Το αντιπολεμικό ψήφισμα του 3ου Λυκείου

κατά του πολέμου

Ψήφισμα για την καταδίκη του πολέμου

Η ομάδα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων συνεπής στις αξίες της και στην πάγια αξίωσή της για ενεργό ρόλο και δυναμική υπεράσπιση των δικαιωμάτων όλων των ανθρώπων, καταδίκασε τον πόλεμο απερίφραστα, από την πρώτη στιγμή έκρηξής του. Μέσα σε λίγο χρόνο ωρίμασε μέσα μας η ανάγκη να εκφράσουμε σθεναρά την αντίθεσή μας στον πόλεμο και αυτή η φωνή των παιδιών να φτάσει στις πολιτικές αρχές. Γι’ αυτό συντάξαμε ένα αντιπολεμικό ψήφισμα, το οποίο κατόπιν συνεννόησης με το Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων της Προεδρίας της Δημοκρατίας το παραδώσαμε στη Γραμματεία του Προεδρικού Μεγάρου. Επίσης, στη διάρκεια επίσκεψής μας στην Ελληνική Βουλή, μέσω Βουλευτή το προωθήσαμε στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

Η φωνή των παιδιών μας όμως έπρεπε να ακουστεί ακόμη πιο μακριά και πιο δυνατά, γι’ αυτό επικοινωνήσαμε με την υπεύθυνη των εκπαιδευτικών θεμάτων της Διεθνούς Αμνηστίας και μέσω αυτής, με τους Έλληνες Ευρωβουλευτές της Επιτροπής των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Έτσι, εξασφαλίσαμε ότι το ψήφισμά μας κοινοποιήθηκε στην Πρόεδρο της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Ευρωκοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, φέρνοντας συγχρόνως τα παιδιά μας σε επαφή με τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Και δε σταματάμε! Ο παιδαγωγικός μας ρόλος και η βαθιά μας πίστη στην αξία της ειρηνικής συνύπαρξης των λαών στην Ευρώπη και σε ολόκληρο τον κόσμο μάς οδηγούν σε μια αέναη αναζήτηση τρόπων να σφυρηλατούμε την πολιτική ταυτότητα των μαθητριών και των μαθητών μας. Γι’ αυτό, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022, εκπρόσωποι της ομάδας μας συμμετείχαν στην πρώτη Πλατφόρμα Φωνητικής Συμμετοχής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «Δώσε φωνή στο όραμά σου». Ανάμεσα στα άλλα μηνύματά τους για την Ευρώπη που ονειρεύονται, τα παιδιά ηχογράφησαν και υπέβαλαν στην πλατφόρμα και το αντιπολεμικό μας ψήφισμα, έτσι ώστε μεταφρασμένο να είναι προσβάσιμο από όλες τις νέες και όλους τους νέους της Ευρώπης.

Το αντιπολεμικό μας ψήφισμα ταξιδεύει και αν ακόμη δεν αλλάξει τίποτε όσον αφορά τον ίδιο τον πόλεμο, σίγουρα θα αλλάξει πολλούς από εμάς. Ψάξτε ανάμεσά σας για αυτά τα παιδιά που, παρόλες τις δυσκολίες, τολμούν να ονειρεύονται και να διεκδικούν!

Η Διευθύντρια

Ιφιγένεια Ρακοπούλου

Οι εκπαιδευτικοί

Μαρία Ανυφαντή, Ευτυχία Κούστα, Δώρα Παπαδοπούλου, Τάκης Οικονόμου

«Πασχαλινό» ERASMUS του 3ου ΓΕΛ στη Βουλγαρία

Το 3ο ΓΕΛ Κέρκυρας, πάντα  πρωτοπόρο σε εκπαιδευτικά προγράμματα και πολιτιστικές δράσεις, πραγματοποίησε μία ακόμα κινητικότητα, αυτή τη φορά  στη Βουλγαρία,  στα πλαίσια του γερμανόφωνου προγράμματος ERASMUS+  «Συναντώ, Κατανοώ, Εκτιμώ». Οι μαθήτριες Τόμπρου Χρυσάνθη, Μήτση Κωνσταντίνα και οι μαθητές Μαρτζούκος Αλέξης και Μέξας Κωνσταντίνος της Β΄ τάξης του σχολείου μας αξιοποιώντας τη δεύτερη εβδομάδα των πασχαλινών τους διακοπών ταξίδεψαν με τους εκπαιδευτικούς τους Κοντοστάνο Σπύρο (Γερμανικών) και Φορτώση  Γιάννη (Φιλόλογο) στη βουλγαρική πόλη Βράτσα και συνάντησαν μαθητές και μαθήτριες από την Ιταλία, την Πολωνία, τη Ρουμανία, την Εσθονία και την οικοδέσποινα Βουλγαρία. Από τις 25 Απριλίου μέχρι την 1η Μαϊου συμμετείχαν σε ποικίλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες και πρόβαλλαν την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της Κέρκυρας δημιουργώντας έναν ψηφιακό χάρτη με τα σπουδαιότερα μνημεία και αξιοθέατα του νησιού μας. Επίσης παρουσίασαν την ψηφιακή αναπαράσταση ενός από τα πιο εμβληματικά κτίρια της πόλης μας όπως ήταν το Παλαιό Δημοτικό Θέατρο.

DSC 0865 3Οι Βούλγαροι μαθητές και μαθήτριες μάς υποδέχτηκαν στο πολύ προσεγμένο από άποψη υποδομών σχολείο τους «ΧΡΗΣΤΟ ΜΠΟΤΕΦ» προσφέροντας ως ένδειξη φιλοξενίας ψωμί κι αλάτι και παρουσιάζοντας παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια. Η διευθύντρια και οι καθηγητές μάς ξενάγησαν σε πλήρως εξοπλισμένες αίθουσες και εργαστήρια Βιολογίας, Γεωγραφίας, Ιστορίας, Χημείας και στο νεότευκτο και εντυπωσιακό, κλειστό γυμναστήριο του σχολείου τους!

Όλες οι αποστολές επισκεφτήκαμε το μεσαιωνικό φρούριο Belogradchik με τους εντυπωσιακούς βραχώδεις σχηματισμούς και τις όμορφες προϊστορικές τοιχογραφίες.  Επίσης ξεναγηθήκαμε στο αρχαιολογικό μουσείο της πόλης όπου θαυμάσαμε τον Ασημένιο Θησαυρό  Ρογκόζεν αποτελούμενο από πλούσια επιχρυσωμένα ασημένια αγγεία με  χαραγμένες αρχαιοελληνικές επιγραφές. Ακόμη περιηγηθήκαμε στο εθνογραφικό μουσείο αφιερωμένο στον κληρικό Σωφρόνιο Βράτσα ο οποίος είχε αναπτύξει στενούς δεσμούς με τους Έλληνες Φαναριώτες.

DSC 0824 3Το ταξίδι μας στη Βουλγαρία έληξε με την επίσκεψή μας στην πρωτεύουσα Σόφια. Εκεί θαυμάσαμε τον εντυπωσιακό Καθεδρικό Ναό Αλεξάνδρου Νιέφσκι, τον δεύτερο μεγαλύτερο στα Βαλκάνια, με τον επιχρυσωμένο τρούλο και τα υψηλής τέχνης ψηφιδωτά. Επίσης εντυπωσιαστήκαμε από τη ρωσική εκκλησία του Αγίου Νικολάου με τους πέντε επιχρυσομένους τρούλους της. Στο κέντρο της πόλης επισκεφτήκαμε το Εθνικό Θέατρο της Σόφιας «Ιβάν  Βάζοφ» που θυμίζει έντονα αρχαιοελληνικό κτίριο και ξεχωρίζει για τις λευκές μαρμάρινες στήλες της πρόσοψής του που απεικονίζουν τον Απόλλωνα και τις Μούσες.

Το ενδιαφέρον  ταξίδι μας τελείωσε με μία ευχάριστη έκπληξη για τους μαθητές μας καθώς η επιστροφή μας πραγματοποιήθηκε μέσω Βιέννης. Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε μία από τις πιο όμορφες πρωτεύουσες της Ευρώπης, την αγαπημένη του Στράους! Επισκεφτήκαμε τον καθεδρικό ναό του Αγίου Στεφάνου, μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Επίσης είδαμε την Κρατική Όπερα της Βιέννης που άνοιξε τις πύλες της υπό τους ήχους του Μότσαρτ το 1869.

DSC 0976 3Ακόμα περιηγηθήκαμε στα Ανάκτορα Schoenbrunn με τους εντυπωσιακούς τεράστιους κήπους και τα περίφημα γλυπτά. Τέλος επισκεφτήκαμε τον ζωολογικό κήπο της Βιέννης ,τον παλαιότερο στον κόσμο ,ο οποίος φιλοξενεί περισσότερα από 700 είδη ζώων.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλους τους εκπαιδευτικούς του Λυκείου μας και ιδιαίτερα τη διευθύντρια κυρία Ρακοπούλου που στηρίζουν έμπρακτα ανάλογες δράσεις οι οποίες αναβαθμίζουν  το ρόλο της εκπαίδευσης και δίνουν την ευκαιρία στους μαθητές μας να αποκομίσουν νέες εμπειρίες κάνοντας πράξη τη ρήση του Έρασμου “Η βασική ελπίδα ενός έθνους στηρίζεται στη σωστή εκπαίδευση της νεολαίας του”.

Αναδημοσίευση από τη σελίδα του facebook της Διεθνούς Αμνηστίας, του τμήματος εκπαίδευσης, για την ομάδα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του 3ου ΓΕΛ Κέρκυρας

Η ανάρτηση της Διεθνούς Αμνηστίας δημοσιεύτηκε στο facebook  στις 28/4/2022.

amn 1

Η ομάδα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του σχολείου μας ευχαριστεί με τη σειρά της την κα Μαρία  Νακασιάν, υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Διεθνούς Αμνηστίας για το πολύ ενδιαφέρον εργαστήρι, που έγινε στο πλαίσιο εκπαιδευτικής εκδρομής της ομάδας μας στην Αθήνα και ανυπομονούμε για τις επόμενες δια ζώσης δράσεις μας!

amn 2
Το δικαίωμα στο υγιές φυσικό περιβάλλον είναι άρρηκτα συνυφασμένο με τα υπόλοιπα ανθρώπινα δικαιώματα!  Εγώ και Εσύ Μαζί για ένα πιο βιώσιμο περιβάλλον, για όλες και για όλους μας, για τώρα, για το μέλλον!

Το σχολείο μας με ERASMUS+ στη Γερμανία

«Οι άνθρωποι δε γεννιούνται, αλλά γίνονται». Με την παραπάνω φράση ο  ευρωπαίος ανθρωπιστής και διανοητής Έρασμος τονίζει την καταλυτική σημασία που έχει η  εκπαίδευση στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του νέου ανθρώπου. Την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί και το πρόγραμμα ΕRASMUS + το οποίο προσφέρει εμπειρίες σε μαθητές και εκπαιδευτικούς σε σχέδια κινητικότητας και διακρατικής συνεργασίας.

Το 3ο Λύκειο Κέρκυρας, πρωτοπόρο για άλλη μία φορά, πραγματοποίησε μία ακόμη τέτοια δράση στην πόλη Lemgo της Γερμανίας από τις 20 έως 26 Μαρτίου στο πλαίσιο του προγράμματος «Ζούμε και Μαθαίνουμε  Μαζί».Οι εκπαιδευτικοί Κοντοστάνος Σπύρος (Γερμανικών)  και Φορτώσης Γιάννης (Φιλόλογος) συνόδευσαν τέσσερις μαθήτριες μας που ετοίμασαν και παρουσίασαν τις εργασίες τους στους μαθητές και τους καθηγητές τους από την Ιταλία, την ρτογαλία, τη Σουηδία και φυσικά την οικο-δέσποινα Γερμανία .

Germany 1Η Μπογιατζή Ζωή παρουσίασε την εργασία της σχετικά με το πρόβλημα της χρήσης του άνθρακα στην χώρα μας και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα στη φύση και τη ζωή των Ελλήνων. Η Βραχλιώτη Μαριλού αναφέρθηκε στη «Μόδα και την υπερκατανάλωση». Η Τραϊνοπούλου Βασιλική και η Παπαδάτου Μαριάνθη παρουσίασαν την εργασία τους «Μορφές του Τουρισμού στην Κέρκυρα».

germany 2Όλες οι παραπάνω παρουσιάσεις έτυχαν θετικότατης αποδοχής από όλους τους παρευρισκόμενους στο σχολείο που επισκεφτήκαμε. Πρόκειται για ένα επαγγελματικό σχολείο στο Lemgo της Γερμανίας, εντελώς «ανοικτό» στην κοινωνία, με ιδανικές υποδομές και καινοτόμες δράσεις. Η πόλη θεωρείται μία από τις δέκα πιο όμορφες της χώρας με καταπληκτικής αισθητικής σπίτια από την εποχή της Αναγέννησης.

germany 4Ένας από τους στόχους του προγράμματος ERASMUS είναι και η γνωριμία των συμμετεχόντων με  τον πολιτισμό της χώρας υποδοχής. Έτσι επισκεφτήκαμε τον επιβλητικό καθεδρικό ναό της Κολωνίας με ύψος 157 μέτρα, ο τρίτος υψηλότερος παγκοσμίως και μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Επίσης στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Ludwig είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε έργα Picasso, Kandinsky,Warhol και εκπροσώπων της Pop Art.

germany 6Οι Γερμανοί συνάδελφοι μας μάς ξενάγησαν σε ένα ακόμη μνημείο της UNESCO: το ανθρακωρυχείο Zoolverein, όπου σήμερα στεγάζεται το Μουσείο του Ρουρ χτισμένο με τεχνοτροπία Bauhaus. Επίσης στα πλαίσια του οικολογικού προσανατολισμού του προγράμματος επισκεφτήκαμε την έκθεση «Ο Εύθραυστος Παράδεισος» με φωτογραφίες μεγάλου μεγέθους, πρωτότυπα εκθέματα και ρεαλιστικά ολογράμματα, με πιο εντυπωσιακό από όλα αυτό που απεικονίζει τη Γη να αιωρείται σε έναν εντυπωσιακό θόλο!

germany 5

Η σχέση περιβάλλοντος και πολιτισμού είναι άρρηκτη και για αυτό τον λόγο δε θα μπορούσαμε να μην επισκεφτούμε την εντυπωσιακή Φιλαρμονική του Αμβούργου, ένα αριστούργημα της σύγχρονης αρχιτεκτονικής που δεσπόζει στον ποταμό Έλβα. Περιηγηθήκαμε επίσης στο κέντρο της «Βενετίας του Βορρά» με το μεγαλοπρεπές Δημαρχείο αισθητικής Μπαρόκ, τον εμβληματικό ναό Sankt Michaelis,τις περισσότερες από 2.300 γέφυρες και τις παλαιές αποθήκες που αποτελούν μνημείο της UNESCO.

germany3Η παιδαγωγική ομάδα του ERASMUS + θα ήθελε να ευχαριστήσει όλους τους εκπαιδευτικούς του Λυκείου μας και ιδιαιτέρως την διευθύντρια Ρακοπούλου Ιφιγένεια για την αμέριστη συμπαράστασή της σε τέτοια προγράμματα που προωθούν τη γνωριμία,την συνεργασία και την αλληλεγγύη μεταξύ των μελών της  εκπαιδευτικής κοινότητας και καθιστούν στις μέρες μας το αίτημα για ειρήνη στους λαούς της Ευρώπης επίκαιρο όσο ποτέ.