ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ (ERASMUS+)

Το σχολείο μας συνεχίζοντας αυτή τη δύσκολη χρονιά την υλοποίηση των δυο προγραμμάτων Erasmus+, βρέθηκε στην Πορτογαλία, τη χώρα των μεγάλων εξερευνητών.

Οι μαθητές Σουπιώνης Σταύρος (Β5), Κοντοπίδης Σπύρος (Β1), Τόμπρος Δημήτρης (Γ5) , Λιάκουρας Βασίλης (Γ5) καθώς και οι συνοδοί  εκπαιδευτικοί Εσκιτζίογλου Άγγελος και Κοντοστάνος Σπύρος, που έλαβαν μέρος στην κινητικότητα, συμμετείχαν στις δράσεις που είχε οργανώσει το σχολείο υποδοχής, οι οποίες βασίζονταν στο θέμα του προγράμματος  «Βιώσιμη πολυπολιτισμική κοινωνία» .IMG 20211214 WA0003

 

Συγκεκριμένα οι μαθητές έλαβαν μέρος σε βιωματικά εργαστήρια τα οποία οργάνωσε το σχολείο της πόλης CARTAXO σε συνεργασία με  μία ΜΚΟ η οποία δραστηριοποιείται στην υποδοχή μεταναστών και  προσφύγων.DSC 0792 Επίσης παρουσίασαν σε μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου, την ιστορία της μετανάστευσης της χώρας μας από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα. 

DSC 0153 1Επιπλέον μας δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφτούμε τη Λισαβόνα και τα αξιοθέατα της καθώς  και τις πόλεις Nazare, Santarem, Obidos οι οποίες μας ενθουσίασαν με την μοναδικότητα τους και την ιστορία τους. Οι μαθητές μας μέσω της καθημερινής επαφής τους με τους άλλους συμμετέχοντες, οι οποίοι προέρχονταν από την Ισπανία, Ιταλία, Σουηδία, Γερμανία και Πορτογαλία, αντάλλαξαν απόψεις και συνειδητοποίησαν πως ως ευρωπαίοι πολίτες με κοινά ενδιαφέροντα και προβληματισμούς, μπορούν να  χτίσουν ένα καλύτερο ευρωπαϊκό μέλλον. 

DSC 0831Aφήσαμε την Πορτογαλία με τις καλύτερες αναμνήσεις και τη βεβαιότητα, ότι αποκτήσαμε μέσα από  αυτήν την εξερεύνηση, πολλές νέες εμπειρίες  που διεύρυναν τους ευρωπαϊκούς μας ορίζοντες.

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ:   ΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ

Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: ΚΟΝΤΟΣΤΑΝΟΣ ΣΠΥΡΟΣ, ΕΣΚΙΤΖΙΟΓΛΟΥ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΚΟΥΔΑ ΛΙΝΑ, ΚΟΓΕΒΙΝΑ ΕΛΙΣΑΒΕΤ, ΦΟΡΤΩΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ ΕΛΠΙΔΑ και ΑΓΑΘΟΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ

 

ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΣ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΜΕΣΩ ‘’ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ’’ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Συνεχίζοντας την ευρωπαϊκή μας πορεία με τη συμμετοχή μας σε  προγράμματα Erasmus+, λάβαμε μέρος σε εικονική κινητικότητα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ενός εκ των δύο προγραμμάτων που υλοποιεί η υπεύθυνη παιδαγωγική ομάδα του σχολείου.

Η εικονική κινητικότητα κρίθηκε αναγκαία, καθώς η χώρα υποδοχής Ρουμανία, δεν δεχόταν λόγω των συνθηκών COVID να υποδεχθεί μαθητές και εκπαιδευτικούς σε μια δια ζώσης κινητικότητα.DSC 0895Κατά τη διάρκεια της εικονικής αυτής μετακίνησης στην οποία συμμετείχαν 5 μαθήτριες του σχολείου μας ( Τσιβουράκη Ραφαέλα(Α5), Μήτση Κωνσταντίνα(Β5), Παγιατάκη Ελευθερία(Β5), Τίτου Κατερίνα(Α5) , Μάγιερ Αλεξάνδρα(Α3) ) πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακές δράσεις , οι οποίες είχαν σχέση με το θέμα του προγράμματος ‘’ Εκτιμούμε-Κατανοούμε – Σεβόμαστε’’ .

Οι μαθήτριες μας εκπόνησαν εργασίες  στα Γερμανικά και Αγγλικά , τις οποίες και παρουσίασαν στους εταίρους μας. Είχαν επίσης την ευκαιρία να περιηγηθούν εικονικά στο σχολείο και την πόλη υποδοχής. Πρόκειται για το Brasov ή Kronstadt  που βρίσκεται σε  περιοχή, οπού ζει μια Γερμανική μειονότητα. 

DSC 0881

Οι μαθήτριες μας  έμειναν ενθουσιασμένες με την ευκαιρία που τους δόθηκε να συμμετάσχουν σε μια τέτοια δράση , καθώς βελτίωσαν με αυτό τον τρόπο τις γλωσσικές και ψηφιακές τους δεξιότητες , αποκομίζοντας μοναδικά οφέλη για το μέλλον τους.  Αποχαιρετίσαμε τους εταίρους μας με την ευχή, η επόμενη κινητικότητα να μπορέσει να υλοποιηθεί δια ζώσης.

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ:    ΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ  

Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:  ΚΟΝΤΟΣΤΑΝΟΣ ΣΠΥΡΟΣ, ΕΣΚΙΤΖΙΟΓΛΟΥ ΑΓΓΕΛΟΣ,  ΚΟΥΔΑ ΛΙΝΑ,  ΚΟΓΕΒΙΝΑ ΕΛΙΣΑΒΕΤ,  ΦΟΡΤΩΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ,  ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ ΕΛΠΙΔΑ και  ΑΓΑΘΟΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ 

Bράβευση μαθητών στον διαγωνισμό της Αναγνωστικής Εταιρίας

Την Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκε στην Αναγνωστική Εταιρία Κέρκυρας η απονομή των βραβείων του ΣΤ΄ ετήσιου μαθητικού διαγωνισμού συγγραφής δοκιμίου, που είναι αφιερωμένος στη μνήμη της Μεγάλης Ευεργέτιδας της Εταιρίας Αλίκης Παδοβά.
Αναγνωστική 1
Κατά την έναρξη της εκδήλωσης, ο πρόεδρος της Εταιρίας κ. Θανάσης Μακρής, αφού ευχαρίστησε τους προϊσταμένους της Β/βάθμιας εκπαίδευσης, την επιτροπή διεξαγωγής του διαγωνισμού, τους καθηγητές και όσους έλαβαν μέρος, κάλεσε τους μαθητές και τις μαθήτριες του τόπου μας να γνωρίσουν καλύτερα την Αναγνωστική, συμμετέχοντας στις δραστηριότητές της.
Λεπτομέρειες για τον διαγωνισμό ανέπτυξε η πρόεδρος της αρμόδιας επιτροπής φιλολόγων κυρία Μαρία Μιζότερα, ενώ για την αείμνηστη Αλίκη Παδοβά μίλησε ο φιλόλογος κ. Νίκος Κοσκινάς. Χαιρετισμό απηύθυναν ο Περιφερικός Διευθυντής Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων κ. Πέτρος Αγγελόπουλος και ο Διευθυντής Β/βάθμιας Εκπαίδευσης κ. Χαρίλαος Αλαμάνος. Και οι δυο τους μίλησαν εγκάρδια για το έργο της Εταιρίας και τη διάθεση εξωστρέφειας που επιδεικνύει συστηματικά η Αναγνωστική.
Στον διαγωνισμό, που είχε πραγματοποιηθεί τον Φεβρουάριο του 2020 (αλλά η απονομή των βραβείων καθυστέρησε λόγω της πανδημίας) συμμετείχαν συνολικά πενήντα δύο (52) μαθητές και μαθήτριες της Α΄ τάξης των Λυκείων της Κέρκυρας και βραβεύτηκαν οι εξής:
  1. Ζωή Μπογιατζή του Παναγιώτη, 3ο Λύκειο Κέρκυρας
  2. Αλέξανδρος Λευθεριώτης του Αλεξάνδρου, 4ο Λύκειο Κέρκυρας
  3. Αρσένιος Μιχαλόπουλος του Σπυρίδωνος, 3ο Λύκειο Κέρκυρας.
Όλοι οι άλλοι μαθητές έλαβαν επαίνους συμμετοχής και εκδόσεις της Αναγνωστικής Εταιρίας. Υπεύθυνοι καθηγητές από το 3ο Λύκειο Κέρκυρας ήταν οι Φιλόλογοι Παύλος Κουσουνής και η Φωτεινή Χονδρογιάννη.
Αναγνωστική 1Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές της Α΄ Λυκείου του Νομού Κέρκυρας και διεξάγεται από το 2014 σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων.
Τα θέματα, σχετικά με την Κερκυραϊκή/Επτανησιακή πολιτισμική κληρονομιά, επέλεξε τριμελής επιτροπή φιλολόγων, αποτελούμενη από την κ. Μαρία Μιζότερα, και τους κ.κ. Κώστα Λιντοβόη και Νίκο Κοσκινά.
Το θέμα του 2020 ήταν: «Η πόλη της Κέρκυρας διαθέτει κτήρια ξεχωριστής αρχιτεκτονικής και ιστορικής σημασίας. Αν θα δημιουργούσατε μια ιστοσελίδα για την προβολή τους με ποια από αυτά και από ποια σημεία της πόλης θα αντλούσατε το οπτικό σας υλικό και με ποιες ιστορικές και γενικά σχετικές με το θέμα πληροφορίες θα το πλαισιώνατε;»
Περισσότερες πληροφορίες για τον διαγωνισμό, στον ιστότοπο της Αναγνωστικής Εταιρίας: https://anagnostiki-etairia-kerkyras.eu/…/ekpaideusi

17 Νοέμβρη 2021, 3ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας

Το 3ο Γενικό Λύκειο τίμησε και φέτος με έναν ιδιαίτερο τρόπο την επέτειο του Πολυτεχνείου και βροντοφώναξε το πάντα επίκαιρο μήνυμα “Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία”.254899804 600794597796455 7466486332001185499 n

Η ιδιαιτερότητα οφειλόταν αφενός στις συνθήκες πανδημίας που επέβαλαν την οργάνωση της γιορτής κατά τμήμα, αφετέρου στην τρέχουσα επικαιρότητα.  255573010 723595115710042 1421516791989968134 n

Ο στόχος μας ήταν διπλός. Εκτός από την αναφορά στα γεγονότα του Πολυτεχνείου θέλαμε να κάνουμε και ένα μικρό αφιέρωμα στον σπουδαίο άνθρωπο και μουσικό, τον Μίκη Θοδωράκη. Γι’ αυτό, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα,  κάθε τμήμα συμμετείχε σε δύο δραστηριότητες. Στην πρώτη δραστηριότητα τα παιδιά  παρακολούθησαν αποσπάσματα από τη μαγνητοσκοπημένη θεατρική παράσταση “Ποιος τη ζωή μου”.

Στη συνέχεια, μετά από ένα σύντομο θεατρικό δρώμενο από μαθητές και μαθήτριες, όλα τα παιδιά κάθε τμήματος ξεχωριστά έφτιαξαν ένα κολάζ με υλικό που είχαν από κοινού συγκεντρώσει μέσω των Προεδρείων τους, από την προηγούμενη εβδομάδα.258260085 1232853537518413 3000791077240448296 n

Κάθε κολάζ υλοποιήθηκε πάνω σε ύφασμα μήκους 3μ. και αναρτήθηκε για 24 ώρες στην πρόσοψη του σχολείου μας.

DSC 0004

Στο διάλειμμα η χορωδία μας τραγούδησε 4 τραγούδια που είχε προετοιμάσει για τη γιορτή μας.

 

Ήταν μια γιορτή πλούσια σε περιεχόμενο καθώς μας ταξίδεψε σε όλη την ελληνική ιστορία του 20ου αι. μέσω της ζωής του Θεοδωράκη, μάς γέμισε μελωδίες, μάς γνώρισε ή μάς θύμισε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και κυρίως είχε βιωματικό χαρακτήρα.

DSC 0024

Στη γιορτή συμμετείχαν ενεργά πάνω από 50 μαθητές και μαθήτριες, κινητοποιήθηκαν τα προεδρεία όλων των τμημάτων και συνεργάστηκαν τα περισσότερα παιδιά όλου του σχολείου για την προετοιμασία, σύνθεση, ανάρτηση και φωτογράφηση του κάθε κολάζ.

255900446 638830270830048 2651358255275808613 n

Ήταν μια συλλογική προσπάθεια που θύμισε σε όλες και όλους μας πόσο δημιουργικό και όμορφο μπορεί και πρέπει να είναι το σχολείο. Ένα σχολείο που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά όχι μόνο να αποκτήσουν γνώσεις αλλά να ψυχαγωγηθούν και να εκφραστούν μέσα απ’ την τέχνη.

DSC 0122 1

Η επέτειος του Πολυτεχνείου, άλλωστε, εκφράζει την ανάγκη για υπεράσπιση όλων των υψηλών αξιών και το επιτακτικό αίτημα για ουσιαστική παιδεία.