Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ!
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων, εμφανίστηκε στην τάξη μας ένα παιχνίδι με δρόμους και αυτοκινητάκια. Τα παιδιά ξεκίνησαν να παίζουν αλλά στην πορεία κατάλαβαν ότι χρειαζόμαστε κάποιους κανόνες για να μπορούμε να κυκλοφορούμε χωρίς να τρακάρουμε. Όλοι αυτοί οι κανόνες ονομάζονται Κ.Ο.Κ και μας βοηθούν να κυκλοφορούμε ως πεζοί, με το αυτοκίνητο, με το λεωφορείο, με το ποδήλατο ούτως ώστε να αποφεύγουμε κινδύνους και ατυχήματα στο δρόμο.
Έτσι, προκειμένου να μάθουμε περισσότερα πράγματα για αυτούς τους κανόνες διαβάσαμε το βιβλίο “Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ” ,της Ελένης Πιτσιδοπούλου, το βιβλίο “Τα δεινοσαυράκια κυκλοφορούν με ασφάλεια”, της Αναστασίας Στασινοπούλου και Ευαγγελίας Σιαφαρίκα και τέλος το βιβλίο “Στο Δρόμο”, του Mario Gomboli.
Ξεκινήσαμε να μαθαίνουμε για τις πινακίδες που υπάρχουν παντού γύρω μας, τι πληροφορίες μας δίνουν και σε τι μας χρησιμεύουν. Κάναμε αντιστοίχιση των πινακίδων με τις επεξηγήσεις τους.
Ενώσαμε τα μισά ώστε να σχηματιστούν οι πινακίδες,
παίξαμε παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή,
καθοδηγήσαμε το Beebot, το ρομποτάκι να πάει στην πινακίδα που επιλέγαμε κάθε φορά,
παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι με τον ΚΟΚ,
κάναμε διάφορα φύλλα εργασίας με θέμα τις πινακίδες του Κ.Ο.Κ,
φτιάξαμε τη δική μας πίστα κυκλοφοριακής αγωγής μέσα στην τάξη μας και κυκλοφορήσαμε σύμφωνα με τον ΚΟΚ,
φτιάξαμε δρόμο και μάθαμε πώς να τον διασχίζουμε με ασφάλεια,
κάναμε κατασκευή για τα βήματα που ακολουθούμε όταν διασχίζουμε το δρόμο,
φτιάξαμε τους δικούς μας φωτεινούς σηματοδότες για αυτοκίνητα και πεζούς,
μιλήσαμε για τα ατυχήματα στο δρόμο, τα ζωγραφίσαμε,
μιλήσαμε για το τι κάνουμε και ποιον ειδοποιούμε σε περίπτωση ατυχήματος και τα ζωγραφίσαμε,
εντοπίσαμε τις σωστές και τις λάθος συμπεριφορές μέσα από φύλλα εργασίας,
συζητήσαμε για το ποδήλατο, τα μέρη του, ποιοι είναι οι κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε ως ποδηλάτες και φτιάξαμε τους δικούς μας ποδηλάτες,
κάναμε διάφορα φύλλα εργασίας με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή,
φτιάξαμε αυτοκινητάκια,
φτιάξαμε μια μεγάλη ομαδική εργασία για το πώς κυκλοφορούμε σωστά και με ασφάλεια.
Τέλος, μας περίμενε μια μεγάλη έκπληξη καθώς ήρθε στην τάξη μας ένας αστυνομικός του τμήματος Τροχαίας προκειμένου να μας μιλήσει για τον Κ.Ο.Κ και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια και να αποφεύγουμε τα ατυχήματα. Οι ερωτήσεις μας φυσικά ήταν πολλές και ο αστυνομικός μας έδωσε απάντηση σε όλες. Στο τέλος μας έδειξε το όχημα της Τροχαίας.
Γιορτή του Πολυτεχνείου!
Συζητήσαμε για την επέτειο του Πολυτεχνείου και τη σημασία της, τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας και το πώς επηρρεάζουν τη ζωή των ανθρώπων. Φτιάξαμε χειροτεχνίες για το Πολυτεχνείο.
Διαβάσαμε τη “Ντενεκεδούπολη”, της Ευγενίας Φακίνου, είδαμε το κουκλοθέτρο και φτιάξαμε τον αγαπημένο μας ήρωα του παραμυθιού.
Έπειτα, παίξαμε το δικό μας κουκλοθέατρο με τις φιγούρες που είχαμε φτιάξει.
Κάναμε εργασίες με τις λέξεις της επετείου του Πολυτεχνείου “Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία”.
11 Νοεμβρίου 1912-Απελευθέρωση της Χίου
Αφού εντοπίσαμε στο χάρτη της Ελλάδας τη Χίο, στη συνέχεια μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά του νησιού και φτιάξαμε αρχικά ένα κολάζ με γκοφρέ μπαλίτσες με το όνομα του νησιού μας
και στη συνέχεια κατασκευές για την απελευθέρωση της Χίου
Φτιάξαμε το σκηνικό της γιορτής μας, στολισμένο με τις κατασκευές μας
και κάναμε τη γιορτή μας παρουσία γονέων όπου τα παιδιά είπαν ποιήματα και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς(ένα καράβι από τη Χιό, κάτω στο γυαλό).
Φθινόπωρο
Συζητήσαμε για το Φθινόπωρο και τις αλλαγές που φέρνει μαζί του. Αλλαγές στη φύση, τον καιρό, την ενδυμασία, τη διατροφή, στη ζωή των ζώων. Διαβάσαμε τα βιβλία “Ο κλέφτης των φύλλων” και “Καλωσήρθες Φθινόπωρο”.
Φτιάξαμε φθινοπωρινά δεντράκια,
φτιάξαμε ανθρωπάκια με φθινοπωρινά φύλλα,
σκεφτήκαμε τρόπους να συναρμολογήσουμε ένα φθινοπωρινό δεντράκι,
διαλέξαμε τον αγαπημένο μας φθινοπωρινό πίνακα ζωγραφικής και τον ζωγραφίσαμε,
κάναμε χειροτεχνία-παζλ με το μήνα Νοέμβριο
και φύλλα εργασίας με θέμα το Φθινόπωρο.
Σχήματα!
Τα σχήματα είναι ένα αγαπημένο θέμα των παιδιών γιατί τα συναντάμε παντού γύρω μας! Την αρχή κάναμε με τον κύκλο.
Τον φτιάξαμε με πλαστελίνη
Φτιάξαμε το δέντρο των κύκλων
Στη συνέχεια, ασχοληθήκαμε με το έργο “Ομόκεντροι Κύκλοι”, του Βασίλι Καντίνσκι, ο οποίος ήταν μεγάλος Ρώσος ζωγράφος και θεωρητικός της Τέχνης. Αφού αναλύσαμε το έργο του, ζωγραφίσαμε τους δικούς μας ομόκεντρους κύκλους, τους κόψαμε και τους κολλήσαμε σε ένα μεγάλο δέντρο που ζωγραφίσαμε.
Σειρά είχε το τρίγωνο.
Το φτιάξαμε με πλαστελίνη,
με μαρκαδόρους και τουβλάκια
με το σώμα μας
το γράψαμε στον πίνακα
Στη συνέχεια, ασχοληθήκαμε με το τετράγωνο.
Το φτιάξαμε με διάφορα υλικά(τουβλάκια, μολύβια, μαρκαδόρους)
το σχηματίσαμε με τα σώματά μας
Έπειτα, κόψαμε και κολλήσαμε τετράγωνα το ένα μέσα στο άλλο, από το πιο μεγάλο στο πιο μικρό
Φτιάξαμε τους σχηματούληδες, τους κολλήσαμε σε χαρτονάκι και σκεφτήκαμε μια δική μας ιστορία.
Στη συνέχεια, ασχοληθήκαμε με το ορθογώνιο
Το φτιάξαμε με πλαστελίνη,
κατασκευάσαμε τον ορθογωνούλη
Κάναμε φύλλα εργασίας με θέμα τα σχήματα
Παίξαμε παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα με τα σχήματα
Τέλος, φτιάξαμε τους σχηματούληδες
Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης-31 Οκτωβρίου
Συζητήσαμε με τα παιδιά για την έννοια της αποταμίευσης και της οικονομίας και διαβάσαμε το παραμύθι “Αν κάθε μέρα”, του Αντώνη Παπαθεοδούλου,
έπειτα, το διαδικτυακό παραμύθι “Η Τσεπούλα και ο κουμπαράκος” και συζητήσαμε για τον κουμπαρά που έχει ο καθένας
Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε τι θα αγοράζαμε με τα χρήματα του κουμπαρά μας
Τέλος, φτιάξαμε τους δικούς μας κουμπαράδες
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2024-2025
28η Οκτωβρίου!
Την προηγούμενη εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου 1940. Συζητήσαμε για τη σημασία της επετείου μέσα από βίντεο και φωτογραφίες. Επικεντρωθήκαμε στις αρνητικές συνέπειες του πολέμου και στη σημασία της ελευθερίας και της ειρήνης στη ζωή των ανθρώπων. Τα παιδιά ζωγράφισαν τι τους έρχεται στο μυαλό ακούγοντας τις λέξεις “πόλεμος” και “ειρήνη”.
Στη συνέχεια, με αφορμή την εθνική μας επέτειο ασχοληθήκαμε με έναν πολύ σημαντικό πίνακα του ζωγράφου Pablo Picasso, τη Guernica, ο οποίος αποτυπώνει τις αρνητικές συνέπειες του πολέμου.
Τα παιδιά αφού παρατήρησαν και ανέλυσαν τον πίνακα στη συνέχεια ζωγράφισαν τη δική τους Γκουέρνικα!
Καταλήξαμε πόσο πολύτιμο αγαθό είναι στη ζωή μας η Ειρήνη.
Κατασκευές για την 28η Οκτωβρίου 1940
Φτιάξαμε ελληνικές σημαίες
Κατασκευάσαμε Έλληνες στρατιώτες του 1940,
κάναμε εργασία με το ΟΧΙ χρησιμοποιώντας γκοφρέ μπαλίτσες
και τέλος γιορτάσαμε την επέτειο του ΟΧΙ με ποιήματα, τραγούδια
και παρέλαση κρατώντας τα σημαιάκια μας.