Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Οι νερό…εξερευνητές”, ανήκει στη Θεματική Ενότητα : Φροντίζω το περιβάλλον. στον τομέα «Οικολογία- Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά».
Σκοπός του προγράμματος ήταν γνωρίσουν τα παιδιά τη σημασία του νερού στη διατήρηση της βιοποικιλότητας και τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές του παραμέτρους.
Τα παιδιά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια, πειράματα, γνώρισαν τις ιδιότητες του νερού, έμαθαν για τον κύκλο του και ανακάλυψαν τη σημασία του για την βιοποικιλότητα.
Που υπάρχει το νερό; Χρήσεις νερού
Μέσα από εποπτικό υλικό, σχετικά βιβλία και βίντεο τα παιδιά πληροφορήθηκαν και πήραν τα πρώτα ερεθίσματα για το θέμα.
Είδαμε την υδρόγειο και παρατηρήσαμε τα χρώματα και πιο χρώμα είναι σε μεγαλύτερη ποσότητα. Ζωγραφίσαμε σε σταγόνες που βρίσκεται το νερό στον πλανήτη μας.
Μέσα από συζήτηση τα παιδιά ανακάλυψαν τις χρήσεις του νερού στην καθημερινή μας ζωή.
Κουκλοθέατρο: Ο Άκης Νεράκης
Τα παιδιά παρακολούθησαν την ιστορία μιας σταγόνας, του Άκη Νεράκη και πήραν τις πρώτες πληροφορίες σχετικά με το νερό και τη σημασία του για τη διατήρηση της ζωής στον πλανήτη.
Στη συνέχεια έφτιαξαν τον Άκη Νεράκη .
Ο κύκλος του νερού
Τα παιδιά έμαθαν για τον κύκλο του νερού, μέσα από βιβλία, εκπαιδευτικά βίντεο και πειράματα.
Πείραμα
Ο κύκλος του νερού
Κολάζ
Ζωγραφική
Δραματοποίηση
Γινόμαστε σταγόνες.
Τα παιδιά δραματοποίησαν τον κύκλο του νερού.
Ιδιότητες του νερού- Πειράματα
1.Τι διαλύεται στο νερό;
2.Βύθιση-πλεύση
Ρύπανση νερού
Είδαμε εικόνες και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τη ρύπανση των νερών του πλανήτη μας.
Πειράματα ρύπανσης νερού
Ρουτίνες σκέψεις: Αρχή- μέση- τέλος
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες. Σε κάθε ομάδα δόθηκε μια εικόνα σχετική με τη ρύπανση των υδάτων. Η κάθε ομάδα δημιούργησε μια ιστορία, έχοντας την εικόνα ως μέση στη ιστορία τους.
Φτιάχνοντας λέξεις
Μαθηματικά
Βιβλία που διαβάσαμε