“Τα τζιτζίκια της Γάζας” από τον γιατρό κ. Χρίστο Γεωργάλα

Αυτό το podcast της ομάδας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του 3ου Γενικού Λυκείου Κέρκυρας έχει θέμα τον άνθρωπο και την ειρήνη. Ο επιστήμονας διεθνούς κύρους, γιατρός και ακαδημαϊκός, κ. Χρίστος Γεωργάλας, μάς παραχώρησε συνέντευξη και κατέθεσε την εμπειρία του στη Γάζα, στο νοσοκομείο Νάσερ, όπου πρόσφερε τις υπηρεσίες του ως εθελοντής γιατρός για έναν μήνα, τον Μάιο του 2025. Απάντησε με αφοπλιστική ειλικρίνεια στις ερωτήσεις των μαθητριών μας για τη γενοκτονία, τον πόλεμο, την αλληλεγγύη και αναπόφευκτα για την ειρήνη. Μας μίλησε ως άνθρωπος και ως γιατρός και μας συγκλόνισε με τη μαρτυρία του και την κοσμοθεωρία του.

Κάποιοι άνθρωποι είναι γραφτό να αφήσουν τα ίχνη τους στην ψυχή των παιδιών. Αν αυτοί οι Άνθρωποι είναι και επιστήμονες, τότε το όφελος για την ανθρωπότητα είναι τεράστιο.

Το podcast αυτό πραγματοποιήθηκε από τις μαθήτριες Ελένα Σιμώνη Κούστα, Μάιρα Πάσχου, Ιρέν Ρέγγη, Μικαέλα Κοβάτση και Μαίρη Κωσταγιόλα, με ευθύνη των καθηγητριών Μαρίας Ανυφαντή, Ευτυχίας Κούστα και Θεοδώρας Παπαδοπούλου.

3 6 7

2 4 8 9

Συμμετοχή του σχολείου μας στην Καλλιτεχνική Συνάντηση Σχολείων Κ. Κέρκυρας

Το σχολείο μας συμμετέχει και αυτή τη χρονιά στην Καλλιτεχνική Συνάντηση Σχολείων Κ. Κέρκυρας, με χορευτικό αυτή τη φορά.

Afissa

Μια αξέχαστη εκπαιδευτική εμπειρία στη Βράτσα της Βουλγαρίας για τους μαθητές μας

vratsa 3

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκπαιδευτική κινητικότητα του 3ου Γενικού Λυκείου Κέρκυρας στη Βράτσα της Βουλγαρίας, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA220 με τίτλο XPLORE, από τις 6 έως και τις 10 Μαΐου 2025. Το πρόγραμμα έχει ως στόχο τη δημιουργία μιας ψηφιακής πλατφόρμας εικονικής πραγματικότητας για τον επανασχεδιασμό του επαγγελματικού προσανατολισμού, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στους μαθητές για το μέλλον τους.

Στην κινητικότητα συμμετείχαν 15 μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική εκπαιδευτική και πολιτισμική εμπειρία, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση. Η πρώτη μέρα της επίσκεψης περιλάμβανε ξενάγηση στη Σόφια, όπου οι μαθητές επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο, την Πινακοθήκη, τον εμβληματικό Καθεδρικό Ναό του Αλέξανδρου Νιέφσκι και περιηγήθηκαν στους δρόμους της παλιάς πόλης, απολαμβάνοντας την πολιτιστική κληρονομιά της βουλγαρικής πρωτεύουσας.

vratsa2

Ιδιαίτερη εμπειρία αποτέλεσε η επίσκεψή μας στο Εθνικό Θέατρο της Σόφιας, όπου είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα ξενάγηση. Εκεί, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη μακρά θεατρική παράδοση της χώρας και να θαυμάσουν τον μοναδικό στο είδος του μηχανισμό της σκηνής, που αποτελεί σπάνιο δείγμα τεχνολογικής και καλλιτεχνικής καινοτομίας.

vratsa 5

Στη συνέχεια, η αποστολή μετακινήθηκε στη Βράτσα, μια πόλη που μας υποδέχθηκε με θερμότητα, και όπου εντυπωσιαστήκαμε από το υψηλό επίπεδο των σχολικών υποδομών. Οι μαθητές μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε διαθεματικές δραστηριότητες μαζί με τους Βούλγαρους συνομηλίκους τους, με επίκεντρο τη θεματική του προγράμματος. Ιδιαίτερη στιγμή αποτέλεσε η παρουσίαση των Ελλήνων μαθητών για τη σχολική διαρροή στην Ελλάδα, η οποία συγκίνησε και κέρδισε το ενδιαφέρον όλων των συμμετεχόντων.

vratsa 6

vratsa 1

Μέσα από τις δράσεις αυτές, δεν χτίστηκαν μόνο γέφυρες γνώσης, αλλά και φιλίες, συνεργασίες και αμοιβαίος σεβασμός. Η επίσκεψη στο εντυπωσιακό σπήλαιο Ledenica και στην απαράμιλλης ομορφιάς φύση της Βράτσα ολοκλήρωσε την εμπειρία με εικόνες και συναισθήματα που θα συνοδεύουν τους μαθητές μας για μια ζωή.

Η αποστολή συνοδεύτηκε από τους καθηγητές:
Κοντοστάνο Σπυρίδωνα (ΠΕ07),
Γαστεράτο Γεράσιμο (ΠΕ02) και
Καλιακάτσου Πολυξένη (ΠΕ06),
των οποίων η συμβολή στην οργάνωση, την υποστήριξη και την εμψύχωση των μαθητών υπήρξε ανεκτίμητη.

Θερμές ευχαριστίες εκφράζουμε επίσης στην Διευθύντρια του σχολείου μας, κ. Ρακοπούλου Ιφιγένεια, για τη διαρκή της στήριξη και εμπιστοσύνη, που αποτέλεσε πολύτιμο στήριγμα στην υλοποίηση αυτής της δράσης.

Οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές επέστρεψαν γεμάτοι αναμνήσεις, γνώσεις και συγκινήσεις, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά πως το Erasmus δεν είναι απλώς ένα πρόγραμμα, αλλά ένα παράθυρο στον κόσμο, μια αληθινή πύλη προς την ευρωπαϊκή συνείδηση, την αλληλεγγύη και την ελπίδα.

Το 3ο ΓΕΛ Κέρκυρας συνεχίζει με όραμα και αφοσίωση την πορεία του στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα.

Γιατί η εκπαίδευση δεν είναι μόνο γνώση – είναι εμπειρία, είναι ζωή, είναι συνάντηση με το διαφορετικό και το καινούργιο.

 

“Στον Xώρο που Oρίζουν “

Η ομάδα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του 3ου ΓΕΛ Κέρκυρας συνεχίζει την παράδοση των συνεντεύξεων, με φιλοξενούμενο, αυτή τη φορά, ένα μέλος της ίδιας της ομάδας. H Ζαχαρούλα Πανταζή, μαθήτρια της Γ Λυκείου του 3ου ΓΕΛ Κέρκυρας και ενεργό μέλος της ομάδας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, διαβάζει το διήγημά της “Στον χώρο που ορίζουν ” που διακρίθηκε στο μαθητικό λογοτεχνικό διαγωνισμό του Συνδέσμου Φιλολόγων Κέρκυρας με το Α βραβείο Διηγήματος τον Απρίλιο του 2025.

Το podcast αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της ευαισθησίας των παιδιών για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων. Είναι μια δημιουργία των μαθητριών της Γ’ Λυκείου Αναστασίας Παπαχρήστου, Θηρεσίας Μυφτάρι, Ναυσικάς Στέλλα και Ζαχαρούλας Πανταζή με ευθύνη των καθηγητριών Μαρίας Ανυφαντή, Ευτυχίας Κούστα και Θεοδώρας Παπαδοπούλου.

Μπορείτε να ακούσετε το podcast εδώ

Καλή ακρόαση!

podcast 2025 05