Μαθητές του σχολείου μας στην Ιταλία. Μια εμπειρία ζωής μέσα από το Erasmus+

Το 3ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας ολοκλήρωσε με επιτυχία στη μαγευτική Νάπολη
της Ιταλίας τη δεύτερη κινητικότητα του προγράμματος Erasmus+, στο πλαίσιο του
σχεδίου Our Future in One Water Drop.LOGO Future in a Water Drop

Πέντε μαθητές της Β’ Λυκείου, οι
Χαράλαμπος Μπόχτης, Άρης Βωρός, Χριστόφορος Μπασιάς, Κατερίνα  Παραμυθιώτη και Κατερίνα Γκουτζούκη, είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τη σημασία του νερού ως παγκόσμιου πόρου, ενώ παράλληλα απόλαυσαν την
πολιτιστική και φυσική ομορφιά της περιοχής. NAPOLI 1

Η ομάδα από την Κέρκυρα περιηγήθηκε σε εμβληματικά σημεία της περιοχής, όπως
η ιστορική Πομπηία, το υπέροχο παλάτι της Καζέρτα και το διάσημο Αρχαιολογικό
Μουσείο της Νάπολης, όπου ήρθαν σε επαφή με την ανεκτίμητη πολιτιστική
κληρονομιά της Ιταλίας. Επιπλέον, η αποστολή τους δέχθηκε θερμή υποδοχή από τον
δήμαρχο της Νάπολης, αναγνωρίζοντας τη σημασία της εκπαιδευτικής και
πολιτιστικής συνεργασίας των χωρών μέσα από τα προγράμματα Erasmus+. NAPOLI 4

Η ομάδα δεν έμεινε μόνο στις πολιτιστικές επισκέψεις· προχώρησε και σε
βιωματικές δραστηριότητες στις πανέμορφες λίμνες των Απεννίνων, όπου μαζί με
Ιταλούς και Πολωνούς μαθητές συμμετείχε σε πρωτότυπες δράσεις σχετικές με το
πρόγραμμα.NAPOLI 2

Μέσα από διαδραστικές συζητήσεις και εργασίες, οι μαθητές
εξερεύνησαν τη σημασία της διαχείρισης του νερού και της περιβαλλοντικής
ευαισθητοποίησης, κατανοώντας καλύτερα τις προκλήσεις του μέλλοντος.

Στο πλαίσιο της εκπαίδευσής τους, παρακολούθησαν μια ενδιαφέρουσα διάλεξη από
ειδικό του Ιταλικού Κέντρου Αεροναυπηγικής, ο οποίος τους μύησε σε τεχνολογίες
που στοχεύουν στην αειφορία και την προστασία του περιβάλλοντος. Η συνάντηση
αυτή έδωσε στους μαθητές μας τη δυνατότητα να μάθουν πώς η επιστήμη και η
καινοτομία μπορούν να συμβάλουν στη διατήρηση των φυσικών πόρων, εμπνέοντάς
τους να εξετάσουν πιθανές καριέρες στον χώρο των θετικών επιστημών.NAPOLI 3

Οι πέντε μαθητές του 3ου ΓΕΛ Κέρκυρας, με συνοδούς τους δύο καθηγητές τους,
Κοντοστάνο Σπυρίδων ΠΕ07 και Κομπολίτου Ιωάννα ΠΕ04, γύρισαν πίσω στην
Ελλάδα γεμάτοι με νέες γνώσεις και εμπειρίες που θα μείνουν χαραγμένες στη μνήμη
τους.NAPOLI 7

Η συμμετοχή τους στο πρόγραμμα Erasmus+ δεν τους έδωσε μόνο τη
δυνατότητα να εξερευνήσουν την πανέμορφη Νάπολη και τα τοπία της, αλλά και να
συνδεθούν με συνομηλίκους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ανταλλάσσοντας απόψεις
και εμβαθύνοντας στις αξίες της συνεργασίας και της ενότητας.
Το ταξίδι αυτό ήταν για τους μαθητές του 3ου ΓΕΛ Κέρκυρας κάτι περισσότερο από
μια εκπαιδευτική εμπειρία· ήταν ένα παράθυρο σε έναν κόσμο που τους προσκαλεί να
ονειρευτούν και να δημιουργήσουν ένα καλύτερο μέλλον, ένα μέλλον που ίσως να
κρύβεται μέσα σε μία σταγόνα νερού.NAPOLI 6

NAPOLI 8

Δύο μαθητές του σχολείου μας μέλη της Συμβουλευτικής Ομάδας Παιδιών και Νέων (Child & Youth Advisory Board – CYAB)

Η Αικατερίνη Γκουτζούκη, μαθήτρια του Β1 στο 3ο ΓΕΛ Κέρκυρας, επιλέχθηκε από το Γραφείο της UNICEF στην Ελλάδα ως μέλος της Συμβουλευτικής Ομάδας Παιδιών και Νέων (Child & Youth Advisory Board – CYAB) εκπροσωπώντας την Περιφέρεια Ιονίου! Αναπληρωματικό μέλος επιλέχθηκε επίσης μαθητής του σχολείου μας ο Γρηγόριος Ρούγκας.

H ομάδα θα λειτουργεί ως συμβουλευτικό όργανο του Γραφείου της UNICEF στην Ελλάδα, διασφαλίζοντας ότι οι ιδέες και οι προτάσεις των παιδιών και των νέων λαμβάνονται υπόψη στον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την παρακολούθηση των προγραμμάτων της UNICEF, έτσι ώστε αυτά να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες και προτεραιότητες των παιδιών και των νέων.

Η συμβουλευτική ομάδα αποτελείται πανελλαδικά από 16 μέλη 14-18 ετών, που θα εκπροσωπούν και τις 13 Περιφέρειες της Ελλάδας. Η θητεία των μελών της Ομάδας θα έχει διάρκεια 2 ετών, από τον Νοέμβριο του 2024 έως τον Δεκέμβριο του 2026.UNISEF1Ως μέλη της Συμβουλευτικής Ομάδας Παιδιών και Νέων θα συμμετέχουν:

  • σε τακτικές συναντήσεις διαδικτυακά ή δια ζώσης τουλάχιστον 1 φορά το μήνα.
  • σε σεμινάρια, εργαστήρια και δράσεις της UNICEF και των συνεργατών της για την ενίσχυση των δεξιοτήτων σου.
  • ως συντονιστές/ομιλητές σε εκδηλώσεις της UNICEF
  • σε διαβουλεύσεις με άλλα παιδιά και νέους μέσα από ομάδες εστιασμένης συζήτησης, συνεντεύξεις, δημοσκοπήσεις στην πλατφόρμα U-Report κ.λπ.
  • Θα προωθούν τα προγράμματα της UNICEF στο σχολείο και την κοινότητά της.
  • Θα συμβάλλουν στη δημιουργία και προώθηση περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) για την κινητοποίηση και ευαισθητοποίηση των συνομηλίκων τους.

Αρωγοί καθηγητές και υπεύθυνοι καθοδήγησής τους οι εκπαιδευτικοί σχολείου μας:  Φωτεινή Χονδρογιάννη και  Σπύρος Κοντοστάνος.

Η επιλογή των μαθητών ως μέλη της συμβουλευτικής ομάδας αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες, μέσω των  εκπαιδεύσεων και δράσεων που θα συμμετέχουν και παράλληλα να προωθήσουν τη φωνή των νέων διαμορφώνοντας μαζί τους σημαντικές πρωτοβουλίες. Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας!

 

Υποδειγματική διδασκαλία στην Ιστορία από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο στο πλαίσιο του προγράμματος erasmus+ ” Past Continuous”

Την Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024 οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ «Past Continuous: Γραμματισμός στα Μέσα και ανίχνευση προπαγάνδας», Ευτυχία Κούστα, Παύλος Κουσουνής, Ξανθή Λευτεριώτη, Θεοδώρα Παπαδοπούλου και Μαρία Ανυφαντή μαζί με τα τμήματα Α1 και Α5, επισκέφτηκαν το Ιόνιο Πανεπιστήμιο με σκοπό να παρακολουθήσουν μια υποδειγματική διδασκαλία βασισμένη στο Διδακτικό Σενάριο «Η Προπαγάνδα κατά τη Δικτατορία Μεταξά (1936-1941)».

12 1aΜε τη χρήση του Διαδικτύου αλλά και οπτικοακουστικού υλικού, οι διδάσκοντες του Ιονίου Πανεπιστημίου Κωνσταντίνος Αγγελάκος  και Στάθης Πουλιάσης, βοήθησαν αρχικά τους μικρούς μαθητές να κατανοήσουν την έννοια της προπαγάνδας μέσα από σύγχρονα παραδείγματα. Στη  συνέχεια, οργάνωσαν τη διδασκαλία με βιωματικό τρόπο και διαλεκτική μέθοδο και προσέφεραν μια πανοραμική και αμερόληπτη εικόνα της μεταξικής προπαγάνδας. Η συμμετοχή των μαθητών εντυπωσίασε, αποτέλεσμα του ενδιαφέροντος που προκάλεσε η διδασκαλία και το θέμα. Η εμπειρία τους, όπως φάνηκε από τη συζήτηση που ακολούθησε, ήταν εξαιρετικά θετική, αφού για πρώτη φορά στη σχολική τους διαδρομή το μάθημα της Ιστορίας απέκτησε μεγάλο ενδιαφέρον.

14 13

Το σχολείο μας με Erasmus+ στην Πολωνία

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην Πολωνία η 1η κινητικότητα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus + KA210, με τίτλο “Our future in one water drop’’ (Το μέλλον μας σε μια σταγόνα νερό) που υλοποιεί το 3ο Λύκειο της Κέρκυρας από 20 έως και 28/09/24.

Erasmus Pol6

Το διακρατικό αυτό πρόγραμμα υλοποιείται με τη σύμπραξη άλλων 2 σχολείων από την Πολωνία (Kozle) και την Ιταλία (Aversa) και στην 1η κινητικότητα πήραν μέρος χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση,5 μαθητές και 3 εκπαιδευτικοί, που έζησαν την εμπειρία της επαφής με το εκπαιδευτικό σύστημα μιας χώρας της Ε.Ε. Συμμετείχαν σε δράσεις που οργάνωσε το Πολωνικό σχολείο υποδοχής και ευαισθητοποιήθηκαν πάνω στο κοινό θέμα του προγράμματος, το νερό ως πολύτιμο αγαθό και του χρηστού τρόπου διαχείρισης του για ένα βιώσιμο μέλλον. 

Erasmus Pol1

Παράλληλα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βιώσουν σημαντικές καταστάσεις, όπως η γνωριμία με την ιστορική πόλη της Κρακοβίας, αλλά και η συγκλονιστική επίσκεψη στο κοντινό στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς-Μπίρκεναου, όπου φονεύτηκαν 1,5 εκατομμύρια άνθρωποι, κυρίως Εβραίοι από τη ναζιστική Γερμανία (1940-1945). Η εμπειρία αυτή σε ένα τέτοιο ιστορικό τοπόσημο για την ανθρωπότητα συνέβαλε με βιωματικό τρόπο στην ευαισθητοποίηση των μαθητών μας γύρω από το θέμα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και της έννοιας του Ανθρώπου ως αξία. Η ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής αυτής διαδικασίας έγινε με την επίσκεψη στο Μουσείο Σίντλερ της Κρακοβίας και με την περιήγηση στην Εβραϊκή Συνοικία και την ιστορική Συναγωγή της πόλης.

Erasmus Pol5

 Συνολικά η εβδομάδα αυτή, μέσα από μια σειρά στοχευμένων δράσεων γύρω από το επίκαιρο θέμα του προγράμματος, καλλιέργησε την οικολογική ευαισθητοποίηση των μαθητών, δίνοντας παράλληλα σε όλους την ευκαιρία να γνωρίσουν το πανέμορφο φυσικό τοπίο της Πολωνίας και το επίπεδο οικολογικής συνείδησης των κατοίκων της.

Erasmus Pol8

Erasmus Pol7

Erasmus Pol3

Erasmus Pol4

Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί: Κοντοστάνος Σπυρίδων, Κούδα Σταματέλλα και Γαστεράτος Γεράσιμος με την αμέριστη βοήθεια και συμπαράσταση της Διεύθυνσης του σχολείου και ειδικότερα της Διευθύντριας,  κας Ρακοπούλου Ιφιγένειας.

Η Παιδαγωγική ομάδα:  Κοντοστάνος Σπυρίδων, Χονδρογιάννη Φωτεινή, Γαστεράτος  Γεράσιμος, Πολυμέρης Γεράσιμος, Κούδα Σταματέλλα, Κομπολίτη Ιωάννα, Διαμαντίδου Ελπίδα, Αγάθος Σταμάτης.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Β1 ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ” ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ,Η ΑΡΧΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ” ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Την Πέμπτη,24 -10 -2024, το τμήμα Β1 του 3ου Γενικού Λυκείου Κέρκυρας επισκέφθηκε την Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Κέρκυρας στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού βιωματικού προγράμματος “Ιωάννης Καποδίστριας, η αρχή που δεν ολοκληρώθηκε”. Οι μαθητές ακολούθησαν τις σημαντικότερες ιστορικές διαδρομές της ζωής του διαπρεπούς Έλληνα, διπλωμάτη και πολιτικού μέσω αφήγησης και οπτικοακουστικού υλικού. Ακολούθησε διαδραστικό, βιωματικό εργαστήρι.
Τους μαθητές συνόδεψαν οι καθηγήτριες Αλεξάνδρα Μπαλάφα και Φωτεινή Χονδρογιάννη.
Ευχαριστούμε θερμά το προσωπικό της βιβλιοθήκης, και ιδιαίτερα την κυρία Καραβίδα, για τη μοναδική εμπειρία που μας πρόσφεραν!!!
1000005628 1000005630 1000005619 1 1000005618 1000005626 1