25η ΜΑΡΤΙΟΥ
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024
Το Υπουργείο Παιδείας με το έγγραφο του Φ.6/15035/Δ1/09-02-2023 ενημερώνει για τις αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2023-2024.
Οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023.
Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2023-2024, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
Επισημαίνεται ότι κατά την περίοδο των εγγραφών, αποτελεί ευθύνη των Διευθυντών/τριών – Προϊσταμένων των σχολικών μονάδων η μέριμνα για την τήρηση των εκάστοτε απαιτούμενων μέτρων αποφυγής διασποράς του κορωνοϊού όπως αυτά έχουν ανακοινωθεί από το ΥΠΑΙΘ και από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα: 4
-
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικώνδιαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
-
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
-
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):
-
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
-
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
-
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
-
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
-
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου και η οποία θα ανακοινωθεί μετά τη λήξη των εγρραφών και την οριστικοποίηση των πινάκων εγγραφών.
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25). 5
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του. Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της.
Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).
Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767).
ΔΕΝ ΜΑΛΩΝΩ ΔΕΝ ΜΑΛΩΝΩ ΑΓΚΑΛΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΛΩΝΩ
Θεματική :ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ _ΕΥ ΖΗΝ
<<ΔΕΝ ΜΑΛΩΝΩ ΔΕΝ ΜΑΛΩΝΩ ΑΓΚΑΛΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΛΩΝΩ>>
Ασφάλεια και Πρόληψη
Σκοπός: η πρόληψη περιστατικών σχολικής βίας.
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου.
Δεξιότητες : (Κριτική Σκέψη) (Δημιουργικότητα),
(Συνεργασία), (Επικοινωνία)
Δεξιότητες του νου
Δεξιότητες μάθησης του 21ο αίώνα
Δεξιότητες Ζωής
Ψηφιακές δεξιότητες.
<<συνεργάζομαι και αλληλεπιδρώ>>
Τα παιδιά γίνονται ζευγαράκια και διαλέγουν έναν φίλο που έχουν καιρό να παίξουν μαζί
του. Το κάθε ζευγαράκι μοιράζετε ένα χαρτί και ο καθένας ζωγράφισε τον φίλο του. Η
αλληλεπίδραση αρχίζει όταν συνεργάζονται για να ζωγραφίσουν στο ίδιο χαρτί.
Κόβουν τις φιγούρες και ζητάμε τα ζευγαράκια να βρουν ένα άλλο ζευγάρι, να γίνουν τετράδα.
Κολλάνε τις φιγούρες σε ένα μεγάλο χαρτί και κάθε παιδί περιγράφει-συστήνει τον φίλο του στην τετράδα.
«Ο κύκλος των απόψεων και των προτάσεων»
Φτιάξαμε ένα εννοιολογικό πίνακα:
Διαβάζουμε το βιβλίο <<Ο ΝΤΑΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ>>της Μαρίας Ρουσάκη.
https://blogs.sch.gr/gmamakis/files/2014/12/NtahsSxolikou.pdf
Σχολιάζουμε την συμπεριφορά του “νταή” .Συζητάμε για τα συναισθήματα του προκαλεί.
παραμύθια που επεξεργαστήκαμε για καταλάβουμε τις διάφορες μορφές βίας
Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
Φτιάξαμε μετά από συζήτηση την χαρούμενη ζαχαρένια καρδιά. Τα παιδιά ζωγράφισαν και έγραψαν με μαύρο χρώμα λέξεις βίας και στο κίτρινο χαρτάκι λέξεις φιλίας. Πχ Είσαι χοντρός-Είσαι όμορφος, φύγε από το παιχνίδι που παίζουμε- έλα να παίξουμε μαζί, δεν σε έχω φίλο -θα είμαι πάντα φίλος σου……
Γίναμε σούπερ ήρωες και διαδώσαμε μηνύματα κατά της βίας.
STEAM-ΚΑΙ Η ΓΗ ΓΥΡΙΖΕΙ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ –
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….
Παιχνίδι με τις ερωτήσεις:
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
1-Παιχνίδι γνωριμίας που στόχο έχει τη δημιουργία ενός κλίματος συναισθηματικής ασφάλειας και
φροντίδας
2-Γνωριμία σε δυάδες με την τυχαία επιλογή καρτών πλανητών
3-Πρόκληση ενδιαφέροντος, περιέργειας και εσωτερικού κινήτρου αναφορικά με το υποδιερεύνηση θέμα.
4-Σύνδεση με την τεχνολογία (Flynn,1999) και προβολή βίντεο από το YouTube προετοιμάζοντας
σωστά τους μαθητές στην ορθή και παραγωγική χρήση του Διαδικτύου
Μοιράζοντας κάρτες στα παιδιά ανά δυο όμοιες παίξαμε διάφορα παιχνίδια σαν ομάδα.
Περπατήσαμε ελεύθερα με τις κάρτες στα χέρια, γίναμε ζευγάρια και περπατήσαμε, χαιρετηθήκαμε, ακουμπήσαμε τις πλάτες μας ,τα γόνατα μας, τις παλάμες μας κλπ…
Στο τέλος τις πετάξαμε ψηλά και το κάθε παιδί ξαναβρήκε την κάρτα του.
Κάναμε ανίχνευση ιδεών. Τί ξέρω και τί θέλω να μάθω για το διάστημα και τους πλανήτες.
βιβλία για τους πλανήτες και παραμύθια που εμπλουτίσαμε το χώρο μας και επεξεργαζόμαστε.
Βλέπουμε το βίντεο από το YouTube «National Geographic |
Επιστήμη 101 | To Ηλιακό Σύστημα»
https://www.youtube.com/watch?t=97&v=xOUOZ_CY3VE&feature=youtu.be
2.Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά.. Υπάρχει ζωή εκεί έξω;
Βάλαμε στην σειρά τους πλανήτες . Ψάχναμε και βρίσκαμε ποιός είναι ο κρυμμένος πλανήτης.
Το κάθε παιδί διαλέγει τον πλανήτη του. Μπαίνουμε στην σωστή σειρά σε σχέση με τον ήλιο.
Με ανάλογη μουσική κινούμαστε γύρω από τον ήλιο και με το σταμάτημα της μουσική ξαναμπαίνουμε στην σωστή σειρά.
Αριθμήσαμε τους πλανήτες βάζοντας τους στην σειρά. Τοποθετήσαμε τον σωστό αριθμό δίπλα από κάθε πλανήτη.
διαλέξαμε ένα πλανήτη το κάθε παιδί και με την βοήθεια της μουσικής στριφογυρίζαμε γύρω από τον ήλιο. Με το σταμάτημα της μουσικής τον τοποθετούσαμε στον σωστό αριθμό που ήταν χάμω. και αντίθετα. Κρατούσαμε ένα αριθμό και τον τοποθετούσαμε στον σωστό πλανήτη που ήταν ο 1ος -2ος- 3ος κλπ
Μαθαίνουμε τους πλανήτες τραγουδώντας:
Ζωγραφίζοντας τους πλανήτες
φτιάχνοντας πλανήτες με πλαστελίνη
Δημιουργία puzzle με το ψηφιακό εργαλείο https://www.jigsawplanet.com/
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=362ae99890b9
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=31a6877ac7cb
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=28563cfbf69f
Φτιάξαμε τα διαστημόπλοια μας
γίναμε αστροναύτες
γίναμε διαστημόπλοια και πετάξαμε στο διάστημα
4. Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας….
Βίντεο προσομοίωσης για τον Ήλιο
https://solarsystem.nasa.gov/solar-system/sun/overview
διαβάσαμε το παραμύθι
στριφογυρίσαμε γύρω από τον ήλιο ένας ένας πλανήτης.
Ο Μύθος του Φαέθωνα
Δραματοποιήσαμε τον μύθο του Φαέθωνα
4.Ήλιε, Γη, Σελήνη Μέρα ή Νύχτα;
παίξαμε με την κίνηση της γης, του ήλιου και της Σελίνης και καταλάβαμε τα σημεία που έχουν νύχτα και μέρα.
5.Όμορφες κόρες του Χρόνου
. Ποιες είναι οι εποχές του Χρόνου; Παρακολούθηση σύντομου βίντεο
προβολής για Πλανητάριο που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο
και τις εποχές. https://youtu.be/vDgUmTq4a2Q (Technology)
Οι τέσσερις εποχές: παρομοιάσαμε την γη σαν ανθρωπάκι και τα πόδια του που είναι κοντά στον ήλιο έχουν καλοκαίρι ,το κεφάλι του που είναι μακριά από τον ήλιο έχουν χειμώνα.
6. Ταξίδι στη Σελήνη
Επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο μας του κινητού Πλανητάριου ΚΡΗΤΗΣ
Το Νηπιαγωγείο μας βρίσκεται στην περιοχή του Σκινέ, την Μεσοκεφάλα. Ιδρύθηκε το 1998, μετά τη συγχώνευση των Νηπιαγωγείων του Σκινέ, Φουρνέ, και Μεσκλών όπου στεγάστηκαν στο καινούργιο κτήριο μαζί με το Δημοτικό σχολείο. Το σχολικό συγκρότημα ονομάστηκε ΣΚΙΝΕ – ΦΟΥΡΝΕ. Τα παιδιά μεταφέρονται από οκτώ χωριά: <<ΣΚΙΝΕ, ΦΟΥΡΝΕ, ΜΕΣΚΛΑ, ΛΑΚΚΟΥΣ, ΚΑΡΑΝΟΥ, ΟΡΘΟΥΝΙ, ΠΡΑΣΕΣ, και ΣΕΜΠΡΩΝΑΣ>>.
Το Νηπιαγωγείο Σκινέ-Φουρνέ είναι 1/θεσιο για το σχολικό έτος 2025-2026 και λειτουργεί με ένα τμήμα πρωινού υποχρεωτικού και ένα τμήμα ολοήμερου προαιρετικού προγράμματος. Το πρωινό υποχρεωτικό τμήμα λειτουργεί από τις 7.30 π.μ. έως τις 12.45 μ.μ. και το προαιρετικό ολοήμερο τμήμα από τις 12.45 μ.μ. έως τις 15.45 μ.μ. Τα παιδιά είναι σχεδόν όλα μεταφερόμενα.
Βρίσκεται στον ισόγειο χώρο του Δημοτικού σχολείου.




































































































































































































Πρόσφατα σχόλια