Έναρξη σχολικού πρωταθλήματος “Πάμε Ανακύκλωση”

Με χαρά σας ενημερώνουμε ότι  για 9η συνεχή χρονιά   ξεκινά στον Δήμο Ιωαννιτών το Σχολικό Πρωτάθλημα «Πάμε Ανακύκλωση»!

Το σχολείο μας συμμετέχει και φέτος στη δράση με την ανακύκλωση χαρτιού!

Όλα τα νηπιαγωγεία , δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια του Δήμου καλούνται να ανακυκλώσουν χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο, μπαταρίες, ενδύματα – υποδήματα και υπολείμματα τροφών.Οι γονείς συμμετέχουν ενεργά στη δράση, ενισχύοντας τα παιδιά με ανακυκλώσιμα υλικά από το σπίτι και προσφέροντας πόντους στα σχολεία μέσω της πλατφόρμας Followgreen.

Ο βασικός στόχος μας  είναι η ευαισθητοποίηση και η ενεργός εκπαίδευση των μαθητών (και μέσω αυτών, της ευρύτερης σχολικής κοινότητας, συμπεριλαμβανομένων γονέων και εκπαιδευτικών) σε θέματα ανακύκλωσης και προστασίας του περιβάλλοντος.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Η εθνική επέτειος της 28ης Οκτωβρίου 1940 στο νηπιαγωγείο μας!

Με συγκίνηση και περηφάνια γιορτάσαμε και φέτος στο νηπιαγωγείο μας την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Τα παιδιά, μέσα από παραμύθια, τραγούδια, ηχητικά ντοκουμέντα ,εφημερίδες της εποχής, ποιήματα και δημιουργικές δραστηριότητες, γνώρισαν τα γεγονότα του «Όχι» και τίμησαν όλους εκείνους που αγωνίστηκαν για την ελευθερία και την ειρήνη.

 Ήταν μια όμορφη ευκαιρία να μιλήσουμε για τις αξίες της ενότητας, της αγάπης για την πατρίδα και της ειρηνικής συνύπαρξης των λαών.

Μια μέρα γεμάτη μνήμες και συναισθήματα ζωντάνεψε σήμερα στην τάξη μας.
Μέσα από ιστορίες, τραγούδια και ζωγραφιές, ταξιδέψαμε όλοι μαζί σε εκείνα τα χρόνια της γενναιότητας και μάθαμε πως η ειρήνη, η αγάπη και η ελπίδα είναι τα πιο δυνατά μας όπλα.
Μια γιορτή μικρή, μα γεμάτη φως και περηφάνια, για να θυμόμαστε και να τιμούμε το παρελθόν και να ονειρευόμαστε ένα μέλλον ειρηνικό.

Μέσα από τα μάτια των παιδιών, η ιστορία ξαναγεννιέται , απλή, αληθινή και γεμάτη ελπίδα.
Ας κρατήσουμε ζωντανό το μήνυμα του «Όχι» μέσα μας, κάθε μέρα, με πράξεις αγάπης και σεβασμού.571132748 24904592022558474 6529159288143187641 n

Εβδομάδα προγραμματισμού EU Code Week 2025: “Το ΟΧΙ της Bee-Bot”

Δημιουργικότητα, προγραμματισμός και συνεργασία χωρίς όρια

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μία δυναμική πρωτοβουλία που δίνει τη δυνατότητα σε άτομα όλων των ηλικιών να εξερευνήσουν τον προγραμματισμό, τη δημιουργικότητα και την επίλυση προβλημάτων. Καταρρίπτει τα εμπόδια στις ψηφιακές δεξιότητες, καθιστώντας τον προγραμματισμό πιο προσιτό και συμπεριληπτικό.

Από μία σπίθα σε ένα κίνημα

Αυτό που ξεκίνησε το 2013 ως μια μικρή πρωτοβουλία έχει εξελιχθεί σε ένα κίνημα που διαρκεί όλο το χρόνο και που φτάνει σε εκατομμύρια ανθρώπους. Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι πλέον μια συνεχής πρωτοβουλία, με χιλιάδες δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους στην Ευρώπη και όχι μόνο. Η εκδήλωση διάρκειας δύο εβδομάδων κάθε Οκτώβριο είναι το αποκορύφωμα αυτών των προσπαθειών — ένας εορτασμός μιας ώθησης με γνώμονα την κοινότητα για να γίνει ο προγραμματισμός, η ψηφιακή δημιουργικότητα και η εκπαίδευση STEM προσβάσιμη σε όλους.

Με δεκάδες χιλιάδες δραστηριότητες και ένα διαρκώς αναπτυσσόμενο δίκτυο δασκάλων, μαθητών και συνεργατών, η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού συνεχίζει να εμπνέει την καινοτομία και να εξοπλίζει την επόμενη γενιά με τις δεξιότητες για να διαμορφώσει το μέλλον.

Τίτλος Δραστηριότητας στο Νηπιαγωγείο μας :“Το ΟΧΙ της Bee-Bot: Προγραμματίζοντας την Ιστορία”

Στόχοι της Δραστηριότητας:

Με τη συμμετοχή τους στη δραστηριότητα, τα παιδιά επιδιώκεται να: 

  • Αναπτύξουν Προγραμματιστική Σκέψη: Να μάθουν να δίνουν διαδοχικές εντολές (αλγόριθμος) για να επιτύχουν έναν στόχο.
  • Κατανοήσουν Χωροχρονικές Έννοιες: Να χρησιμοποιούν τις έννοιες “μπροστά”, “πίσω”, “δεξιά”, “αριστερά” για να προσανατολίσουν το ρομπότ στο πλέγμα.
  • Εξασκηθούν στην Επίλυση Προβλήματος: Να εντοπίζουν και να διορθώνουν τα λάθη στον κώδικα (διαδρομή) της Bee-Bot.
  • Εξοικειωθούν με την Επέτειο: Να μάθουν βασικές πληροφορίες και σύμβολα της 28ης Οκτωβρίου με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο

Καλλιεργήσουν Συνεργασία & Επικοινωνία: Να εργαστούν ομαδικά για τον προγραμματισμό και τη συζήτηση των ερωτήσεων.                                           

Περιγραφή της Πίστας και των Σταθμών :Δημιουργήσαμε μια πίστα Bee-Bot (διαφανές χαλάκι) όπου τοποθετήσαμε, σε διάφορα τετράγωνα, εικόνες που σχετίζονται με την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.

Εικόνες-Σταθμοί (Απαντήσεις):

Η Ελληνική Σημαία: Το σύμβολο της πατρίδας.

Η Ιταλική Σημαία: Η χώρα που κήρυξε τον πόλεμο.

Το 28: Ο αριθμός της ημερομηνίας.

Η Αφίσα “ΟΧΙ”: Η ηρωική απάντηση.

Πολεμικό Πλοίο «Ελλη»: Μέρος της μάχης και του αγώνα.

Άλλα Σύμβολα: Ειρήνη (σήμα), Η Γυναίκα της Πίνδου (μνημείο)

Αναλυτική Διαδικασία της Δραστηριότητας

Εισαγωγή: Συζητάμε για την 28η Οκτωβρίου. Βρίσκουμε αντιπροσωπευτικές εικόνες,  που τις τοποθετούμε κάτω από το διαφανές πλέγμα Ρομποτικής. Η νηπιαγωγός ετοιμάζει σε καρτέλες ερωτήσεις – γρίφους εμπέδωσης του θέματος.

Το Παιχνίδι του Κώδικα: Η νηπιαγωγός κάνει  μια εύκολη ερώτηση – γρίφο για την επέτειο.

Παράδειγμα Ερώτησης: “Ποιο ήταν το πρώτο έθνος που μας επιτέθηκε και είπαμε ΟΧΙ;”

Εύρεση Στόχου: Η ομάδα εντοπίζει στην πίστα τη σωστή απάντηση (π.χ. την Ιταλική Σημαία).

Υπολογισμός της Διαδρομής (Αλγόριθμος): Η ομάδα πρέπει να συμφωνήσει για τα βήματα που χρειάζεται η Bee-Bot για να φτάσει από τη θέση της εκκίνησης (ή την προηγούμενη θέση) στον στόχο. Π.χ. 1 βήμα μπροστά, στροφή δεξιά, 2 βήματα μπροστά.

Προγραμματισμός: Ο Προγραμματιστής πατάει τη σειρά των εντολών στη Bee-Bot.

Εκτέλεση και Αξιολόγηση: Πατάμε το κουμπί GO.

Επιτυχία: Αν η Bee-Bot φτάσει στον στόχο, συγχαίρουμε την ομάδα και συζητάμε την εικόνα/απάντηση.

Λάθος: Αν η Bee-Bot πάει αλλού, η ομάδα πρέπει να ξαναδεί τον κώδικα (τη σειρά των βημάτων) και να βρει πού έκανε λάθος (π.χ., δεν έβαλε τη στροφή, μέτρησε λάθος τα βήματα).

Επανάληψη: Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία με νέες ερωτήσεις (π.χ., “Ποιο είναι το σύμβολο της πατρίδας μας;” – Ελληνική Σημαία), μέχρι να επισκεφτούμε όλους τους σταθμούς.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μέσα από το παιχνίδι, τα παιδιά:

    • Εισάγονται με τρόπο βιωματικό και παιγνιώδη στις έννοιες του προγραμματισμού και του αλγορίθμου.
    • Αναπτύσσουν λογικομαθηματική σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.
    • Συνδέουν την πληροφορική με την ιστορική γνώση, καθιστώντας την μάθηση πιο ενδιαφέρουσα και πολυδιάστατη.

Screenshot 2

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

Η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας εορτάζεται στις 10 Οκτωβρίου κάθε έτους.

Για το Νηπιαγωγείο, η ημέρα αυτή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για βιωματικές δραστηριότητες που προάγουν τη Συναισθηματική Νοημοσύνη (EQ) και την Ψυχική Ανθεκτικότητα (Resilience). Ο σκοπός δεν είναι η διδασκαλία θεωρητικών εννοιών, αλλά η βιωματική μάθηση της αναγνώρισης και διαχείρισης των συναισθημάτων όπως:
Αναγνώριση και Ονομασία Συναισθημάτων (Αυτογνωσία)
Σκοπός: Τα παιδιά μαθαίνουν να συνδέουν μια λέξη (π.χ., “θυμός” “χαρά”κτλ) με την εσωτερική τους αίσθηση και την έκφραση του προσώπου.
Διαχείριση Έντονων Συναισθημάτων (Αυτοδιαχείριση)
Σκοπός: Τα παιδιά αποκτούν εργαλεία για να ελέγχουν την παρόρμησή τους, αντί να αντιδρούν εκρηκτικά
Καλλιέργεια Ενσυναίσθησης (Κοινωνική Επίγνωση)
Σκοπός: Ανάπτυξη της ικανότητας να κατανοούν την οπτική γωνία και τα συναισθήματα των άλλων.
Ενίσχυση Αυτοεκτίμησης
Σκοπός: Δόμηση θετικής αυτοαντίληψης και αναγνώριση της προσωπικής τους αξίας.
Δεξιότητες Σχέσεων και Συνεργασίας
Σκοπός: Μάθηση αποτελεσματικής επικοινωνίας και επίλυσης συγκρούσεων μέσα στο πλαίσιο της ομάδας.

571172451 24905068549177488 1751445818819349718 n

 

Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων

Στο πλαίσιο των πολιτιστικών μας δράσεων, τα νήπια του νηπιαγωγείου μας επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων και συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Εδώ μουσείο…”

Τα παιδιά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια, γνώρισαν τον μαγικό κόσμο των αρχαιολογικών ευρημάτων και των ανθρώπων που φροντίζουν για τη διατήρησή τους.
Με τη βοήθεια της  αρχαιολόγου -μουσειοπαιδαγωγού, έμαθαν:

  • τι είναι το μουσείο και γιατί είναι σημαντικό,

  • ποιος είναι ο ρόλος του αρχαιολόγου και του συντηρητή,

  • πώς βρίσκονται, καθαρίζονται και συντηρούνται τα αρχαία αντικείμενα.

Στη συνέχεια, τα παιδιά “μεταμορφώθηκαν” σε μικρούς συντηρητές, και προσπάθησαν να συναρμολογήσουν σπασμένα αγγεία, όπως κάνουν οι πραγματικοί συντηρητές!

Με προσοχή και συνεργασία, κομμάτι-κομμάτι, κατάφεραν να ανασυνθέσουν τα αγγεία, βιώνοντας τη χαρά της δημιουργίας και της ανακάλυψης.

Η εμπειρία αυτή βοήθησε τα παιδιά:

  • να αναπτύξουν τον σεβασμό προς τα πολιτιστικά μνημεία,

  • να εξασκήσουν τη λεπτή κινητικότητα και την υπομονή τους,

  • να συνεργαστούν σε μικρές ομάδες,

  • και να καλλιεργήσουν την παρατηρητικότητα και τη φαντασία τους.

Φεύγοντας από το μουσείο, τα νήπια πήραν μαζί τους όμορφες εικόνες, νέες γνώσεις και τη χαρά της συμμετοχής σε μια πραγματική μουσειακή εμπειρία!

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Πάρκο  Λιθαρίτσια, θαυμάσαμε την υπέροχη θέα και μιλήσαμε για την λίμνη μας την Παμβώτιδα και το ρόλο της στη ζωή της πόλης μας!
Τα νήπια περπάτησαν στα μονοπάτια, παρατήρησαν τα ψηλά δέντρα, τα πουλιά και τα χρώματα του φθινοπώρου, και γνώρισαν έναν χώρο γεμάτο μνήμες από το παρελθόν.

Παίξαμε, τρέξαμε, γελάσαμε!!!
Μέσα από το παιχνίδι και την εξερεύνηση, τα παιδιά έμαθαν να παρατηρούν, να συνεργάζονται και να χαίρονται την ομορφιά του περιβάλλοντος.

Ήταν μια όμορφη βόλτα γεμάτη χαρά, γνώση και ελευθερία! 
Οι μικροί μας εξερευνητές γύρισαν στο νηπιαγωγείο με χαμόγελα και πολλές ιστορίες να διηγηθούν!

 

 

 

 

6 Οκτωβρίου: Ενημερωτική δράση για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου , υπό την αιγίδα του “SaferInternet4Kids.gr”

Το SaferInternet4Kids.gr είναι η επίσημη Ελληνική Πύλη για την Ασφαλή Χρήση του Διαδικτύου, που λειτουργεί υπό την αιγίδα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου. Δημιουργήθηκε με στόχο να ενημερώνει, να εκπαιδεύει και να υποστηρίζει παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς σχετικά με την υπεύθυνη και ασφαλή χρήση του διαδικτύου και των ψηφιακών τεχνολογιών.

Ενημέρωση & Εκπαίδευση

Παρέχει άρθρα, οδηγούς και εκπαιδευτικό υλικό για θέματα όπως:

διαδικτυακός εκφοβισμός (cyberbullying)

προστασία προσωπικών δεδομένων

εθισμός στο διαδίκτυο

ασφάλεια στα κοινωνικά δίκτυα

fake news και παραπληροφόρηση

Μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα για περισσότερες πληροφορίες:

SaferInternet4Kids.gr

ChatGPT Image 7 Okt 2025 12 05 32 m.m

87f26b0f 654e 477c 94de 69d2c2de6d574cac3d3d 00e9 4a41 b766 bab8da268cac

c4d82132 b5f7 44e9 bb67 9a7f87418845 16f3d194 291d 4a14 89fb dea9233ed79f

12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού:«Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ»

Την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025, το σχολείο μας συμμετείχε στον εορτασμό της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, η οποία, όπως κάθε χρόνο, συνδέεται με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Με σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ»

Με στόχο την ανάδειξη, εκτός των άλλων, της παιδαγωγικής αξίας του σχολικού αθλητισμού και την καλλιέργεια των αξιών και αρετών που απορρέουν από αυτόν,  ο φετινός εορτασμός  είναι αφιερωμένος στη σύνδεση του σχολικού αθλητισμού με την έννοια του «ενεργού πολίτη», υιοθετώντας μια ολιστική προσέγγιση που εναρμονίζεται με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, δεδομένου ότι ο αθλητισμός, πέρα από τη φυσική άσκηση/δραστηριότητα για τη θωράκιση της υγείας και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, αποτελεί ισχυρό εργαλείο για την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την κοινωνική σύνδεση και την ενεργό συμμετοχή στον δημόσιο βίο.

c295081a b81b 40f1 aba1 9bbfeecc7dde

 

Screenshot 3

Η συμμετοχή μας στη Δράση του Συλλόγου Παραπληγικών Πέλλας:Στείλε και εσύ ένα καπάκι!Δείξε την αγάπη και τη συμπαράστασή σου!

Συλλέγουμε  και φέτος πλαστικά καπάκια και προσφέρουμε αναπηρικά αμαξίδια. Σας καλούμε λοιπόν και φέτος να ενισχύσετε τον όμορφο σκοπό μας και να στηρίξουμε όλοι μαζί οικογένειες που έχουν άτομα με αναπηρία και έχουν οικονομικές δυσκολίες, καθώς και άπορους συνανθρώπους μας. Η προσπάθεια είναι συλλογική και γίνεται από όλη την Ελλάδα, όπως Σχολεία, Δημόσιοι φορείς, Οργανισμοί, Σύλλογοι, Εκκλησίες, Ιδρύματα, Στρατιωτικές Μονάδες,  κτλ.

Για ένα αναπηρικό αμαξίδιο χρειάζεται 1 τόνος πλαστικά καπάκια δηλαδή 540.000 τεμάχια.

Πιστοί στη δέσμευσή μας να στεκόμαστε δίπλα σε όλους όσους έχουν ανάγκη και αντιμετωπίζουν προβλήματα, πολλαπλασιάζουμε το καθήκον μας ώστε να είμαστε αφοσιωμένοι στον στόχο μας. Έτσι λοιπόν παρόλες τις δυσκολίες που περνούμε φέτος, με την αλλαγή που έχουμε πλέον στην καθημερινή μας ζωή και τα πράγματα που έχουν γίνει πιο περίπλοκα έχουμε ανάγκη να δώσουμε βοήθεια και αγάπη όλοι μαζί.

1756968667057blob

Αγιασμός με την έναρξη της νέας Σχολικής Χρονιάς 2025-2026

agiasmos 6

Καλό ,χαρούμενο και ξένοιαστο καλοκαίρι σε όλους!!!

Screenshot 6