Έντομα

Την όμορφη εποχή της άνοιξης, στην αυλή του σχολείου μαζεύονται λογιών-λογιών ζουζουνάκια  της φύσης, μελισσούλες, πεταλουδίτσες, μυρμηγκάκια… για να προκαλέσουν το αμείωτο ενδιαφέρον των δικών μας ζουζουνιών.

Η διάθεση για παρατήρηση, παιχνίδι και πειραματισμό, δεν περιορίζεται. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε μερικές ιδέες από αυτά που έγιναν στο Νηπιαγωγείο μας.

Στην αρχή συζητήσαμε για τα έντομα, για τις εμπειρίες που έχουμε βιώσει με ορισμένα από αυτά. Περιγραφή του τι είδαμε στην αυλή και τι μας έκανε εντύπωση. Ποια είναι τα αισθήματα που μας προκαλούν.

  • Σε πίνακα γράφουμε, όσα έντομα ξέρουμε. Τα παιδιά υπαγορεύουν τα έντομα που γνωρίζουν.
  • Οργανώνουμε πίνακα αναφοράς με τα έντομα (εικόνα και αντίστοιχη λέξη).
  • Παρατηρούμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, κεραίες, φτερά, δαγκάνες, κεντρί κτλ
  • Επισημαίνουμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους (Πετούν, πηδούν, περπατούν, έρπουν τα έντομα; Τι χρώμα έχουν; Έχουν πόδια; Πόσα πόδια κτλ.).
  • Μαθαίνουμε για τη μέλισσα και τη χρησιμότητά της στο περιβάλλον και στον άνθρωπο.
  • Οργανώνουμε πίνακα με εικόνες που δείχνουν πώς φτιάχνει η μέλισσα το μέλι.
  • Μαθαίνουμε για την πεταλούδα και τα στάδια ανάπτυξής της.
  • Κατηγοριοποιούμε τα έντομα σε χρήσιμα, ενοχλητικά, βλαβερά, αφού προηγηθεί συζήτηση για την επίδρασή τους στον άνθρωπο.

IMG_2547

IMG_2464

IMG_2469

IMG_2475

IMG_2449

IMG_2458

IMG_3193

IMG_3100

IMG_2856

P5200014

P5200008

P5200011

P5110006

P5110009