Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας οι μαθητές της Δ΄τάξης του 41ου Δημοτικού Σχολείου ασχολήθηκαν με τα αγγεία και την τέχνη τους, όχι μόνο ως χρηστικά αντικείμενα της καθημερινής ζωής των αρχαίων Ελλήνων, αλλά και ως μοναδικά έργα τέχνης. Εξερεύνησαν τα σχήματα και τις απεικονίσεις, συνδύασαν τις επιρροές και τις επιδράσεις και προσπάθησαν να προσεγγίσουν την τέχνη αυτής της εποχής.
Μέσα από ντοκιμαντέρ παρακολούθησαν τις μεθόδους πλαστικής, κατασκευής και ψησίματος των αγγείων. Πειραματίστηκαν με τις τεχνοτροπίες και κατανόησαν τους ρυθμούς και τους διαφορετικούς τρόπους απεικόνισης των μορφών, αλλά και την τεχνική του χρωματισμού με φυσικές μεθόδους.
Οι μαθητές επισκέφθηκαν το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και μέσα από το πολύ οργανωμένο πρόγραμμα, που παρακολούθησαν ενεργητικά και βιωματικά
συνειδητοποίησαν τον σημαντικό ρόλο της τέχνης στην αρχαία κοινωνία και την αξία της καλλιτεχνικής έκφρασης. Οι μαθητές παρατήρησαν τα αγγεία, κατέγραψαν τις παραστάσεις με τις λεπτομέρειες και την απεικόνιση των μορφών των αγγείων. Συγκέντρωσαν τις παρατηρήσεις τους, τις ταξινόμησαν και εξέφρασαν τα συμπεράσματά τους για την τέχνη της αγγειοπλαστικής και τη θέση της στην αρχαία Ελλάδα.
Σημαντική συμβολή στη ιστορική γνώση των μαθητών αποτέλεσε και η παρακολούθηση βιντεοταινίας σχετικής με τις προσπάθειες των αρχαιολόγων να συναρμολογήσουν και να ανακατασκευάσουν αγγεία από θραύσματα, που βρίσκουν μετά από χιλιάδες χρόνια θαμμένα στη γη. Η επιστήμη της αρχαιολογίας ήταν αυτή που αναδείχτηκε και οι μαθητές
Συνειδητοποίησαν το εύρος και τη δυναμική των μοναδικών αυτών έργων τέχνης. Οι μαθητές προσέγγισαν τα αγγεία στην τάξη μέσα από τη ζωγραφική και έγινε προσπάθεια μέσα από τα ελεύθερα παιδικά τους σχέδια να προσεγγίσουν το ύφος, την τεχνική και την ομορφιά, που αντίκρισαν στις αίθουσες του Μουσείου.
Οι μαθητές διαμόρφωσαν ένα μέρος της αρχαίας τεχνικής των αγγείων με βιωματικές και αποκαλυπτικές τεχνικές και έτσι η γνώση παγιώνεται συνειδητά, άρα και αποτελεσματικά.
Πρόσφατα σχόλια !