Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Οι Νερό…εξερευνητές

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Οι νερό…εξερευνητές”, ανήκει στη Θεματική Ενότητα : Φροντίζω το  περιβάλλον. στον τομέα «Οικολογία- Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά».

Σκοπός του προγράμματος ήταν γνωρίσουν τα παιδιά τη σημασία του νερού στη διατήρηση της βιοποικιλότητας και τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές του παραμέτρους.

Τα παιδιά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια, πειράματα, γνώρισαν τις ιδιότητες του νερού, έμαθαν για τον κύκλο του και ανακάλυψαν τη σημασία του για την βιοποικιλότητα.

Που υπάρχει το νερό;  Χρήσεις νερού

Μέσα από εποπτικό υλικό, σχετικά βιβλία και βίντεο τα παιδιά πληροφορήθηκαν και πήραν τα πρώτα ερεθίσματα για το θέμα.

Είδαμε την υδρόγειο και παρατηρήσαμε τα χρώματα και πιο χρώμα είναι σε μεγαλύτερη ποσότητα. Ζωγραφίσαμε σε σταγόνες που βρίσκεται το νερό στον πλανήτη μας.

SAM 5767

Μέσα από συζήτηση τα παιδιά ανακάλυψαν τις χρήσεις του νερού στην καθημερινή μας ζωή.SAM 5769

Κουκλοθέατρο: Ο Άκης Νεράκης

Τα παιδιά παρακολούθησαν την ιστορία μιας σταγόνας, του Άκη Νεράκη και πήραν τις πρώτες πληροφορίες σχετικά με το νερό και τη σημασία του για τη διατήρηση της ζωής στον πλανήτη.

Στη συνέχεια έφτιαξαν  τον Άκη Νεράκη .

SAM 5615

SAM 5773SAM 5772

Ο κύκλος του νερού

Τα παιδιά έμαθαν για τον κύκλο του νερού, μέσα από βιβλία,  εκπαιδευτικά βίντεο και πειράματα.

Πείραμα

SAM 5619 SAM 5622 SAM 5623

Ο κύκλος του νερού

SAM 5626 SAM 5625

 

Κολάζ

SAM 5629SAM 5630

Ζωγραφική

SAM 5777 SAM 5778

Δραματοποίηση

Γινόμαστε σταγόνες.

Τα παιδιά δραματοποίησαν τον κύκλο του νερού.

collage1collage2

 

Ιδιότητες του νερού- Πειράματα

1.Τι διαλύεται στο νερό;

collage51SAM 5781

2.Βύθιση-πλεύση

bSAM 5783

 

Ρύπανση νερού

Είδαμε εικόνες και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τη ρύπανση των νερών του πλανήτη μας.

Πειράματα ρύπανσης νερού

 

 

eSAM 5797SAM 5798

Ρουτίνες σκέψεις: Αρχή- μέση- τέλος

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες. Σε κάθε ομάδα δόθηκε μια εικόνα σχετική με τη ρύπανση των υδάτων. Η κάθε ομάδα δημιούργησε μια ιστορία, έχοντας την εικόνα ως μέση στη ιστορία τους.

collage4

d

 

Φτιάχνοντας λέξεις

SAM 5724 SAM 5725 SAM 5727 SAM 5728

Μαθηματικά

SAM 5702 SAM 5705

Βιβλία που διαβάσαμε

51

Γιορτή της Μητέρας!

Η γιορτή της Μητέρας γιορτάζεται κάθε δεύτερη Κυριακή του Μαΐου.  Τα παιδάκια μας  ετοίμασαν μια όμορφη καρτούλα για να την χαρίσουν στις μανούλες τους, θέλοντας έτσι να εκφράσουν την αγάπη τους προς αυτές.

SAM 5789

 

SAM 5793

Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες του κόσμου με ένα παραμύθι:

Παραμύθι: Θα σ΄ αγαπώ ό,τι κι αν γίνει

πατήστε στον τίτλο για να το δείτε

6 Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Στο σχολείο μας πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες προκειμένου να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά μας και να τα βοηθήσουμε να αναγνωρίζουν, αντιμετωπίζουν και καταπολεμούν το φαινόμενο του bullying.

Με βιωματικές δραστηριότητες, είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν, να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους και να κατανοήσουν τη σημασία του σεβασμού και της αποδοχής του άλλου.  Προσέγγισαν έννοιες όπως η φιλία, η ενσυναίσθηση, η συνεργασία και η αλληλοβοήθεια, μαθαίνοντας πως να διαχειρίζονται δύσκολες καταστάσεις και να μην αποδέχονται αρνητικές συμπεριφορές σε βάρος κανενός.

Λέμε Ναι στη φιλία, ΟΧΙ στη βία

collage 2collage

collage 3

εικόνες από:https://e-children.blogspot.com/2015/03/6.html

SAM 5602

SAM 5604SAM 5612

SAM 5613

Απόκριες!!!

Οι Απόκριες είναι μια από τις αγαπημένες γιορτές των μικρών και μεγάλων! Έτσι, κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε, παίξαμε και διασκεδάσαμε με την ψυχή μας όλες αυτές τις μέρες!!! Μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα της Τσικνοπέμπτης , της Αποκριάς και της “Καθαράς” Δευτέρας. Ακόμα, μάθαμε  για την Σαρακοστή και για την νηστεία!! Χαρούμενοι Κλόουν , πολύχρωμοι αρλεκίνοι, μάσκες, χαρταετοί ήταν οι κατασκευές που δημιουργήσαμε με χαρά  στην τάξη  μας!

Γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη.

Η μέρα κύλισε με κατασκευή της στολής μας, κέφι, χαρά και νόστιμο φαγητό.

TSIKNOPEMPTI

SAM 545 2

SAM 5449 2

και παιχνίδια που μας διασκέδασαν……

SAM 5534SAM 5459

SAM 5465

SAM 5494

Το αποκριάτικο πάρτι μας. ​
Κέφι, διασκέδαση, χορός…..

ΠΑΡΤΥ

PARTYY

SAM 5503

SAM 5512

SAM 5551

SAM 5531

και οι κατασκευές μας

ΚΟΛΑΖ

KATASK

ΕΡΓΑΣΙΑ 3

ΕΡΓΑΣΙΑ 2

Γνωρίσαμε την “Κυρά Σαρακοστή” όπου μας έμαθε για τα σαρακοστιανά φαγητά αλλά και για την νηστεία! Φτιάξαμε και τους  χαρταετούς μας,για να τους πετάξουμε ψηλά την “Καθαρά” Δευτέρα!!

SAM 5497

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω”

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: : Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν να ευαισθητοποιήσουμε τα νήπια σχετικά με το ζήτημα της στοματικής υγιεινής και τις συμπεριφορές που πρέπει να υιοθετήσουν για να έχουν υγιή δόντια.

Στην παρεούλα μας έρχεται η νεράιδα των δοντιών! Τα παιδιά μοιράζονται τις εμπειρίες τους σχετικά με την υγιεινή των δοντιών. Συζητάνε μαζί της και την ρωτάνε αυτά που θέλουν να μάθουν.

SAM 5390

Διαβάσαμε το παραμύθι ο “Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη”. Ένα  παραμύθι για την υγιεινή των δοντιών, που αποκαλύπτει στα παιδιά τι συμβαίνει μέσα στο στόμα τους και τα κινητοποιεί να ασχοληθούν με την υγιεινή τους. Ζωγραφίσανε τα δύο μικρόβια που έχουν στήσει το σπιτικό τους στα δόντια και τις τροφές που αγαπούν.

σοκολακης

Συζητήσαμε σε τι μας χρησιμεύουν τα δόντια και μάθαμε τα ονόματα και τα μέρη του

(Πίνακας αναφοράς και φύλλα εργασίας από :https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2012/08/blog-post_9909.html

SAM 5393SAM 5394

Κάναμε ομαδοποίηση των υγιεινών και βλαβερών τροφών για τα δόντια μας. Τι άλλο πρέπει να κάνουμε για να έχουμε γερά δόντια; Φτάνει μόνο εάν προσέχουμε τη διατροφή μας; Μάθαμε τους καλούς φίλους των δοντιών μας. Είδαμε τι χρειαζόμαστε για την καθημερινή φροντίδα τους.

κινητικο

SAM 5396

SAM 5402

SAM 5397

SAM 5399

Ζωγραφίσανε το πριν και το μετά σε ένα παιδάκι που έχει πονόδοντο

SAM 5401

Τα παιδιά πήραν στο σπίτι και συμπληρώσανε ένα εβδομαδιαίο ημερολόγιο βουρτσίσματος δοντιών, για να τους θυμίζει ότι πρέπει να βουρτσίζουν τα δοντάκια τους πρωί και βράδυ και βραβεύονται για την προσπάθειά τους

δοντια πλυσιμο

Διαβάσαμε: “Δε φοβάμαι τον οδοντογιατρό” Μιλήσανε για την επίσκεψή τους σε οδοντίατρο, τις φοβίες που μπορεί να είχαν και πόσο απαραίτητος είναι αν θέλουμε να έχουμε γερά και δυνατά δοντάκια. Καταγράφουμε αυτούς που έχουν επισκεφτεί οδοντίατρο κολλώντας στο Ναι ένα χαρούμενο δοντάκι και αν Όχι ένα λυπημένο δοντάκι. Στη συνέχεια μετρήσανε τις απαντήσεις τους και κάνανε τη σύγκριση.

οδοντριατρος

Διαβάσαμε το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά “Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας”, τον Ιππόλυτο τον ιπποπόταμο κ.α.

παραμυθια

Παρακολουθήσαμε βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=8niUTp7YuJ8

https://www.youtube.com/watch?v=Xk_LzymYOUI

Παίξαμε παιχνίδια και ενημερωθήκαμε από την παρουσίαση που πολύ ευγενικά μοιράστηκε μαζί μας η δημιουργός της

Στοματικη υγιεινή (2).ppt – Παρουσιάσεις Google

Παίξαμε: Τρίλιζα των δοντιών (υλικό από διαδίκτυο)

Επιτραπέζιο παιχνίδι: Τα δόντια

Κάθε παιδί παίρνει μπροστά του από ένα στόμα, ρίχνει το ζάρι και ανάλογα με τον αριθμό που φέρνει, φυτρώνουν (με πλαστελίνη) τα αντίστοιχα δοντάκια στο στόμα του. Νικητής είναι όποιος καταφέρει πρώτος να φυτρώσουν όλα τα δόντια στο στόμα του.

παιχνιδια

“Βρωμίζανε” τα δόντια και στη συνέχεια με την οδοντόβουρτσα τα διατηρούν καθαρά.

SAM 5328

Σε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που φτιάξαμε, προσπαθούσαν να βγουν νικητές και να φτάσουν στα γερά δοντάκια.

SAM 5359

Μάθαμε πολύ ωραία τραγουδάκια

https://youtu.be/qFQn251YF2A?si=R1lKwnq2Rehw9fB1

https://www.youtube.com/watch?v=N61BVW9mi-E

Συνθέσαμε τις λέξεις

γλωσσικα

Οδηγήσαμε τη μελισσούλα στο χαρούμενο δοντάκι περνώντας από υγιεινές τροφές και στο λυπημένο δοντάκι περνώντας από τροφές που κάνουν κακό στα δόντια μας.

βεε βοτ 1

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο

Το πρόγραμμα με τίτλο “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο” εντάσσεται στον κύκλο “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”.  Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτό και στον Άλλον, καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας.

Επιδιώκεται τα παιδιά να κατακτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν
δεξιότητες και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού στη διαφορετικότητα στον καθημερινό
τρόπο ζωής και τη συμπεριφορά τους.

 

  Ευαισθητοποίηση και η συγκρότηση ομάδας

Μέσα από μουσικοκινητικά και ομαδικά παιχνίδια τονώσαμε τους δεσμούς της ομάδας μας

 

SAM 5077 SAM 5073

 

Το δέντρο της ομάδας μας 

Τα παιδιά σχεδίασαν το περίγραμμα του χεριού τους. 

Το ζωγράφισαν και δημιούργησαν το δέντρο της ομάδας.
SAM 5231

Το συμβόλαιο της ομάδας

Μέσα από συζήτηση τα παιδιά πρότειναν κανόνες για να μπορεί να λειτουργεί όμορφα και σωστά η ομάδα μας.SAM 5236

Η αλυσίδα της τάξης μας .(Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλον κάτι θετικό)

Κάθε παιδί σε ένα κομμάτι χαρτιού ζωγράφισε κάτι θετικό και μοναδικό και το χάρισε σε έναν συμμαθητή του. Τα χαρτάκια έγιναν οι κρίκοι μιας αλυσίδας που συμβολίζει την αγάπη και τη φιλία .2

Οι αρχικές μας ιδέες για την διαφορετικότητα!             

Τα παιδιά κινήθηκαν στο χώρο με μουσική. Σε κάθε σταμάτημα της μουσικής ζωγράφιζαν στο χαρτί τους, κάτι που τους ερχόταν στο μυαλό τους όταν άκουγαν τη λέξη “διαφορετικότητα”.              SAM 4935Ομοιότητες και διαφορές στο περιβάλλον (ζώα και φύση)

Τα παιδιά μέσα από εικόνες, εντόπισαν τις ομοιότητες και τις διαφορές που υπάρχουν

στη φύση και στα ζώα. SAM 4938SAM 4937

 

 

 

 

 

 

Διαβάσαμε τα παραμύθια

BKS.0028487 R

Ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους.

Μέσα από πίνακες ζωγραφικής τα παιδιά παρατήρησαν τις ομοιότητες και τις διαφορές στις στάσεις του σώματος, τις  εκφράσεις των προσώπων και τα συναισθήματα των ανθρώπων. IMG 20241113 1515223 5IMG 20241113 153107

Η Αξία της Διαφορετικότητας.

Διαβάσαμε, επεξεργαστήκαμε και ζωγραφίσαμε το παραμύθι: “Το κάτι άλλο” της Κέιβ Κάθριν.

Με ερωτήσεις και συζήτηση αντιληφθήκαμε ότι κανείς δεν είναι ίδιος με κανέναν και
                                        δεν αφήνουμε κάποιον μόνο του, επειδή  είναι διαφορετικός από εμάς.                                                                                    SAM 5306                                           SAM 5307         
Διαφορετικότητα και άτομα με ειδικές ανάγκες-

3 Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία.       

Με πολλές δραστηριότητες αντιληφθήκαμε τι μπορούν και τι δεν μπορούν να κάνουν τα άτομα με αναπηρία στη ζωή τους.   Συζητήσαμε και είπαμε τις δυσκολίες που συναντάνε τα άτομα με αναπηρία και το πόσο  ανάγκη έχουν να τα αγαπάμε και να μην τα ξεχωρίζουμε .

   4

6              Διαβάσαμε τα παραμύθια 

BK4660 550x550h h kamilopardali poy den eblepe kala 800x800 1 R                                                          

Αν στο κόσμο μας όλα ήταν ίδια….    

Μέσα από τους  πίνακες του Έλληνα ζωγράφου Γιάννη Γαΐτη συζητήσαμε και  αποδώσαμε εικαστικά πώς θα ήταν ο κόσμος μας , αν όλα ήταν ίδια ή διαφορετικά.  SAM 5160
SAM 5161