Αναδημοσίευση από: ΘΑΛΗΣ+ΦΙΛΟΙ
Η ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ οργανώνει μια σειρά διαλέξεων με θέμα τη σχέση των μαθηματικών με την τέχνη και την αφήγηση στο φιλόξενο σαλόνι του Ιδρύματος Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού στην Αθήνα (Αμαλίας 4, 5ος όροφος).
Μαθηματικοί, ιστορικοί τέχνης, εικαστικοί και συγγραφείς προσεγγίζουν, με απρόβλεπτο τρόπο, τους δεσμούς και τις ποικίλες σχέσεις που συνδέουν τα μαθηματικά και, γενικότερα, την επιστήμη με τις εικαστικές τέχνες και την αφήγηση.
Την δεύτερη διάλεξη της Παρασκευής 21 Δεκεμβρίου, με ομιλήτρια την επιμελήτρια του ΕΜΣΤ Μαρίνα Τσέκου, μπορείτε να την παρακολουθήσετε ολόκληρη στο επόμενο βίντεο.
Η διάλεξη είχε τίτλο : Διαθεματικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις της σύγχρονης τέχνης
Παραδείγματα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΕΜΣΤ
Η Mαρίνα Τσέκου αναφέρθηκε αρχικά στο πώς η αισθητική εμπειρία, η παρατήρηση, ανάλυση, η κατανόηση και η απόλαυση της τέχνης, μπορεί να αποτελέσει βασικό στοιχείο της εκπαιδευτικής διεργασίας. Αλλά και στον τρόπο που η διαθεματική-διεπιστημονική προσέγγιση των έργων τέχνης συμβάλλει στη δημιουργική διδασκαλία και μάθηση τόσο στην τάξη όσο και στο χώρο του μουσείου και διευκολύνει τις συνδέσεις μεταξύ γνωστικών αντικειμένων προάγοντας τη δημιουργική σκέψη και την ολιστική μάθηση.
Μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα έργων της σύγχρονης τέχνης έδειξε πώς η τέχνη μπορεί με έναν εναλλακτικό τρόπο να συμπληρώσει και να εμπλουτίσει τη διδασκαλία όχι μόνο των μαθημάτων της γλώσσας, της ιστορίας, της θρησκειολογίας κ.ά. με τα οποία η σύνδεση είναι πιο προφανής, αλλά και τη διδασκαλία μαθημάτων των θετικών επιστημών.
Τέλος, επεσήμανε πώς μέσω της αισθητικής εμπειρίας ενθαρρύνεται η ενεργητική εμπλοκή των μαθητών, η σύνδεση διαφορετικών πεδίων γνώσης μεταξύ τους, με τις εμπειρίες των παιδιών καθώς και με την ίδια τη ζωή καθιστώντας τη γνώση ενδιαφέρουσα, ουσιαστική και εύκολα αξιοποιήσιμη σε νέες συνθήκες.