Στις 30-10-2025, στην Γ΄τάξη του σχολείου μας, στο τμήμα Γ1 πραγματοποιήθηκε ψυχοκοινωνική παρέμβαση & δράση από την κοινωνική λειτουργό Αγγελική Γιαννακοπούλου με θέμα την σημασία της συνειδητής φροντίδας των εσωτερικών χώρων των τάξεων και του περιβάλλοντος χώρου του σχολείου με την συμμετοχή των μαθητών. Η παρέμβαση αποτέλεσε μια μορφή συλλογικής εμπειρίας πολιτειότητας. Η έννοια της πολιτειότητας αφορά το να είναι κάποιος πολίτης. Πρόκειται για δυναμική έννοια που συνδέεται με την γνώση για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις, το ενδιαφέρον και την στάση συνεχούς ενημέρωσης για τα κοινά, την ενεργό συμμετοχή,την απαίτηση για δικαιοσύνη και διαφάνεια. Η ψυχοκοινωνική παρέμβαση εμπνευσμένη από την πολιτειότητα, υλοποιήθηκε σύμφωνα με τις αρχές της βιωματικής και ομαδοσυνεργατικής μάθησης και εντάσσεται στο πλαίσιο της συμβολής του σχολείου στην διαμόρφωση του ενεργού και υπεύθυνου πολίτη.
Οι δραστηριότητες οι οποίες περιλήφθηκαν στην παρέμβαση ήταν: εισήγηση με βάση το θέμα φροντίζω τους χώρους της τάξης και του σχολείου, ενημέρωση των μαθητών για τους επιμέρους εμπλεκόμενους παράγοντες στη φροντίδα των χώρων του σχολείου, συζήτηση, ερωτήσεις– απαντήσεις, αξιολόγηση. Οι μαθητές ενθαρρύνθηκαν από την κοινωνική λειτουργό – συντονίστρια να συμμετέχουν ενεργά σε όλες τις επιμέρους δραστηριότητες με έμφαση στην συζήτηση εκφράζοντας σθεναρά την γνώμη τους. Σε κλίμα συνθηκών άνεσης και σε πλαίσιο δομημένης επικοινωνίας οι μαθητές συζήτησαν για όσα τους απασχολούσαν γύρω από το θέμα, αντάλλαξαν ιδέες και απόψεις, και έτσι παρήχθησαν τα δικά τους συμπεράσματα. Σύμφωνα με την δραστηριότητα αξιολόγησης η δράση κρίνεται αποτελεσματική συγκριτικά με τους στόχους που αρχικά τέθηκαν και με κριτήριο την τελική αξιολόγηση που εκτιμά την επίδρασή της στους μαθητές μέσω αυτοαναφορών των ίδιων των μαθητών. Τονίζονται οι τομείς ενίσχυσης κριτικής σκέψης, ενθάρρυνσης όσον αφορά την απόκτηση γνωστικών δεξιοτήτων αναφορικά με την κοινωνική αντίληψη και την σκέψη και προσαρμογήςης συμπεριφοράς με βάση τις αξίες σεβασμός, αλληλεγγύη ισότητα, δικαιοσύνη, ατομική και ομαδική ανάληψη ευθυνών, επανόρθωση, αυτονόμηση.
































