Εργαστήρια Δεξιοτήτων

4ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης

2 Απριλίου 2022
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Επιμέρους θεματική ενότητα:  Ανθρώπινα Δικαιώματα 

Τίτλος Προγράμματος: «Γνωρίζουμε τα δικαιώματα των παιδιών, ταξιδεύοντας στην Κένυα»

Δομή  Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων

Μερικές από τις εργασίες των παιδιών

“Το αλφάβητο των δικαιωμάτων”311494302 655197096221607 6695330232546090700 n

“Μαδάμε τη μαργαρίτα της φτώχειας;”

310691311 638315994340594 6885977526735609684 n

Βίντεο “Τα παιδιά στην Κένυα λένε…”

Περισσότερα για τα εργαστήρια που υλοποιήθηκαν μπορείτε να δείτε στο αντίστοιχο πρόγραμμα της σχολικής χρονιάς 2020-21.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια για την υλοποίηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στα τμήματα Α1, Α2, Α3 και Α5: Κιτσάτη Μαρία

25 Φεβρουαρίου 2022
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ «ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» – ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΜΑΣ

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ «ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» – ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΜΑΣ

Ολοκληρώνοντας  το πρόγραμμα «Ζώα συντροφιάς: Έχουμε κι εμείς δικαιώματα!» από τον Θεματικό Κύκλο «Φροντίζω το περιβάλλον», καταγράψαμε τις εντυπώσεις μας στο padlet «Εντυπώσεις».

20 Φεβρουαρίου 2022
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΘΑ ΑΚΟΥΣΤΟΥΜΕ ΠΙΟ ΠΟΛΥ!

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΘΑ ΑΚΟΥΣΤΟΥΜΕ ΠΙΟ ΠΟΛΥ!

Τι θα θέλαμε να πούμε στον κόσμο για τα ζώα γύρω μας; Ποιο είναι το μήνυμα που θα θέλαμε να στείλουμε προς αυτούς που τα φροντίζουν και τα προστατεύουν, προς αυτούς που τα χτυπούν και τα εγκαταλείπουν ή  που τα δηλητηριάζουν; Γράψαμε τα μηνύματά μας στις αφίσες που ζωγραφίσαμε ή δημιουργήσαμε ψηφιακά. Με τις αφίσες και τα ηχογραφημένα μηνύματά μας δημιουργήσαμε το βίντεο «Ζώα συντροφιάς: Έχουμε κι εμείς δικαιώματα! Όλοι μαζί θα ακουστούμε πιο πολύ!»  για την ενημέρωση της σχολικής μας κοινότητας, της τοπικής αλλά και της ευρύτερης κοινωνίας.

15 Φεβρουαρίου 2022
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του προγράμματος «Ζώα συντροφιάς: Έχουμε κι εμείς δικαιώματα!», συμμετείχαμε σε φιλοζωική δράση που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την κ. Βαλαβάνη Σοφία, σύμβουλο της Κοινότητας Αλεξανδρούπολης και ενεργό μέλος του φιλοζωικού σωματείου «Κιβωτός».

Μπαίνοντας στον ρόλο του εθελοντή, εφοδιάσαμε μία από τις ταΐστρες που έχουν τοποθετηθεί στην πόλη μας για τα αδέσποτα ζώα και στη συνέχεια στη Δημοτική Βιβλιοθήκη υποβάλαμε τις ερωτήσεις μας και ενημερωθήκαμε από την κ. Βαλαβάνη για τα δικαιώματα των ζώων συντροφιάς, δεσποζόμενων και αδέσποτων και τις δικές μας υποχρεώσεις απέναντί τους.

Κατανοήσαμε την έννοια του εθελοντισμού και τη σημασία του και συνειδητοποιήσαμε για ακόμη μία φορά πως τα ζώα έχουν δικαιώματα και πως, ενώνοντας όλοι μαζί τις φωνές μας για την προστασία τους, θα ακουστούμε πιο πολύ!

 

13 Φεβρουαρίου 2022
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ

Συζητήσαμε για τις φιλοζωικές οργανώσεις και τη δράση τους και ερευνήσαμε αν υπάρχει φιλοζωικό πρόγραμμα στον δήμο μας. Στη συνέχεια καταγράψαμε τις ερωτήσεις της συνέντευξης που θα θέλαμε να υποβάλουμε στους αρμόδιους φορείς. Οι ερωτήσεις της συνέντευξης θα μπορούσαν να αποσταλούν ηλεκτρονικά ή να υποβληθούν σε μια διαδικτυακή ή δια ζώσης συνάντηση.

10 Φεβρουαρίου 2022
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΧΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ! ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΖΩΩΝ-ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

ΕΧΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ! ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΖΩΩΝ-ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

 

Διαβάσαμε την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων και  συμπληρώσαμε  ερωτηματολόγιο, συγκρίνοντας τα δικά μας δικαιώματα και  ανάγκες με τα δικαιώματα και τις ανάγκες των ζώων συντροφιάς, απαντώντας αν γίνονται σεβαστά τα δικαιώματα των ζώων σήμερα, καταγράφοντας τα δικαιώματα των ζώων συντροφιάς που καταπατώνται όταν αυτά εγκαταλείπονται ή κακοποιούνται και προτείνοντας λύσεις, έτσι ώστε υπερασπιστούμε ως άτομα, ως οικογένεια, ως σχολείο και κοινωνία τα δικαιώματα των ζώων συντροφιάς. Στο τέλος συζητήσαμε σχετικά με τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου.

2 Φεβρουαρίου 2022
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΔΕΣΠΟΖΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ – ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

ΔΕΣΠΟΖΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ – ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

Είδαμε το βίντεο που δημιούργησε η καθηγήτριά μας για τα  δεσποζόμενα και τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς και εμπλουτίσαμε την παρουσίαση με προσωπικές εμπειρίες και ιστορίες ζώων που γνωρίζαμε από κάθε κατηγορία.

Στη συνέχεια, αφού  συμπληρώσαμε σχετικό ερωτηματολόγιο, συζητήσαμε τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου.

25 Ιανουαρίου 2022
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΩ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΖΩΟ/ΜΠΑΙΝΩ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΕΝΟΣ ΖΩΟΥ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΖΩ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΩ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΖΩΟ/ΜΠΑΙΝΩ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΕΝΟΣ ΖΩΟΥ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΖΩ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ

Ανεβάσαμε στο padlet «Τα ζώα, οι δικοί μας αγαπημένοι φίλοι» τις φωτογραφίες των δικών μας κατοικιδίων (όσοι/όσες έχουμε). Στη συνέχεια επιλέξαμε ένα ζώο συντροφιάς από τους πίνακες ζωγραφικής, από τα  λογοτεχνικά κείμενα που μελετήσαμε και τις φωτογραφίες των ζώων στο padlet και μπαίνοντας στη  θέση του ζώου εκφράσαμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά του στον ψηφιακό πίνακα padlet.

19 Ιανουαρίου 2022
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΤΑ ΖΩΑ: ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΣΩ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΤΑ ΖΩΑ: ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΣΩ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα αξιοποιήσαμε λογοτεχνικά κείμενα από τα σχολικά εγχειρίδια της Α΄ Γυμνασίου, αλλά και εκτός σχολικών εγχειριδίων, προκειμένου να αναδειχθεί διαχρονικά η σχέση του ανθρώπου με τα ζώα συντροφιάς.

Χωρισμένοι/ες σε ομάδες,  διαβάσαμε και συζητήσαμε με βάση τα εξής κείμενα: Λιλή Ζωγράφου, «Στρίγγλα και καλλονή» (απόσπασμα), Γιώργος Σκαμπαρδώνης, «Η Βαγγελιώ-δεν-είσαι-εντάξει» (απόσπασμα), Κ.Π. Καβάφης, «Σπίτι με κήπον»,  Αργύρης Εφταλιώτης, «Ο άσπρος»  (απόσπασμα), Ομήρου Οδύσσεια (ραψωδία ρ) «Ο Άργος αναγνωρίζει τον Οδυσσέα». Στη συνέχεια παρουσιάσαμε τα συμπεράσματά μας στην ολομέλεια της τάξης.

12 Ιανουαρίου 2022
από ΚΙΤΣΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΤΑ ΖΩΑ: ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΣΩ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ – ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΤΑ ΖΩΑ: ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΣΩ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ – ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Στo συγκεκριμένο εργαστήριο παρατηρήσαμε έργα τέχνης που έχουν ως θέμα τα ζώα συντροφιάς. Χρησιμοποιώντας  τις ρουτίνες σκέψης «Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι» περιγράψαμε το περιβάλλον που απεικονίζει ο κάθε πίνακας, τους ήρωες, τα συναισθήματα των ηρώων, καθώς και τις σκέψεις και τα συναισθήματα που μας προκαλούν οι πίνακες. Μετά τη συζήτηση, χωρισμένοι/ες σε ομάδες επιλέξαμε ένα έργο τέχνης και συνθέσαμε μια δική μας σχετική ιστορία.  Μπορείτε να δείτε κάποιες από τις ιστορίες μας. 
Οι μαθητές και μαθήτριες του Α1, Α2, Α3 και Α5
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κιτσάτη Μαρία
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων