ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΜΑΣ

Μαρ 20155


ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΜΑΣ

Διαλέξαμε το θέμα αυτό γιατί τα παιδιά που φοιτούν στο Νηπιαγωγείο μας είναι από έξι χωριά. Τα τέσσερα είναι ορεινά (Καράνου,Λάκκους,Μεσκλά, Πρασσές)και τα δύο πεδινά(Σκινές,Φουρνές).

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ:

Oλοήμερου τμήματος-Ξυνορόδου Χαρίκλεια, Πακαλίδου Σοφία

Κλασικού τμήματος-Ιωάννου Ζωή

 

Επιλογή Προγράμματος ΣκοπόςΣτόχοι :

  • Να γνωρίσουν τα παιδιά το χωριό τους , το χώρο που ζουν, κινούνται κι αναπνέουν.
  • Να μάθουν να το αγαπούν και να νοιάζονται γι’ αυτό.
  • Να εντοπίσουν τα προβλήματα και τις ανάγκες του τόπου τους και να ενεργοποιηθούν από μικρή ηλικία.

Γενικές μαθησιακές επιδιώξεις:

Να συνεργαστούν σε ομαδικό πλαίσιο
Να συλλέξουν πληροφορίες για τον τόπο τους από τους μεγαλύτερους
Να συνεργαστούν με το ευρύτερο περιβάλλον τους (γονείς,παππούδες , γιαγιάδες κ. α.)
Να μάθουν για τον τόπο τους ,την ιστορία του, μύθους,να γνωρίσουν τα διάφορα σημεία , μέσα από επί τόπου επισκέψεις στις τοποθεσίες όλου του χωριού τους.
Να γνωρίσουν τις ασχολίες των κατοίκων.
Να αντιληφθούν στο χώρο τη θέση του τόπου τους, να συλλέξουν εικόνες και όπου μπορούν να συμμετέχουν βιωματικά. Επίσης να βρούνε που βρίσκεται το χωριό τους, τα γύρω χωριά, περιοχές και τα συγκοινωνιακά μέσα με τα οποία εξυπηρετούνται
Να πάρουν πληροφορίες για τα ήθη και έθιμα του χωριού τους.
Να καλλιεργήσουν την άποψη ότι για να ζήσουν αρμονικά, ευχάριστα κι αγαπημένα οφείλουν να συνεργάζονται μεταξύ τους

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ

ΧΩΡΙΟ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ : Πολλά σπίτια-σπίτια με πέτρες-χωράφια-δέντρα-έχει καφενεία-μπακάλικα-μέρη για παιχνίδι
ΜΕ ΤΙ ΜΟΙΑΖΕΙ: Με οικογένεια-Με παρέα-Με γατούλες που αγαπιούνται
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: Αθήνα, Καράνου, Χανιά, Μεσκλά, Λάκκοι, Σκινές ,Φουρνές, Πρασσές.

Δραστηριότητες

1 Έφτιαξαν κολάζ τα χωριά τους

P94 P4280045
P93 P305051
P395 P396

2 Φτιάξαμε τα τρένα των χωριών, με βαγόνια τα παιδιά των αντίστοιχων χωριών. Μετρήσαμε τα βαγόνια(παιδιά)και είδαμε ποιο τρένο έχει τα περισσότερα βαγόνια,ποιο έχει τα ποιο λίγα και σε ποια τρένα τα βαγόνια είναι ίδια.

3 Είδανε τα χωριά τους στο google map, αναγνωρίσανε τα σπίτια τους ,τα καφενεία και την εκκλησία των χωριών τους.

P91 OLYMPUS DIGITAL CAMERA
P88 P30401
P300

Βρήκανε τα ονόματα  των χωριών τους στο χάρτη και σύγκριναν την απόσταση από τα Χανιά. Συζητήσανε και βρήκανε ποιο χωριό είναι το ποιο μακρινό.hania2

  • Τα παιδιά σε ομάδες ονόμασαν τα ζώα που έχουν στο χωριό τους. (σκύλοι ,γάτες,κότες,κόκορες, γουρουνάκια,κουνελάκια,προβατάκια,κατσικάκια,γαϊδουράκι).
    IMAG0371[1]
  • Μια ομάδα ζωγράφισε με τέμπερες τα ζώα και άλλη τα έφτιαξε με πλαστελίνη.


    OLYMPUS DIGITAL CAMERA P3098
    P30907 OLYMPUS DIGITAL CAMERA
    OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
    OLYMPUS DIGITAL CAMERA P318
    OLYMPUS DIGITAL CAMERA P3107
    P0 P31029
    OLYMPUS DIGITAL CAMERA


  • Συζητήσαμε γιατί έχουμε το κάθε ζώο και την χρησιμότητα του.
  • Τραγουδήσαμε το τραγούδι<<η γιαγιά μας η καλή>>.Το γράψαμε σε ένα χαρτόνι και αντικαταστήσαμε  τις λέξεις με  αντίστοιχες εικόνες και αντίθετα.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • Συζητήσαμε για τα δένδρα που υπάρχουν στα χωριά τους. Πορτοκαλιές που υπάρχουν σε αφθονία στο Σκινέ και στο Φουρνέ καθώς και ελιές που υπάρχουν στα άλλα χωριά. Είδαμε και μία ανθισμένη αγριαμυγδαλιά στο χωριό Καράνου σε φωτογραφία και μία τζανεριά. Γίναμε και εμείς ζωγράφοι

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA P335
P31140 P3118
P3119




  • Παρατηρήσαμε την αμυγδαλιά στο χωριό Σκινέ (κάμπος)και είδαμε ότι τα άνθη της πέσανε και έχει βγάλει φύλλα.Τα παιδιά οδηγήθηκαν στο συμπέρασμά ότι  στα ορεινά χωριά λόγω κρύου αργούν τα λουλούδια να ανθίσουν.

ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΩΝ ΧΩΡΙΩΝ ΜΑΣ

Τα παιδιά αφού γύρισαν από τις διακοπές του Πάσχα μας μίλησαν για τα έθιμα των χωριών τους .Παρατηρήσανε ότι στα χωριά τους,τα έθιμα είναι τα ίδια. Σε όλα τα χωριά , βάφουνε αυγά και τα τσουγγρίζουνε το Πάσχα. Σουβλίζουνε αρνί . Οι μαμάδες τους έφτιαξαν κουλουράκια και τσουρέκια βοηθώντας και αυτά.

Την Μ. Παρασκευή στολίζουνε τον επιτάφιο με λουλούδια. Τα λουλούδια τα μαζεύουν τα παιδιά από τις γειτονιές των χωριών.2Το Μ. Σάββατο όλα τα παιδιά φτιάχνουνε τον Ιούδα στην αυλή της εκκλησίας  όπου τον καίνε το βράδυ της  Ανάσταση. 4 9τους άρεσε πολύ το Πάσχα στο χωριό τους ,μα περισσότερο τους άρεσαν τα δώρα που πήραν .

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΜΑΣ

Τα παιδιά επισκέφτηκαν την Αγία Αικατερίνη στο Σκινέ και έκαναν πικ νικ.

P4220017Είδαν το ποταμάκι εκεί κοντά στην εκκλησία,όπου έτρεχε νερό και δεν μπόρεσαν να το περάσουν.Είδαν τον καταρράκτη που δημιουργούσε.

P4220020P4220019Στο σχολείο ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση.

Επειδή η μετακίνηση μας είναι δύσκολη από το σχολείο Θέλουμε μεταφορικό μέσο )φωτογραφίσαμε τις εκκλησίες και τα μνημεία των άλλων χωριών μας.

Η κεντρική εκκλησία στο Σκινέ  αφιερωμένη στο σωτήρα Χριστό και γιορτάζει στης 6 Αυγούστου.P5050107 P5050108και το μνημείο τους για τους πεσόντες του πολέμου.

Η κεντρική εκκλησία του Φουρνέ, αφιερωμένη στον Άγιο  Παντελεήμωνα .Στην πλατεία της εκκλησίας βρίσκετε και το μνημείο. P5050111P5050112

Επισκεφτήκαμε τους Λάκκους και τα Καράνου .Με το λεωφορειάκι  μας και οδηγό τον κ. Γιώργο φτάσαμε στους Λάκκους.

P4300091P4300052Μας καλοδέχτηκαν οι γονείς των παιδιών μας .Επειδή οι περισσότεροι κάτοικοι των Λάκκων είναι αγρότες και κτηνοτρόφοι, οι γονείς των παιδιών μας ,μας  κέρασαν ένα πλούσιο σε βιταμίνες δεκατιανό -(γιαούρτι ,μυζήθρα, ανθότυρο, καλιτσουνάκια από μυζήθρα, κέικ)- στο καφενείο του μπαμπά της μαθήτριας μας ,
της Τριανταφυλλιάς.P4300069P4300068

Επισκεφτήκαμε την εκκλησία τους τον  Άγιο Αντώνιο. Η παπαδιά του χωριού μας μίλησε για την τρίκλυτη εκκλησία τους.P4300077

P4300058P4300060Είδαμε τον  επιτάφιο τους.

P4300061Μετά επισκεφτήκαμε μία παλιά εκκλησία (που ήταν η πρώτη εκκλησία του χωριού) στην γειτονιά Παπαδιανά,τον Άγιο Γεώργιο και  είδαμε εκεί  μία παλιά βρύση.
P4300072P4300073P4300074Αυτό που έκανε εντύπωση στα παιδιά ,ήταν το μνημείο των Λάκκων.Οι Κρητικοί ο ένας πάνω στον άλλο(,λόγια παιδιού).P4300051P4300055

P4300057

όπου ο κύριος Νίκος Κοκκινάκης μας μας μίλησε για την ιστορία του. Το άγαλμα αποτελείται από ένα γέρο ,ένα μεσήλικα και ένα νέο. Ο γέρος (κάτω)συμβολίζει αυτούς που πολέμησαν τους Τούρκους, ο μεσήλικας (μεσαίος)αυτούς που πολέμησαν τους Γερμανούς και ο νέος (κάτω)στηριζόμενος στις πλάτες των άλλων δείχνει προς τα πάνω και εννοεί ότι θα καταφέρει περισσότερα.

Κοντά βέβαια στους ορεινούς Λάκκους, γειτονικό χωριό 3 χλμ είναι τα Καράνου. To όνομα του το πήραν από έναν βασιλιά της αρχαίας Μακεδονίας Ηρακλίδης στην καταγωγή τον Κάρανον ,που ήταν απόγονος του Ηρακλή.Επισκεφτήκαμε και τα ορεινά Καράνου 500μ υψόμετρο.Εκεί είδαμε το σχολείο τους ,που τώρα βέβαια δεν λειτουργεί και  χρησιμοποιείται από τον σύλλογο τους..Μας ξενάγησε ο τοπικός σύμβουλος και πατέρας μαθητή μας .

P4300080 Επισκεφτήκαμε και την εκκλησία του χωριού ,όπου γιορτάζει 8 Σεπτεμβρίου και είναι αφιερωμένη 
στην Γέννηση της Θεοτόκου.

P4300084P4300087Εκεί στα παιδιά ανάμεσα στις τόσες αγιογραφίες ,τους έκαναν εντύπωση οι Κρητικοί Άγιοι.

P4300089Είδαμε το μνημείο τους στην πλατεία του χωριού που είναι αφιερωμένο στην Ελληνίδα αγρότισσα. Αφού αναπνεύσαμε  καθαρό αέρα πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για το σχολείο μας.

 

P5060113
P5060114Επειδή είναι δύσκολη η μετάβαση μας στον Πρασσέ ,μας έστειλαν μία φωτογραφία της εκκλησίας τους.Είναι ο Αγιος Γεώργιος που γιορτάζει στις 23 Απριλίου.
P5070121Τα Μεσκλά ένα χωριό ημιορεινό.Δεν μπορέσαμε να το επισκεφτούμε . Η φωτογραφίες είναι από το Ίντερνετ.8

Η εκκλησία του χωριού τους που είναι αφιερωμένη στην Παναγία και γιορτάζει στις 15 Αυγούστου.Εκκλησία ΜεσκλώνΤο μνημείο των Μεσκλών.

μνημείο ωραιαΕυχόμαστε μέσα στον Ιούνιο να μπορέσουμε να τα επισκεφτούμε

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Με βάση τους αρχικούς στόχους που θέσαμε:

  • Τα παιδιά γνώρισαν τα χωριά τους, με βιωματικό τρόπο με επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν σε όσα ήταν δυνατόν.
  • Στην τάξη έγιναν συζητήσεις, για το πώς νιώθουν για τον τόπο τους και πως θα ήθελαν να είναι, έκαναν προτάσεις και έδωσαν υποσχέσεις για το μέλλον.
  • Εντόπισαν κάποια προβλήματα, κάποιες ελλείψεις, που θα έκαναν την ζωή τους πιο εύκολη, περισσότερο σύγχρονη.
  • Εντόπισαν και τα πλεονεκτήματα του τόπου τους .
  • Έμαθαν την ιστορία του, την γεωγραφική του θέση, την παραγωγικότητά του.
  • Την αξία, που έχει η ζωή σ΄ένα μικρό τόπο, όπου οι άνθρωποι γνωρίζονται μεταξύ τους, όπου η ζωή είναι πιο

ανθρώπινη και ευχάριστη.

  • Έμαθαν για τις ασχολίες των κατοίκων.
  • Ήρθαν σ΄επαφή με τους υπεύθυνους του τόπου

συνδιαλέχθηκαν μαζί τους.

  • Καλλιέργησαν την ομαδικότητα, την συνεργατικότητα και την αλληλοβοήθεια.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

Ιστορικό

Φεβρουάριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

Το Νηπιαγωγείο μας βρίσκεται στην  περιοχή του Σκινέ την Μεσοκεφάλα. Ιδρύθηκε το 1998, μετά την συγχώνευση των Νηπιαγωγείων του Σκινέ, Φουρνέ, Μεσκλών  όπου στεγάστηκαν στο καινούργιο κτήριο μαζί με το Δημοτικό σχολείο. Το σχολικό συγκρότημα ονομάστηκε ΣΚΙΝΕ ΦΟΥΡΝΕ. Τα παιδιά μεταφέρονται από οκτώ χωριά<<ΣΚΙΝΕ,ΦΟΥΡΝΕ,ΜΕΣΚΛΑ,ΛΑΚΚΟΥΣ,ΚΑΡΑΝΟΥ,ΟΡΘΟΥΝΙ,ΠΡΑΣΕΣ, ΣΕΜΠΡΩΝΑΣ>>

Το Νηπιαγωγείο Σκινέ-Φουρνέ είναι 2/θεσιο και λειτουργεί το σχολικό έτος 2024-2025 με δύο τμήματα βασικού κι δύο τμήματα προαιρετικού προγράμματος. Κάθε βασικό τμήμα λειτουργεί από τις 8.οο πμ έως τις 12.45 μμ. Το προαιρετικό τμήμα από τις 12.45 μμ έως τις 15.45 μμ. Τα παιδιά είναι μεταφερόμενα σχεδόν όλα.

Βρίσκετε στο ισόγειο χώρο του Δημοτικού σχολείου.

 

Πρόσφατα άρθρα



Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων