Είμαι Ντροπαλός…

EΙΜΑΙ ΝΤΡΟΠΑΛΟΣ, ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ!!!!!!!!!!!!!

  • «Δεν μπορώ να πω το μάθημα μπροστά στους συμμαθητές μου»
  • «Ντρέπομαι να ρωτήσω το δάσκαλό μου για κάτι που δεν κατάλαβα»
  • «Νομίζω πως αν πω κάτι, δεν θα το πω καλά και οι άλλοι θα με κοροϊδέψουν»

Τις  παραπάνω φράσεις μπορεί να τις έχεις σκεφτεί πολλές φορές,  σε διάφορες φάσεις της μαθητικής σου καριέρας. Γνωρίζεις όμως πόσο σημαντικό είναι το να συμμετέχεις καθημερινά  μέσα στην τάξη;
Το σχολείο και πιο συγκεκριμένα η σχολική τάξη, είναι μια μικρή κοινωνία, όπου, η συμμετοχή σου μέσα σ΄ αυτή, δε θα σε βοηθήσει  μόνο στην κατάκτηση ενός καλού βαθμού και στην πετυχημένη πορεία της εκπαιδευτικής σου καριέρας. Θα σε βοηθήσει να σταθείς όρθιος και στη μεγαλύτερη κοινωνία που θα μπεις, βγαίνοντας απ΄τη μικρότερη κοινωνία της τάξης, που βρίσκεσαι τώρα.

Μήπως

  • Με τη σκέψη και μόνο ότι ο δάσκαλος θα σου ζητήσει να πεις το μάθημα ή να παρουσιάσεις την εργασία σου σε λούζει κρύος ιδρώτας;
  • Θες να ρωτήσεις κάτι το δάσκαλό σου και το σκέφτεσαι τόση πολλή ώρα πριν, που μέχρι να το αποφασίσεις χτυπάει κουδούνι;
  • Κρύβεσαι πίσω απ΄ τον συμμαθητή σου, για να μη φαίνεσαι και για να μη θυμίσεις στο δάσκαλο ή τη δασκάλα σου ότι υπάρχεις:
    Τότε είσαι ένα παιδί   ν τ ρ ο π α λ ό.

Υπάρχουν κάποιες τεχνικές που αν τις εφαρμόσεις πιθανόν να σε βοηθήσουν να ξεπεράσεις το πρόβλημά σου:

Αρχικά,
θα πρέπει να εντοπίσεις τι είναι αυτό που σου δημιουργεί το συγκεκριμένο πρόβλημα. Γιατί αν αυτό συμβαίνει, επειδή δεν έχεις προετοιμαστεί καλά ή δεν έχεις διαβάσει τα μαθήματά σου, τότε τα πράγματα είναι απλά και μπορείς εύκολα να τα αντιμετωπίσεις. Αν θες, θα βρεις τον τρόπο μόνος σου.
Aν όμως δεν ισχύει τίποτε απ΄ τα παραπάνω, τότε κάτι δεν πάει καλά με την αυτοπεποίθησή σου

γι΄αυτό,
  Όταν μιλάς μπροστά στους συμμαθητές σου, ή γενικά σε έναν χώρο με πολύ κόσμο, ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΚΟΙΤΑΖΕΙΣ Π Ο Τ Ε, ώστε να μη βλέπεις τις αντιδράσεις τους, που μπορεί να σε κάνουν να γελάσεις ή να ξεχάσεις τα λόγια σου. Μπορείς να κοιτάζεις σε ένα σταθερό σημείο της τάξης σου ή να περιφέρεις τα μάτια σου σε διάφορα σημεία της αίθουσας.
   Αν δυσκολεύεσαι να θυμηθείς το μάθημά σου, μίλησε με το δάσκαλό σου και εξήγησέ του ότι θα σε βοηθούσε ΝΑ ΚΡΑΤΑΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΜΙΚΡΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ, ώστε να θυμάσαι πιο εύκολα αυτά που θες να πεις.
   ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΑΡΓΑ, για να προλαβαίνεις να σκέφτεσαι τι έχεις να πεις παρακάτω. Έτσι, και εσύ θα είσαι πιο χαλαρός, αλλά και οι συμμαθητές σου θα σε καταλαβαίνουν καλύτερα.
  «καθρέφτη καθρεφτάκι μου πόσο καλός είμαι;». ΜΙΑ ΠΡΟΒΑ μπροστά στον καθρέφτη του σπιτιού σου θα σε βοηθήσει να διορθώσεις πράγματα που εσύ πιστεύεις ότι δεν κάνεις καλά.
ΦΤΙΑΞΕ ΕΝΑ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΑΚΡΟΑΤΗΡΙΟ από άτομα που δεν σου προκαλούν άγχος (μαμά, μπαμπάς, αδέρφια ή φίλους) και ζήτησέ τους ,για λίγο καιρό,  να ακούν πρώτα αυτοί, αυτό που έχεις να παρουσιάσεις και μετά να το παρουσιάζεις στην τάξη σου. Θα σε βοηθήσει να ξεπεράσεις πιο εύκολα το άγχος που σου προκαλεί η παρουσία των άλλων.
    Θυμάσαι την τελευταία φορά που πήγες στο γιατρό σου και σου είπε: «ΠΑΡΕ ΒΑΘΙΕΣ ΑΝΑΣΟΥΛΕΣ»; Κάνε το ίδιο πριν την απόφασή σου να πεις κάτι. Μερικές φορές βοηθάει πολύ.

Να θυμάσαι:
 Ο δάσκαλός σου θέλει να σε βοηθήσει να φανερώσεις τις δυνατότητές σου. Για να το καταφέρει όμως αυτό, πρέπει να γνωρίζει την αδυναμία σου. Μίλησε μαζί του και θα εκπλαγείς από το αποτέλεσμα.
 Αυτό που θες να ρωτήσεις μπορεί να είναι απορία και άλλων παιδιών και με την ερώτησή σου αυτή να τα βοηθήσεις κι εκείνα.
 Γινόμαστε καλύτεροι όχι από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά κάνοντας κάθε φορά κι ένα μικρό βηματάκι. Αρκεί να βάλουμε έναν στόχο, για να ξέρουμε που θέλουμε να μας οδηγήσουν αυτά τα βηματάκια

Μην ξεχνάς ποτέ
ΝΤΡΟΠΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΡΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΝΤΡΟΠΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΡΩΤΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ

Σκαμπαρδώνη Αλεξάνδρα
Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση