Γ φάση

Η Γ’ φάση του πρόγράμματος ονομάζεται «Γιατί έτσι και όχι αλλιώς» και αποτελείται από μια σειρά δράσεων.

Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του δικτύου Βιώσιμή πόλη του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού Βερτίσκου:

Έχοντας συζητήσει για την κατάσταση της γειτονιάς μας και της πόλης μας, διευρύνουμε το πεδίο της εποπτείας μας εντάσσοντας άλλες πόλεις της χώρας μας ή του κόσμου. Επιθυμούμε μέσα από τη σύγκριση διαφορετικών περιοχών να αναδειχθούν οι διαφορετικές επιλογές άλλων κοινωνιών και το αξιακό υπόβαθρο αυτών των επιλογών. Προβάλουμε εικόνες άλλων τόπων, συζητούμε στη συνέχεια για τις εναλλακτικές προσεγγίσεις που παρατηρούμε σε σχέση με την πόλη μας και  προσδιορίζουμε τις αξίες που εκτιμούμε πως συνδέονται με τις επιλογές τους.
Μαθαίνουμε για τη λειτουργία των θεσμών που ρυθμίζουν σε μεγάλο βαθμό την καθημερινή μας ζωή και επιχειρούμε να τους γνωρίσουμε, να εξετάσουμε τη λειτουργία τους και τον τρόπο με τον οποίο παίρνονται οι αποφάσεις. Μπορούμε να ασκήσουμε κριτική στα θέματα που μας αφορούν και να παρουσιάσουμε τις απόψεις για την πόλη μας και τα οράματά μας για το μέλλον της.

Οι δράσεις που υλοποιήθηκαν από τους μικρούς/ες μας μαθητές/τριες είναι οι παρακάτω:

Δραστηριότητα Γ.2 – Ένα ταξίδι σε άλλες πόλεις

Στόχος

Σύγκριση της πόλης μας με άλλες πόλεις. Εντοπισμός των διαφορετικών επιλογών άλλων κοινωνιών, των αρχών που τις διέπουν αλλά και σχεδιασμού της πόλης που προσπαθεί να ανταποκριθεί στις επιλογές της κοινωνίας.

Γνωρίζουμε πλέον καλύτερα τη γειτονιά και την πόλη που ζούμε. Ας κάνουμε ένα ταξίδι σε άλλες πόλεις μέσα από εικόνες ή και βίντεο, για να δούμε τι συμβαίνει αλλού και για να τις συγκρίνουμε με τη δική μας. Ας εξετάσουμε τις διαφορετικές επιλογές άλλων κοινωνιών και τις αξίες που τις στηρίζουν.

Σκοπός μας είναι μέσα από τη σύγκριση τους να αναρωτηθούμε: γιατί είναι έτσι αυτές οι πόλεις; (π.χ. γιατί: έχουν περισσότερο ή λιγότερο πράσινο, γιατί είναι πιο καθαρές ή πιο βρώμικες, γιατί οι δρόμοι είναι πιο ήσυχοι, γιατί υπάρχουν τόσα ποδήλατα στους δρόμους, χρησιμοποιούν οι άνθρωποι τα πάρκα τους; Για ποιο σκοπό;) .

Μέσα από διαλογική συζήτηση τα παιδιά του Νηπιαγωγείου πρότειναν να ταξιδέψουμε εικονικά στις παρακάτω πόλεις.

 

Οι μικροί μαθητές/τριες, επέλεξαν να κάνουν ένα εικονικό ταξίδι σε άλλες πόλεις, σε μέρη που θα ήθελαν να επισκεφθούν, να δουν αν έχουν διαφορές και ομοιότητες με τη δική τους πόλη, το Πέραμα.

Τα μέρη που επέλεξαν τα παιδιά και των δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου ήταν τα εξής:

  1. Σαλαμίνα
  2. Κερατσίνι
  3. Πειραιάς
  4. Τρίκαλα
  5. Καρδίτσα
  6. Χαλκίδα – Εύβοια
  7. Σέριφος
  8. Ελαφόνησος
  9. Πάτρα
  10. Πειραιά
  11. Κρήτη
  12. Αίγινα
  13. Αθήνα
  14. Μόσχα (Ρωσία)
  15. Κωνσταντινούπολη (Τουρκία)
  16. Λονδίνο (Αγγλία)
  17. Νότια Κορέα
  18. Μαδρίτη (Ισπανία)
  19. Κάιρο (Αίγυπτος)

Οι εικόνες από τα παραπάνω μέρη, προβλήθηκαν στην ολομέλεια και συζητήθηκαν με τα παιδιά, ενώ οι εκπαιδευτικοί κατέγραψαν  τις απόψεις των μελών της ομάδας. Στην παρατήρηση μας εστιάσαμε στα εξής:

  • Ποια κοινά στοιχεία και ποιες διαφορές παρατηρούμε σε σχέση με τη δική μας πόλη;
  • Τι είναι αυτό που μας αρέσει; Γιατί;

Ταξίδι σε άλλες πόλεις – χώρες

Δραστηριότητα Γ.3 – Διαλέγω την πόλη μου

Στόχος

Αποτύπωση της πόλης που οραματίζονται τα παιδιά.

Οι μαθητές/τριες συζητούν στην ολομέλεια σχετικά με την πόλη τους. Μελετούν εκ νέου τον χάρτη της πόλης. Αλήθεια πως θα ήθελαν να είναι η πόλη τους; Τι άλλαζαν, τι θα βελτίωναν, τι θα κρατούσαν ίδιο;

Οι μαθητές/τριες ζωγραφίζουν το “Πέραμα που ονειρεύονται”. Δεν ζητούν πολλά, περισσότερο πράσινο, πλατείες, χώρους άθλησης και φυσικά μια καθαρή θάλασσα!!!!

Δείτε το βίντεο που ακολουθεί….