ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ “ΕΓΩ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ”
Υπεύθυνες Νηπιαγωγοί: ΞΥΝΟΡΟΔΟΥ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ, ΠΑΚΑΛΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ , ΙΩΑΝΝΟΥ ΖΩΗ
Αριθμός Νηπίων : ολοήμερου τμήματος – 14 και κλασικού τμήματος – 14
Σχολικό Έτος: 2014-2015
Επιμέρους Θέματα Προγράμματος
- Ο Εαυτός Μου. Γνωρίζουμε Τον Εαυτό Μας Στους Φίλους Μας Και Μαθαίνουμε Καλύτερα Ο Ένας Τον Άλλον.
- Αναγκαιότητα Των Κανόνων. Οι Κανόνες Της Δικής Μας Τάξης.
- Σημασία Της Ομάδας. Δουλεύουμε Σε Ομάδες. Μαθαίνουμε Να Συνεργαζόμαστε.
- Φιλία. Πόσο Σημαντική Είναι Στη Ζωή Μας; Πώς Την Δημιουργούμε; Πώς Την Διατηρούμε;
- Διαφορετικότητα
- Συναισθήματα. Τι είναι; Πώς Τα Αναγνωρίζουμε; Πώς Τα Εκφράζουμε; Πώς Αντιλαμβανόμαστε Τα Συναισθήματα Των Άλλων;
(πολλές δραστηριότητες είναι εμπνευσμένες από άλλες συναδέλφους με σχετικά προγράμματα)
Παιδαγωγικοί Στόχοι:
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ:
- Να αναγνωρίσουν προσωπικά χαρακτηριστικά τους, απόψεις, επιλογές
- Να αναπτύξουν το αίσθημα του “ανήκειν”
- Να αποκτήσουν θετική αυτοεκτίμηση
- Να γνωρίσουν τα παιδιά καλύτερα τον εαυτό τους στους άλλους
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ:
- Να αυτονομηθούν
- Να επιλύουν συγκρούσεις
- Να ακολουθούν κανόνες
- Να μάθουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται
- Να εξοικειωθούν με την λειτουργία της ομάδας και να μάθουν να θέτουν κανόνες για την σωστή λειτουργία της.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ:
- Να αποδέχονται τη διαφορετικότητα, να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες ,να δημιουργήσουν προσωπικές σχέσεις.
- Να διερευνήσουν τη σημασία των φίλων και της φιλίας στη ζωή, να βρουν τα στοιχεία που ενισχύουν την ποιότητα της καλής φιλίας, να κατανοήσουν τρόπους που δημιουργούνται και διατηρούνται οι φιλίες.
- Να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθησή τους συνειδητοποιώντας την διαφορετικότητά τους και την διαφορετικότητα των άλλων, μέσω της αναγνώρισης των ικανοτήτων, των δυνάμεων και των ατομικών τους χαρακτηριστικών και της εκτίμησης των δεξιοτήτων και των επιτευγμάτων τους.
ΑΥΤΟΡΥΘΜΙΣΗ:
- Να αναγνωρίζουν ,να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματα τους, να οριοθετούν την συμπεριφορά τους ,να αποκτήσουν ηθικές αξίες.
- Να κατανοήσουν και να συνειδητοποιήσουν ότι όλοι οι άνθρωποι βιώνουν συναισθήματα.
- Να μάθουν να αναγνωρίζουν και να αντιλαμβάνονται τα συναισθήματα των άλλων.
- Να εκφραστούν ελεύθερα μέσα από την θεατρική αγωγή.
- Να έρθουν σε επαφή με διάφορα λογοτεχνικά βιβλία.
- Να εξασκηθούν στο να μετρούν, να ομαδοποιούν, να απαριθμούν.
- Να εκφραστούν ελεύθερα μέσα από τα εικαστικά. Να αισθανθούν τη χαρά της προσωπικής δημιουργίας, μέσα από ποικίλες καλλιτεχνικές δημιουργίες.
Δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
Ζητήσαμε από τους γονείς να απαντήσουν σε κάποιες ερωτήσεις για το παιδί τους καθώς επίσης να μας εξηγήσουν από πού προήλθε το όνομά του. Ζητήσαμε από τους γονείς να συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια στο σπίτι τους και να το φέρουν στο σχολείο με σκοπό να το συζητήσουμε όλοι μαζί στον κύκλο. Ενώ διαβάζαμε τα σημειώματα στην τάξη, προσπαθούσαμε να μαντέψουμε ποιο παιδί αφορά το κάθε σημείωμα. Κάναμε διάφορες ερωτήσεις και προσπαθούσαμε να μαντέψουμε ποια μαμά ή ποιος μπαμπάς είπε το καθετί.
Μερικά παραδείγματα ερωτήσεων είναι τα παρακάτω:
Η μαμά μου είπε ότι τα καταφέρνω καλά στα παζλ….
Η μαμά μου είπε ότι τα καταφέρνω καλά στη ζωγραφική….
Η μαμά μου είπε ότι είμαι λιγάκι ζωηρός/ή….
Η μαμά μου είπε ότι προσφέρω χαρά και γέλιο…
Η μαμά μου είπε ότι είμαι πολύ καλός
Η μαμά μου είπε ότι είμαι πολύ υπομονετικός/η
Η μαμά μου είπε ότι τα πάω καλά στις χειροτεχνίες…
Η μαμά μου είπε ότι είμαι πολύ καλός/ή στα γράμματα…
Η μαμά μου είπε ότι είμαι πολύ καλός/ή στο συμμάζεμα των παιχνιδιών…
Η μαμά μου είπε ότι είμαι έξυπνος/η…
Το σημείωμα που δόθηκε στους γονείς:
είναι σημαντικός/ή στη ζωή μου γιατί…………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………..
Τα θετικά του/της χαρακτηριστικά είναι……………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………….
Τα καταφέρνει πολύ καλά σε……………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………….
ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΣ
Αφού μάθαμε από πού προήλθαν τα ονόματά μας από τους γονείς και τα σημειώματα που μας συμπλήρωσαν το συζητήσαμε και παίξαμε μ’ αυτά παιχνίδι. Σκεφτήκαμε να πούμε τα ονόματά μας με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Κανονικά, δυνατά, σιγά, ψιθυριστά, χτυπώντας παλαμάκια, γρήγορα, αργά, πολύ αργά, με απορία, με θαυμασμό, με χαρά, με λύπη, με φόβο, με θυμό. Στο τέλος ο καθένας σηκώνονταν και έλεγε το όνομά του με το τρόπο που του άρεσε πιο πολύ.
ΣΥΛΛΑΒΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Γράψαμε τα ονόματα μας και μετρήσαμε πόσα γράμματα έχει το κάθε ένα και πόσες συλλαβές. Αναγνωρίσαμε το όνομα με τα περισσότερα γράμματα και τις περισσότερες συλλαβές.
Φτιάξαμε τα ονόματά μας από γράμματα, που κόψαμε από εφημερίδες
![]() |
![]() |
![]() |
Διαβάσαμε το παραμύθι
«Είμαι ένας βάτραχος μικρούλης, ο Εμμανουήλ Α. Μπακακούλης».
της Μαριανίνας Κριεζή από τις εκδόσεις Άμμος.
Συζητήσαμε για το όνομα του Εμμανουήλ Α. Μπακακούλη και για το τι μπορεί να σήμαινε το «Α.» που υπήρχε ανάμεσα στο όνομα και στο επίθετό του όπως το βλέπαμε στον τίτλο. Κάναμε πολλές υποθέσεις και αφού διαβάσαμε το παραμύθι μάθαμε τι τελικά σήμαινε. Έπειτα αναφέραμε ότι οι ενήλικες σ’ αυτό το σημείο, ανάμεσα δηλαδή από το όνομα και το επίθετό τους μπορεί να γράφουν ένα γράμμα το οποίο είναι το αρχικό γράμμα του ονόματος του μπαμπά τους. Έτσι σκεφτήκαμε πώς λέγεται ο μπαμπάς μας και είπαμε τα ονoματεπώνυμά μας προσθέτοντας στη μέση το αρχικό γράμμα του ονόματος του μπαμπά μας.
Φτιάξαμε Ταυτότητες
![]() |
![]() |
![]() |
Ακροστιχίδα Του Ονόματός Μας
Παρουσιάζοντας το αγαπημένο μας αντικείμενο/παιχνίδι.
Για να μας γνωρίσουν καλύτερα οι φίλοι μας και να γνωρίσουμε και τον εαυτό μας σ’ εκείνους φέραμε στο σχολείο το αγαπημένο μας αντικείμενο/παιχνίδι, το παρουσιάσαμε και απαντήσαμε σε διάφορες ερωτήσεις τους γι’ αυτό.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Πώς με βλέπουν οι φίλοι μου;;;
Βγάλαμε φωτογραφία το κάθε παιδί. Μετά αφού αναγνωρίζαμε τον-την φίλη μας στην φωτογραφία χαρακτηρίζαμε το κάθε ένα παιδί.
Είναι καλός ,χαμογελαστός ,παίζουμε χωρίς να μαλώνουμε ,ζωγραφίζει καλά, κ.α.
ΠΟΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΟΥ ΤΑ ΘΥΜΑΜΑΙ
Αφού μάθαμε τόσα πολλά για τους συμμαθητές μας παίξαμε ένα παιχνίδι για να δούμε τι θυμόμασταν. Ακούγαμε διάφορα στοιχεία και προσπαθούσαμε να θυμηθούμε σε ποιον συμμαθητή μας ταιριάζει το καθένα ώστε να διαπιστώσουμε αν τελικά μάθαμε αρκετά πράγματα και αν τελικά πλέον τους γνωρίζουμε καλά.
Οι σωστές απαντήσεις ήταν γραμμένες στο πίσω μέρος της καρτέλας με την ερώτηση και έτσι επαληθεύαμε τις απαντήσεις μας.
Κάποιες από τις ερωτήσεις ήταν οι παρακάτω….
Το αγαπημένο τους ζώο είναι το σκυλί. Για ποιους μιλάμε;
Το αγαπημένο τους φαγητό είναι η ψαρόσουπα. Για ποιους μιλάμε;
Η αγαπημένη του/της εποχή είναι η άνοιξη; Για ποιον ή για ποια μιλάμε;
Του αγαπημένου του/της χρώμα είναι το ροζ. Για ποιον ή για ποια μιλάμε;
Το αγαπημένου τους χρώμα είναι το κίτρινο. Για ποιους μιλάμε;
Το αγαπημένο του/της φρούτο είναι οι φράουλες. Για ποιον ή για ποια μιλάμε;
Κάθε Κυριακή πάει στην γιαγιά του/της. Για ποιον ή για ποια μιλάμε;
Το αγαπημένο της παιχνίδι είναι η κούκλες. Για ποια μιλάμε;
Του αρέσει να παίζει με play mobile. Για ποιον μιλάμε;
Του/της αρέσει να παίζει κρυφτό. Για ποιον ή για ποιαν μιλάμε;
Το αγαπημένου τους χρώμα είναι το ροζ. Για ποιους μιλάμε;
Το αγαπημένο του/της φαγητό είναι οι φακές. Γιαποιον ή για ποια μιλάμε;
Φτιάξαμε τους φίλους μας από πλαστελίνη
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Δικαιώματα Των Παιδιών
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Των Δικαιωμάτων Του Παιδιού,μιλήσαμε για την UNISEF και την βοήθεια της σε όλα τα παιδιά της γης στις βασικές ανάγκες τους.
Ζωγραφίσαμε τι ζητάνε τα παιδιά από τους μεγάλους(φίλους, σπίτι ,τους γονείς τους ,φάρμακα, νερό,ρούχα, ένα χιονάνθρωπο, δώρα)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Μιλώντας Για Τις Αταξίες Μας
Μερικές φορές είμαστε πολύ άτακτοι . Συζητήσαμε για τους λόγους που είμαστε άτακτοι. Τι κάνουμε όταν είμαστε άτακτοι;
- Μαλώνω με τους άλλους
- Δαγκώνω
- Χτυπάω
- Κλωτσάω
- Τραβάω τα μαλλιά των άλλων
- Σπρώχνω τους άλλους
- Δεν τηρώ τους κανόνες
- Λέω βλακείες
- Μιλάω συνέχεια
- Τραβάω τα παιχνίδια των άλλων
- Λέω στους φίλους μου να χτυπήσουν κάποιον άλλον
- Δεν είμαι ευγενικός με τους άλλους
- Φωνάζω
- Δεν κάνω ησυχία
- Σκίζω ή μουντζουρώνω τις ζωγραφιές των άλλων
- Δεν ακούω την κυρία
- Χαλάω το παιχνίδι των άλλων
Η αναγκαιότητα των κανόνων!
Συζητήσαμε για το πόσο σημαντικοί είναι οι κανόνες στην τάξη και αποφασίσαμε να ορίσουμε τους κανόνες της δικής μας τάξης.
Τους κολλήσαμε στον τοίχο για να μην τους ξεχνάμε ποτέ. Κάτω από τον κανόνα είναι φωτογραφισμένα τα παιδιά που εφαρμόζουν τον κανόνα:<a
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
- Γνωριμίας -Εμπιστοσύνης Με δεμένα μάτια αγγίζουν τον φίλο-η τους και προσπαθούν να μαντέψουν ποιος είναι.
- Συνεργασίας Δύο νήπια το ένα απέναντι από το άλλο. Το ένα είναι ο καθρέφτης και μιμούνται κινήσεις και μορφασμούς εναλλάξ.
- Γνωριμίας Κρύβουμε κάτω από ένα σεντόνι ένα νήπιο. Με κατάλληλες ερωτήσεις προσπαθούν να μαντέψουν ποιος κρύβετε από κάτω.
- Παρατηρητικότητας Βγάζουμε φωτογραφία τα μάτια των παιδιών. Προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε τα μάτια των παιδιών, τα ομαδοποιούμε σε αγόρια -κορίτσια και φτιάχνουμε πίνακα διπλής εισόδου με τα μάτια τους και τα ονόματά τους.
- και πολλά άλλα
Συζητάμε για την έννοια της ομάδας και την σημασία της. Συζητάμε για το πόσο σημαντική είναι η ομάδα και πόσο σημαντικό είναι να ξέρουμε να συνεργαζόμαστε. Σκεφτόμαστε και γράφουμε ποια πράγματα θεωρούμε ότι μπορούμε να κάνουμε καλά μόνοι μας και ποια πράγματα κάνουμε καλύτερα με παρέα.
ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ
Στο ολοήμερο τμήμα βγήκε ο Αντώνης αρχηγός και στο κλασικό τμήμα ο Μανώλης. Συζητήσαμε τι κάνει ένας καλός αρχηγός(προσέχει τα
παιδιά, λύνει τα προβλήματα τους ,παίζει μαζί τους, τους αγαπάει )
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|
Και διαβάσαμε παραμύθια που μιλάνε για τις εκλογές:
![]() |
![]() |
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Παιχνίδια Εμπιστοσύνης Και Συνεργασίας
Παίξαμε διάφορα παιχνίδια εμπιστοσύνης για να κερδίσουμε ο ένας την εμπιστοσύνη του άλλου…..Τα παιδιά σε ζευγάρια το ένα οδηγεί το άλλο που έχει τα μάτια του κλειστά. Αλλάζουν ρόλους
Παιχνίδια Με Ζευγάρια– Προσπαθούν να μεταφέρουν μία εφημερίδα χωρίς να την σχίσουν. Χορεύουν μαζί, περπατάνε με παραγγέλματα (τρέχω, χαιρετώ, περπατάμε σαν γίγαντας κ.α.)
Παιχνίδια με ομάδα -Φτιάξανε μαζί μία κατασκευή με τουβλάκια. Έβρισκαν γράμματά και έφτιαχναν λέξεις.
![]() |
![]() |
Παίξαμε τα ομαδικά παιχνίδια που ξέρουμε (ο λύκος, περνά περνά η μέλισσα κ.α ), παιχνίδια με μπάλα.
Μιμούμαι τον αρχηγό. Ο αρχηγός της ομάδας κάνει διάφορες κινήσεις και η υπόλοιπη ομάδα μιμείται τις κινήσεις του. Ο αρχηγός αλλάζει κάθε φορά που ακούγεται ένας χτύπος από το ταμπουρίνο και συνεχίζεται το παιχνίδι.
Φιλία. Πόσο Σημαντική Είναι Στη Ζωή Μας; Πώς Την Δημιουργούμε; Πώς Την Διατηρούμε;
Φιλία – Συζήτηση Για Την Φιλία.
Συζητήσαμε για την φιλία. Τι είναι; Τι μας προσφέρει; Τι κάνουμε με τους φίλους μας; Τι θα κάναμε για έναν φίλο μας; Τι θα κάναμε αν δεν είχαμε φίλους; Πού βρίσκουμε φίλους κ.λπ.
Τι κάνουμε με τους φίλους μας
Πηγαίνουμε στο σχολείο, τους αγκαλιάζουμε ,χορεύουμε μαζί, παίζουμε μπάλα ,τραγουδάμε ,ζωγραφίζουμε , συζητάμε.
Διαβάσαμε το παραμύθι “ΤΟ ΚΑΤΙ ΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ”
και ζωγραφίσαμε τι θα κάναμε αν είχαμε φίλους τους ήρωες του βιβλίου:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Επίσης διαβάσαμε τα παραμύθια για την φιλία:
- “Ο ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ “, Chislaine Biondi Ασωπός
- “Ο ΕΡΡΙΚΟΣ ΨΑΧΝΕΙΓΙΑ ΕΝΑ ΦΙΛΟ”, εκδόσεις Σαββάλα
- “TΑ ΤΡΙΑ ΜΙΚΡΑ ΛΥΚΑΚΙΑ”, του Ευγένιου Τριβιζά
- “O ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΣΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Η ΗΧΩ”, Αmy MacDonald
Διαφορετικότητα
Συναισθήματα. Τι είναι; Πώς Τα Αναγνωρίζουμε; Πώς Τα Εκφράζουμε; Πώς Αντιλαμβανόμαστε Τα Συναισθήματα Των Άλλων;
Λύπη
Με αφορμή των καινούργιο Μήνα Φεβρουάριο διαβάσαμε το παραμύθι “τα παιχνίδια του Φλεβάρη” που μιλά για τον κουτσοφλέβαρο που έπαιζε με τον αδελφό του Γενάρη διαφορετικά παιχνίδια γιατί δεν μπορούσε να τρέξει. Μιλήσαμε με τα παιδιά , για τους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες . Νοιώσαμε τα συναισθήματα του κουτσοφλέβαρου και μιλήσαμε για την λύπη.
Διαβάσαμε την “ΛΥΠΗ” του Τρέις Μορόνι:
και τα παιδιά ζωγράφισαν πότε νοιώθουν λυπημένα. (όταν μαλώνει η μαμά με τον μπαμπά, όταν θα πεθάνει η μαμά, όταν με δέρνουν, όταν δεν με παίζουν οι φίλοι μου, όταν με δέρνουν οι φίλοι μου, όταν δεν μπορώ να ανέβω στο καρεκλάκι…)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Φόβος
Μιλήσαμε για τον φόβο και παίξαμε ένα παιχνίδι για να διώξουμε τον φόβο. Τα παιδιά κάναν τα φαντάσματα.
![]() |
![]() |
![]() |
Αγάπη
Μιλήσαμε για την αγάπη και διαβάσαμε την “Αγάπη” του Τρέις Μορόνι:
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο κήπος με τις έντεκα γάτες” που μιλάει για τα συναισθήματα, όπως και πολλά άλλα παραμύθια, και έτσι κλείσαμε τον κύκλο των συναισθημάτων.
Αξιολόγηση Του Προγράμματος
Η αξιολόγηση του προγράμματος γινόταν σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος από τις νηπιαγωγούς, τους γονείς και τα παιδιά με συζητήσεις και προτάσεις.
Θεωρούμε ότι το πρόγραμμα είχε μία αρκετά καλή ροή ως προς τις δραστηριότητες και ότι τα παιδιά συμμετείχαν με πολλή όρεξη και ενδιαφέρον.
Αν και επρόκειτο για ένα θεωρητικά δύσκολο για νήπια θέμα τα παιδιά έδειχναν να το ευχαριστιούνται δεδομένου ότι προσεγγίστηκε μέσω ευχάριστων για τα παιδιά δραστηριοτήτων, όπως παιχνίδι, παραμύθι, ζωγραφική, δραματοποίηση.
Θεωρούμε επίσης ότι οι αρχικοί στόχοι επιτεύχθηκαν. Το λεξιλόγιο των παιδιών εμπλουτίστηκε. Ενισχύθηκε η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθησή τους διαπιστώνοντας
ότι είμαστε όλοι διαφορετικοί και ξεχωριστοί με διαφορετικές επιθυμίες, όνειρα, προσωπικότητες και ικανότητες.
Επίσης εξασκήθηκαν στο να δουλεύουν σε ομάδες χωρίς συγκρούσεις και εντάσεις. Ή ακόμη και όταν υπήρχαν κατάφερναν να τις επιλύσουν χωρίς ακραίες συμπεριφορές. Σχεδόν πάντα θυμόταν τους κανόνες που είχαμε θέσει .
Τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν πολύ πιο εύκολα τα συναισθήματά τους αλλά και να σέβονται και να κατανοούν και τα συναισθήματα των άλλων.Δεν είχαν ενδοιασμό να μιλήσουν ακόμη και για τα «αρνητικά» συναισθήματα και το έκαναν χωρίς ενοχές αλλά με χαλαρότητα και ευκολία αφού κατανόησαν ότι δεν είναι ντροπή να νιώθουμε διάφορα συναισθήματα και ότι είναι πολύ καλύτερο να τα εκφράζουμε
Στο τέλος του προγράμματος βγήκαμε όλοι ωφελημένοι. Πιο δυνατοί, , πιο δημιουργικοί και γεμάτοι εμπειρίες και δεξιότητες!!!
Σας ευχαριστούμε και παλι για την τοσο πολύτιμη ενημέρωση σχετικα με τα παιδια μας!!!! Απιστευτη η προσπαθεια σας, να ειστε καλά. ..