1821: Μικρή Επανάσταση στην Εκπαίδευση
Στα πλαίσια της δράσης «Μικρή Επανάσταση στην εκπαίδευση: Αναδεικνύουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήνων του Αύριο», το σχολείο μας πήρε μέρος, μαζί με άλλες 1820 σχολικές μονάδες από όλη την Ελλάδα.
Συγκεκριμένα δημιουργήθηκε ένα διατμηματικό γκρουπ από όλα τα τμήματα της Στ τάξης με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον Δημήτριο Μαράκο (ΠΕ70). Για τις ανάγκες της δράσης οι μαθητές και μαθήτριες χωρίστηκαν σε 2 ομάδες και κατασκεύασαν 2 κιτ ρομποτικής, το «τραμ με κινητή» και τον «ελλειψογράφο». Για τον προγραμματισμό των κιτ χρησιμοποιήθηκε το micro:bit, που είναι μια πλακέτα μικροελεγκτή και είναι ειδικά σχεδιασμένη για την εκπαίδευση παιδιών στον προγραμματισμό.
Τραμ με κινητή: Τα ηλεκτρικά τραμ μπορούν να κινούνται αυτόματα και να ταξιδεύουν κατά μήκος μιας προγραμματισμένης τροχιάς στο έδαφος. Χρησιμοποιώντας έναν πομπό υπέρυθρων και έναν υπέρυθρο φωτοηλεκτρικό αισθητήρα κρυστάλλων, η ένταση του ανακλώμενου φωτός καθορίζει εάν το τραμ ακολουθεί την πορεία του. Ένας ελεγκτής χρησιμοποιείται για τη διόρθωση και την προσαρμογή των κατευθύνσεων κίνησης του οχήματος έτσι ώστε να μπορεί να συνεχίσει να τρέχει αυτόματα στην πίστα. Τα διαφορετικά έγχρωμα φώτα έχουν διαφορετικές ανακλαστικές ιδιότητες. Το μαύρο έχει τη χαμηλότερη ανακλαστικότητα, ενώ το λευκό έχει το υψηλότερο. Οι μαθητές και μαθήτριες έφτιαξαν μια πίστα, ώστε να κινείτε το τραμ σε συγκεκριμένη πορεία.
Ελλειψογράφς: Οι μηχανές υπάρχουν για να μειώσουν την ποσότητα της ανθρώπινης προσπάθειας που απαιτείται για την ολοκλήρωση μιας εργασίας. Έχουμε δει πολλούς μηχανισμούς και τεχνικές μηχανικής ξεχωριστά, αλλά τώρα θα αρχίσουμε να συνδυάζουμε μερικούς. Για αυτή την παραλλαγή σε έναν παλινδρομικό μηχανισμό, κάθε σώμα είναι συνδεδεμένο έτσι ώστε να περιστρέφεται σε τουλάχιστον δύο θέσεις. Τα κομμάτια θα μπορούν να κινούνται μεταξύ τους για να επιτύχουν τη σωστή κίνηση. Το μοντέλο αυτό χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό περιστροφικών και παλινδρομικών κινήσεων, σε συνδυασμό με παρακολούθηση διαδρομής, επιτρέποντας σε έναν σχεδιογράφο να σχεδιάζει γεωμετρικά σχήματα. Οι μαθητές και μαθήτριες για να το κάνουν πιο εντυπωσιακό χρησιμοποίησαν διάφορα χρώματα.
Τέλος, οι μαθητές και μαθήτριες πήραν μέρος στην πανελλήνια δράση «1821: Μικρή Επανάσταση στην Εκπαίδευση» και παρουσίασαν τις δημιουργίες τους. Επίσης, παρουσίασαν τις δημιουργίες τους σε όλα τα τμήματα του σχολείου.