Συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικοί
Αρχοντή Βαία
Αρκουλή Ανθή
Γεωργαντή Πηνελόπη
Κασικτσή Γεωργία
Mindvalli Neslin
Παπαδόγκωνα Κωνσταντίνα
Ρεντζέπη Κατερίνα
Τσαπάρα Μαρία
Σχετικά με το έργο
Στόχοι
- Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τα νήπια το φυσικό φαινόμενο του σεισμού επιστημονικά και πειραματικά, και μέσω παρατήρησης.
- Να προβληματιστούν, να παρατηρήσουν και να κάνουν υποθέσεις για τον τρόπο δημιουργίας του φαινομένου, των εκφάνσεων και των επιπτώσεών του.
- Να πειραματιστούν με ποικίλα υλικά και να εξάγουν λογικά συμπεράσματα από τα ευρήματά τους.
- Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να καλλιεργήσουν τη γλωσσική τους έκφραση.
- Να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες της σύγκρισης και της ταξινόμησης καθώς και ευρύτερα την μαθηματική τους σκέψη
- Να γνωριστούν με συνομήλικους από άλλα νηπιαγωγεία, να καλλιεργήσουν κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες.
- Να κατανοήσουν τη σημασία της συνεργασίας, να δραστηριοποιηθούν στο πλαίσιο της διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης, να μάθουν να σέβονται τη γνώμη και τα έργα των άλλων.
- Να αναπτύξουν δεξιότητες στοχαστικής παρατήρησης, να μάθουν να παρατηρούν με μεγαλύτερη προσοχή τον κόσμο που τους περιβάλλει, να εστιάζουν σε πραγματικά προβλήματα, να προτείνουν και να αναζητούν λύσεις.
- Να έρθουν σε επαφή επιδαπέδια ρομπότ ενσωματώνοντας τα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Να ενημερωθούν σωστά για το φαινόμενο του σεισμού και να ενημερώσουν το στενό και ευρύτερο περιβάλλον τους.
- Να εκφραστούν ελεύθερα και δημιουργικά με ποικίλους τρόπους και μέσα.
- Να δημιουργήσουν εποπτικό υλικό σχετικά με την προστασία από τους σεισμούς.
Διαδικασία της εργασίας
Δεκέμβριος – Ιανουάριος 2019
Μήνας γνωριμίας
Συνάντηση με skype/ή μέσω πλατφόρμας eTwinning
Αξιοποίηση padlet (δημιουργία βίντεο με ζωγραφιες/προσωπογραφίες παιδιών)
Δημιουργία βίντεο του σχολείου (παρουσίαση)
Ιανουάριος – Φλεβάρης 2020
Λογότυπο της δράσης
ψηφοφορία μέσω tricider
1η αποστολή – μήνυμα
Αναζήτηση μύθων και ιστοριών από τη μυθολογία σχετικά με το σεισμό
Τι είναι ο σεισμός;
Δημιουργία συνεργατικής ιστορίας (storyjumper)
Αξιοποίηση επιδαπέδιου ρομπότ για την αφήγηση της ιστορίας
Φλεβάρης 2020 – Μάρτης 2020
Σεισμολογία
Επίσκεψη σεισμολόγου/διαδικτυακό σεμινάριο
Σχετικά επαγγέλματα
Σεισμική προστασία
Εκπαίδευση stem (κατασκευές, μακέτες κτλ).
Απρίλιος 2020 και Μάιος 2020
Παραγωγή υλικού
Δημιουργία βίντεο
Συνεργατικό Τραγούδι
Δημιουργία συνεργατικού παραμυθιού
Συνεργατικές αφίσες – κόμικ
Η τσάντα του σεισμού
παιχνίδια (μεμορυ, παζλ) και ψηφιακά
επιτραπέζιο
Η τσάντα του σεισμού
Ιούνιος 2019
Παρουσίαση προγράμματος στους γονείς
Παρουσίαση στην κοινότητα
Διαμοιρασμός υλικού και σε άλλα σχολεία
Συνάντηση σχολείων (Αθήνας)
Διαδικτυακή συνάντηση
Αναμενόμενα αποτελέσματα
Οι μαθητές θα αναπτύξουν δεξιότητες προγραμματισμού, παρατήρησης, επικοινωνίας, συνεργασίας και κριτικής σκέψης.
Θα γνωρίσουν παιδιά από άλλες χώρες, θα αλλάξουν ιδέες και πληροφορίες για τα σχολεία τους, την γειτονιά τους και την πόλη τους.
Οι εκπαιδευτικοί θα ανταλλάξουν εκπαιδευτικές πρακτικές, καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και αξιοποιήσουν ποικίλα διαδικτυακά εργαλεία.
Παρουσίαση της όλης δράσης στους γονείς και στην τοπική κοινωνία.