Το Ιστολόγιο του 41ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου

Κάκτου & Αγ. Ιεροθέου – Τηλ. 2105759937 – 2131301417

Κουβεντιάζοντας με έναν τυφλό… Ενημέρωση των μαθητών μας σε θέματα αναπηρίας, αποδοχής και συμπερίληψης

Ιαν 202323

Αγαπητοί γονείς

des th zwh meallamatia ekpaideutiko programmaΣε συνέχεια των δράσεων ευαισθητοποίησης των μαθητών μας σε θέματα διαφορετικότητας και συμπερίληψης διοργανώθηκε την Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2023 από κοινού με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας ενημέρωση των μαθητών όλων των τάξεων του σχολείου μας από τον κ. Αμπατζή Δημήτριο (της ΑΜΚΕ Δες τη ζωή με άλλα μάτια) για θέματα αναπηρίας των συνανθρώπων μας και συγκεκριμένα για τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης.

Ο κ. Αμπατζής παρουσίασε με απλό, μεστό και κατανοητό τρόπο την «καθημερινότητα» ενός τυφλού ατόμου, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, τους περιορισμούς, αλλά και τι «προσφέρει» η πολιτεία σε αυτούς τους ανθρώπους. Στη συνέχει απάντησε στις καταιγιστικές, είναι η αλήθεια, ερωτήσεις και απορίες των μαθητών μας. Με τον τρόπο αυτό μαζί, εισηγητής και μαθητές θεωρούμε ότι προσεγγίζουν βιωματικά την πραγματικότητα της αναπηρίας, της προσβασιμότητας και της μοναδικότητας του κάθε ατόμου. Τα παιδιά, ως οι ενεργοί αυριανοί πολίτες, αφυπνίζονται και συνειδητοποιούν την αξία της αλληλοαποδοχής και της αλληλεγγύης.

Αναλυτικότερα το πρόγραμμα ξεκίνησες με τον ομιλητή να περιγράφει την καθημερινότητά του. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες καλούνται να συζητήσουν τις καθημερινές συνθήκες διαβίωσης των εμποδιζόμενων ατόμων και πώς μπορούμε συλλογικά να κάνουμε τη διαφορά! Το πρόγραμμα καλύπτει τη σύγχρονη ανάγκη δημιουργίας μιας συμπεριληπτικής κοινωνίας ήδη από το σχολείο. Όντας ένα πρόγραμμα αμιγώς παιδοκεντρικό, δίνεται η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να ορίσουν το πεδίο της συζήτησης, να τοποθετηθούν με σκέψεις, να καταθέσουν συναισθήματα και εμπειρίες και να γίνουν συν-συντονιστές.

Αυτή η αλληλεπίδραση και αλληλοκατανόηση είναι βασικές προϋποθέσεις για την αλλαγή στάσης και νοοτροπίας σχετικά με τη διαφορετικότητα, την αναπηρία και τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Στο τέλος της εκδήλωσης μοιράστηκε έντυπο ενημερωτικό υλικό σε όλα τα παιδιά με προτροπές προς αυτά όπως…

Δεν βλέπω, βλέπεις όμως εσύ: Θέλεις να με βοηθήσεις; Όταν με συναντήσεις, μπορείς να το κάνεις ανθρώπινα και αποτελεσματικά, αν θυμηθείς ότι :

  1. Μόνο εμείς οι τυφλοί κρατάμε λευκό μπαστούνι και αυτό για να περπατάμε με ασφάλεια, όχι για να διαφημίζουμε την αναπηρία μας, να παίζουμε ή να ζητιανεύουμε.
  2. Είμαστε συνηθισμένοι άνθρωποι, σαν κι εσάς. Απλά, δεν βλέπουμε. Μη μας υποτιμάτε. Μεγαλώνουμε, παίζουμε, τρέχουμε, διαβάζουμε, γράφουμε, σπουδάζουμε, δουλεύουμε, κλαίμε, γελάμε, ερωτευόμαστε, δημιουργούμε, «σερφάρουμε», κάνουμε chat, … ,όπως ΕΣΥ!
  3. Στο αφιλόξενο μέρος που ζούμε, πιο εύκολα θα περπατήσω μαζί σου, παρά με το μπαστούνι ή με το Σκύλο Οδηγό μου. Όμως, μη με πιάνεις από τον ώμο ή απ’ το μπράτσο. Άσε με να πιάσω εγώ το δικό σου μπράτσο. Έτσι, θα καταλαβαίνω, θα το νιώθω, πότε σταματάς, πότε στρίβεις, πότε ανεβαίνεις ή κατεβαίνεις.
  4. Μη ρωτάς το άτομο που με συνοδεύει: : «Πώς τον λένε;», «Τι θέλει να ψωνίσει;», «Ποιο φαγητό του αρέσει;», «Πού θέλει να πάει;». Ρώτα απευθείας εμένα. Ξέρω να σου απαντήσω! Και μίλα μου κανονικά, μην αλλάζεις τον τόνο της φωνής σου χωρίς λόγο.
  5. Μην αποφεύγεις τις λέξεις «βλέπω», «κοιτάζω», «τυφλός». Τις μεταχειρίζομαι κι εγώ. Βλέπω με τις υπόλοιπες αισθήσεις μου: αγγίζω, ακούω, μυρίζω, γεύομαι, καταλαβαίνω, αισθάνομαι.
  6. Σύστησε με στο περιβάλλον μας. Θέλω να γνωρίσω ποιος είναι στην τάξη, στο τραπέζι ή στο δωμάτιο μαζί μου. Μίλησε μου όταν μπαίνεις. Πες μου ότι φεύγεις. Μη με αφήνεις να μιλάω μάταια σε κάποιον που δεν είναι κοντά μου.
  7. Οδήγησε το χέρι μου σε μια καρέκλα. Πες μου πού είναι η πόρτα, η τουαλέτα, το παράθυρο ή αν υπάρχουν εμπόδια στο πάτωμα. Δε θέλω να κάνω ζημιές, γιατί μπορώ να μην κάνω.
  8. Βοήθησε με διακριτικά στο τραπέζι και πες μου για το φαγητό στο πιάτο μου. Χρησιμοποίησε το πιάτο μου σαν «ρολόι» και εξήγησέ μου σε ποια «ώρα» είναι το κάθε είδος του φαγητού μου. Πες μου: «η σαλάτα σου είναι στις 6, οι πατάτες στις 12». Πες μου πού είναι το ποτήρι μου , για να το… «δω» και εγώ όταν το χρειαστώ.
  9. Μου αρέσουν οι αθλητικές εκδηλώσεις, το θέατρο και ο κινηματογράφος, φτάνει να με βοηθάς να καταλαβαίνω τι γίνεται, περιγράφοντας και διαβάζοντας μου όσα δεν μπορώ να δω.

Μου αρέσουν οι εκδρομές και τα πάρτι. Πάρε με στην παρέα σου και γνώρισε με στους καλεσμένους σου. Ξέρω να συμπεριφέρομαι. Αν υστερώ σε κάτι βοήθησε με. Δε θέλω τον οίκτο σου αλλά τη φιλία σου! Μη μιλάς για τη «θαυματουργή αντίληψη» των τυφλών. Μην ξεχνάς ότι όσα έμαθα είναι αποτέλεσμα σκληρής προσπάθειας και εργασίας…

  1. Αν έχεις περιέργεια, θα μιλήσω μαζί σου για το πρόβλημα μου αλλά όχι μόνο γι’ αυτό, γιατί για μένα είναι μια παλιά ιστορία! Έχω τόσα άλλα ενδιαφέροντα, χόμπι και απορίες όπως και εσύ!

Γίνε φίλος μου. Όχι παρατηρητής.

Δείτε σχετικό φωτογραφικό υλικό!

Δείτε το στο slideshare.net

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ – ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ 41ου ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Ένα Σχόλιο στο άρθρο

“Κουβεντιάζοντας με έναν τυφλό… Ενημέρωση των μαθητών μας σε θέματα αναπηρίας, αποδοχής και συμπερίληψης”

  1. 25 Ιανουαρίου, 2023 στις 09:00       ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΡΑΜΙΣΙΩΤΗΣ Έγραψε:

    Μπράβο στο Σύλλογο γονέων για τη διοργάνωση τέτοιων ενημερωτικών δράσεων για τα παιδιά μας. Καλό θα ήταν να έρθουν κι άλλοι ειδικοί να μιλήσουν για διάφορα ευαίσθητα κοινωνικά θέματα διότι αποκομμίζουν πολλά τα παιδιά.


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Καλώς ήρθατε !!!

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου σας καλωσορίζουν στο Ιστολόγιο και σας εύχονται μια ευχάριστη και χρηστική περιήγηση !

Ώρα Ελλάδας

Σαν σήμερα

26/2/1911: Σοβαρές συγκρούσεις προκαλεί η συζήτηση στην αναθεωρητική Βουλή για τη γλώσσα στην οποία θα γραφτεί το Σύνταγμα. Οι φοιτητές διαδηλώνουν εναντίον των απόψεων του Κωστή Παλαμά, που δηλώνει κοροϊδευτικά: «Είμαι στρογγυλά και χτυπητά, μαλλιαρός απολύτως».

Μετάφραση του Ιστολογίου

Πρόσφατα σχόλια !

Σκακιστική άσκηση

RSS Τα νέα του Β΄ Επιπέδου ΤΠΕ

  • Πρόσκληση Στελέχωσης των Προγραμμάτων για την 6η Περίοδο Επιμόρφωσης Β1 Επιπέδου Τ.Π.Ε. 23/02/2024
    Δημοσιεύθηκε Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος με την οποία καλούνται αποκλειστικά οι Επιμορφωτές που ανήκουν στο Μητρώο Επιμορφωτών του έργου, καθώς και οι Συντονιστές και Τεχνικοί Υπεύθυνοι που ανήκουν στο μητρώο ΚΣΕ και έχουν αντιστοιχηθεί με προγράμματα της 6ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. (ως τακτικοί ή αναπληρωτές), να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για την ανάληψη των […]
  • Επιμόρφωση Β1 επιπέδου ΤΠΕ: Αποτελέσματα Κλήρωσης Α’ Φάσης και Έναρξη Β’ Φάσης Υποβολής Αιτήσεων Συμμετοχής 12/02/2024
    Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της κλήρωσης της Α’ φάσης υποβολής αιτήσεων για τα προγράμματα της 6ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 επιπέδου ΤΠΕ. Καλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να ενημερωθούν σχετικά με το αποτέλεσμα της αίτησής τους, με χρήση των κωδικών τους, επιλέγοντας «Αίτηση Επιμόρφωσης -> Προβολή Αίτησης - Α Φάση» ή/και «Αίτηση Επιμόρφωσης -> Προβολή Αποτελεσμάτων Κλήρωσης» από […]
European Radio Logo

Το 41ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου, που εδρεύει στο Περιστέρι στη συμβολή των οδών Κάκτου & Αγίου Ιεροθέου, ιδρύθηκε με το ΦΕΚ 289/1-10-1977 και η οργανικότητά του (6θέσιο) ορίστηκε με το ΦΕΚ 190 τ.Α΄/22-08-1979, ενώ το Ολοήμερο ορίστηκε με το ΦΕΚ 1130/30-08-2001. Με το ΦΕΚ 1346/31-8-2004 τ. Β΄, προστέθηκε μία (1) επιπλέον οργανική θέση δασκάλου (Π.Ε 70) στο Ολοήμερο.

Το σχολικό έτος 2005 – 2006 ιδρύθηκε οργανική θέση καθηγητή Φυσικής Αγωγής (Π.Ε 11) με το ΦΕΚ 492/18-4-2006 τ. Β΄

Το σχολικό έτος 2015 – 2016 ιδρύθηκε οργανική θέση καθηγητή Αγγλικής Γλώσσας (Π.Ε 06) με το ΦΕΚ 2491/12-8-2016 τ. Β΄. Η θέση καλύφθηκε από το σχολικό έτος 2016 – 2017.

Το σχολικό έτος 2015 – 2016 ιδρύθηκε Τμήμα Ένταξης στο σχολείο μας με το ΦΕΚ 2540/18-8-2016 τ. Β΄. Το Τμήμα Ένταξης του σχολείου μας επανδρώθηκε το σχολικό έτος 2016 – 2017.

Το σχολικό έτος 2018 – 2019 ιδρύθηκε Τάξη Υποδοχής ΖΕΠ στο σχολείο μας με το ΦΕΚ 4528/17-10-2018 τ. Β΄.

Το ίδιο σχολικό έτος (2018 – 2019) το σχολείο μας εντάχθηκε στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών της χώρας δυνάμει της Φ.17/47528/Δ1/28-3-2019 Υπουργικής Απόφασης.

Το τρέχον σχολικό έτος (2023 – 2024) το σχολείο λειτουργεί με επτά (7) τμήματα και έχει 123 μαθητές.

Για οποιαδήποτε απορία, πρόβλημα ή/και καλόπιστη κριτική μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στα τηλ. 210 / 57 59 937  – 213 / 13 01 417  ή/και στο 41dimperisteriou@gmail.com .

Ο καιρός στην Αθήνα !

booked.net

Μετρητής επισκεψιμότητας ανά χώρα προέλευσης

Flag Counter


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων