπόνησε το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια για την υλοποίηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην Α’ Γυμνασίου: Κιτσάτη Μαρία

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων