Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω”

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: : Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν να ευαισθητοποιήσουμε τα νήπια σχετικά με το ζήτημα της στοματικής υγιεινής και τις συμπεριφορές που πρέπει να υιοθετήσουν για να έχουν υγιή δόντια.

Στην παρεούλα μας έρχεται η νεράιδα των δοντιών! Τα παιδιά μοιράζονται τις εμπειρίες τους σχετικά με την υγιεινή των δοντιών. Συζητάνε μαζί της και την ρωτάνε αυτά που θέλουν να μάθουν.

SAM 5390

Διαβάσαμε το παραμύθι ο “Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη”. Ένα  παραμύθι για την υγιεινή των δοντιών, που αποκαλύπτει στα παιδιά τι συμβαίνει μέσα στο στόμα τους και τα κινητοποιεί να ασχοληθούν με την υγιεινή τους. Ζωγραφίσανε τα δύο μικρόβια που έχουν στήσει το σπιτικό τους στα δόντια και τις τροφές που αγαπούν.

σοκολακης

Συζητήσαμε σε τι μας χρησιμεύουν τα δόντια και μάθαμε τα ονόματα και τα μέρη του

(Πίνακας αναφοράς και φύλλα εργασίας από :https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2012/08/blog-post_9909.html

SAM 5393SAM 5394

Κάναμε ομαδοποίηση των υγιεινών και βλαβερών τροφών για τα δόντια μας. Τι άλλο πρέπει να κάνουμε για να έχουμε γερά δόντια; Φτάνει μόνο εάν προσέχουμε τη διατροφή μας; Μάθαμε τους καλούς φίλους των δοντιών μας. Είδαμε τι χρειαζόμαστε για την καθημερινή φροντίδα τους.

κινητικο

SAM 5396

SAM 5402

SAM 5397

SAM 5399

Ζωγραφίσανε το πριν και το μετά σε ένα παιδάκι που έχει πονόδοντο

SAM 5401

Τα παιδιά πήραν στο σπίτι και συμπληρώσανε ένα εβδομαδιαίο ημερολόγιο βουρτσίσματος δοντιών, για να τους θυμίζει ότι πρέπει να βουρτσίζουν τα δοντάκια τους πρωί και βράδυ και βραβεύονται για την προσπάθειά τους

δοντια πλυσιμο

Διαβάσαμε: “Δε φοβάμαι τον οδοντογιατρό” Μιλήσανε για την επίσκεψή τους σε οδοντίατρο, τις φοβίες που μπορεί να είχαν και πόσο απαραίτητος είναι αν θέλουμε να έχουμε γερά και δυνατά δοντάκια. Καταγράφουμε αυτούς που έχουν επισκεφτεί οδοντίατρο κολλώντας στο Ναι ένα χαρούμενο δοντάκι και αν Όχι ένα λυπημένο δοντάκι. Στη συνέχεια μετρήσανε τις απαντήσεις τους και κάνανε τη σύγκριση.

οδοντριατρος

Διαβάσαμε το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά “Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας”, τον Ιππόλυτο τον ιπποπόταμο κ.α.

παραμυθια

Παρακολουθήσαμε βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=8niUTp7YuJ8

https://www.youtube.com/watch?v=Xk_LzymYOUI

Παίξαμε παιχνίδια και ενημερωθήκαμε από την παρουσίαση που πολύ ευγενικά μοιράστηκε μαζί μας η δημιουργός της

Στοματικη υγιεινή (2).ppt – Παρουσιάσεις Google

Παίξαμε: Τρίλιζα των δοντιών (υλικό από διαδίκτυο)

Επιτραπέζιο παιχνίδι: Τα δόντια

Κάθε παιδί παίρνει μπροστά του από ένα στόμα, ρίχνει το ζάρι και ανάλογα με τον αριθμό που φέρνει, φυτρώνουν (με πλαστελίνη) τα αντίστοιχα δοντάκια στο στόμα του. Νικητής είναι όποιος καταφέρει πρώτος να φυτρώσουν όλα τα δόντια στο στόμα του.

παιχνιδια

“Βρωμίζανε” τα δόντια και στη συνέχεια με την οδοντόβουρτσα τα διατηρούν καθαρά.

SAM 5328

Σε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που φτιάξαμε, προσπαθούσαν να βγουν νικητές και να φτάσουν στα γερά δοντάκια.

SAM 5359

Μάθαμε πολύ ωραία τραγουδάκια

https://youtu.be/qFQn251YF2A?si=R1lKwnq2Rehw9fB1

https://www.youtube.com/watch?v=N61BVW9mi-E

Συνθέσαμε τις λέξεις

γλωσσικα

Οδηγήσαμε τη μελισσούλα στο χαρούμενο δοντάκι περνώντας από υγιεινές τροφές και στο λυπημένο δοντάκι περνώντας από τροφές που κάνουν κακό στα δόντια μας.

βεε βοτ 1

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο

Το πρόγραμμα με τίτλο “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο” εντάσσεται στον κύκλο “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”.  Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτό και στον Άλλον, καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας.

Επιδιώκεται τα παιδιά να κατακτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν
δεξιότητες και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού στη διαφορετικότητα στον καθημερινό
τρόπο ζωής και τη συμπεριφορά τους.

 

  Ευαισθητοποίηση και η συγκρότηση ομάδας

Μέσα από μουσικοκινητικά και ομαδικά παιχνίδια τονώσαμε τους δεσμούς της ομάδας μας

 

SAM 5077 SAM 5073

 

Το δέντρο της ομάδας μας 

Τα παιδιά σχεδίασαν το περίγραμμα του χεριού τους. 

Το ζωγράφισαν και δημιούργησαν το δέντρο της ομάδας.
SAM 5231

Το συμβόλαιο της ομάδας

Μέσα από συζήτηση τα παιδιά πρότειναν κανόνες για να μπορεί να λειτουργεί όμορφα και σωστά η ομάδα μας.SAM 5236

Η αλυσίδα της τάξης μας .(Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλον κάτι θετικό)

Κάθε παιδί σε ένα κομμάτι χαρτιού ζωγράφισε κάτι θετικό και μοναδικό και το χάρισε σε έναν συμμαθητή του. Τα χαρτάκια έγιναν οι κρίκοι μιας αλυσίδας που συμβολίζει την αγάπη και τη φιλία .2

Οι αρχικές μας ιδέες για την διαφορετικότητα!             

Τα παιδιά κινήθηκαν στο χώρο με μουσική. Σε κάθε σταμάτημα της μουσικής ζωγράφιζαν στο χαρτί τους, κάτι που τους ερχόταν στο μυαλό τους όταν άκουγαν τη λέξη “διαφορετικότητα”.              SAM 4935Ομοιότητες και διαφορές στο περιβάλλον (ζώα και φύση)

Τα παιδιά μέσα από εικόνες, εντόπισαν τις ομοιότητες και τις διαφορές που υπάρχουν

στη φύση και στα ζώα. SAM 4938SAM 4937

 

 

 

 

 

 

Διαβάσαμε τα παραμύθια

BKS.0028487 R

Ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους.

Μέσα από πίνακες ζωγραφικής τα παιδιά παρατήρησαν τις ομοιότητες και τις διαφορές στις στάσεις του σώματος, τις  εκφράσεις των προσώπων και τα συναισθήματα των ανθρώπων. IMG 20241113 1515223 5IMG 20241113 153107

Η Αξία της Διαφορετικότητας.

Διαβάσαμε, επεξεργαστήκαμε και ζωγραφίσαμε το παραμύθι: “Το κάτι άλλο” της Κέιβ Κάθριν.

Με ερωτήσεις και συζήτηση αντιληφθήκαμε ότι κανείς δεν είναι ίδιος με κανέναν και
                                        δεν αφήνουμε κάποιον μόνο του, επειδή  είναι διαφορετικός από εμάς.                                                                                    SAM 5306                                           SAM 5307         
Διαφορετικότητα και άτομα με ειδικές ανάγκες-

3 Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία.       

Με πολλές δραστηριότητες αντιληφθήκαμε τι μπορούν και τι δεν μπορούν να κάνουν τα άτομα με αναπηρία στη ζωή τους.   Συζητήσαμε και είπαμε τις δυσκολίες που συναντάνε τα άτομα με αναπηρία και το πόσο  ανάγκη έχουν να τα αγαπάμε και να μην τα ξεχωρίζουμε .

   4

6              Διαβάσαμε τα παραμύθια 

BK4660 550x550h h kamilopardali poy den eblepe kala 800x800 1 R                                                          

Αν στο κόσμο μας όλα ήταν ίδια….    

Μέσα από τους  πίνακες του Έλληνα ζωγράφου Γιάννη Γαΐτη συζητήσαμε και  αποδώσαμε εικαστικά πώς θα ήταν ο κόσμος μας , αν όλα ήταν ίδια ή διαφορετικά.  SAM 5160
SAM 5161

Δράση “Μοιράζομαι τη Χαρά”

Θεατρική Παράσταση «Μια Πόλη… Ένα Παζλ»
Ο κύριος Κάστορας, ο καλύτερος αρχιτέκτονας του δάσους, μαθαίνει τη δύναμη της συνεργασίας καθώς δημιουργεί μια πόλη γεμάτη αξίες και αγάπη.

Ο Δήμος Χανίων και η Διεύθυνση Προσχολικής Αγωγής, Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης προσφέρουν στο σχολείο μας ένα ξεχωριστό χριστουγεννιάτικο δώρο: δράσεις γεμάτες χαρά, συνεργασία και δημιουργία, που αναδεικνύουν τη σημασία του μοιράσματος και της αγάπης.

SAM 5182 SAM 5196

Μιλάμε για την ελιά…

Ο Νοέμβριος ήρθε και δεν μπορούμε να μη μιλήσουμε για την ευλογημένη μας ελιά, “του ήλιου τη θυγατέρα”, την ελιά που έγραψαν γι’ αυτή μεγάλοι Έλληνες ποιητές όπως ο Κωστής Παλαμάς και ο Οδυσσέας Ελύτης:

(εικόνες από διαδίκτυο)

7594941693947466596image


elia

ladokoyloyra

psomi ladi

lexeis

ελιες

Εδώ Πολυτεχνείο!

Στις 17 Νοεμβρίου, όπως κάθε χρόνο γιορτάζουμε την επέτειο του Πολυτεχνείου.

 Την εβδομάδα που πέρασε την αφιερώσαμε  στην επέτειο του Πολυτεχνείου και την εξέγερση των φοιτητών.

Μέσα από παραμύθια, βίντεο, παρουσιάσεις, φωτογραφίες αλλά και ηχητικά ντοκουμέντα γνωρίσαμε τα γεγονότα της περιόδου εκείνης, μιλήσαμε για τη δημοκρατία, προβληματιστήκαμε,, τραγουδήσαμε, διαδηλώσαμε……

πολυτεχνειο 1

H 17 Νοέμβρη είναι για το νηπιαγωγείο μια θαυμάσια ευκαιρία για να προσεγγίσουν τα παιδιά την έννοια της δημοκρατίας μέσα από παραμύθια όπως η «Ντενεκεδούπολη» της Ε. Φακίνου και «Η κυρά Δημοκρατία» της Κ. Αρμενιάκου. κυρα δημοκρατια 1collage

ntenekedoypoli