preload
 3ο Γυμνάσιο Γλυφάδας
Δεκ 11 24

>

                   ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΣΤΗ ΒΑΠΤΙΣΗ

 Η Γέννησή Σου Χριστέ ο Θεός ημών
ανέστειλε τω κόσμω τω φως τω της γνώσεος
εν αυτή γαρ οι τοις άστροις λατρεύοντας
υπό αστέρος εδιδάσκοντο
Σε προσκυνείν τον Ήλιον της δικαιοσύνης
και Σε γιγνώσκειν εξ ύψους ανατολήν
Κύριε δόξα Σοι
 (Απολυτίκιο Χριστουγέννων)
Στους εκκλησιαστικούς ύμνους η Γέννηση του Χριστού ονομάζεται <<Εξ ύψους ανατολή>> και <<ανατολή ανατολών>>.

Ο Ιησούς είναι ιστορικό πρόσωπο που έδρασε στην εποχή του αυτοκράτορα Οκταβιαννού Αυγούστου (27 π.Χ. – 14 μ.Χ.) , όταν βασιλιάς των Ιουδαίων ήταν ο Ηρώδης (37 π.Χ. – 4μ.Χ.). Ιστορικοί της εποχής με τις μαρτυρίες τους πιστοποιούν την ιστορική του  παρουσία και τους οπαδούς του .
Η Γέννηση και η επι γης παρουσία του Ιησού Χριστού είναι το μεγαλύτερο γεγονός της Ιστορίας του κόσμου. Επανόρθωσε το σφάλμα του Αδάμ και μας χάρισε τη σωτηρία και την αιωνιότητα. Ο Υιος του Θεού γίνεται άνθρωπος, για να γίνει ο άνθρωπος γιος του Θεού.

Η απλοϊκότητα του  ερχομού του Σωτήρα αποτελεί τη μεγαλύτερη έκφραση αγάπης προς τους ανθρώπους. Ο άνθρωπος γίνεται προσωπικώτητα και αξία. Ευαγγελίζεται ένα νέο κόσμο ο οποίος στηρίζεται στο αμοιβαίο σεβασμό την καλοσύνη, την ειρήνη, την αγάπη.

  Η φάτνη της Βηθλεέμ θα φωτίζει το νόημα και τον σκοπό της ζωής και θαανυψώνει τον άνθρωπο στα ύψη της αγάπης, της καλοσύνης, της αδερφοσύνης.
Αρκεί ο άνθρωπο στο δρόμο της ζωής του να μη χάσει το φώτεινο άστρο το οποίο, οδηγεί στη φάτνη της Βηθλεέμ. Και ασφαλώς θα θυμηθεί τους στοίχους του ποιητή Δροσίνη:
<< Αρκεί να το βρει κοινές ανάμεσα στα άλλα αστέρια και να μην το χάσει,
τότε σε μια άλλη Βηθλεέμ ακολουθώντας το μπορεί να φτάσει>>.
Ας δούμε πως η Ορθόδοξη Εκκλησία πανηγυρίζει τον κόσμο σωτήριο γεγονός της γέννησης του Χριστού .

Πριν   από τα Χριστούγεννα έχουμε το <<Σαραντάημερο>> δηλαδή μια περίοδος νηστείας 40 ημερών , που είναι αφιερωμένη στους προφήτες και στους Προπάτορες  του Χριστού. Ακολουθεί η γιορτή της γέννησης 25 Δεκεμβρίου και κατόπιν το ‘‘Δωδεκαήμερο’’. Σ’αυτό ανήκουν η Περιτομή του Χριστού που γιορτάζεται την 1η Ιανουαρίου κατά την οποία έγινε η ονοματοδοσία .Του έδωσαν το όνομα Ιησούς όπως τον είχε ονομάσει ο  άγγελος στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και σημαίνει σωτήρας, ελευθερωτής , λυτρωτής.
Ανήκουν επίσης η γιορτή των θεοφανειών στις 6 Ιανουάριου. Γιορτάζουμε  την βάπτιση του Χριστού από τον Ιωάννη  τον Πρόδρομο στον Ιορδάνη  ποταμό .

Κατά τη βάπτιση φανερώθηκε χειροπιαστά για πρώτη φορά στην ιστορία ο Θεός ως Αγία Τριάδα : Πατέρας , Υιός και Άγιο Πνεύμα.
Σαράντα ημέρες μετά κλείνει ο κύκλος με τη γιορτή της Υπαπαντής του Ιησού στις 2 Φεβρουαρίου. Υπαπαντή σημαίνει επίσκεψη , συνάντηση , υποδοχή του μικρού Ιησού από τον φωτισμένο από το Άγιο Πνεύμα προφήτη Συμεών στο Ναό οπού έγινε ο καθαρισμός του και η αφιέρωση του.

Οι μαθητές του Β4

Πανούσου Ειρήνη, Παπαδόπουλος Γεώργιος, Παπατσάκωνα Ελένη, Παππάς Δημοσθένης, Παράσχης Διονύσης, Πνευματικού Βαρβάρα, Πούλος Στυλιανός, Σάρα Σίντι, Σιοπέ Αλέξανδρος, Σίσκα Ευσταθία, Σουκάραση Σαμπρίνα, Σωτηρόπουλος Δημήτρης, Ταγλή Γεωργία, Τσακατάνης Βασίλης,Τσικλιτίρα Βασιλική, Φινές Λουκάς, Φινέσκος Ορφέας, Φριλίγγος Φώτης, Χρυσικός Δημήτρης
Βιβλιογραφία: βιβλίο θρησκευτικών Β’ Γυμνασίου
                        Βιβλίο θρησκευτικών Α’ Λυκείου
                        Παύλος Αναμίτη:”Διαλέξεις και ομιλίες Σ. Παντούλα”

ΣΣ. Το κείμενο αποτελεί εργασία που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών της Καθηγήτριας Ασπασίας Αμβράζη.

3 σχόλια to “>Δωδεκαήμερο”

  1. Ανώνυμος Έγραψε:

    >Τυχεροί που είστε οι εργασίες σας φαίνονται. Σε μας μένουν στην τάξη. Σκέτηκα κάποιες εργασίες μου να τις στείλω να τις δημοσιεύσετε αλλά να φοβάμαι πως θα το πάρουν από το σχολείο μου…

  2. Ανώνυμος Έγραψε:

    >Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί να κανουμε κάτι καλύτερο. Η εφημερίδα του σχολείου μας αγκαλιάζει κάθε προσπάθεια. Περιμένουμε τις εργασίες σας…..

  3. Ανώνυμος Έγραψε:

    >Ομαδική εργασία στο σχολείο. Να που υπάρχουν και σχολεία που τις πραγματοποιούν. Καθηγητές που αναβαθμίζουν το ρόλο τους και παιδιά που δημιουργούν και αποφεύγουν να αποστηθίζουν το μάθημά τους. Η τυπικότητα του μαθήματος αντικαθίσταται από την μάθηση μέσω της εργασίας. Το ίδιο γίνεται από ότι βλέπω και στα φιλολογικά μαθήματα. Απόλαυση είναι τα ποιήματα των παιδιών. Οι δε ζωγραφικές απεικονήσεις εξαίρετες. Συγχαριτήρια που εξωτερικεύετε τις δυνάμεις των μαθητών.ΥΓ. Στάθηκα ιδιαίτερα στο μάθημα των θρησκευτικών γιατί οι θεολόγοι αποφεύγουν την καινοτομία αν και η εκκλησία την απόδεχεται (βλέπε παράδοση).Καλή και δημιουργική χρονιά!

 Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση