Shake shake like Earth and Quake

Συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικοί

Αρχοντή Βαία

Αρκουλή Ανθή

Γεωργαντή Πηνελόπη

Κασικτσή Γεωργία

Mindvalli Neslin

Παπαδόγκωνα Κωνσταντίνα

Ρεντζέπη Κατερίνα

Τσαπάρα Μαρία

 

Σχετικά με το έργο

 

Στόχοι

  • Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τα νήπια το φυσικό φαινόμενο του σεισμού επιστημονικά και πειραματικά, και μέσω παρατήρησης.
  • Να προβληματιστούν, να παρατηρήσουν και να κάνουν υποθέσεις για τον τρόπο δημιουργίας του φαινομένου, των εκφάνσεων και των επιπτώσεών του.
  • Να πειραματιστούν με ποικίλα υλικά και να εξάγουν λογικά συμπεράσματα από τα ευρήματά τους.
  • Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να καλλιεργήσουν τη γλωσσική τους έκφραση. 
  • Να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες της σύγκρισης και της ταξινόμησης καθώς και ευρύτερα την μαθηματική τους σκέψη
  • Να γνωριστούν με συνομήλικους από άλλα νηπιαγωγεία, να καλλιεργήσουν κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες. 
  • Να κατανοήσουν τη σημασία της συνεργασίας, να δραστηριοποιηθούν στο πλαίσιο της διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης, να μάθουν να σέβονται τη γνώμη και τα έργα των άλλων. 
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες στοχαστικής παρατήρησης, να μάθουν να παρατηρούν με μεγαλύτερη προσοχή τον κόσμο που τους περιβάλλει, να εστιάζουν σε πραγματικά προβλήματα, να προτείνουν και να αναζητούν λύσεις. 
  • Να έρθουν σε επαφή επιδαπέδια ρομπότ ενσωματώνοντας τα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να ενημερωθούν σωστά για το φαινόμενο του σεισμού και να ενημερώσουν το στενό και ευρύτερο περιβάλλον τους.
  • Να εκφραστούν ελεύθερα και δημιουργικά με ποικίλους τρόπους και μέσα. 
  • Να δημιουργήσουν εποπτικό υλικό σχετικά με την προστασία από τους σεισμούς.

 

Διαδικασία της εργασίας

Δεκέμβριος – Ιανουάριος 2019

Μήνας γνωριμίας

Συνάντηση με skype/ή μέσω πλατφόρμας eTwinning

Αξιοποίηση padlet (δημιουργία βίντεο με ζωγραφιες/προσωπογραφίες παιδιών)

Δημιουργία βίντεο του σχολείου (παρουσίαση)

 

Ιανουάριος – Φλεβάρης 2020

Λογότυπο της δράσης

ψηφοφορία μέσω tricider

1η αποστολή – μήνυμα

Αναζήτηση μύθων και ιστοριών από τη μυθολογία  σχετικά με το σεισμό

Τι είναι ο σεισμός;

Δημιουργία συνεργατικής ιστορίας (storyjumper)

Αξιοποίηση επιδαπέδιου ρομπότ για την αφήγηση της ιστορίας

 

Φλεβάρης 2020 – Μάρτης 2020

Σεισμολογία

Επίσκεψη σεισμολόγου/διαδικτυακό σεμινάριο

Σχετικά επαγγέλματα

Σεισμική προστασία

Εκπαίδευση stem (κατασκευές, μακέτες κτλ).

 

Απρίλιος 2020 και Μάιος 2020

Παραγωγή υλικού

Δημιουργία βίντεο

Συνεργατικό Τραγούδι

Δημιουργία συνεργατικού παραμυθιού

Συνεργατικές αφίσες – κόμικ

Η τσάντα του σεισμού

παιχνίδια (μεμορυ, παζλ) και ψηφιακά

επιτραπέζιο

Η τσάντα του σεισμού

 

Ιούνιος 2019

Παρουσίαση προγράμματος στους γονείς

Παρουσίαση στην κοινότητα

Διαμοιρασμός υλικού και σε άλλα σχολεία

Συνάντηση σχολείων (Αθήνας)

Διαδικτυακή συνάντηση

 

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Οι μαθητές θα αναπτύξουν δεξιότητες προγραμματισμού, παρατήρησης, επικοινωνίας, συνεργασίας και κριτικής σκέψης.

Θα γνωρίσουν παιδιά από άλλες χώρες, θα αλλάξουν ιδέες και πληροφορίες για τα σχολεία τους, την γειτονιά τους και την πόλη τους.

Οι εκπαιδευτικοί θα ανταλλάξουν εκπαιδευτικές πρακτικές, καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και αξιοποιήσουν ποικίλα διαδικτυακά εργαλεία.

Παρουσίαση της όλης δράσης στους γονείς και στην τοπική κοινωνία.