Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας_2022-2023

axiologisi logo

Παρακάτω σας παραθέτουμε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του Σχολείου μας για το σχολικό έτος 2022-2023

με τα σχόλια και τις προτάσεις της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου ΣΕΕ κας Ζωής Κολιπέτρη.

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Εκτιμάται το γεγονός πως το έργο και οι διαδικασίες του σχολείου στην παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία αποτυπώθηκαν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα τόσο της κείμενης νομοθεσίας (Ν.4692/12-06-2020, ΦΕΚ τ. Α΄ 111, «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», Ν. 4823/03-09-2021, ΦΕΚ τ. Α΄ 136, «Αναβάθμιση του Σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», Υ.Α. 108906/ΓΔ4/10-09-2021, ΦΕΚ τ. Β΄ 4189, «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο») όσο και των σχετικών Οδηγών του ΙΕΠ (http://iep.edu.gr/el/odigoi-kai-ergaleia-m).
Γενικότερα, η σχολική μονάδα ικανοποίησε τα βασικά κριτήρια για ποιοτική παροχή εκπαιδευτικού έργου στον άξονα της διδασκαλίας με την εφαρμογή καινοτόμων και μαθητοκεντρικών μεθόδων, καθώς και κατάλληλων διδακτικών στρατηγικών. Επίσης, παρέθεσε την απαραίτητη τεκμηρίωση.
Ειδικότερα, η διερεύνηση και η περιγραφή παραμέτρων της διδασκαλίας, της μάθησης και της αξιολόγησης ανέδειξαν σε ικανοποιητικό βαθμό κρίσιμους αλληλοεπιδρώντες παράγοντες, οι οποίοι σχετίζονται με τις ιδιαιτερότητες της σχολικής σας μονάδας. Επισημαίνεται η μεγάλη συμμετοχή σε καινοτόμα προγράμματα τα οποία εμπλούτισαν τη μαθησιακή διαδικασία.

Σχολική διαρροή – φοίτηση

Γενικότερα, η σχολική μονάδα δεν αντιμετώπισε πρόβλημα σχολικής διαρροής.
Ειδικότερα, είναι σημαντική η παράθεση των σχετικών τεκμηρίων με τα στοιχεία των
αποφοιτησάντων μαθητών/τριών.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Διαπιστώνεται η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών και η αλληλεπίδρασή τους, μέσω των συνεργατικών δράσεων. Η βελτίωση τεκμηριώνεται από τα τελικά προϊόντα των δράσεων των παιδιών, την υλοποίηση του Σχεδίου δράσης και από την παιδαγωγική τεκμηρίωση με την παρουσίαση των έργων και των δράσεων τους στην ιστοσελίδα της σχολικής μονάδας. Ειδικότερα, είναι σημαντική η κινητοποίηση -εκ μέρους του σχολείου- όλων των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία, για να μην παρουσιάζονται φαινόμενα συγκρούσεων/αψιμαχιών μεταξύ μαθητών/τριών και να μπορούν να επιλύουν ειρηνικά τα προβλήματά τους.

Επισημαίνεται η συνεργασία με τον “Σείριο κεντρικό” και το “Χαμόγελου του παιδιού”, για δράσεις μέσα στην τάξη, όπως θετικό σημείο ήταν και η ιδιαίτερη σχέση που ανέπτυξε το προνήπιο με τον αυτισμό με ένα άλλο προνήπιο. Το σχέδιο δράσης της σχολ. χρονιάς 2022-23 υλοποιήθηκε σε αυτόν τον άξονα, εάν και είναι καταγεγραμμένο στον άξονα βελτίωσης σχέσεων μαθητών και εκπαιδευτικού.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών.

Γενικότερα, η παιδαγωγική σχέση αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παιδοκεντρικής διάστασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσω της διαρκούς αλληλεπίδρασης με τους μαθητές και της δυνατότητας για αυτόνομη και διαφοροποιημένη συμμετοχή τους στη μαθησιακή διαδικασία. Ειδικότερα, η χρήση ποιοτικών κριτηρίων, όπως για παράδειγμα ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζονται ζητήματα που σχετίζονται με τη διαφορετικότητα, αλλά και οι σχέσεις εμπιστοσύνης και σεβασμού που διακρίνει κάθε πλαίσιο συνεργασίας τους, αποτελούν δεδομένα που συμβάλουν στη συνοπτική και αντιπροσωπευτική αποτύπωση της εικόνας του σχολείου σε σχέση με το συγκεκριμένο άξονα.

Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Γενικότερα, υπήρξε μεγάλη ενεργοποίηση και συμμετοχή των γονέων σε μαθησιακές δράσεις που οργανώθηκαν στο σχολικό περιβάλλον. Ειδικότερα, η χρήση ποιοτικών κριτηρίων, όπως για παράδειγμα ο τρόπος ενημέρωσης των γονέων με τακτικές ενημερώσεις για το πλαίσιο συνεργασίας και το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου είναι σημαντικός.

Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Εκτιμάται το γεγονός πως το έργο και οι διαδικασίες του σχολείου στη διοικητική λειτουργία αποτυπώθηκαν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα τόσο της κείμενης νομοθεσίας (Ν.4692/12-06-2020, ΦΕΚ τ. Α΄ 111, «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», Ν. 4823/03-09-2021, ΦΕΚ τ. Α΄ 136, «Αναβάθμιση του Σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», Υ.Α. 108906/ΓΔ4/10-09-2021, ΦΕΚ τ. Β΄ 4189, «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερικη ́ και εξωτερικη ́ αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικο ́ τους έργο») όσο και των σχετικών Οδηγών του ΙΕΠ (http://iep.edu.gr/el/odigoi-kai-ergaleia-m).

Γενικότερα, η σχολική μονάδα λειτούργησε άψογα διοικητικά. Ειδικότερα, η χρήση ποιοτικών κριτηρίων, όπως για παράδειγμα η διαμόρφωση δημοκρατικού κλίματος συνεργασίας μεταξύ της διοίκησης και του προσωπικού, η συνεχής ενημέρωση και ενδοσχολική επιμόρφωση, αποτελούν δεδομένα που συμβάλουν στη συνοπτική και αντιπροσωπευτική αποτύπωση της εικόνας του σχολείου σε σχέση με το συγκεκριμένο άξονα. Εάν και γίνονται αναφορές για την τεκμηρίωση των δεδομένων, θα πρέπει να γίνεται αναφορά με παραπομπή στα ανάλογα αρχεία της σχολικής μονάδας.

Σχολείο και κοινότητα

Γενικότερα, η διάδραση με την τοπική κοινότητα υποστήριξε την εξωστρέφεια της σχολικής μονάδας, τις καλές σχέσεις με τους διοικητικούς φορείς.

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Εκτιμάται το γεγονός πως το έργο και οι διαδικασίες του σχολείου στην επαγγελματική λειτουργία αποτυπώθηκαν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα τόσο της κείμενης νομοθεσίας Ν.4692/12-06-2020, ΦΕΚ τ. Α΄ 111, «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», Ν. 4823/03-09-2021, ΦΕΚ τ. Α΄ 136, «Αναβάθμιση του Σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», Υ.Α. 108906/ΓΔ4/10-09-2021, ΦΕΚ τ. Β΄ 4189, «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο») όσο και των σχετικών
Οδηγών του ΙΕΠ (http://iep.edu.gr/el/odigoi-kai-ergaleia-m).
Γενικότερα, υπήρξε πλούσια συμμετοχή σε επιμορφωτικές συνεδρίες, οι οποίες ενίσχυσαν και βελτίωσαν το διδακτικό και εν γένει επαγγελματικό προφίλ των εκπαιδευτικών με τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Υπάρχει αναλυτική καταγραφή, αλλά για την τεκμηρίωση θα μπορούσε να υπάξει αναφορά π.χ. στο βιβλίο Πράξεων της σχολικής μονάδας και στους ατομικούς φακέλους των εκπαιδευτικών με τα τεκμήρια των συμμετοχών.

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Καταγράφεται η συμμετοχή σε αρκετά προγράμματα ευρωπαϊκά και εθνικά και ως εκ τούτου θεωρούμε ότι η σχολική μονάδα με τις ενέργειες και δράσεις έχει συντελέσει στην αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση