Την εβδομάδα που πέρασε είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας τους εκπροσώπους του Οργανισμού «Παιδικό Τραύμα». Οι επισκέπτες μας μίλησαν στα παιδιά με απλό και κατανοητό τρόπο για τη σημασία της αυτομέριμνας και της αυτοπροστασίας, τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο ή την παιδική χαρά.
Μέσα από ενδιαφέρουσες συζητήσεις και παραδείγματα, τα παιδιά έμαθαν πώς μπορούν να προστατεύουν τον εαυτό τους από μικρούς και μεγάλους τραυματισμούς, να προσέχουν στο παιχνίδι, να χρησιμοποιούν σωστά τα αντικείμενα του σπιτιού και να ζητούν βοήθεια όταν τη χρειάζονται.
Στο τέλος της δράσης, ο Οργανισμός προσέφερε στα παιδιά μπλουζάκια με το λογότυπο “Παιδικό Τραύμα” ως αναμνηστικό της όμορφης αυτής επίσκεψης.
Ευχαριστούμε θερμά τον Οργανισμό «Παιδικό Τραύμα» για την πολύτιμη παρουσία και το εκπαιδευτικό τους έργο! Μέσα από τέτοιες δράσεις τα παιδιά μας μαθαίνουν με ευχάριστο τρόπο να φροντίζουν και να προστατεύουν τον εαυτό τους. 💛
🌈 Οι μαμάδες φτιάχνουν ουράνια τόξα 🌈
Στο νηπιαγωγείο μας ζήσαμε μια πολύ όμορφη και συγκινητική εμπειρία! Προσκαλέσαμε τις μαμάδες για τσάι και κέικ, να περάσουμε όλοι μαζί μια ζεστή, δημιουργική και χαρούμενη στιγμή. Οι μαμάδες διάβασαν στα παιδιά το παραμύθι «Οι μαμάδες φτιάχνουν ουράνια τόξα», ένα τρυφερό βιβλίο γεμάτο αγάπη, χρώματα και θετικά μηνύματα.
Μετά την ανάγνωση, μαμάδες και παιδιά συνεργάστηκαν σε μια όμορφη δραστηριότητα. Οι νηπιαγωγοί είχαν ετοιμάσει λωρίδες χαρτιού στα χρώματα του ουράνιου τόξου και ένα μεγάλο χαρτόνι με σχεδιασμένες τις λωρίδες. Μαμάδες και παιδιά έκοβαν μικρά τετραγωνάκια από τα χρωματιστά χαρτάκια και τα κολλούσαν στην αντίστοιχη λωρίδα, δημιουργώντας όλα μαζί ένα υπέροχο πολύχρωμο ουράνιο τόξο — σύμβολο αγάπης, συνεργασίας και ελπίδας.
🏫 Το σχολείο ανοιχτό στους γονείς
Η συγκεκριμένη δράση ήταν μια ακόμη ευκαιρία να θυμηθούμε πόσο σημαντικό είναι το σχολείο να είναι ανοιχτό στους γονείς. Όταν οι γονείς συμμετέχουν ενεργά στη σχολική ζωή, ενισχύεται η επικοινωνία, η εμπιστοσύνη και η συνεργασία ανάμεσα στην οικογένεια και το σχολείο.
Τα παιδιά νιώθουν χαρά, περηφάνια και ασφάλεια βλέποντας τους γονείς τους να μπαίνουν στον χώρο του σχολείου, να διαβάζουν, να δημιουργούν και να μοιράζονται στιγμές μαζί τους. Οι γονείς, από την άλλη, κατανοούν καλύτερα τη μαθησιακή πορεία και τις ανάγκες των παιδιών τους, ενώ αισθάνονται ότι αποτελούν ενεργό και πολύτιμο μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ένα σχολείο που ανοίγει την αγκαλιά του στους γονείς είναι ένα σχολείο ζωντανό, χαρούμενο και γεμάτο αγάπη — ένας τόπος όπου όλοι μαζί, παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί, φτιάχνουν το δικό τους ουράνιο τόξο σχέσεων, μάθησης και χαμόγελων! 🌈💖
«Μια Εβδομάδα με την Καρδιά μας»
Μια δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας
Το λευκό λιοντάρι» του Τζιμ Χέλμορ – Μια ιστορία για τα συναισθήματα 🦁💖
Στο νηπιαγωγείο μας διαβάσαμε το υπέροχο παραμύθι «Το λευκό λιοντάρι» του Τζιμ Χέλμορ, μια τρυφερή ιστορία για τη φιλία και τη δύναμη των συναισθημάτων.
Μέσα από τις περιπέτειες του λευκού λιονταριού και της ηρωίδας, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για το πώς αισθανόμαστε όταν νιώθουμε διαφορετικοί, πώς εκφράζουμε τη χαρά, τη λύπη ή τον φόβο μας, αλλά και πώς η αγάπη και η αποδοχή μπορούν να κάνουν τον καθένα μας να λάμψει!
Μετά την ανάγνωση, τα παιδιά μοιράστηκαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους και ζωγράφισαν ό,τι τους έκανε εντύπωση από την ιστορία. Οι ζωγραφιές τους αποτύπωσαν με τον πιο όμορφο τρόπο τη φαντασία, την ευαισθησία και τη μοναδική ματιά τους πάνω στο παραμύθι.
Η δραστηριότητα αυτή αποτέλεσε την αφορμή για να ξεκινήσουμε την ενότητα των συναισθημάτων, μαθαίνοντας να τα αναγνωρίζουμε, να τα ονομάζουμε και να τα εκφράζουμε μέσα από τον λόγο, το παιχνίδι και την τέχνη.
Δείτε τις όμορφες ζωγραφιές των παιδιών παρακάτω!
Το βάζο των συναισθημάτων
Συνεχίζοντας τις δραστηριότητές μας με αφορμή το παραμύθι «Το λευκό λιοντάρι» του Τζιμ Χέλμορ, μιλήσαμε στην ολομέλεια για τα βασικά συναισθήματα που όλοι νιώθουμε: χαρά, λύπη, φόβο και έκπληξη.
Παρατηρήσαμε εικόνες, εκφράσεις προσώπου και συζητήσαμε πότε μπορεί να αισθανόμαστε έτσι — όταν κάτι μας κάνει χαρούμενους, όταν στενοχωριόμαστε, όταν κάτι μας τρομάζει ή όταν μας ξαφνιάζει!
Στη συνέχεια, κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του “βάζο συναισθημάτων”.
Μέσα στο βαζάκι ζωγράφισε τη φατσούλα που έδειχνε το συναίσθημα που ήθελε ή που ένιωθε εκείνη τη στιγμή.
Έπειτα, έκανε αντιγραφή της λέξης που αντιστοιχούσε στο συναίσθημα — χαρά, λύπη, φόβος ή έκπληξη — και τέλος, η δασκάλα κατέγραψε πότε αισθάνεται το παιδί αυτό το συναίσθημα, ύστερα από μια μικρή, όμορφη συζήτηση μαζί του.
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τον εαυτό τους, να αναγνωρίσουν και να ονομάσουν τα συναισθήματά τους, και να καταλάβουν πως όλα τα συναισθήματα είναι σημαντικά και φυσιολογικά!
Δείτε παρακάτω τα πολύχρωμα βάζα των συναισθημάτων που δημιούργησαν τα παιδιά μας!
🎭 Θεατρικό Εργαστήριο: «Τα Συναισθήματά μας Χορεύουν με τη Μουσική»
Στο πλαίσιο της Εβδομάδας Ψυχικής Υγείας, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε ένα ξεχωριστό θεατρικό εργαστήριο, όπου ο ήχος, η κίνηση και το συναίσθημα έγιναν ένα!
Με οδηγό τη μουσική, τα παιδιά κινήθηκαν ελεύθερα στο χώρο, ακολουθώντας τον ρυθμό και τη διάθεση κάθε μελωδίας. Άλλοτε η μουσική ήταν χαρούμενη, κι εκεί οι κινήσεις γίνονταν ανάλαφρες, γεμάτες ενέργεια και χαμόγελα· άλλοτε λυπημένη, και τότε τα σώματα λύγιζαν, τα πρόσωπα γέμιζαν ευαισθησία και στοχασμό· κι όταν η μουσική έφερνε φόβο ή ένταση, οι μικροί μας ηθοποιοί έπαιρναν στάσεις προσεκτικές, με εκφράσεις γεμάτες αγωνία και προσμονή.
Ήταν πραγματικά εντυπωσιακό να βλέπει κανείς πώς τα παιδιά μπήκαν μέσα στη μουσική, ένιωσαν τα συναισθήματα και τα απέδωσαν με το σώμα και το πρόσωπό τους. Μέσα από το παιχνίδι και την έκφραση, αναγνώρισαν και εξωτερίκευσαν συναισθήματα, αναπτύσσοντας έτσι την ενσυναίσθηση και τη συναισθηματική τους νοημοσύνη.
Μια δραστηριότητα γεμάτη κίνηση, έκφραση και ψυχική εκτόνωση, που μας θύμισε πως η τέχνη είναι ένας υπέροχος τρόπος να γνωρίζουμε τον εαυτό μας και τους άλλους. 💚
🎈 «Πετάμε τον Φόβο Μακριά!» – Ανάγνωση του παραμυθιού Το Γκρότλιν
Στο πλαίσιο της Εβδομάδας Ψυχικής Υγείας, ταξιδέψαμε μέσα από τη μαγεία του παραμυθιού «Το Γκρότλιν», μιας τρυφερής ιστορίας που μιλάει για τον φόβο — αυτόν τον μικρό, αόρατο επισκέπτη που συχνά υπάρχει μόνο στη φαντασία μας.
Μέσα σε ατμοσφαιρικό, ήρεμο και μαγικό περιβάλλον, τα παιδιά άκουσαν προσεκτικά το παραμύθι, αφήνοντας τη φαντασία τους να ταξιδέψει στις εικόνες και στους ήχους της νύχτας. Στη συνέχεια, ζωγράφισαν τις σκηνές που τους έκαναν εντύπωση, αποτυπώνοντας στο χαρτί ό,τι τους άγγιξε περισσότερο.
Έπειτα, μιλήσαμε για τους δικούς μας φόβους — μικρούς ή μεγάλους, πραγματικούς ή φανταστικούς. Τα παιδιά τους ζωγράφισαν, τους έδωσαν όνομα και, με θάρρος και χαμόγελο, τους έριξαν μέσα στο “κουτί του Γκρότλιν”, ένα κουτί-μαϊμού που συμβολικά τους πήρε όλους μακριά με το αερόστατό του!
Έτσι, κλείσαμε τη δράση μας με το σύνθημα που έγινε και το αγαπημένο μας μότο:
💨✨ «Πετάμε τον φόβο μας μακριά — για να μη φοβηθούμε ποτέ ξανά!» ✨💨
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά έμαθαν πως ο φόβος, όταν τον αναγνωρίζουμε και τον εκφράζουμε, παύει να είναι τρομακτικός. Και τότε… μένει χώρος μόνο για φως, χαρά και δύναμη! 🌟
Φτιάξαμε τις Ασπίδες των Φόβων μας! 🛡️✨
Στο πλαίσιο της δραστηριότητάς μας για τη διαχείριση των συναισθημάτων, αποφασίσαμε να αντιμετωπίσουμε κάτι που όλοι κουβαλάμε μέσα μας… τους φόβους μας!
Κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του ασπίδα, μια ξεχωριστή δημιουργία που συμβολίζει τη δύναμη και το θάρρος που έχουμε μέσα μας.
Κάποια παιδιά διάλεξαν να ζωγραφίσουν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αντιμετωπίσουν τους φόβους τους — όπως τη βοήθεια από τους φίλους και την οικογένεια, τη θετική σκέψη ή τη βαθιά αναπνοή.
Άλλα παιδιά προτίμησαν να ζωγραφίσουν τους ίδιους τους φόβους πάνω στην ασπίδα τους, δίνοντάς τους μορφή και χρώμα, ώστε να τους κοιτάξουν κατάματα και να μην τους φοβούνται πια!
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, ανακαλύψαμε ότι όλοι έχουμε φόβους, αλλά και ότι όλοι έχουμε τη δύναμη να τους αντιμετωπίσουμε. Οι ασπίδες μας έγιναν σύμβολα θάρρους, φαντασίας και αυτοπεποίθησης!
Γιατί όταν μοιραζόμαστε τους φόβους μας, αυτοί μικραίνουν… και η δύναμή μας μεγαλώνει!
Παραμύθι: Το τερατάκι που φυσήχτηκε μακριά
Μια φορά κι έναν καιρό, μέσα σε μια καρδούλα παιδιού, ζούσε ένα μικρό τερατάκι. Δεν ήταν κακό, ούτε ήθελε να τρομάζει κανέναν. Απλώς… ήταν ο Φόβος.
Είχε ένα σώμα γεμάτο τσουλούφια, μάτια που κουνιόντουσαν πέρα δώθε και ποδαράκια που έτρεμαν συνέχεια.
«Μπουυυ!» φώναζε πού και πού, όταν το παιδί σκεφτόταν σκοτεινά δωμάτια ή δυνατούς θορύβους.
«Μηηη!» έλεγε όταν το παιδί ήθελε να δοκιμάσει κάτι καινούργιο.
Αλλά ξέρετε κάτι; Το παιδί κουράστηκε.
«Δεν θέλω άλλο να με τρομάζεις!» του είπε.
Και τότε, σκέφτηκε κάτι μαγικό…
Πήρε ένα καλαμάκι, έβαλε λίγο χρώμα στο χαρτί και **φύσηξε**.
Φύσηξε δυνατά!
Φύσηξε απαλά…
Φύσηξε ξανά και ξανά, μέχρι που το τερατάκι **άρχισε να αλλάζει**!
Το σώμα του απλώθηκε σαν πιτσιλιά, τα ματάκια του πέσαν σε παράξενα σημεία, και το στόμα του έγινε… **χαμόγελο!**
«Χαχαχα! Κοίτα πώς έγινα!» είπε το τερατάκι.
«Δεν με φοβάσαι πια;»
«Όχι!» είπε το παιδί. «Τώρα είσαι αστείο! Και λίγο… γαργαλιστικό!»
Από τότε, κάθε φορά που ένα συναίσθημα ήταν πολύ δυνατό, το παιδί το ζωγράφιζε, το φυσούσε μακριά, και το έκανε… **φίλο!**
🎈 Πώς σας φάνηκε το τερατάκι;
Έχετε νιώσει κι εσείς έτσι;
Θέλετε να φυσήξουμε κι εμείς τα τερατάκια μας;
Ποιο συναίσθημα θα φυσήξεις σήμερα; (φόβο, θυμό, λύπη, ντροπή κ.ά.)
Και…έτσι φυσήξαμε!!
Έτσι, το «άσχημο» έγινε όμορφο και διασκεδαστικό.
Μάθαμε ότι ακόμα κι ένα δύσκολο συναίσθημα, αν το «φυσήξουμε» με φαντασία και χαμόγελο, μπορεί να μεταμορφωθεί σε κάτι αστείο και να μη μας φοβίζει πια! 🌈😊
Επίσκεψη της Πυροσβεστικής στο Νηπιαγωγείο μας! 🚒🔥
Οι αξιωματικοί Ανθυποπυραγός Σταύρου Ιωάννης και Υπαρχιπυροσβέστης Κασβίκης Ιωάννης μίλησαν στα παιδιά με απλό και κατανοητό τρόπο για το πώς ξεσπούν οι φωτιές, τι πρέπει να κάνουμε για να προστατευτούμε σε περίπτωση πυρκαγιάς ή σεισμού, και πόσο σημαντικό είναι να διατηρούμε την ψυχραιμία μας και να ζητούμε βοήθεια από τους μεγάλους.
🎉 Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων – 4 Οκτωβρίου 2025 🐾
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, είχαμε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας μια ξεχωριστή επίσκεψη από τη Διεύθυνση Υγειονομικού του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας.
Οι κύριοι Χανιωτάκης (αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας), Παπαγεωργίου (εκπαιδευτής ζώων) και Διαμαντάκος (συμπεριφοριστής ζώων) μίλησαν στα παιδιά μας για την ανιδιοτελή αγάπη που προσφέρουν τα ζώα, αλλά και για τη σπουδαία βοήθεια που παρέχουν σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη — όπως παιδιά με αναπηρίες ή παιδιά που νοσηλεύονται σε νοσοκομεία.
Μαζί τους ήρθε και ο εκπαιδευμένος σκύλος Σπίθας, που έκλεψε τις καρδιές όλων! Μας εντυπωσίασε με τις ικανότητές του και χάρισε στα παιδιά μοναδικές στιγμές χαράς και συγκίνησης.
🙏 Ευχαριστούμε θερμά τον Διευθυντή του Υγειονομικού του Γενικού Επιτελείου της Αεροπορίας και τους αξιωματικούς για την υπέροχη εμπειρία!
Ανάπτυξης Δράσεων Ενίσχυσης της Ενεργού Πολίτη
Τίτλος Δράσης
«Γινόμαστε εθελοντές φύτευσης»
Επίπεδο
Νηπιαγωγείο
Θεματικό Πεδίο
Η Δράση ανήκει στα θεματικά πεδία 4,11,12,13,15 και 17 του Προγράμματος Σπουδών Δράσεων Ενεργού Πολίτη.
Σύντομη περιγραφή της Δράσης
Η δράση ξεκινάει με παρουσίαση και συζήτηση στην αίθουσα σχετικά με το περιβάλλον. Ακολουθεί παιχνίδι περιβαλλοντικού χαρακτήρα με έννοιες του περιβάλλοντος και έπειτα οι μαθητές/τριες φυτεύουν αρωματικά φυτά σε γλάστρες στην αυλή του σχολείου.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
- Να αναγνωρίζουν την έννοια περιβάλλον.
2.Να κατανοούν την άσχημη συμπεριφορά των ανθρώπων στο περιβάλλον.
- Να προβληματίζονται για τους τρόπους που μπορούν να προστατεύσουν το περιβάλλον.
- Να αναγνωρίζουν τα οφέλη της φύτευσης φυτών και δέντρων.
- Να οραματίζονται τα αποτελέσματα των φυτεύσεων στην αυλή τους.
Πεδίο Υλοποίησης
Αίθουσα του σχολείου και αυλή.
Φάσεις Υλοποίησης Δράσης
Διερεύνηση
Οι μαθητές/τριες συζητούν στην αίθουσα με αφορμή τις παρακάτω ερωτήσεις:
- Τι σημαίνει περιβάλλον;
- Τι κακό προκαλεί ο άνθρωπος με τις καθημερινές του δραστηριότητες στο περιβάλλον;
- Πως μπορούμε να προστατεύσουμε τον πλανήτη μας;
- Πώς και γιατί φυτεύουμε δέντρα και φυτά;
- Ποια τα οφέλη της δενδροφύτευσης;
Κατά το στάδιο της διερεύνησης οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τους μαθητές συζήτησαν και αντάλλαξαν ιδέες και προτάσεις για το περιβάλλον και την έννοια «Ενεργός Πολίτης». Σύνδεσαν το θέμα με τις προηγούμενες δράσεις του Αναλυτικού Προγράμματος και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Παρουσίασαν εικόνες, πίνακες ζωγραφικής με φυτά και τόνισαν την σημαντικότητα της ύπαρξης δέντρων και φυτών για τον πλανήτη και το περιβάλλον.
Προετοιμασία/Σχεδιασμός
Οι μαθητές/τριες με καταιγισμό ιδεών προσδιορίζουν και αποφασίζουν τις δραστηριότητες τις οποίες επιθυμούν και θεωρούν αποτελεσματικότερες. Καθορίζουν τα υλικά που θα χρειαστούν. Βγαίνουν στην αυλή του σχολείου και καταγράφουν σε ποια σημεία μπορούν να βάλουν γλάστρες και πόσες θα χρειαστούν για να τοποθετήσουν τα φυτά. Μελετούν τη ποσότητα νερού που χρειάζονται για να αναπτυχθούν. Έτσι, καταλήγουν στο πλάνο της φύτευσης αρωματικών φυτών.
Υλοποίηση
Οι μαθητές/τριες με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών επικοινωνούν με έναν μη Κερδοσκοπικό Περιβαλλοντικό Οργανισμό για την δωρεά των φυτών. Οργανώνουν την ημέρα και τις ώρες φύτευσης. Φυτεύουν σε άδειες γλάστρες, που ήδη έχουν προμηθευτεί και τις έχουν γεμίσει με χώμα. Τοποθετούν μέσα σε αυτές τα αρωματικά φυτά και το χώμα. Κρεμούν καρτελάκια στα δέντρα με το όνομα και την ημερομηνία φύτευσής τους. Αναγράφουν πάνω σε αυτά την ημερομηνία που ποτίστηκαν τα φυτά. Αναλαμβάνουν εκ περιτροπής να τα ποτίζουν και να τα φροντίζουν σε ομάδες.
Επικοινωνία-Διάχυση
Ανάρτηση του υλικού και των φωτογραφιών της δράσης στην ιστοσελίδα του σχολείου.
Αναστοχασμός
Στην παρεούλα μαθητές/τριες μοιράστηκαν σκέψεις και συναισθήματα σχετικά με τη συμμετοχή τους στη δράση. Αυτά αφορούσαν τη συλλογή υλικού και τις γνώσεις που απέκτησαν σχετικά με το περιβάλλον, τη φύτευση φυτών, καθώς και τη συνεργασία τους σε ομάδες. Επίσης, οι μαθητές/ μαθήτριες θα γράψουν και θα ζωγραφίσουν ιστορίες για το πως φαντάζονται ύστερα από κάποιους μήνες τις ανθισμένες γλάστρες που πρόσθεσαν στην αυλή του σχολείου τους.
-Η βιβλιοπόδια
-Το βιβλιοσπίτι
-Η βιβλιοθήκη που περπατάει και πάει παντού
-Η βιβλιοθήκη που τριγυρνά παντού και μοιράζει βιβλία και άλλες πολλές ….
Το νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με την ΑΦΗΣφιλοξενεί κάδο ανακύκλωσης μπαταριών στο χώρο του σχολείου.
Η εταιρεία ΑΦΗΣ ΑΕ ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2004 με σκοπό την οργάνωση συλλογικού συστήματος εναλλακτικής διαχείρισης φορητών ηλεκτρικών στηλών και συσσωρευτών σύμφωνα με τον νόμο 2939/6.8.2001 (ΦΕΚ 179A) και την ΚΥΑ 41624/2057/Ε103/2010 (ΦΕΚ 1625Β/11.10.2010). Λειτουργεί ως μη κερδοσκοπικός οργανισμός με στόχο τη συλλογή και ανακύκλωση φορητών μπαταριών προκειμένου να επιτευχθούν οι εθνικοί στόχοι, όπως προβλέπεται από την Ευρωπαϊκή και Ελληνική Νομοθεσία.
Με βάση το Νόμο 2939/2001 (ΦΕΚ 179/6.8.2001) περί εναλλακτικής διαχείρισης των συσκευασιών και άλλων προιόντων όλες οι επιχειρήσεις που εισάγουν, παράγουν και διαθέτουν στην Ελληνική αγορά συσκευασμένα προιόντα καθώς και άλλα προιόντα όπως μπαταρίες, συσσωρευτές,ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, ελαστικά οχημάτων κλπ. είναι υποχρεωμένες να μεριμνούν για τη συλλογή και την ανακύκλωση τους.
Ως εναλλακτική διαχείριση προσδιορίζονται οι εργασίες συλλογής, μεταφοράς, μεταφόρτωσης, προσωρινής αποθήκευσης, επαναχρησιμοποίησης και αξιοποίησης των χρησιμοποιημένων προιόντων ώστε να επιστρέφουν στο ρεύμα της αγοράς.
Οι βασικές αρχές που διέπουν την εναλλακτική διαχείριση περιλαμβάνουν:
Α) Την αρχή της πρόληψης δημιουργίας αποβλήτων με τη μείωση του συνολικού όγκου τους και των επικίνδυνων συστατικών τους καθώς και την επαναχρησιμοποίηση ή την ανάκτηση των υλικών που αποτελούνται.
Β) Την αρχή της ευθύνης του προσώπου που ρυπαίνει
Γ) Την αρχή της ευθύνης όλων των εμπλεκομένων οικονομικών παραγόντων, δημοσίων και ιδιωτικών.
Δ) Την αρχή της ενημέρωσης του χρήστη και καταναλωτή και την συμβολή του στα προγράμματα της εναλλακτικής διαχείρισης.

Είναι φως στο σκοτάδι. Είναι δύναμη. Είναι ελπίδα. Είναι ζωή.
Ας δώσουμε όλοι μαζί δύναμη στην ευχή.
Πιστοποιητικό υιοθεσίας_9521428_2_3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ
Τα παιδάκια και το εκπαιδευτικό προσωπικό του 3ου Νηπιαγωγείου Πόρτο Ράφτη ευχαριστούν το Σύλλογο Χειμερινών Κολυμβητών Πόρτο Ράφτη-Αυλακίου, Reckless για τη δωρεά 23 βιβλίων για τη Δανειστική μας Βιβλιοθήκη.
Ευχαριστούμε πολύ όλους τους γονείς που αναταποκρίθηκαν στο κάλεσμα μασς για τη συλλογή τροφίμων για το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου μας
Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο διαγωνισμό του Δήμου Μαρκοπούλου: Ζωγραφίζουμε χριστουγεννιάτικες κάρτες
Ο έπαινος για τη συμμετοχή μας στο διαγωνισμό του Δήμου Μαρκοπούλου , με αφορμή το μνημείο του παλιού ανεμόμυλου,που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του εορτασμού των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2024
ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΟΓΚΑ
Σήμερα είχαμε τη χαρά να βρίσκεται στην παρέα μας, η μαμά της Καλλίστης, η κ. Μαρίνα . Μας έκανε μάθημα γιόγκας. Με τον δικό της ιδιαίτερο τρόπο, προσαρμόζοντας το μάθημα στις ηλικίες των μαθητών/τριών μας , μας δίδαξε βασικές ασκήσεις γιόγκας , τόσο ακολουθώντας καρτέλες, τις οποίες διάλεγαν τα παιδιά , αλλά και με βιωματικό τρόπο, μέσω ενός παραμυθιού.
Ευχαριστούμε πολύ την κ.Μαρίνα για το όμορφο πρωινό που μας χάρισε. Την περιμένουμε ξανά!!!
H συμμετοχή του νηπιαγωγείου μας στον Διαγωνισμό του Δήμου Μαρκοπούλου: Ανιχνεύοντας διαδρομές 2024
Ενα πρωινό με λιχουδιές
Για το σχολικό έτος 2024-25, το νηπιαγωγείο μας θα διοργανώσει :
- Σε συνεργασία με τον Κοινωνικό Λειτουργό κ. Ζιάβρο Κωνσταντίνο, σε ημερίδες-συναντήσεις με τους γονείς , τόσο διαδικτυακά όσο και δια ζώσης.
- Θα συμμετάσχει σε δράσεις του Δήμου Μαρκοπούλου που αφορούν στην ενίσχυση ευπαθών ομάδων
- Στη δράση: κάνε μια ευχή Ελλάδος
- Παρουσίαση προγράμματος Πυροσβεστικής Υπηρεσίας
- Συνεργασία με ιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων
- Συνεργασία με διαιτολόγο-διατροφολόγο
- Παρουσίαση προγράμματος γυμναστικής -γιόγκα-χορού
- Παρουσίαση εκπαιδευτικού προγράμματος : Παιδικό Τραύμα
- Συμμετοχή στο πρόγραμμα της https://afis.gr/#1
- Συμμετοχή στο πρόγραμμα ΙΘΑΚΗ του Μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα σωματείου : ΑΝΕΛΙΞΗ
- Συμμετοχή στις δράσεις του Δήμου: -Εορτασμός των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2024(ζωγραφίζουμε το μνημείο του ανεμόμυλου.-Ζωγραφίζουμε χριστουγεννιάτικες ευχές




















































































































































