Ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση των παιδών μας

Απρ 20135

Είναι πολύ σημαντικό για κάθε άνθρωπο να αισθάνεται καλά με τον εαυτό του, το σώμα του, και το μυαλό του. Με άλλα λόγια, είναι σημαντική για όλους μας η αίσθηση της προσωπικής μας άξιας, της ατομικής μας αυτοπεποίθησης.

Αυτοπεποίθηση είναι η σιγουριά που αισθανόμαστε για τον εαυτό μας και τις ικανότητες μας. Επίσης είναι η αίσθηση ασφάλειας ότι οι γονείς, οι φίλοι, οι συγγενείς και γενικότερα ορισμένοι άνθρωποι πάνω στη γη μας αγαπούν γι’ αυτό που πραγματικά είμαστε.

Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης του κάθε παιδιού παίζουν οι γονείς. Από την πρώτη κιόλας μέρα που θα γεννηθεί ένας άνθρωπος εξαρτάται απόλυτα από τους γονείς του. Με το να ανταποκρινόμαστε ως γονείς στο κάλεσμα του μωρού μας για τροφή, αλλαγή πάνας, αγκαλιά και τρυφερότητα μαθαίνουμε στο παιδί μας, πως χτίζεται η εμπιστοσύνη απέναντι στους άλλους, αλλά και στον ίδιο μας τον εαυτό.

Αργότερα, και καθώς ένα παιδί μεγαλώνει και αναπτύσσεται σωματικά αλλά και πνευματικά, οι ανάγκες του αλλάζουν, διαφοροποιούνται και μαζί με αυτές και οι τρόποι αλλά και τα μέσα που ανταποκρίνονται οι γονείς. Η ενδυνάμωση της αίσθησης της αυτοπεποίθησης του παιδιού γίνεται μια ανάγκη εκφρασμένη πιο ξεκάθαρα, όσο αυτό επιδιώκει προσωπικές και κοινωνικές επαφές και η επιθυμία για την αποδοχή του από τους άλλους παίρνει έναν ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτήρα.

Για τους γονείς όμως, υπάρχει ένας τρόπος να υποστηρίζουμε το χτίσιμο της αυτοπεποίθησης των παιδιών μας ο οποίος παραμένει διαχρονικά σταθερός και είναι: Το να δείχνουμε την αγάπη μας! Αυτό μπορούμε να το κάνουμε και με λόγια και με πράξεις. Οι γονείς πρέπει να παίρνουν αγκαλιά τα παιδιά τους, να τα φιλάνε, να τους λένε πόσο τα αγαπούν, πόσο σημαντικά είναι για αυτούς και πόσο περήφανοι είναι για αυτά.

Πρέπει να τα κάνουμε να νιώθουν ασφάλεια , υποστηρίζοντάς τα και δείχνοντας ότι σεβόμαστε τις επιθυμίες τους και τις απόψεις τους αφήνοντας τους περιθώρια να κάνουν πράγματα τα ίδια από μόνα τους, έτσι ώστε να αποκτήσουν δεξιότητες και εμπιστοσύνη στις ικανότητες τους.

Τα μικρά παιδιά συνεχώς ανακαλύπτουν τον κόσμο και στην προσπάθειά τους αυτή έχουν κάποια σκαμπανεβάσματα και κάποιες αποτυχίες. Ο ρόλος του γονέα είναι να τα ενθαρρύνει συνεχώς, ώστε να μην σταματήσουν να προσπαθούν. Θα ήταν καλό επίσης να μην κάνουν οι γονείς πράγματα που μπορεί το ίδιο το παιδί να κάνει μόνο του, γιατί η προσπάθεια μετράει πολλές φορές περισσότερο από το αποτέλεσμα στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης.

Τα μεγαλύτερα παιδάκια, στα οποία είναι περισσότερο ανεπτυγμένο το αίσθημα της ζήλειας, πρέπει να τα βοηθήσουμε να μάθουν να μοιράζονται τα παιχνίδια και τα αντικείμενά τους, να λειτουργούν ομαδικά, να συνεργάζονται και να μην είναι ανταγωνιστικά. Για παράδειγμα, είναι σημαντικό να ξέρει το παιδί ότι η μαμά αγαπά και τα δυο της παιδιά και ότι η δασκάλα αγαπά όλους τους μαθητές της.

Το παιδί πρέπει να είναι και να αισθάνεται ικανό και ελεύθερο να εκφράσει την γνώμη του και στο σπίτι αλλά και στο σχολικό περιβάλλον. Να μην φοβάται να επιλέξει τους φίλους του, τι παιχνίδι θα παίξει και τι μουσική θα ακούσει.

Όλα τα παραπάνω το βοηθούν να αναπτύξει τις δεξιότητες εκείνες, που θα του είναι χρήσιμες, ώστε να σταθεί μόνο του μέσα στον κόσμο και να μάθει να υποστηρίζει τον εαυτό του, να αντιμετωπίσει αποτυχίες και προκλήσεις.

Στηρίζοντας, ακούγοντας και συζητώντας με τα παιδιά μας τα βοηθάμε να ωριμάσουν. Ένα παιδί και αργότερα ένας ενήλικας, που έχει λάβει αγάπη ξέρει και να δώσει αγάπη. Είναι πιο εύκολο γι’ αυτόν να υπερασπιστεί τα δικαιώματά του, να επιλύσει προβλήματα που θα βρεθούν μπροστά του και να χειριστεί δύσκολες καταστάσεις. Καλό θα είναι να αποφεύγονται οι συγκρίσεις με τα άλλα παιδιά, αδέλφια και φίλους. Το κάθε παιδί έχει δικό του τρόπο διασκέδασης και δικό του τρόπο διαβάσματος.

Ας δώσουμε ερεθίσματα στα παιδιά και ας τα αφήσουμε να κάνουν λάθη, γιατί θα μάθουν από αυτά.

Τέλος, η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης ενός παιδιού είναι λεπτό ζήτημα. Θέλουμε τα παιδιά μας να είναι σίγουρα για τον εαυτό τους, και να μπορούν να προσφέρουν σε άλλους, που έχουν ανάγκη, βοήθεια, υποστήριξη κ αγάπη μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους.

ΤΡΟΠΟΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗΣ

-Να λέμε πόσο το αγαπάμε και πόσο σημαντικό είναι στη ζωή μας.

-Να τον επαινούμε και το επιβραβεύουμε μετά από θετική συμπεριφορά .

– Να εκδηλώνουμε την αγάπη μας με αγκαλιές φιλιά και χάδια.

-Να αισθάνονται οι ίδιοι οι γονείς εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, στις αξίες τους .

-Να αποδοκιμάζουμε τις άσχημες πράξεις και όχι το ίδιο το παιδί, π.χ. «το να μουτζουρώσεις τον τοίχο είναι κουτό».

-Να μην το κοροϊδεύουμε ποτέ για τον τρόπο που μιλάει, για αυτά που νιώθει και για τις μικρές γκάφες που είναι πιθανόν να κάνει.

Να ακούμε και να συζητάμε τους φόβους τους και τις ανησυχίες τους.

-Να μην τα συγκρίνουμε με άλλα παιδιά.

-Να τα βοηθήσουμε να αγαπήσουν και τα προτερήματα και τα ελαττώματά τους.

-Όταν κάνουν λάθη δεν είναι κακό, ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟΣ.

ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ

-Ξέρει ότι το αγαπούν.

-Σκέφτεται θετικά το μέλλον και ονειρεύεται να γίνει αστροναύτης.

-Αναλαμβάνει μόνο του ευθύνες και υποχρεώσεις (ταΐζει το σκύλο).

-Δε φοβάται να σηκώσει το χέρι στην τάξη.

-Νιώθει αυτόνομο.

-Ξέρει να επιλέγει τι του αρέσει και υποστηρίζει τις επιλογές του.

-Μετά από μια αποτυχία δεν τα παρατάει και ξαναπροσπαθεί.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση των παιδών μας    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Καλώς ήρθατε !!!

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου σας καλωσορίζουν στο Ιστολόγιο και σας εύχονται μια ευχάριστη και χρηστική περιήγηση !

Ώρα Ελλάδας

Σαν σήμερα

23/4: Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου
Στις 23 Απριλίου 1616 έφυγαν από την ζωή δύο μεγάλα ονόματα των γραμμάτων: ο ισπανός συγγραφέας του «Δον Κιχώτη» Μιγκέλ Ντε Θερβάντες και ο άγγλος δραματουργός Γουίλιαμ Σαίξπηρ. Με αφορμή το διπλό αυτό γεγονός, η UNESCO έχει καθιερώσει την 23η Απριλίου ως την Παγκόσμια Ημέρα του Βιβλίου.
   - Σχετικές αναρτήσεις

Μετάφραση του Ιστολογίου

Πρόσφατα σχόλια !

Σκακιστική άσκηση

RSS Τα νέα του Β΄ Επιπέδου ΤΠΕ

RSS Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

European Radio Logo

Το 41ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου, που εδρεύει στο Περιστέρι στη συμβολή των οδών Κάκτου & Αγίου Ιεροθέου, ιδρύθηκε με το ΦΕΚ 289/1-10-1977 και η οργανικότητά του (6θέσιο) ορίστηκε με το ΦΕΚ 190 τ.Α΄/22-08-1979, ενώ το Ολοήμερο ορίστηκε με το ΦΕΚ 1130/30-08-2001. Με το ΦΕΚ 1346/31-8-2004 τ. Β΄, προστέθηκε μία (1) επιπλέον οργανική θέση δασκάλου (Π.Ε 70) στο Ολοήμερο.

Το σχολικό έτος 2005 – 2006 ιδρύθηκε οργανική θέση καθηγητή Φυσικής Αγωγής (Π.Ε 11) με το ΦΕΚ 492/18-4-2006 τ. Β΄

Το σχολικό έτος 2015 – 2016 ιδρύθηκε οργανική θέση καθηγητή Αγγλικής Γλώσσας (Π.Ε 06) με το ΦΕΚ 2491/12-8-2016 τ. Β΄. Η θέση καλύφθηκε από το σχολικό έτος 2016 – 2017.

Το σχολικό έτος 2015 – 2016 ιδρύθηκε Τμήμα Ένταξης στο σχολείο μας με το ΦΕΚ 2540/18-8-2016 τ. Β΄. Το Τμήμα Ένταξης του σχολείου μας επανδρώθηκε το σχολικό έτος 2016 – 2017.

Το σχολικό έτος 2018 – 2019 ιδρύθηκε Τάξη Υποδοχής ΖΕΠ στο σχολείο μας με το ΦΕΚ 4528/17-10-2018 τ. Β΄.

Το ίδιο σχολικό έτος (2018 – 2019) το σχολείο μας εντάχθηκε στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών της χώρας δυνάμει της Φ.17/47528/Δ1/28-3-2019 Υπουργικής Απόφασης.

Το τρέχον σχολικό έτος (2024 – 2025) το σχολείο λειτουργεί με έξι (6) τμήματα και έχει 122 μαθητές.

Για οποιαδήποτε απορία, πρόβλημα ή/και καλόπιστη κριτική μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στα τηλ. 210 / 57 59 937  – 213 / 13 01 417  ή/και στο 41dimperisteriou@gmail.com .

Ο καιρός στην Αθήνα !

booked.net

Μετρητής επισκεψιμότητας ανά χώρα προέλευσης

Flag Counter


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων