Το Σχέδιο Δράσης της σχολικής μονάδας
Ο σχεδιασμός, ο χρονοπρογραμματισμός, ο συντονισμός και η υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης πραγματοποιείται από την οικεία σχολική μονάδα, τηρώντας την παιδαγωγική αυτονομία σε όλα τα στάδια υλοποίησης: εμπλοκή των εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών σε δράσεις της επιλογής τους, επικέντρωση των δράσεων στις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές ανάγκες της σχολικής μονάδας και σύμφωνα με τις αποφάσεις της.
Το Σχέδιο Δράσης αποτελεί συλλογική δραστηριότητα. Η δραστηριότητα είναι κοινωνική
πρακτική που προσανατολίζεται στο αντικείμενο και στο προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Το αντικείμενο μεταβάλλεται στον στόχο της δραστηριότητας που προσπαθούν να επιτύχουν τα άτομα. Μια συλλογική δραστηριότητα μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο με τον επιμερισμό εργασίας μεταξύ των μελών μιας κοινότητας δηλαδή, με την ανάθεση των διαφόρων δράσεων σε διαφορετικούς συμμετέχοντες. Αυτό απαιτεί κανόνες που ρυθμίζουν την ανταλλαγή και την αλληλεπίδραση μεταξύ των συμμετεχόντων. Η πολιτιστική σημασία και η προσωπική αίσθηση της ατομικής προσφοράς μπορεί να αποκρυπτογραφηθεί κοιτάζοντας μόνο μέσα από το πλαίσιο των δραστηριοτήτων που πραγματοποιεί το άτομο. Αυτό που προκύπτει είναι ένα μοντέλο της δραστηριότητας ως ένα δυναμικό διαμεσολαβούμενο σύστημα.
Οι ανθρώπινες δραστηριότητες πραγματοποιούνται, εξελίσσονται και συνεπώς εντάσσονται σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο (context) εκτός του οποίου είναι αδύνατο να γίνουν κατανοητές. Το ελάχιστο κατάλληλο πλαίσιο μέσα στο οποίο εντάσσονται οι ατομικές ή ομαδικές πράξεις συνιστά τη δραστηριότητα ως την πιο απλή μονάδα ανάλυσης (Engeström, 1999).
Έτσι πραγματοποιούνται:
συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων στην αρχή της σχολικής χρονιάς,
διερεύνηση στην πλατφόρμα,
ενημέρωση/ εκπαίδευση από φορείς και εκπονητές,
συνεργασία με τη διεύθυνση.